110 000 euron asuntolaina, millainen elämäntilanne täytyy olla?
Ensimmäinen oma asunto olisi siis haaveissa, mutta vielä ei kummallakaan ole vakituista työpaikkaa. Täytyykö jommalla kummalla olla se vakkaripaikka asuntolainan saadakseen?
Kommentit (2)
Lainaa 120 000 euroa, miehellä vakituinen työpaikka ja tutkinto valmis, minulla määräaikainen työpaikka ja gradu kesken. Keskituloisia. Ei silloin vielä lapsia. Pankille riitti, että toisella oli vakituinen työsuhde, määräaikainenkin olisi saattanut kelvata (molempien koulutusalojen työnäkymät olivat hyvät eli työttömyyden todennäköisyys aloillamme tosi pieni).
Käykää ihmeessä kyselemässä eri pankeista! Nykyisin tuntuu, että lainaa annetaan liiankin löysästi, että jos teillä vain on maksukykyä, mahdolliset vanhat velat aina hoidettu asiallisesti ja työllisyysnäkymät molemmilla hyvät, niin eiköhän laina järjesty. Nykyisillä koroilla tuo lainasumma on aika iso, mutta ei mahdoton.
Miehellä määräaikainen työsuhde, samassa paikassa kolme vuotta. Minä olen tällä hetkellä kotona lasten kanssa. Jatkan myöhemmin sairaanhoitajaopintoja. Lainaa saatiin helposti, eikä ole kaduttanut yhtään. Laina-aika on tällä hetkellä 25 vuotta, mutta lyhenee sitten kunhan minä pääsen työelämään.