Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on raskaana ja söi maksalaatikkoa!

Vierailija
30.10.2008 |

myöskään maksamakkara.

Mutta ääliömiehet ovat tutkitusti haitallisia kenellä tahansa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti olis kyllä hyvä käydä vaimon kanssa näytillä Kättärillä tai siis oman alueen ä-polilla.

Vierailija
2/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuraskauden aikana HIMO maksalaatikkoon, söin vähintä'än kahden päivän välein, vieläpä uusien pottujen kera. eivät pitänee neuvolassa tai äitipolilla yhtäään pahana asiana. enää en syö ni paljon ku ei haluta...kolme ensimmäistä kuukautta vedin kyl senki eestä maksalaatikkoa naamaani, viimeks eilen kävin ultrassa ja pienokaisella näytti olevan kaikki oikeen hyvin.;) oikeesti maalaisjärkeä saa käyttää ennenku tulee tänne tyhmyyttään näyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nää ämmät niin väittää. "Kun ei mun lapsellekaan mitään käynyt, niin..." Oikeasti, hei! On tutkittu, että A-vitamiini, (jota on paljon mm. maksassa) voi lisätä sikiövaurioiden ja keskenmenon riskiä.

Ja kyllä siinä maksalaatikossa on sitä maksaa niin paljon, että yhdestä annoksesta saa jo liikaa A-vitamiinia.

Pidäthän huolta, ettei vaimosi enää syö maksalaatikkoa!

Vierailija
4/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis haluan tietää, että millainen mies kysyy tälläistä?

Vierailija
5/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska sikiö on herkkä A-vitamiinin liikasaannille, raskauden aikana retinoidimuotoisen A-vitamiinin pitkäaikaissaannin ei tulisi ylittää 3000 g RE päivässä. Koska myös yksittäinen suuri kerta-annos voi olla sikiölle haitallinen, kerta-annoksesta saatavan retinoidimuotoisen A-vitamiinin määrän tulisi olla korkeintaan 7500 g RE"

lähde: http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/suosituk…

Maksalaatikko teollinen:

A-vitamiini RAE: 3604.6 µg (sadassa grammassa)

Lähde: http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11044&lang=fi

Vetäkää siitä johtopäätökset!

Vierailija
6/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska sikiö on herkkä A-vitamiinin liikasaannille, raskauden aikana retinoidimuotoisen A-vitamiinin pitkäaikaissaannin ei tulisi ylittää 3000 g RE päivässä. Koska myös yksittäinen suuri kerta-annos voi olla sikiölle haitallinen, kerta-annoksesta saatavan retinoidimuotoisen A-vitamiinin määrän tulisi olla korkeintaan 7500 g RE"

Vierailija
7/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi lehmä nyt aiheuttanu jotain pahaa mun tulevalle lapselle?

Vierailija
8/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen raskaana ja söin tänään yli puoli pakettia saarioisten maksalaatikko. Olenko minä kauhea lehmä aiheuttanut jotain peruuttamatonta lapseni terveydentilaan?

Voi hyvät hyssykät, get a life.

Vierailija
9/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kauhee himo siihen

Vierailija
10/13 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikonhimo vs. lapsen terveys

ja maksalaatikko voitti

Vierailija
11/13 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa maissa ei kielletä/rajoiteta maksan syöntiä ollenkaan ja kyllä syntyy ihan terveitä lapsia. ja mulle sanottiin neuvolassa että voin syödä esim. maksamakkaraa kunhan ei koko pötköä vedä.

Vierailija
12/13 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/13 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lehmä syömään sitä mitä sen kuuluukin! Siis ruohoa tai nyt talvella kuivattua heinää ja vähän kalkkia ja kauraakin voi antaa. Sinun tulevasta vasikasta tulee ihana ja pirteä näillä keinoin!