G: Pahin mitä sinulle on tapahtunut ja pahinta mitä voisi tapahtua?
Siis kaksi kysymystä:
1. Mikä on pahinta mitä sinulle on elämässäsi tapahtunut? ja
2. Mikä on pahinta mitä voit kuvitella, että elämässä voi tapahtua?
Kommentit (23)
1. Mikä on pahinta mitä sinulle on elämässäsi tapahtunut?
Olen toistaiseksi säästynyt pahoilta asioilta. Ei tule mieleen mitään.
Rakkaan läheisen menetys.
tapahtua.
Vierailija:
Siis kaksi kysymystä:
1. Mikä on pahinta mitä sinulle on elämässäsi tapahtunut? ja
On oman lapsen kuolema:(
Pahinta mitä vois tapahtua on, että menettäisin toisenkin lapsen tai mieheni kuoleman kautta.
Vierailija:
Siis kaksi kysymystä:
1. Mikä on pahinta mitä sinulle on elämässäsi tapahtunut? * poikani joutuminen vankilaan *
2. Mikä on pahinta mitä voit kuvitella, että elämässä voi tapahtua?* mieheni jos kuolisi, niin enpä tiedä kuinka selviäisin *
1. Mikä on pahinta mitä sinulle on elämässäsi tapahtunut?
Se hetki kun istuin ambulanssissa lapsen (1,5v) kanssa matkalla sairaalasta toiseen ja katsoin happimaskia lapsen kasvoilla. Pulssi oli 200 ja hapetusarvot noin 90. Poika sai ihme nytkäyksiä välillä ja hoitaja sanoi että voivat olla alkavia kuumekouristuksia (suunnattomista kuumelääkemääristä huolimatta). En ole ikinä eläissäni pelännyt mitään niin paljon kuin silloin. Olin ihan varma että kuolema tulee.
Minulla on toisinaan hirveä pelko siitä että joku tulee ja nappaa lapseni vierestäni, esim. kaupassa käydessä. Tai soittavat hoidosta ja sanovat poikaa ei löydy mistään.
1. veljeni itsemurha
2. lapseni kuolema, erityisesti väkivaltainen kuolema
2. miehen tai jonkun lapsista kuolema
Mitään kovin pahaa ei ole tapahtunut.
Pahinta mitä voisi tapahtua olisi lapseni tai mieheni kuolema.
1. ei mitään oikein kamalaa ole tapahtunut,mutta raskaus oli kyllä elämäni kauheinta aikaa, sairaalassa vietin osan ajasta... =(
2. miehen tai lapsen kuolema, tai jonkun muun läheisen... =(
1. Vuosia kestänyt hyväksikäyttö läheisen sukulaisen taholta
2. Sota tai jokin muu katastrofi, jolta en pystyisi lapsiani suojelemaan. Lapsen kuolemakaan ei olisi niin paha, kuin se että esim. joutuisin pelkäämään vaikkapa sähköttömässä mökissä yksinään, milloin tulee sotilasjoukko sisään ja raiskaa minut ja ehkä lapsetkin. Ja sitten kiduttavat ja tappavat.
1. Miehen pettäminen työkaverinsa kanssa ja sitä seurannut kriisi
2. Lapsen jääminen esim. halvaantuneeksi tai vammautuneeksi, siis loppuiäkseen sängyn pohjalle makaamaan tms.
1. abortti, jonka tein 11 vuotta sitten
2. jos joku lapsistani tai mieheni kuolisi
1. Olin kuolla synnytykseen ja sen jälkeiset komplikaatiot kestivät yli vuoden
2. Rakkaan ihmisen poismeno
1. Ainakin PELOTTAVINTA on ollut sisäinen verenvuoto (kohdunulkoinen raskaus), johon melkein kuolin. Lastenkotiin joutuminen on kyllä ehkä sittenkin vielä ollut kamalampi kokemus. Hyvällä kakkossijalla myös lapsuuden pelot (äiti mielisairas, isä alkoholisti ja mielisairas), kiusaaminen (joka paikassa :() seksuaalinen hyväksikäyttö, abortti, jne...
2. Varmaan lapsen kuolema.
1. Melkein ei kehtaa edes kertoa, mikä on ollut pahinta mun elämässä, kun täällä on niin kamalia aiemmissa sattunut ja itse on päässyt toistaiseksi aika vähällä. Mutta sanon isäni alkoholismi, joka on vaikuttanut siihen millainen musta tuli.
2. Pahinta mitä voin kuvitella (vaikka olenkin lapseton), olisi että joku tekisi pahaa lapselleni (tappaisi, raiskaisi, kidnappaisi tms). En tajua, miten se perhe selviää, jossa isoveli tappoi pikkusiskot? Tai Madeleinen äiti ja isä, jotka eivät tiedä missä lapsensa on. Kamalaa!
1. Oman isäni auto-onnettomuus ja sitä johtuva neliraajahalvaus
2. Lapsen kuolema
2. Se, että kuopus kuolisi. Raadollista sanoa näin, mutta kuopuksen kuolema olisi pahempi kuin esikoisen kuolema.
1. Äitini kuolema
2. Lapseni kuolema
1. raiskaus
2. oman lapsen kuolema