Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nukuttaa sängyssä kiipeilijä?

23.10.2007 |

Eli miten teillä joiden vauvat jo nousevat pystyyn ja liikkuvat on nukkumaan laitettaessa ja miten tainnutatte liikkuvan vauvan?

Meillä eilen ensi kertaa vauva (8+kk) ei ollutkaan halukas nukkumaan vaikka väsynyt olikin vaan kerta toisensa jälkeen nousi konttausasentoon (viimeisen viikon sisällä opittu taito) ja siitä edelleen seisomaan sängynreunaa vasten (muutaman viikon hallittu tämä istuma-asennosta lähdettäessä). Hymyili vaan leveästi kun toruin ja sanoin että nyt nukutaan eikä enää kiipeillä. Laitoin takaisin makuulle vaikka vastusteli ja kun kohta tulin katsomaan niin siinähän pirpana seisoi keskellä sänkyä mobilesta kiinni pitäen... Poistin mobilen ja pakkasin vauvan keskelle unileluja niin ettei päässyt ylös. Siihen simahti kitisten hetken yrittämisen jälkeen.

Ennen vauva on jäänyt enimmäkseen nätisti itsekseen nukahtamaan sänkyynsä joten en millään haluaisi aloittaa mitään massiivista nukutusruljanssia.

Eli annatteko lapsen touhuta kunnes nukahtaa / laitatte kerta toisensa jälkeen makuulle ja poistutte palataksenne hetken päästä / pidätte lasta väkisin makuulla vaikka huutaisi kunnes nukahtaa / muita vaihtoehtoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti 1-vee keksi tän seisomisen vasta pari viikkoa sitten ja keksi tosiaan sitten melkolailla hetimiten soveltaa sitä myös sängyssä nukkumaan mennessä ;) Illat on vaihdelleet tässä parin viikon aikana, mutta pari ekaa oli ehkä pahimmat, tyttö seisoskeli ja hihkui innoissaan sängyssä, vaikka oli lopen väsynyt...

Meilläkin siis nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn hetken touhuttuaan, ja nyt näyttäisikin siltä, että seisomistaidosta huolimatta osaa sittenkin nukahtaa itsekseen :) Mä yleensä hetken aikaa laulelen unilaulua yms sängyn vieressä ja samalla " kippaan" makaamaan, kun nousee tai meinaa nousta pystyyn. Väkisin en pysty pitämään aloillaan, aina se onnistuu jotenkin kiemurtelemaan karkuun ;) Mutta kun tarpeeksi monta kertaa olen kipannut nukkuma-asentoon, ei tyttö enää ihan heti nouse uudestaan, jolloin mä häivyn huoneesta. Sitten saattaa vielä nousta pystyyn, mutta yleensä kuitenkin aika pian huoneessa hiljenee ja neiti nukahtaa joko poikittain jalat pinnojen välissä tai pää jalkopäässä tai peiton päälle tai jotain, harvemmin kuitenkaan pää " tyynylle" ;) Josta sitten jonkin ajan päästä käyn kääntämässä ja peittelemässä nukkumaan :)

Näin siis meillä.

t. Ope ja Aino 1 vee

Vierailija
2/4 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on nyt 11kk ja hän oppi seisomaan nousemisen ollessaan vajaa 9kk. Siitä lähtien nukutus onkin vienyt pidemmän ajan ja vaatinut sitä, että hänen selkää silitetään... Hankalaksi homma on mennyt, kun tyttö koko ajan nousee seisomaan eikä häntä tietenkään voi väkisin sänkyyn painaa. Tassutuskaan ei oikein toimi, kun hän ei suostu makaamaan.

Mielelläni ottaisin vastaan vinkkejä siitä miten saisi hänet nukahtamaan itse omaan sänkyynsä? Esikoinen aikoinaan joi itse iltavellin sängyssä ja nukahti sitten itsekseen. Tämä kuopus laittaa kamalan metelin pystyyn, jos hänet jätetään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nukkumaanmenoaika. Nyt olen jättänyt vaan sinne seisomaan kun tyytyväinen on ja vaan hymyilee, enkä enää kääntänyt takaisin selälleen. Muutaman minuutin kuluttua kun olen käynyt katsomassa, on itse mennyt vaakatasoon ja nukahtanut=) Eilenkin tosin peppu pystyssä mahallaan, unilelu mahan alla, eli vaatii usein asennon korjauksen äidiltä kyllä;) Touhujen kesken kun nukahtaa, on asennot mitä on...

A & Poika 8kk

Vierailija
4/4 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne oli 7kk ikäisen kanssa samanlainen, melkoista pyörimistä ja pystyynnousemista jne. nukkumaan mennessä. Ostin kokeeksi unipussin, ja ainakin meillä se toimii hyvin! Poika rauhoittuu kummasti kun laittaa illalla omassa unipussissa sänkyyn, ja vähän aikaa silittelee. Sinne sitten nukahtaa tyytyväisenä :) Ja mikä parasta, yöllä ei tarvitse huolehtia siitä, että peitto lähtee kesken unien pois päältä! Suosittelen!