Vaunujen ratasosaan siirtyminen
Poika on nyt 8,5kk ja meillä on Brion duo vaunut.
Milloin olette siirtäneet ratasosaan lapsen nukkumaan ja miten niissä nukkuu?
Meillä yhä nukkuu vaunuosassa ja ratasosaa ei olla edes käytetty!!!!! Onko muilla samanikäsillä lapsilla vielä näin?
Kommentit (6)
Silloin oli kesä. Talvella makuupussissa ei varmaan niin helposti onnistu.
Esikoinen oli hiukan alle 8 kk, kun vaihdoin ratasosaan, kun rupesi nousemaan polvi-istuntaan. Valjaissa ratasosassa on turvallisempaa. Tämä kuopus ei itse asiassa edes viihtynyt vaunuissa ennen kuin ratasosa otettiin käyttöön. Sitten tykkäsi olla puoli-istuvassa asennossa katselemassa. Esikoinen taas viihtyi vaunukopassakin hyvin.
En ole huomannut, että ratasosa mitenkään vaikuttaisi nukkumiseen.
Meillä on yhdistelmävaunut ja olen ottanut kantopussin pois. Nukkuu siis ihan vaaka-asennossa ja valjaissa. Valjaat saisi kantopussiinkin, mutta sitten on vaikea nostaa istumaan.
Aika harvoin nostan vauvaa istumaan, kun vaunut ovat yleensä käytössä kun lapsi nukkuu ja nukkuminen tietty helpompaa kun on makuulteen.
Mä en ole mitään kiirettä pitänyt tuossa vaunuissa istumisessa, lapsi vasta 10 kk ja tosiaan olen usein liikkeellä niin, että nukkuu. Valveilla ollessa sitten nostan istumaan, varsinkin jos uhkaa tylsistyä.
Ei viihtynyt valveilla tippaakaan vaunukopassa, sai hirveät raivarit kun ei nähnyt ympärilleen. Pystymmässä on siis valveilla ollessaan ja "katsellessaan maisemia", ihan makuulleen kippaan kun on nukahtanut. Ja makuupussissa nukkuu, ei missään valjaissa (nyt 6kk). On niin topattu ja puettu, ettei tönkkönä makkkarana millään pääse vaunusta tippumaan :D
joo, meillä monesti vauva nukkui kun oltiin esikon kanssa esim. puistossa ja kun heräsi niin pakkohan se oli istumaan nostaa. Ei makuulteen hereillä halunnut matkustaa. Ja siis ihan makuuasennossa meilläkin on nukuttu ratasosassa. Meillä tuosta vaunukopasta poistuminen rastasosaan sattui talviaikaan ja laitoin ratasosan pohjalle lampaantaljan ja peiton päälle. Ikää on molemmilla ollut n. 6-7kk
Meillä on yhdistelmävaunut ja olen ottanut kantopussin pois. Nukkuu siis ihan vaaka-asennossa ja valjaissa. Valjaat saisi kantopussiinkin, mutta sitten on vaikea nostaa istumaan.
Aika harvoin nostan vauvaa istumaan, kun vaunut ovat yleensä käytössä kun lapsi nukkuu ja nukkuminen tietty helpompaa kun on makuulteen.
Mä en ole mitään kiirettä pitänyt tuossa vaunuissa istumisessa, lapsi vasta 10 kk ja tosiaan olen usein liikkeellä niin, että nukkuu. Valveilla ollessa sitten nostan istumaan, varsinkin jos uhkaa tylsistyä.
poika, ja hyvin vielä menee vaunun koppaosassa (emmaljungan duo edget) Vaununkopasta saa selkänojan ylös, joten ei vielä kiirettä vaihtaa ratasosaan:)
meillä on kohta 6k tyttö, ja tänään on pakko laittaa happyt rattaiksi, punkeaa ylös kokoajan niin että on "veen" muotoisena vaunuissa ja saa reunasta kiinni ja meinaa pudota...