Kuinka paljon asteikolla 4-10 sattuu hormonikierukan laitto jälkitarkastuksessa?
Pelottaa kovasti tuo... mietin myös käsivarteen laitettavia ehkäisyimplantteja, mutta siinäkin laitetaan paikallispuudutus, eli sattuu kai sekin...
Eli kuinka paljon kierukan laitto sattuu? Muita mielipiteitä synnytyksenjälkeiseen ehkäisyyn? Kiitos! :)
Kommentit (27)
en ole yhtään synnyttänyt alakautta ja kämmäsin vielä kuukautisten kanssa niin että eivät olleet vielä alkaneet vaikka paras aika olisi laittaa vuodon aikana tai 7 vrk sen jälkeen.
Olin kyllä ottanut 800 mg Buranaa.
Th sanoi että ota sitten päivän mittaan lisää särkylääkettä mutta en tarvinnut.
Eihän se voi paljon sattua pieni kapistus alle 3 cm se on. Riippuu täysin kohdusta miten se reagoi vieraaseen esineeseen, tuleeko supistuksia ja kuinka kovia.
Mutta koko kierukan rankkaisin kipuasteikkoon 10. Onneksi sitä ei enää ole.
Halutkin palas ja hajut läks =)
ja kipu oli luokka 4. eli tuntui samalta kuin papan otto ja jälkeen päin ei mitään. Tosin ongelman on ollut et sen jälkeen ei ole vuoto loppunut. Olen siis vuotanut nyt noin 5 viikkoa, ei runsaasti mut kuitenkin niin et saa jotain käyttää. Tää on se ikävin puoli ja ehkäisy on tosiaan 100% kun vuotaa niin ei huvita
laitto ei sattunut yhtään, mutta poisotto tuntui. Kaksi hormonikierukkaa laitettuna ja poisoettuna.
Ei oikeastaan edes tuntunut miltään. Otin Buranaa ennen asetusta, eikä jälkeenpäinkään tuntunut yhtään kipua.
Kierukan laitto ei satu yhtään, mutta se sattuu, kun lääkäri ottaa pihdeillä kiinni kohdunsuusta. Sellainen nopea pistomainen kipu. Pihdeistä vetämällä lääkäri sitten suoristaa kohdunkaulan, jotta kierukka on mahdollista viedä kohtuun.
Särkylääke ei auta tuohon asennuskipuun, eihän se mitään puudutusainetta sentään ole. Sen sijaan se kyllä helpottaa kohdun supistelun aiheuttamaan kipua eli kannattaa ottaa vaikka ibuprofeenia tuntia ennen lääkärikäyntiä.
Muuten tosi vaivaton ehkäisymuoto, minulla ei ollut alkuvuotoakaan (eikä juuri kuukautisia nykyään)