Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon asteikolla 4-10 sattuu hormonikierukan laitto jälkitarkastuksessa?

Vierailija
22.10.2007 |

Pelottaa kovasti tuo... mietin myös käsivarteen laitettavia ehkäisyimplantteja, mutta siinäkin laitetaan paikallispuudutus, eli sattuu kai sekin...

Eli kuinka paljon kierukan laitto sattuu? Muita mielipiteitä synnytyksenjälkeiseen ehkäisyyn? Kiitos! :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi otinkin hormonikierukan että vuodot loppuisi. ja ne loppui kun kierukka oli ollut puoli vuotta. Puoli vuotta synnytyksestä asennettiin.

Otin kipulääkettä kotoa lähtiessä. Kipua ei ollut mutta asennus oli epämiellyttävä, jotain gynis rassasi siellä. Äkkiä ohi, kun ammattilainen sen laittoi.

Aknea eikä näppylöitä ei ollut, haluja heikensi selkeästi.

Maksa-arvot nousi moneen sataan ja jalta tuli jääkylmiksi. Aika paljon sivuvaikutuksia. Mutta vuodot loppui ja hemoglobiini nousi sen ansiosta 139, vau. Vuotojen kanssa 79-119

Ehkäisyn kannalta helppo.

Kipuasteikolla 4

Epämiellyttävyysasteikolla 7

Vierailija
2/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin hormonikierukka jälkitarkistuksessa.

Ei aknea, eikä kuukautisia kuin harvoin ja silloinkin pärjää pikkuhousun suojalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin verran.

En synnyttänyt alakautta. jos sillä merkitystä asiaan.

Vierailija
4/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tosi ärsyttävää, koska minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa finneistä, ei edes murrosikäisenä.

Mutta tämä finniongelma ei tullut heti, vaan sitten kun kierukka oli ollut yli vuoden.

Finnejä tuli aluksi selkään, yös.

Ja sitten naamaan. Nytkin kukkii leuka.

:/

Mietin kierukan pois ottamista, mutta en keksi mitään ehkäisyä tilalle....

Vierailija
5/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos asteikko olis 1 ei satu lainkaan, 5 sattuu kamalasti, 3 siltä väliltä,

niin kakkonen. Jännitin kyllä jonkin verran, ja siitä ehkä suurin tuntoherkkyys. Ja minulla kierukka ei meinannut edes pysyä sisällä, vaan se piti tyrkätä sinne monta kertaa uudestaan... 5-6 kouluarvoasteikolla.

Vierailija
6/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari näppylää ja ihon rasvoittumista alussa, mutta se tasaantui jo.

Ei ole vähentänyt seksihaluja.

Vierailija
7/27 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin jälkitarkastuksessa. Ei ole ollut iho-ongelmia, ei kuukautisia nyt pariin vuoteen, aina joskus 3kk välein on päivän. Tosi vaivaton, ihan huippu. Mutta halut kyllä meni, ehkä luovun jos keksin jonkun toisen ehkäisymenetelmän joka myös lopettaisi kuukautiset!

Vierailija
8/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on paikat vielä löysinä synnytyksen jäljiltä ja otetaanhan siinä särkylääke etukäteen. Ei mulle ollut yhtään paha.

Vierailija
9/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu oli ehkä 5½.

Vierailija
10/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä asennus oli kivuton, vain puudutuspiikin pieni nipistys.

Vierailija
11/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu toki, mutta ei mikään kamala kipu

Vierailija
12/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin, kun kuopus oli 1,5-vuotias, eli kohdunsuu oli jo tiukasti kiinni. Jälkitarkastuksen yhteydessä ei varmasti olisi tehnyt niin kipeää.

Vierailija
13/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kun odotin. Eikä kestänyt niinkauaa, jos menee suosiolla paikalleen.

Vierailija
14/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas unohtui yksi juttu (tätä se väsymys teettää). Olin saanut kuopukseni sektiolla, jolloin kohdunsuu ei ollut ehtinyt aueta vielä lainkaan. Käytännössä siis edellisestä alapääsynnytyksestä oli kulunut 4 vuotta aikaa, kun mulle laitettiin kierukka.

Vierailija
15/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuosta siis selviäisi...muttamutta, tuli mieleen vielä pari muutakin kysymystä: Onko kierukka aiheuttanut aknea tai muita iho-ongelmia? Entä onkohan se miten iso riski, kun luin että kierukka saattaa joskus poistua kohdusta huomaamatta...?

t. ap

Vierailija
16/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut aknea, eikä muitakaan sivuoireita. Kuukautisia ei ole ollenkaan :) Hormonikierukkaa voi suositella lämpimästi, kuparikierukka kierrä kaukaa!!

Vierailija
17/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ollut käytössä reilu 5 vuotta. Sattunut molemmilla kerroilla luokkaa 11 (asteikko 4-10), pari tuntia alamahaan sattui niin vietävästi. Mutta sen huolettomuus on huippuluokkaa! Iho-ongelmia mulle on tullu, aknea ja luomia pukkaa. Eikä laitettu jälkitarkatuksen yhteydessä, vaan myöhemmin. Ja kuukautiset on jääny pois.

Vierailija
18/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi verrata papan ottoon

Vierailija
19/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkui 2 viikkoa ja ihan särkylääkkeillä siis sen ajan. On kuulema harvinaista, mutta kuuleman jotkut kohdut reagoi noin, että yrittää kovasti supistella sitä pois.

Mutta muuten olen ollut tyytyväinen :)

Vierailija
20/27 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä särkylääke vaikkapa tuntia ennen kierukan laittoa. Burana 600 mg esim. tai sitä vastaava lääke. Vie varmasti pahimman terän kivusta ja helpottaa kipua jälkikäteen myös. Itselleni laitettiin n. 1 vuosi synnytyksestä ja kipu oli kyllä tuntuvaa, mutta kyllä sen kesti :) Varsinkin kun tämä on niin älyttömän kiva ehkäisymuoto. Haittavaikutuksia ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi