Vauvan mahallaan nukuttamisesta
Miten te, kenellä vauva oppinut aikaisin kääntymään masulleen, oletteko yöllä kääntäneet selälleen? Meillä oppi 2.5kk kääntymään ja pari viikkoa olen käännellyt, laitan siis selälleen nukkumaan mutta hetken päästä on jo mahallaan. Minkäs teet, ei voi koko aikaa vahtia ja välillä nukkuu mahallaan.
Kommentit (7)
antaisin nukkua niin. Mutta vastasyntyneen laittaminen mahalleen nukkumaan on edesvastuutonta!
Mutta koskaan ei tietenkään mahalleen varta vasten laiteta nukkumaan vauvaa.
Meillä nukkui molemmat aina vatsallaan kun kärsivät vatsavaivoista ja vatsallaan saivat nukuttua paremmin.
En kyllä häiritsisi vauvan unta kääntelemällä kesken unien.
Se mahallaannukuttamiskielto koskee vain liikkumattomia lapsia.
(täytyy kyllä tunnustaa että olen nukuttanut molemmat omani mahallaan... joskin olivat molemmat varsin liikkuvaista sorttia ja nostelivat päätään alustalta jo synnärillä.)
5,5kk ikäinen ja kääntyy sujuvasti vatsalleen kummankin kyljen kautta. Ei suostu nukkumaan tai edes lepuuttamaan päätään vatsallaan. Jos unissaan kääntyy niin herää sitten siihen eikä nukahda ennekuin käännetään selälleen tai kyljelleen. Oisko vinkkejä miten voisi saada nukahtamaankin tai edes pysymään unessa? Vai onko se vatsallaan nukkuminen mahalle parempi (pierut tuleeko helpommin?)?
Mun mielestä kysyi vaan, että ovatko muut kääntäneet?
On sitten aina nukkunut mahallaan. Kyselinkin tuossa äsken aloituksessa, millaista vaippaa kannattaisi käyttää, kun masullaan nukkuessa pissa on aina falskannut yläreunasta.