Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Seksi
Kestoilijaperheet!Luomuperheet!Kotiäidit!
22.10.2007 |
...Eli kuinka paljon vauva aiheuttaa kuluja esim. ensimmäisten kolmen vuoden aikana, jos olet päättänyt pitää lapsen kotona siihen asti? Eli kun käytät kestoja, teet itse ruoat, tai teet mahd. paljon itse(keskittyen pääosin luomuun)hankit tavarat, vaatteet kokonaan tai suurimmaksi osaksi kirppareilta. Myös kaksosilla!
Oikeastaan kysymykseni voisi laittaa pähkinänkuoressa niin, että kuinka vähällä määrällä rahaa pärjää tinkimättä lapsen hyvinvoinnista? :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Seksi
Oikeastaan " pakollisia" kuluja on vain lapsen turvallisuuteen liittyvät jutut eli turvakaukalo autoon jos autolla kulkee. Kestovaipat edullisimmillaan on harsoja lisäimuilla. Itse kutomalla saa edullisimmat villahousut ja ne tarvitsee vain villan pesu- ja hoitoaineen lisäksi. Vaunuja/rattaita mä en ole meidän vuoden ikäisellä tarvinnut vielä kertaakaan, kantoliina maksaa n. 40-50 euroa. Neiti nukkuu perhepedissä, täysimetin 6 kk ja sen jälkeen ruuat on tehty itse tai ostettu satunnaisesti purkkiruokaa. Imetän edelleen, muuna juomisena vesi ja mummon tekemä kotimehu. Vaatteita ei tarvitse montaa vaatekertaa per koko jos kestoilee, samassa koneellisessa pyörii vaatteetkin. Kirpputoreilta tai sukulaisilta/tutuilta kierrättämällä säästää näissäkin.