Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalismussukat viikko 43***

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittasin juuri vyötärön ympäryksen ja se oli 99cm!!! hui kauhistus!!! mitähän se mitta näyttää 20 viikon päästä? :o/

No onhan se kiva että raskaana ollessa näyttääkin siltä että on raskaana mutta hiukan hirvittää kun meinaa nämä yhdet äitiyshousut jäädä pieneksi :o)

naapukan kanssa samoja ajatuksia. Hirveä stressi vauvan hyvin voinnista koko ajan. Onneksi vauva liikkuu jo niin että joka päivä tunnen liikkeitä ja joskus ihan seisoessa jo tuntuu kunnon muksauksia. Silti olen ihan stressissä ensi viikon ultran takia... pelkään että siellä löytyy jotain epämuodostumia tai muuta. Mulla kun on yksi normaali raskaus takana ja muissa on ollut jotain häikkää niin että ollaan jouduttu laukkaamaan kontrolli ultrissa synnytykseen asti. Viimeksi sikiöllä oli suurentunut munuaisallas ja edellisellä kerralla puuttui napanuorasta jokin suoni ja sitten seurattiin ettei vauva lakkaa sen takia kasvamasta ja eka raskaudessa olin alaikäinen ja sen takia laukkuutettiin jos missä kontrollissa huoh!! vain yksi raskaus on mennyt kuin oppikirjoissa kahdella ultralla ja nopealla helpolla synnytyksellä.

Olen kauhean pahalla tuulellakin koko ajan kun pelkään koko ajan että joku menee pieleen jne.

Onko teillä nimiä jo valmiina tulokkaalle? meillä on kaksi nimi ehdotusta sekä tytölle että pojalle. Sellaisia vanhoja kauniita nimiä :o)

Sitä mietin että jos tulokas on poika (niin kuin luulen tietäväni) niin nimi ehdotus on todella harvinainen vain 6 kpl olemassa niin joutuukohan tuosta tappelemaan että saa kastettua? asumme suht pienellä kylällä jossa on vähän tiukkapipo pappeja :o)

Nyt kutsuu kahvikuppi ja suklaa piirakka *nam*

niiloakseli rv 20+2

Vierailija
42/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viimeviikon pinoa en juurikaan ole seuraillut...avaan koneen nykyään kerran viikossa.Pojan (1v3kk) kanssa koneella istumisesta ei tule mitään.Ja mieskään ei niin kovin panosta antamaan omaa rauhaa,joten vähäksi on jäänyt.Ja päikkäriajan olen itsekin lepäillyt ja katsellut ääittämiäni sarjoja.Joten harvoin täällä seikkailen...jospa nyt kunnostautuisin!

Vihdoin on tullut se ihana ja seesteinen keskiraskaus!!!Todella nostan teille töissä käyville hattua-jaksamista!Olen hoitovapaalla,joten saan olla kotona!Aika ei tule pitkäksi,vaikka en mitään erityistä teekään.Olen jo niin vanha,että olen oppinut nauttimaan laiskottelusta ja laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen.Eli en turhia hötkyile noiden kotitöiden kanssa.Ne perusjutut tulee tehtyä,koska siisteyttä kaipaan,mutta kaikki ylimääräinen kaappien siivoaminen ja järjestely on saanut jäädä.

Olo on jo mainio,kun pahoinvointi vähentynyt ja väsymys sellaista normaalia tasoa jo.Pahoinvointia on vielä,mutta selvästi liittyy väsymykseen ja nälkään sekä hajuihin.Ennen ei liittynyt mihinkään:kuvotti koko ajan,ilman mitään taukoja!!!Täällä on ilmeisesti käyty keskustelua Inkivääri-kapseleista,joita minä söin siihen pahimpaan aikaan....Auttoivat...ja ultrissa näykyi vauvalla kaikki olevan hyvin,joten en edes ala ajatella,mitä vauriota ne olisivat voineet aiheuttaa....

Toista siis odottelen minäkin:ikäeroa tulee 1v8kk.Sukupuolta en halunnut tietää.Esikoisesta tiesimme poikaa odottavamme.Nyt ei ole kumpaakaan oloa.Ja raskaudessakin vain pientä hienosäätöeroa,joten jännitystä kestää varmaan loppuun asti.Tuplarattiden ostoa minäkin tässä arvon....olen kallellani kumpaankin suuntaan....

Supistelua on ollut täälläkin.Joku kyseli,että miltä se tuntuu.Itselle tulee hieman ' sellainen oudon paha olo' vatsaan.Se ei ole varsinaista kipua,mutta ei silti tunnu kivalta.Ja kun käden laskee kohdun päälle,se on kivikova.Kivuttomiksi kovettumisiksi niitä ei kohdallani voi sanoa.Enemmänkin sellaisia,joilla synnytys viimeksi alkoi.Tällaisia kesti melkein vuorokausi,jonka jälkeen supistusväli oli 5 min ja alle ja muuttuivat kivuliaiksi.Mutta en ole huolissani,koska supistukset ovat yksittäisiä.

Masu on kasvanut.En osaa verrata,onko isompi tässä vaiheessa kuin esikoisella.Painoa on tullut jo 5 kiloa,mistä olen ' järkyttynyt' !Liikeistä nautin suunnatomasti.Lapsi tuntuu jotenkin niin omalta ja valmiilta...Esikoisella tämmöinen läheisyys masuvauvan kanssa tuli vasta viimeisen kuukauden aikana.Ehkä nyt helpottaa se,että olen jo äiti,ja tiedän,mikä onni on maaliskuussa odottamassa,kun vauvan vihdoin tapaa...?

Joku kyseli imetyksestä...Itsekin olen imetystä ajatellut ja odottanutkin jo paljon.Esikoisella imetys takkuili ensimmäiset 2-4 viikkoa,koska hänellä oli suuria vaikeuksia imuotteen kanssa.Loppujen lopuksi kuitenkin onnistuimme, ja täysimetin 6kk ja jatkoin vuoden ikään asti.Sain tukea ja apua, ja itselläkin oli jo entuudestaan tietoa ja kokemusta imetyksestä ihan virkanikin puolesta.Lopettelin imetyksen siinä vaiheessa,kun olin jo raskaana.Nyt toivon,että tämä toinen vauva löytäisi oikean imuotteen helpommin!Kannatta todella pyytää apua ja ohjausta sairaalassa ollessa -ja monta kertaa!!

Nyt nautimme molemmat pullomaidosta kaksi kertaa päivässä:ihan yhtä läheiseksi koen lapsen syöttämisen pullostakin...asentokin on melkein sama kuin rinnalla ;-D

Nyt loppui järjen juoksu.....Toivotan teille Maalismussukoiden äideille kaikkea hyvää ja kaunista ja masuun hyviä vointeja!!!!

PauliNea 21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliope: No mä en nyt edelleenkään oo aivan varma onko supistuksia, välillä vaan mahassa on aivan jumalaton painon tunne, mutta en ole huomannut että maha kovettuisi.. Neuvolassa vaan on kysytty että ovatko ne kipeitä ja ei oo vielä ainakaan ollu. Torstaina mulla on lääkäri. Oon nyt ainakin siihen asti saikulla. Saa nähä mitä mieltä se sit on.. Mulla on istukka aivan etuseinässä et en tiiä voisko se aiheuttaa tuota painon tunnetta ku liikkuu reippaasti tai kantaa jotain.

Mä en oo vieläkään aivan varma liikkeistä. Pari kolme kertaa oon reilun viikon sisällä tuntenu " jotain" , mutta en todellakaan oo varma et ois ollu liikkeitä. Kai pitää vaan jaksaa oottaa.

Elluz 19+1

Vierailija
44/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vastailen oikeille ihmisille oikeisiin kysymyksiin...

Naapukka: Minä ainakin olen tykännyt H&M:n äitiyshousuista, joissa farkku-/housuosa muistuttaa tavallisia matalavyötäröisiä housuja ja siitä ylöspäin alkaa trikoo. Trikoo on venynyt hyvin kasvavan mahan mukana ja muuten näyttävät ihan tavallisilta housuilta. Sovitin muutamia farkkuja, joissa tuli farkkua myös mahan päälle, jotenkin ei istuneet takaa ollenkaan ja mahaosa olisi jäänyt pian jo pieneksi. Mutta kuka tykkää mistäkin.

Tähtinova: Mullakin tulee helposti huono olo, jos vatsa pääsee liian tyhjäksi. Monet tutut muistelee samaa omista raskauksistaan. Tosin mulla oli myös tosi rajua pahoinvointia alkuraskaudessa. Nykyisin syön aamupalan ja lounaan välissä samoin kuin lounaan ja illallisen välissä välipalaa, esim. hedelmän tai jugurtin. Ennen en edes syönyt kuin yhden lämpimän ruuan päivässä. Olen yrittänyt vähän pienentää annoksia sen vastapainoksi, kun pitää useammin olla syömässä.

Viime viikolla vai oliko se tämän viikon alussa monet valitteli työmotivaation puutetta. Samaa vikaa täälläkin... tosin olen ajatellut sen olevan myös hyvä asia (ei ehkä työnantajan mielestä mutta..). Esimerkiksi aikaisemmin tuli usein työmatkoillakin ajateltua työasioita, mutta nykyisin lauleskelen autossa lastenlauluja masulle :) Ja jos töissä joku asia alkaa ahdistaa, niin huomaan ajattelevani, että pääasia, että vauvani voi hyvin, kyllä nämä työasiat aina jotenkin selviää. Tekee hyvää omalle mielenterveydelle -ja tekisi kyllä hyvää silloinkin kun ei ole raskaana- että osaisi olla stressaamatta työasioista. Olen myös oppinut nauttimaan liikunnasta eri tavalla, kun olen oppinut ajattelemaan, että pienikin liikunta tekee meille hyvää. Eli jos en jaksa lähteä tunnin lenkille, niin lähden puolen tunnin lenkille, tai jos en jaksa lähteä kuntosalille, niin teen pari joogaliiketta kotona. Aikaisemmin olin liikunnan sarallakin sellanen suorittaja, että tunsin huonoa omaa tuntoa, jos en liikkunut tiettyä määrää tai tarpeeksi kovaa.

Ja taas käytin työaikaani tänne kirjoitteluun.. nyt vielä hetkeksi hommiin!

Vierailija
45/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että eikös joku nimilautakunta päätä sopivista nimistä? Ja jos teidän ajattelemaanne nimeä on kuitenkin Suomessa annettu, niin ei kai pappi voi kieltäytyä kastamasta. Tai sitten vaihdatte pappia. Meillä on kymmenisen nimeä molemmille sukupuolille, jotka molemmat ovat periaatteessa hyväksyneet tyyliin ei mitään vikaa. Suosikit näistä vaihtelee viikoittain. Mulla oli myös pari nimeä, joista olisin tykännyt tosi paljon, mutta mies ei ollenkaan.

Mama rv 21+2

Vierailija
46/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on aikaa työajalla kirjoittaa... Onko kenelläkään muulla närästystä nälän tullen? Minulla on niin, että varsinkin, kun liikun, siis urheilen, ja alkaa nälkä tulla, niin silloin myös närästää. Heti, kun syö, vaiva helpottaa. Välillä on oikein kuristava tunne kaulalla ja sepä ei tunnukaan oikein mukavalta. En ole kuitenkaan mitään närästyslääkkeitä ainakaan vielä hankkinut, kun syöminen on kuitenkin auttanut.

Vierailija
47/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tän taas näkee, kuin " kiireistä" ja inspaavaa tää työnteko on... on tullu luettua varmaan jokainen odotus ja taaperopalstan juttu =) Ja työnantaja tykkää... hehheh!

Mulla on nyt tässä viimesen tunnin aikana tullut supistuksia... ei mitenkään kivuliaita mutta ikäviä kuitenkin. En oo niitä aiemmin huomannut, mut nyt tuntuu et tulee ihan koko ajan =( No jos tää jatkuu, ni sit pitää varmaan mennä lääkriin ja jäädä saikulle (joka on taas hyvin ei-toivottavaa, kun kukaan ei oikeasti hoida sit mun töitä ja firman laskut jää lähettämättä ja työntekijät jää ilman palkkaa). Oon tässä miettiny, et miten työnantaja meinaa oikeen mun äitiysloman hoitaa, kun ei oo ottanut minkäänlaista kantaa asiaan. Eivät edes ajattele, et mitäs jos mä joudun jäämään saikulle... No, niiden murhe, työtähän tää vaan on!

Nimistä: meillä tulokkaan nimi on ollu valmiina jo esikoisen syntymästä. Sillon oli nimet sekä tytölle että poajlle ja kun esikoinen on tyttö ja tulokas poika, niin se on selvä juttu =) Edelleen nimi on mun mielestä tosi kiva ja jos mitään ihmettä tässä tulevien kuukausien kuluessa ei tapahdu, niin nimi myös jää.

Imetyksestä: Kannatan myös jo synnärillä imetysavun pyytämistä. Meillä esikoisen kanssa alkumetrit olivat todella haastavat... pahimmillaan siinä touhussa itki niin vauva kuin äitikin, mutta koska oltiin osastolla 5pv (sektio), niin sain ihanaa opastusta ja apua imetykselle ja kotiin lähtiessä imetys onnistui jo hienosti. Täysimetin 4kk ja osittain sitten tuonne 9kk asti. Sitten vaan tuntui, että maito alkoi vähentyä/loppua ja koko imetyksen lopettaminen jäi jotenkin kertalaakista. Ei ollut minkäänlaista " tappelua" tytön kanssa asiasta, jäi vähän kuin vahingossa. Nytkin imetän mahdollisimman pitkään mutta mitään stressiä en asiasta suostu ottamaan. Jos onnistuu niin hyvä ja jos ei, niin yhtä hyvä. Mun mieletä kun äidin hyvyyttä ja onnistumista ei mitata imetyksen pituudella =) Mutta onhan se vaan niin näppärä ja halpa vauvan ruokintatapa (ja tietysti myös terveellinen)!

Mutta taidanpas tästä lähteä kaupan kautta hakemaan esikoisen hoidosta ja sitten pyykkiä pesemään. Viikonlopuksi kun pitäis lähteä mummolaan (anoppila)...

Nekku

Vierailija
48/59 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalis 08: Kiva, että sulla lääkitys on toiminut ja voit paremmin! Äläkä sure tosiaankaan sitä lääkitystä. Lapselle on tärkeämpää se, että äiti voi hyvin.

Pink 71: Onnittelut iloisesta uutisesta koskien lapsivesitutkimuksen tulosta! Varmaan on helpottunut ja onnellinen olo.

Mä olin maanantaina Naistenklinikalla tutkimuksissa korkean verenpaineeni takia ja ensi viikolla menen sinne sekä erikoislääkärin vastaanotolle että ultraan. Ultrasta olen ajatelllut, että jos kätilö selkeästi sukupuolen näkee, niin saapi kertoa. Meillä on aika vahvat nimiehdokkaat sekä tytölle, että pojalle.Tytölle olisi näillä näkymin tulossa aika harvinainen nimi (tais olla viime vuonna kastettu 3 sen nimistä). Mutta ainahan se pitää nähdä vielä lapsi ja vähän sen temperamenttia ennen kuin nimen voipi lyödä lukkoon. Meillä lapsille tulee ikäeroa 2v 2kk ja olen ajatellut hankkia ne tuplarattaat, koska meillä on suht pitkä kävelymatka isomman kerhoihin ja puistoon. Tänään olin myös neuvolassa ja perushommat oli ok. Aika napakkaa sydämensykettä (160) oli edelleen, joten meidän neuvolantäti edelleen tyttöä veikkaa. Ehkä se selviää sitten ensi viikolla. Vaikka tärkeintä on kyllä se lapsen terveys eikä sukupuoli. Ja täällä kanssa nautitaan kohentuneesta olosta, eläköön energinen ja vireä keskiraskaus! Iloisia raskauspäiviä kaikille!

Vierailija
49/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille uusille ja tervetuloa joukkoon! Olen ollun kipeänä koko viime viikon enkä ole jaksanut kirjoitella edes ultrakuulumisia. Tauti sen kun tuntui jatkuvan myös alkuviikkoon mutta nyt jo alkaa helpottaa! En muista koska minulla olisi ollut näin voimat vievä flunssa!

Olimme siis viikko sitten nuhaisina rakenneultrassa. Pienokainen liikkui koko ajan ja mittailuun meni lähes tunti! Sukupuolikin selvisi, ja kaikki muukin oli kunnossa.

Tunnen liikkeet koko ajan voimakkaammin, istukka on takaseinässä ja eräänä iltana vatsasta kuului oikein poksahtelua jonka miehenikin tunsi ja kuuli!

Hyökkäysvaunutkin tupsahtivat eilen ja niitä on ihmetelty. Tilasin siis tervekaupan edulliset vaunut eikä niissä mitään vikaa tunnu olevan. Eihän ne siihen hintaan tietenkään mitkään vaunujen mersut ole mutta riittää meille vallan loistavasti.

Anabela 20+2

Vierailija
50/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa!

Taitaa olla tota flunssaa enemmänkin liikkeellä...Me ollaan typyn kanssa sairastettu jo viikon verran... No toivottavasti parannutaan pikaseen...varattiin etelän matka parin viikon päähän.

Onko kellään kokemuksii raskaana lentämisestä? ois kiva kuulla jos on...

Meil ois viikon päästä rakenneultra sikiötutkimusyksikös, siel ois tarkotus syynätä vauveli läpi oikein kunnolla. Saapi nähä suostuuko se lääkäri kertomaan sukupuolen :) vaikka onhan se jo 90% varmuudella tiedossa...

Liikkeitä on alkanu tuntumaan jo jonkin verran..hyvin heikkoja kylläkin vielä... mut eiköhän ne vielä ehdi voimistumaan :)

Sellanen tuli viel mieleen, et miten ne tutustumiskäynnit yleensä sairaaloihin järkätään. Meinaan vaan ku oon yksityises neuvolas ja siel hoidetaan lähes kaikki ultratkin..paitsi toi yks... Esikoisen kanssa kun kävin julkisen puolen neuvolas, ni sielt sai sen ajan tutustumiskäynnille. Mut nyt on eri sairaala, Naistenklinikka... Ois kiva päästä kattomaan etukäteen et millast siel on... että jos joku tietää??

terv. Sippu & tirriäinen 18+3

Vierailija
51/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tässä ennättäis laittaa vähän kuulumisia pitkästä aikaa...

Se rakenneultra oli sitten tiistaina ja olihan siellä kaikki hyvin =) Kovasti jännitti kun maha ei tunnu kasvavan eikä niistä liikkeistäkään oo oikein tietoa niin olin jo sitä mieltä että vaavi ei oo pysyny matkassa, mutta kovasti möyri mahassa ja kokokin vastas melkein päivälleen viikkoja. Sukupuolta kyselin, mutta ei saanu näkyviin vaikka kuinka yritti =) Sanoi että paikat pysyy niin hyvin piilossa, ettei uskalla edes veikata että kumpi ois... Mies oli aika pettynyt kun on ollut koko raskauden ajan varma, että nyt tulee tyttö, mutta eiköhän me jakseta odottaa sinne maaliskuuhun asti =) Tuosta esikoisesta tiedettiin jo aika aikaisessa vaiheessa että poika on tulossa ja äkkiähän siitä tiesi koko suku... Nyt onkin aika jännää kun ei ollenkaan tiedetä ja pysyy salaisuutena ihan loppuun asti =)

Äitiyshousuista oli tainnut olla puhetta ja mulla on niiden kanssa tässä vähän ongelmia... Esikoista odottaessa ostin H&M:lta ne farkut ja semmoset mustat suorat housut ja nyt tilasin sammarit eli kolmet housut olis, mutta... Yhdetkään niistä ei istu päällä ollenkaan =/ Koon pitäis olla hyvä, mutta takapuoli roikkuu kaikissa :( Muutenkin tippuvat jalasta eivätkä tunnu yhtään hyvältä... Samaa ongelmaa tais olla esikoistakin odottaessa ja tiedän kyllä että alkavat istumaan paremmin kun maha kasvaa enemmän, mutta ois kiva kun vois käyttää vähän mukavampia housuja jotka ei purista. No, täytyy pärjätä tuulipuvunhousuilla ja collegehousuilla =/

Voi ei... Nyt tuo poika kiskoo lehdet pöydältä ja suuhunhan ne menee...

Pimmi 18+1

Vierailija
52/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Joku kyseli lentämisestä raskausaikana. Onnistuu. Itse kävin viikolla 11 Etelä-Koreassa ja ainakin se matka meni ihan hyvin, vaikka matkustusta tuli melkein 24h aina yhteen suuntaan. Nyt olen lähdössä Etelä-Afrikkaan kuukauden päästä ja silloin on rv 24 menossa. Se matka on vielä pidempi (koko matka yhteen suuntaan varmasti tuon 24 h ja pisin lentokin 11 tuntia). Ei tule varmastikaan olemaan yhtä helppoa. Pitää yrittää saada käytäväpaikka, että olis mukavampi istua mahan kanssa ja pääsee helposti kävelemään käytävälle aina tarpeen tullen. Vettä on hyvä juoda mahdollisimman paljon, kun lentokoneessa on ilma tosi kuivaa ja muutenkin neste on tässä tilassa tärkeetä. Jalkoja on hyvä jumpata vähän väliä vaikka siinä paikalla istuskellen ja sitten käpytellä mahdollisimman paljon jos lentomatka on pitkä. Lentosukat on ihan must, niitä en aio unohtaa tälläkään kertaa pois. En ole aikaisemmin (=ennen raskautta) lennoilla käyttänyt lentosukkia eikä jalat ole turvonneet huomattavasta ylipainostani huolimatta. Mutta nyt tuolla Korean matkalla oli sukat jalassa kun mulla oli muutenkin turvotusta aika paljon tuolla alkuraskauden aikana. Onneks se on nyt vähän helpottanut - mutta ilmeisesti vain väliaikaisesti. :)

Ostin muuten eilen vauvalle sellaisen vauvan ekasta vuodesta kertovan kirjan. Sellaisen Nalle Puh-version. Oli ihania kuvia (oon Nalle Puh-fani ollut koko ikäni ;) ja kivasti paikkoja valokuville ja kaikenlaisille oheisasioille. Oli pari sivua odotusajastakin ja niitä eilen jo vähän täyttelin, vaikka enemmäkseen lueskelin sieltä runoja lapselle. Mahtaakohan tuo vauva jo kuulla kun sille puhuu? Missä vaiheessa ne alkaa kuulemaan? Juttelen sille varmuuden vuoksi nyt jo päivittäin. :)

Vierailija
53/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä vaikka kirjottelis muutaman sanan kun ei heti lounaan päälle jaksa alkaa rehkiä :)

Heti aluksi omaa napaa, eli meillä siis oli uusi ultra tiistaina. Kaikki oli oikein hyvin, ultralaite oli muutenkin ihan uusi ja kuva niin tarkka että :) Ihanaa katsella toisen myllerrystä. Kätilö katsoi kyllä tosi tarkkaan kaikki ja selitti myös kaiken mitä näkyi. Sukupuolikin selvisi kun pikkuinen päätti heittää kuperkeikkaa kesken kaiken ja pyllisti kameralle. Kätilöäkin ihan nauratti ja ei niistä killuttimista voinut erehtyä maallikkokaan :D Eli poika on tulossa. En nyt itse ota sitä ihan 100% varmuudella mutta kyllä se näkyy niissä kuvissakin mitä mukaan saatiin <3 LA:ta muuttivat kyllä hieman eli 14.3. olis nyt oikein. Hyvin mielin ajeltiin kotiin koko porukka sitten ja saatiin vielä aika synnärin esittelykierrosta varten.

Lentämisestä vielä sen verran että viime kerralla minä lensin äitiä moikkaamaan vielä rv 31. Ei mitään ongelmia. Olin tukisukat ostanut ettei tulisi kamalaa turvotusta ja niistä oli tosissaan apua. Ainakin SAS:lla saa lentää ilman mitään todistuksia viikolle 36 asti. Rv 38 jälkeen ei kyllä monikaan lentoyhtiö ota kyytiin ellei ole joku pakkotilanne ja silloinkin pitää olla lääkärinlausunto että synnytys tuskin käynnistyy lennon aikana.

Meillekkin tulee pieni ikäero, 1v8kk ja kyllähän se oma jaksaminen vähän hirvittää. Näin pientä ikäeroa ei suunniteltu mutta eiköhän se siinä suju. Tällä kertaa sitä ainakin tietää ja osaa jo jotakin :)

Mutta nyt hommiin!!

Mamasaurus rv19+5

Vierailija
54/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen on turvallisinta keskiraskauden aikaan. Itse lensin juuri tässä raskaudessani raskausviikolla 17 Kreikkaan. Kaikki meni hyvin.ja kuten edellinenkin kirjoittaja sanoi niin vedenjuonti, jaloittelu ja lentosukat on tärkeät muistaa!

Huonompi kokemus lentämisestä mulla on ajalta ennen esikoisen syntymää. Ensimmäinen raskauteni päättyi lentomatkan päätteksi keskenmenoon. Olin silloin raskausviikolla 10. Jouduin siis siellä ulkomailla sairaalaan ja kaavintaan. Kotimaassa oman lääkärin kanssa asiaa puitiin myöhemmin ja hänen mielipiteensä tosiaan on, että turvallisinta on lentää vasta kun 12 raskausviikoa on täynnä. Eli varsinkin jos aikaisempia keskenmenoja on ollut, niin tulee harkita tarkkaan lentääkö alkuraskauden aikana vai ei. Useimmille lento ei kuitenkaan aiheuta mitään ongelmia silloin alussakaan, mutta on olemassa pienen pieni mahdollisuus, että se vaikuttaa toisilla keskenmenoalttiuteen.

Vierailija
55/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri meidän mamma- ryhmän kuopuksen yksivuotis synttäreiltä. Kivaa oli ja kakkua vedettiin niin että napa paukkui.

Äitiysvaatteista: HM malliston farkut on minunkin mieleeni ja olen ostanut niitä kolmet. Kaksi mamma hametta myös ja paitoja. Viime raskaudessa kärsin siitä kun ostin mamma vaatteita liian vähän ja oli kyllä puuduttavaa kulkea koko kesä mustissa tai valkoisissa pellavahousuissa :). Nyt ajattelin, että ostan kunnolla niitä vaatteita, että on edes vähän vaihtelua. Top shopissa täällä tukholmassa on myös kivoja mamma vaatteita, oikeen muodikkaita.

Te joille tulee kanssa pieni ikäero lasten välille, ostatteko tuplavaunut ja mitä merkkejä olette ajatelleet? Meidän on varmaankin käytännön syistä otetttava Phil & teds merkkiset, joissa lapset ovat ikäänkuin päällekkäin. Matkustetaan paljon suomen ja ruotsin väliä, eikä matkanteosta tule mitään isoilla hyökkäysvaunuilla. Seisomalauta ei tule kysymykseen näin suurkaupungin asukilla, sillä välimatkatkin julkisilla kulkiessa vie aikaa ja en kyllä täällä vilinässä haluaisikaan juosta taaperon perässä vaunujen kanssa.

Maha se kasvaa ja lapsi siellä sisällä, sen kyllä huomaa kun on nälkä niin usein ja ne himot. Eilen melkein lähdin kl 21 ostamaan karkkia kun iski ihan hirvee himo. No en sitten kuitenkaan lähtenyt, tänään varmaan tarvii käydä säkki ostaan jos sama himo iskee illella.

Meillä kanssa tyttö sairastunut kaksi kertaa kymmenen päivän sisään. Molemmilla kerroilla kuume noussut 39 ja 40 välille ja sitä kestänyt kolme päivää x 2. Onneks nyt on parantunut, toivottavasti ei vähään aikaan sairastais pikkuinen.

Terv. Tähtinova 21+4

Vierailija
56/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen rakenneultra ja kovasti vauva siellä liikuskeli ja heilutteli käsiään:)Ja nyt meille tulee 100% varmuudella poika niinkuin se ultraajakin sanoi,että tuosta ei voi erehtyä..no onhan meillä jo 3 tyttöä ennestään..

Meillä ollaan muutenkin nyt oltu enemmän ja vähemmän kipeitä jokainen..kaitpa kohta rupee helpottamaan..

tytöt040507 ja poju rv 19+3

Vierailija
57/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliopelle! Mä pääsin heti neuvolalääkärille ja se otti mut 3pvän kuluttua uudestaan vastaan. Viime ti sai sen 2cm ja perjantaina sai 3cm, mutta pehmeänä pysyy.

Nyt ti sanottiin neuvolassa että helposti vaan yhteyttä jos siltä tuntuu. En saa nostella kauheesti mitään ja tänäänkin kun työnsin muksua rattaissa 500m niin maha meni ihan kivikovaksi ja kävely ei oikein luonnistunut.

Tässä ny tiistain nvola kuulumisia..

Paineet oli 145/71, kohdunpohjankorkeus oli 19 ja sydänäänet pienellä 158. Sain äippäpaprut täytettäviksi ja ensvkolla vien ne kelalle. Niin ja painoa oli tullut 2,2kg 3vkossa..

ens ti vien lapsen astmatutkimuksiin kun yskä vaan jatkuu, yskä on kokonaisuudessaan ollut reilun vuoden.. ja mulla on samalla äippäpolikäynti tän jatkuvan pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Muuten mennään päivä kerrallaan. Ja 14.11 mennään 4d-ultraan kattelee vauvaa, esikostakin käytiin aikoinaan.

Että sellasta täällä.. :)

t.nia ja toukka rv 22+2

Vierailija
58/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus: Omanapaista tekstiä:)

Otin siis saikkua huomiseksi. Tää työharjottelu paikka, missä oon on hotelli. Ihan kamalan rankkaa työtä. Ensinnäki joudun vaan koko ajan kerätä likasia astioita ja kantaa painavia tarjottimia, yms.:(

Ei siis mitään hotellialaan liittyvää oikeasti.'

Tottakai olen sanonut, etten mitään todella painavaa voi kantaa ja kaikki sen ymmärtävätkin. Tuntuu silti siltä, että tuokin on liian rankkaa. Olen aina illalla tosi poikki ja joka paikkaan koskee. Sitten kun se on sitä seisomista/kävelyä/juoksemista koko päivän!

Nyt sitten soitin töihin ja sanoin, että olen niin poikki/kipeä, etten mene huomenna töihin. Saako neuvolasta sairaustodistuksen?

Ja sitten..en tiedä oliko supistuksia vai mitä, mutta heräsin yöllä, kun maha oli semmonen oudon tuntunen...kova.

Sitten on ollut jo muutamaan otteeseen semmosta kamalaa painontunnetta(mistä jotkut muutkin valitteli)..

Pari päivää sitten töissä noustessani tuolilta, meinasin lysähtää takaisin istumaan kun tuntui niin pahalta. Ei varsinaisesti satu, mutta ikävää kuitenkin.:/

Tiiättekö kukaan näistä opiskelujutuista? Jos nyt saisin koko loppujaksoksi saikkua, niin saisinko sitten sairauspäivärahaa? Kun opintotukeahan ei sitten saa...mietin tässä vain, että jos ei todellakaan tuolla töissä jaksa..

ANABELA: Ai saitte vaunupaketin! kerro nyt kokemuksia, kun tosiaan mietitään nyt ihan vakavissaan juuri noiden vaunujen ostoa. Minkä väriset tilasit?

Ei tällä kertaa muuta kommentoitavaa ja sori vielä kerran tästä vuodatuksesta!:)

Aleida 18+6

Vierailija
59/59 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin eilen siinä sokerirasituksessa.

Kaikki arvot oli tosi hyviä! Terkka sanoi, että jopa käyrän alarajoilla.

alkuarvo oli 4.3, tunnin päästä 7,4??, ja 2 tunnin päästä 5,7.

Hyvä, että sai senkin huolen pois mielestä

Kamalan makusta se litku kyllä olu..hyi!

öitä kaikille!

Aleida