Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤IHANAT TONTUT UUTEEN VIIKKOON¤¤

22.10.2007 |

Uusi pino uudelle viikolle :D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään tänään yksillä päikkäreillä.Tyttö nukkuu vaunuissa,nukkunu pian 2,5tuntia:) yö meni taas vähän huonommin,mutta jospa ens yö menis taas paremmin...

Lehti-galluppiin: Mulle tulee meidän perhe, aiemmin tuli vauvalehti,mutta sen katkasin kun eihän Johanna oo enää vauva,luen noita vanhoja vauvalehtiä. Niitä onki kertyny melkoinen laatikollinen:)

Sitten mä luen Kalevaa.

Meillä kaikki kirjat on Johannan jäljiltä ihan palasina, kun repii ja syö ne sivutki...siis sellasen missä on vain tavalliset paperiset sivut. Hyvin nuo vauvakirjat on kestäneet.. Nälkäisenä varsinkin on kova tuhoamaan kirjoja:(

Mutta, pyykit lähtee ripustamaan taas...

tintti ja nukkuva Johanna nefili:

Vierailija
22/31 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten tapahtui se mitä jo jännitin alusta saakka kun koulutuksesta sain tietää, Akselin hoitaja sairastui. Onneksi sain järjestettyä, että menen vasta huomenna töihin ja olen tänään pois. Että mä inhoan tälläistä säätämistä ja sitä kun asiat eivät mene putkeen. Argh!

Älä välitä MrsCruiser, mulla on ihan samoja elkeitä. Jos mulla ei ole to do-listaa, en muistaisi tehdä mitään! Siksi ostinkin nätin pikkuvihon mihin kirjoittelen asiat mitkä pitää tehdä ja yrittää vielä muistaakin. Mieheni suhtautuu hymyilleen vihkooni...!

Mutta tuttua on, että autoa ajaessani yhtäkkiä havahdun ja mietin, että mihinkäs olinkaan menossa, jätän ostokset kauppaan ja aina jää jotain kotiin kun mennään vähääkään kauemmaksi kotoa. Ehkä tämä joskus loppuu kun hieman unta lisää saa?

Lukeminen: Akseli rakastaa kirjojen lukemista. Pärisyttää autojen kohdalla ja kun yhdessä kirjassa äiti antaa vauvalle suukon, Akseli moiskauttaa ääneen. Ihana! Ja valokuvakansioita voitaisiin " lukea" vaikka koko päivä. Pitäisi tehdä pojalle oma kansio, kun melkein kaikista kuvista on tuplakuvat.

Itselle tulee kaksplussa ja ostan vauvalehteä silloin kun siinä tuntuu olevan jotain mielenkiintoista. Meidän perhe-lehden tilaus loppui juuri, siinä on paljon lukemista, voisin harkita tilaavani uudestaan. Kodinkuvalehti tulee ja tietysti Aamuposti pitää lukea joka aamu, muuten ei edes herää!

Nyt menen ratsaamaan jääkaapin.

Kirsikka ja Akseli, päiväunilla vaunuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon olis kommentoitavaa mutta lyhyesti kuitenkin:

lehtigallup: Meidän perhe tulee, ja suosittelen! On tosi hyvä ja paljon luettavaa. Vauvalehtiä ja kaksplussia mulla löytyy vanhoja kaapissa, luin niitä esikoisen aikaan enemmän (ostin kirpparilta, saa uusiakin lehtiä 0,50 e) mut nykyään eipä juuri enää ehdi/ jaksa/ kiinnosta.

Muista lehdistä talo & koti on maailman paras! Just tänään tuli uusin numero ja nautiskelin sen päiväkahvin lomassa kun pikkuinen nukkui ja isompi oli hoidossa. Osuu ja uppoo just meidän elämäntilanteeseen, remontointi ja kodin laittaminen, talon laajennus mielessä jne.

nyt kymppiuutisille, seonmoro!

äitikuu ja taaperokärryn kanssa kävelevä pikkuinen (nyt kyllä jo unessa) + syyspoju 3v

Vierailija
24/31 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän me, taustalla.

Lähes joka päivä luen teidän kuulumiset, mutta eipä ole itse tullut kirjoiteltua piiiiiitkään aikaan. Sonetten kanssa kyllä mesessä keskustellaan päivittäin *vilkutus Sonettelle, oot sä kyllä mahtava tyyppi =) *

(tähän väliin myös terkut Tintille :) )

Nyt sitten pitaraapaisu meidän kuulumisiin...

Asuntoa on näköjään yllättävän vaikeaa saada! Puhun siis kaupungin vuokra-asunnoista. Nyt sitten odottelenkin erään yksityisen vuokranantajan päätöstä eräästä sunnosta. Olisipa suunnilleen lottovoiton arvoinen asia jos siihen pääsemme.

Yksityiselämä on siis lähinnä yhtä umpisolmua, ei siis ole ollut energiaa palstailuun. Kuitenkin on mukavaa huomata, että meidät muistetaan silti, vaikkei täällä niin usein jaksa pyöriäkään.

Yhtään ei elämää helpota se, että meidän PikkuPojulla todettiin aikas hurjat allergiat. Nyt on mustaa valkoisella siitä, että poika on erittäin allerginen munalle, maidolle, vehnälle ja ohralle. Ja porkkanalle. Lisäksi vältämme naudanlihaa ja broileria.

Aikamoiset rajoitukset siis ruokien suhteen. Saimme siis heittää hyvästit Pilteille ja Bonille.. On muuten yllättävän vaikeaa löytää purkkia, joka ei sisällä mitään noista edellämainituista. Vielä en ole löytänyt (ellei 5kk ikäisten Piltti Perunaa ja porsaan lihaa oteta huomioon). Nyt siis täytyy olla ruoka-aikaan kotona. Aina. Tai raahata kylään raaka-aineet joista sitten tekee kyläpaikassa pöperöt pikkuiselle.

pikkupojun kuulumisia ja uusia taitoja:

PikkuPoju viittoo jo monen monia viittomia.. ja sanoo " tatta" =kakka

" Äätti" =äiti, " mmmm-mmä" =lehmä (kuva eräässä kirjassa)

Nyt ei tällä erää muuta, halusin vain pikaisesti ilmoitella, että hengissä ollaan.. ja hiljaa seurailen teidän muiden kuulumisia ja alan taas aktiivisemmaksi palstailijaksi kunhan saan hieman järjestettyy tätä elämää järjetykseen..

-mm- & PikkuPoju

Vierailija
25/31 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan viikonloppuja! Mies saattaa aamusta käydä töissä la ja/tai su (olipa epäselvää..), mut sit loppupäivät ollaankin kaikki yhdessä=)

Galluppiin vielä: Meilläkään ei enää asu vauvaa, mut kaikki vauva- ja odotushömpötykset jaksaa kiinnostaa! Pitäs varmaan tutustua tohon Meidän perheeseen, kun sitä on kehuttu. Talo ja Koti olis mulle turmiollinen, kun en kuitenkaan pääsisi toteuttamaan niit juttuja vuokrakämppään:) Muuten kyllä kiinnostaa nuokin jutut kovasti.

Mutter-mommylle peukut pystyssä asuntoasian kanssa!! Vaikka sen enempää en tilanteestasi tiedäkään. Allergiat tosiaan hankaloittaa menemistä ja tulemista, kun niitä sapuskoja ei sit lämpimässä noin vaan säilytetäkään niinku purkkiruokaa. Ja jauhekorvikkeiden kans saa kikkailla kun vettä pitää olla mukana/saatavilla, ja jauhetta koko paketti tai valmiiksi mitatut määrät. Kaipaan kyl sitä Nan-aikaa, ja sitä kun sai syöttää mitä vaan, eikä metsästää eri kaupioista sopivia ruokia. Lämpimät ruuat yritetään syödä kans kotona, ja reissuihin hetelmiä mukaan.

Viikonlopun alkuja kaikille!

t.jkv

Vierailija
26/31 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa ollut tutustua teihin mammat. Ihan kaikkiin ei ole ollut mahdollisuutta...Mukavaa vaihtaa ajatuksia niin vauvoista kuin elämästä yleensä :) Jatketaanko samaa rataa.

Ja muille -ei vielä meseilijöille- että kaikki joukolla tekemään meseosoitetta. Päästään uusienkin kanssa tutustumaan.

Teen tilaa Nicolakselle joka on meidän perheen seuraava nörtti.

Tässä hänen tervehdyksensä :)

xc cxd,£]]]]}}h ,, _(UUUUhrdefcfghjmghgh hhgghf gh m.

Mukavaa viikonloppua kaikille

terv Sonette ja Nicolas about 10.5 kk

Vierailija
27/31 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että mm on viel kuvioissa mukana.. :D

Sonette siit mesestä jotain mainitsi, minä kun en osaa enkä ymmärrä mistä siinä on kyse niin pysyttelen ihan vaan palstalla.

Mä olen nyt niin surkeana et pysyttelen mielummin taustalla, olo kun hylätylla koiralla... en sit viitti täälä surkeuttani purkaa.

n ja muksut

Vierailija
28/31 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen lupasin 3 vuotiaalle että tänään leivottais sämpylöitä. Ite jo unohdin koko homman mutta pikkumies muistutti äitiä iloisesti jo aamupäivällä, että koskas leivotaan sitä pullaa :D No pakkohan se oli... nyt taikina nousemassa, pian päästään tositoimiin.

nefili, mä kans olen ihan kivikaudelta, mutten tiä koko mesestä mitään palstailen täällä vaan vanhanaikaisesti. Nettiä sentään osaan käyttää ;D

Ja kyllä tänne voi surkeutta ja kurjaa oloaan purkaa, monta kuuntelijaa ja olkapäätä on valmiina kun haluat kertoa mikä mieltä painaa.

jep, pakko kai alkaa vääntää niitä sämpylöitä. Alkaa mennä pojilla riehumiseksi ja tappeluksi tuolla muuten. Tulkaahan mammat maistamaan kohta!

äitikuu ja pojat

Vierailija
29/31 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, miksen ole saanut aikaiseksi raapustettua tällä viikolla. Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta runosuoni ei ole oikein sykkinut. Enkä sano, että sykkisi nytkään...

Ensinnäkin, kovasti tsemppiä [b]mutter-mommylle![/b] Toivottavasti käytännön asiat ja ennen kaikkea asiat muutenkin järjestyvät.

[b]MrsCruiser[/b] taisi jo törmäillä päin seiniä väsymyksestä. Tuntuu niin lattealta toivottaa voimia, mutta en oikein muutakaan voi. :-(

Tästä tuleekin oiva aasinsilta meidän jouluntähtemme uniin: yöllä syödään edelleen 2-4 kertaa. Yöunet alkavat erinomaisen myöhään eli tämä(kin) lapsi on totisesti oikea yökyöpeli. No, parempi, että molemmat lapset ovat samassa rytmissä. [b]Oma aika[/b] onkin ollut oikeastaan täysin tuntematon käsite meidän perheessämme esikoisen syntymästä lähtien.

Sen verran uutta (?) meille kuuluu, että

- Sara nukkuu nykyään aiempaa (max. 30 min) päiväunia pidemmät päikkärit (yleensä 1,5-2 h)

- päikkäreiden lukumäärä on rajoittunut kahteen päivässä

- ruoka uppoaa mukavasti´

- tyttö ottaa edelleen muutamia askeleita ilman tukea ja on oppinut uuden taidon: laskeutuu joskus sohvalta alas - ei pää edellä - vaan jalat edellä.

Tämä eka hoitovapaaviikko on mennyt vaihtelevissa merkeissä. Välillä on tuntunut, että tämä voittaa työelämän mennen tullen, välillä fiilikset ovat ihan päinvastaisia.

Itselleni kuuluu sen verran uutta, että aloitin karkkilakon toissa sunnuntaina, ja kyllä on vaikeaa! Painon pitäisi alkaa 5:lla ennen töihin paluuta helmikuussa, jottei tarvitsisi uusia puolta vaatevarastoa. Haaveilen kyllä samoista lukemista kuin oli ennen esikoista, jolloin painoin 56-57 kg, mutta jos askel kerrallaan.

Kuntosalilla en ole käynyt sitten elokuun. Ihan hävettää tämä laiskuus. Kun nyt saisi kammettua itsensä sinne ekan kerran, niin siitä se kipinä lähtisi. Minä en painoani alas muuten kuin liikunnan avulla.

Lehtigallupiin vastaus. Minä tilaan seuraavia lehtiä: Me Naiset, Gloria, Meidän Perhe ja Kotivinkki. Miehelle tulee Tekniikan Maailma, jota silmäilen. Minun aamuni ei käynnisty ilman Hesaria. Ruotsissa käydessäni ostan yleensä uusimmat Damernas Värld- ja Elle-lehdet.

Jep, tässäpä tärkeimmät/vähemmän tärkeät.

Mukavaa perjantai-iltaa! Niin, ja vielä erityistsempit ja terveiset [b]Pimmille![/b]

Ja vakiohuhuilu, Tinuri, missäs tällä kertaa luuraat? Vai menikö harittavilla silmilläni jotain ohi?

Iituli + Sara 10 kk

Vierailija
30/31 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määpä väsäsin nyt anonyymin meseosotteen, kun en tänne halua nimeäni laittaa. Ja kai se täällä pitää ilmottaa että pääsee mukaan, vai enkö nyt tajuu jotain=)? Monikos sitä meseilee tästä porukasta? No, mutta minut voi listata mukaan ken haluaa: joulukuunvauva@hotmail.com

Voi, onpa äitikuu ja muut leipurit ahkeria! Mulle on maailman suurin pinnistys alkaa itse leipomaan..

Viikonloppuja!

t. kaikesta uudesta innostuva jkv ja t jo 3h unillaan=)

Vierailija
31/31 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja nukutushommiin.

K&A