Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** KESÄNUPPUJEN MA-KE*****

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tervetuloa uudet odottajat!

Vierailija
22/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että taas uusia tullut mukaan, tervetuloa.. :) Ja onnea.

Mulla ollut aika heikko olo tässä koko päivän täällä töissä.

Ruokiksen aikana teki tosi tiukkaa syödä, hyvä etten alkanut yökkimään. Mutta väkipakolla söin ja se hetkeks helpotti sitten oloa taas.

Ultra on sitten illemmalla, 17.30 aikaan. Jänskättää kyllä!

Ja tuun sitten kertomaan illalla mitä siellä tapahtui.

a_j 7+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain sen vasta marraskuun loppuun. Meinasivat että otetaan vasta sinne kun olen jo yhden lapsen tehnyt ja että ultrallakin näkee jo sitten eli silloin olis rv 10 täynnä.. Mitenhän tuota jaksaa odottaa vielä yli kuukauden!? onko vinkkejä miten jaksan odottaa?

Mille viikoille te olette saaneet ekan neuvola käynnin?

Mariatar rv 5+2?

Vierailija
24/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. viikko tässä sitten menossa... Olo on ihan ok, vaikka rinnat turpoo ja oon ollu tosi herkällä päällä. Meinasin eilenkin alkaa itkemään töissä kun oli vähän hankala asiakas (=

Mullakin on kans neuvola vasta 10.viikolla, toista oottelen...

Krista ja masukki 5+4

Vierailija
25/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariatar84, itse sain neuvolan 5.marraskuuta eli vasta vähän vajaalle kymmenennelle viikolla eli silloin olisi jo 9+6 ja esikoista odottelen. Omaa syytäni kyllä tuo myöhäinen ajankohta on, kun soitin vasta viime viikon lopussa eikä aikoja enää ollut.

Noista ruuista on ollut puhetta ja itse olen netistäkin nyt selaillut mitä saisi syödä ja mitä ei. Tuntuu, että kaikki viedään ja kaikkea mitä ei sais syödä, oon jo syönyt.

Maksamakkaraa olen ehtinyt kiskoa neljä voileivällistä (unohdin, ettei sitä saisi syödä), graavilohta vedin kaksi paketillista yhtenä päivänä (muu ei millään maistunut enkä tiennyt ettei sitä saa syödä), fetajuustoa olen popsinut antaumuksella. Ja nyt viedään vielä lohikin, jota olen kyllä ihan kiitettävästi kerennyt syömään!! En syö lihatuotteista muuta kuin kanaa ja kalaa (muista en tykkää) niin tuntuu, et voihan paska...

Ja light-juomat, niitä on tullut juotua, koska en juo maitoa ja tuoremehutkaan ei oikein maistu. Nyt olen tosin raskausaikana vähentänyt juomista, ihan ehkä kerta viikkoon olen light-juomia juonut ja katsonut, että ne on makeutettu aspartaamilla.

Tosi vaikea muutenkin opetella oikeita syömistottumuksia, koska ne tavat on aina heitelleet kovasti. Ennen saatoin syödä joku päivä ihan tolkuttomasti, toisena taas vain pari leipää.

Mutta mitäpä sitä ei tekisi kesänyyttinsä puolesta.

Vaapukka 8+1

Vierailija
26/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mehän ollaanki Krisant:in kanssa melkein samoilla päivillä menossa. :) Sittenhän se vielä enempi selkenee tuo rv ku pääsee sinne ultraan.

Noista syömisistä.. ite en ole sen kummemmin miettinyt mitä syön.. pitäsköhän vähän alkaa miettimään. no eipä sitä varmaan heti vahinkoa saa aikaiseksi vaikka joskus noita panassa oleviakin ruokia syöökin aina joskus...

mariatar rv 5+2

Vierailija
27/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta: ei kai feta-juusto kuulu " kiellettyihin" ? En ole ainakaan kuullut. Tuli sitä kyllä viikonloppuna syötyä, samoin kuin pikku pala homejuustoa. Alkaa vasta vähitellen palautua mieleen nämä raskausajan rajoitukset! Kyllähän tuo kiellettyjen lista näyttää pitkältä, mutta ehkä siihen kannattaa suhtautua vähän varauksella (lue: ei panikoiden). Olen itse esim. kasvatellut ituja, ja enköhän niitä tänäkin talvena tule popsimaan. Samoin kuin papuja. Nämä siis oli siellä Espoon kaupungin sivujen kiellettyjen listalla.

En ole vielä varannut neuvolaa, odottelen että viikkoja kertyisi hieman lisää. Meillä on eka ultra 10-12. viikoilla. Saattaa olla että käyn yksityisellä aikaisemmin, saa nähdä miten hermot kestää ja tuleeko vuotoja.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille,

taika

Vierailija
28/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vastaan, että noissa fetajuustoissa ja tuorejuustoissa ym. on se, että jos ovat pastöroidusta maidosta valmistettuja, saa syödä, muuten on se listeriabakteerin vaara. Ja sehän voi aiheuttaa kai keskenmenoriskin. Valiolla ja Ingmanilla ja muilla suurilla ainakin ovat pastöroituja mutta vaikkapa aidot kreikkalaiset tuskin.

Niina

Vierailija
29/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin!

Kuvostusta on ollut ja väsyttää kamalasti, onneksi esikoisella on nyt syysloma ja saamme aamuisin nukkua edes vähän pitempään =)

Itse en ole vielä neuvolaan soitellut, ajattelin vasta sitten sen ekan ultran jälkeen soitella. Ultra on varattu 5.11 eli noin kahden viikon päästä.

Eipäs tänne tämän kummempia, voikaa kaikki hyvin!

Kauris rv 5+4

Vierailija
30/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin.. nyt siel on käyty!!

Jännitin ihan kamalasti..mutta turhaan.

Kaikki on todella hyvin!! :)

Siellä se pikkuisen sydän löi. Ite en eka sitä nähnyt, lääkäri ja mies sitä katseli ja mä näin miehen ilmeet ja sitten lääkäri sanoi että siellä pieni sydän lyö ja sitten mulle käännettiin se näyttö että mäkin näin. Ja niin sitten itkea tirautin..

Se oli 1,53cm kokoinen ja kuulemma täysin vastasi viikkoja, eli neuvolan (eilisen) mukaan 7+5 ja tuo lääkäri sanoi että joko se tai 7+6, että sitten kun on neuvolan ultra 3 viikon päästä niin sitten vielä varmennetaan laskettua aikaa jne. Mut edelleen laskettu aika ois se sama 5.6..

Siinä mä sit itkua vaan tihrustelin ja lääkärisetä ja mies siinä katteli ja onnitteli..

Sitten oli pakko sieltä heti ajaa kertomaan mun äitille :) Mun isä on ulkomailla eikä Suomessa nyt mutta äitille halusin kertoa. Äiti oli niin onnessaan kun on halunnut mummiksi jo kauan, sen tiedän..

Muille ei vielä kerrota. Mut mua helpottaa kun äiti tietää nyt.

Muille vasta sit sen neuvola ultran jälkeen..

Sit kaiken lisäks vielä on meinannu olla sitä huonoa oloa ja rinnat on tosi arkana.

Tsemppiä kaikille!! :)

Vierailija
31/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edelleenkään oikein oireita ole. Ihmetyttää jo, onko siellä mitään - mutta kai sitten tulis edes jonkinlaista vuotoa?

Parina päivänä (tai oikeestaan yönä) on ollut selkä kipeä, niin että herään paria tuntia ennen normaalia ylösnousuaikaa ja joudun vaihtelemaan kylkeä ja pyörimään ennenkuin saan uudestaan unen, kun käy niin alaselkään.

Väsyttänyt on paljon ja välillä ollut hyvinkin kärtyinen (mitä en oikein koskaan ole...) nyt kun miehen lapset on meillä koko lomaviikkonsa, minulla ei tahdo hermot kestää kun ovat nirsoja ruuasta/ kelpaavat ruuat syövät loppuun samantien ja herättävät kaikki aikaisin kun meluavat aamulla niin paljon. Ei siis oikeestaan mitään syytä, sellaisiahan ne lapset on, mutta hermot silti turhan pinnassa minulla :) Työmotivaatiokin on ollut aika vähissä.

Pitäis varmaan pikkuhiljaa ruveta minunkin neuvolaan soittelemaan.

Nyt big brotheria katsomaan :D

6+3

Vierailija
32/38 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä aio suhtautua mitenkään hysteerisesti noihin ruokasuosituksiin. Ja kalaa (lohta) tulen kyllä syömään hieman useammin kuin kerran kuussa. Tuskinpa se nyt niin kovasti voi vauvalle pahaa tehdä. Onhan sitä iät kaiket syöty raskaana ollessa jos vaikka mitä. Niinhän se olikin, et pastöroidusta maidosta tehtyjä tuotteita sai huoletta syödä, onneksi :)

Tämä päivä on mennyt ihan mukavasti. Miehen kanssa käytiin pitkästä aikaa elokuvissa ja tuli ahmittua popcorneja ihan kunnolla. Huomenna taas töihin. Mitenhän sitä saisi itsensä motivoitua? On niin väsynyt olo. Tahtoisin vain olla rauhassa, lukea hyvää kirjaa ja pysytellä erossa kaikista ihmisistä. Kai sitä on elantonsa tienattava :)

a_j: Hienoa, että vauva voi hyvin ja sydän sykkii!!! Vähemmästäkin sitä itkeä pillittää :)

Vaapukka 8+1

Vierailija
33/38 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

Tässä uusi raskaana oleva mukaan porukkaan! Miten ne omat tiedot lisätään? Laitoin sinne kesänuppujen listaan perälle omat tiedot,sivulle 2.

Minä plussasin 21.9 elämäni ensimmäisen kerran. Kolme vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä ja nyt tärppäsi.

Minulla ei ole oikeastaan muita oireita,kuin turvonneet rinnat. Olo on ihmeen virkeä ja hyvä eikä tietoakaan pahoinvoinnista. Tulee mieleen,onko siellä mitään,kun on näin ok olo. Mutta äitini raskaus kyllä oli kuulemma tosi helppo eikä hän olisi tiennyt olevansa raskaana,ellei olis maha kasvanut ja kuukautiset jääneet pois.

Hirveän vaikeaa on pitää tätä uutista sisällään,varsinkin kun äitin kanssa aina jutellaan melkein kaikesta. Mutten halua,että hän pettyy jos tämä menee kesken. Ultrakin on vasta 13.11,joten kolme viikkoa pitäis jaksaa odotella,ennen kuin tietää,että onko siellä mahassa elämää.

Hyviä vointeja vaan kaikille ja eikös ole mukavaa,kun on niin jännittävä vaihe elämässä? Minusta heti alkoi tuntua,että elämälläni on enemmän tarkoitusta. Ilman lapsia olen jo saanut tehdä niin kauan mitä huvittaa ja " tuhlata aikaa itseeni" ,joten alkoikin jo tuntua,että mitä tässä oikein tällä kaikella ajalla tekisi.

Vierailija
34/38 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen lenkillä ja oli taas yksi niitä kertoja kun hölkkä ei kulkenut sitten ollenkaan. Puolessa välissä alkoi nipistellä alavatsaan joten heitin kävelylle. Kai se kohtu sitten painaa jo sen verran että ikävältä juokseminen tuntuu, vaikka viikkoja on vasta 4+6. Hitsi. Pitänee siirtyä dementiahiihtoon suosiolla.

Neuvolaan kun soitin niin sanoi täti siellä että soita uudelleen marraskuun puolessa välissä. Eli ensimmäiselle ajalle ei sitten ole vielä kiirus. Luulisin että saan ajan vasta marraskuun loppuun-joulukuun alkuun.

Jännittää jo valmiiksi mitä sanoo painosta. Kun on jo 99kg lasissa niin millaisen saarnan saan oikeasta syömisestä ja niin edelleen? Onneksi edellisen lapsen kohdalla tuo täti oli hirmu mukava, ei pitänyt meteliä turhaan (on semmoinen vanhempi joka on kai kaikenlaista asiakasta nähnyt) mutta nuoren sijaistyttösen ollessa sain kuulla kunniani. No niin, kyllä pitäisi laihduttaa omaksikin parhaaksi, mutta sillä hetkellä on vähän vaikeaa. Edellisellä kerralla painoakaan ei tullut kuin 10 kg raskauden aikana joten suoraan sanoen v*tutti kuunnella moitteita. Sitten seuraavalla kerralla tämä vakitäti taas sanoi että ihan hyvä, ei ole painoa paljon tullut lisää.

Joo, ja viime keväänä olevinaan katsoin syömisteni perään. Tuloksena oli että lihoin 5 kg. Jee!

Vierailija
35/38 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille uusille ja jo vähän aikaa mukana pyörineille!

Hitsiläinen kun ei kerkiä palstailemaan kun ukko on työmatkalla ja esikoinen ei anna äidin olla yksin koneella :) Ja päivisin työt haittaa näitä harrastuksia. Täällä on tapahtunut niin paljon, etten varmaan nyt muista kaikkea kommentoida, mutta yleisesti pahoittelut kaikille kenellä raskaus ei ole sujunut normaalisti ja onnittelut plussanneille!

Mulla on huomenna yksityisellä alkuraskauden ultra, aapuva.. Vielä en ole tietoisesti ehtinyt kauheasti jännittämään mutta enköhän sen ehdi tekemään huomenna aamulla. Onko teillä muilla ollut puoliso tuossa ekassa ultrassa mukana? Mä en tiedä joudunko menemään yksin vai pääseekö mies mukaan. Lähinnä jännittää, jos kaikki ei olekaan kunnossa niin on aika surkeeta kuulla se yksin :(

Mulla on samat oireet kun aikaisemminkin, eli pahaa oloa 24/7. Oksentanut en onneksi ole, mutta kuvotusta on lähes koko ajan. Ruoka ei maistuisi mutta koko ajan on pakko syödä jotain ettei mene tosi pahaksi tuo olo. Mandariineja minäkin olen yrittänyt syödä. Muita oireita ei sitte olekaan paitsi koko aikainen väsymys.

Mä muuten kävin yliopiston apteekissa kysymässä siitä raskausajan inkivääri -valmisteesta (pitäisi auttaa pahoinvointiin). Olivat apteekissa laittaneet nuo takahuoneeseen eivätkä suosittele sitä raskaanaoleville! Kuulemma pitää olla tosi hyvä syy ja lääkärin suostumus ennenkuin kaivelevat ne takahuoneesta esille. Tämä siis kun ei ole tarpeeksi testattu, eikä ainakaan raskaanaolevilla. Huhhuh! Mä jotenkin aattelin että kyllä nyt noin tunnettuun merkkiin voisi luottaa, mutta eipä näköjään voi. Muualla olen nähnyt noita ihan vaan hyllyssä kaikkien saatavilla.

Eipä mulla muuta, kai sitä pitäs töitäkin tehdä :D

-piirakka 7+1

Vierailija
36/38 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi:)

Vaapukka: kiitos.. :)

Piirakka: Mä olin eilen siellä yksityisellä ultrassa ja mies oli mukana.

Mua jännitti kans ihan kamalasti ennen sitä mutta hyvin se sitten meni. Ja pidän peukkuja että sulla myös :)

Ja onnea kaikille uusille plussanneille! :)

Mulla on jotenkin kamalan herkistynyt mieli nyt.. tätä tää on ;)

Yöllä valvoin, en tiedä miksi? Täysikuu ehkä?

Nyt sitten kiva olla töissä kun kamala väsy...

Ja huonoa oloakin pukkaa.. :(

Kaikille hyvää ke.tä!

a_j 7+6

Vierailija
37/38 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän täällä jo toista karjalanpiirakkaa tälle aamulle - jotain sellaista mitä en olisi voinut vielä eilen KUVITELLAKAAN suuhun pistäväni :) Kolme päivää olen taas kärsinyt uskomattoman huonosta olosta, töissä oli eilen tosi rankkaa olla. Vähän tässä kyllä kauhunsekaisin ajatuksin odottelen, koituuko tämä syöminen taas kohtaloksi... Mutta jos ei - ihanaa!!

Rinnat on sen verran kipeät, että yöllä on pakko nukkua rintsikat yllä. Mutta yhden raskauden ja imetyksen kokeneena ovat ne kyllä mukavan terhakat nyt joten en valita ;)

Mulla ekaan neuvolaan vielä 2 viikkoa. Aika menee niin hitaasti,,,

Tuosta syömisestä: kofeiinia on ollut helppo vältellä koska tee ei maistu ja kahvia en juo, limsoista olen lightit jättänyt hyllylle, maksaa ja kalaa ei oikeastaan syö muutenkaan --- salmiakkia ja lakua on kyllä tullut syötyä jonkun verran. Ekassa raskaudessani en rajoittanut tietoisesti mitään ruoka-aineita,ja terve lapsi tuli. Lääkerajoitukset otan ainoastaan tosissani. Vilustutinkin itseni pari päivää sitten, ja nyt pelottaa ettei nuha vain tästä kunnolla kuumeeseen asti kehity, pienen puolesta. Minkään sortin särkylääkettä en ole ainakaan vielä uskaltanut ottaa, migreeninkin kestin ilman lääkettä. (Th muuten sanoi että raskaus provosoi migreeniä)

Mukavia syyspäiviä kaikille :))

Sakariini 8+3

Vierailija
38/38 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä muuten täällä kirjoitellut ja lueskellut tätäkin pinoa,mutta tähän pinoon en jotenkin ole " uskaltanut" vielä kirjotella. nyt sitten ajattelin kuitenkin rohkaista mieleni ;) eli mulla omien laskujen mukaan menossa tasan vk 8. ja toista odotan. esikoinen on reilu 2v. aivan kamalasta pahoinvoinnista olen kärsinyt viimeset 3 viikkoa. pahoinv.on ihan jatkuvaa oikeastaan, syöminen hetkeks hieman helpottaa. luulin jo inkiväärikapseleista saavani avun,mutta eipä niitä sitten kannatakkaan syödä, kun ei turvallisuudesta takeita. samoin väsymys on hirvittävä. onkin aika raskasta,kun olen pojan kanssa kaksin viikot. mies kun on muualla töissä. toivottavasti pian helpottais olo.

huomenna mulla on eka neuvola. jännitän hirveästi. kuten varmaan useita kertoja vielä tämänkin raskauden aikana, siis sitä, että onko kaikki hyvin jne.

se tuntuu oudolta, kun vauvamasua ei vielä yhtään näy. viimeksi mulla oli tosi aikaisin jo selvä vauvamaha, johtuen tosin turvotuksesta varmasti enemmän kuin muusta. silloin töissäkin jo näillä viikoilla arvattin asia. nyt ei näy mitään. vaan eiköhän tuo vielä ehdi näkyä :)

näin ainakin toivon..tuntuu, että täällä lähes jokainen on kokenut keskenmenon, tuulimunan tm. niin sitä väkisinkin miettii, voiko itse olla niin onnekas, ettei sellaista kohdalle satu.. pahoitteluni tässä yhteydessä kaikille, joita keskenmeno kahdannut!

nyt poitsu ois tuolla jotain vailla. kiva lukea täältä samassa tilanteessa olevin kuulumisia :)