Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reimatec vs muut haalarit

22.10.2007 |

Onko kellään huonoja kokemujksia Reimatecin haalareista? Meillä on nyt ollut käytössä kuukauden 92 cm (alle 2 vee tytöllä) Reimatecin välikausihaalari, joka on jo todella kulunut takapuolesta. Kangas on myös järkyttävän pinttyneen likainen (ei lähde millään pesussa, onko ideoita pinttymien puhdistamiselle?). Mielipiteeni on, ettei mikään haalari saisi kulua kuukauden käytöllä... Myös vuori on irronnut yhden nepparin kiinnityksen alta.

Soitin Reimalle ja sain aika tympeää kohtelua. Luonnollisesti tietysti haluavat nähdä haalarin, mutta kommentti oli vähän siihen tyyliin, että normaalia kulumista... NOrmaalia kulumista kuukauden käytöllä???? Tämän hintaluokan haalarissa?

Nyt voitte estotta kehua/haukkua omia haalareitanne (sekä välikausi että toppa), koska meidän kaappiin ei tämän jälkeen taida enää yhtään Reiman vaatetta eksyä (edellisestäkin Reimatecin välikausihaalarista irtosi neppari alle kuukauden käytöllä...)!

Nekku

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta nyt ensimmäinen Reimatec haalari talvihaalarina, joten oma kohtaista kokemusta ei ole mutta enempää en niitä aio ostaa. Tämänkin ostin viime talven alesta kun en vielä tiennyt tästä Reiman touhusta. Väittävät kaikkien saumojen olevan teipattuja, mutta vyötärösauma ei olekaan. Asiakaspalvelu huonoa, eivät vastaa tuotteidensa laadusta ym.

Vierailija
2/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi neppareiden irtoamiset ym. on musta selkeitä tuotevirheitä, jotka Reima varmasti korvaa. Mutta kuluma ja pinttinyt lika... se on mun mielestä vaatteen normaalia kulumaa.

Omia lapsiani kun katselen pihalla niin ei tulisi mieleenikään tehdä valitusta haalarin kulumasta kuukauden jälkeen. Tottakai vaatteet kuluvat, myös kalliit Reimatec haalarit :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös reimatec välikausihaalari käytössä. Ostin viime keväänä, jolloin se oli lähinnä rattaissa istuessa ja nyt syksyllä ollut muutamia kertoja päällä mm. puistossa. Haalari on likaantunut niin etten saa sitä enää puhtaaksi. Kysyin reimalta sähköpostitse neuvoa, ehdottivat laittaa tahranpoistoainetta, mutta en kyllä saanut silläkään haalaria puhtaaksi. Harmittaa, kun haalari on ollut niin älyttömän vähäisessä käytössä, maksoi paljon ja nyt on jo huonossa kunnossa. Mielelläni kuulisin kehuja joistain muista merkeistä, että osaan ostaa ensi keväänä hyvän haalarin =)

Onkohan kellään kokemuksia Elloksen kumipintaisesta haalarista tai kaksiosaisesta puvusta? Haalari maksaa 31 e ja kaksiosainen samanverran. Puvuissa on fleesevuori ja päälikangas on pvc-materiaalia. Tuleekohan sellaisessa 2-vuotiaalle hiki, kun päälikangas ei tietenkään hengitä...

Voisin tuon kyselyn pistää ihan omana aiheenakin, kiinnostaisi tietää kokemuksista.

Vierailija
4/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. kumihaalareista ei ole kokemusta, mutta meillä hyväksi todettu myös Jonathanin ja Travallen haalarit. Nythän myös Lassie antaa jollekin puvulleen vuoden takuun, ettei hajoa...

Vierailija
5/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan ihmettelen miten suuressa suosiossa nuo Reimatecit ovat ja niitä pidetään parhaana mahdollisena. Mutta ei niissä tosiaankaan ole hinta/laatu-suhde parhaasta päästä. Olikohan nimittäin viimeisin vai sitä edellinen vauva-lehti, missä oli talvihaalarit esittelyssä ja siinä oli kerrottu haalareista myös vesipilari, hengittävyys ja hankauksenkesto. Tarkkoja arvoja en muista, mutta se jäi mieleen, että REMU haalareissa kaikki em. arvot olivat _huomattavasti isommat kuin Reimatecissa. Remussa esim. hankauksenkestävyys oli moninkertainen verrattuna Reimateciin! Siitäpä selittyy se huono kesto, kun haalarit kuluu normaalissa lasten leikeissä nopeasti pilalle, tai ainakin huonon näköiseksi.

Minulla on kokemusta viime talvelta yhdestä Remu toppahaalarista ja tältä keväältä/syksyltä yhdestä Reimatec vk-haalarista. Ja oman kokemukseni mukaan Remu on laadukkaampi.

Tässäpä perusteluja:

Reimatecissa kankaan pinta kastuu heti, vaikka vettä ei päästäkään läpi. Reimatecin pintakangas on sitten märkä, ja haalari muuttuu raskaammaksi eikä ole niin lämminkään. Kostea on aina myös kylmänkalsea :/ Remussa puolestaan vesi helmeilee kankaan pinnalla ja liukuu pois. Pintakangas ei kastu, kuin ehkä vasta pitemmässä kovassa sateessa ollessa, joten haalari pysyy täysin kuivana ja on siten lämpimämpi.

Remussa on myös paljon parempi hankauksenkesto ja kokemukseni todistaa sen :) Reimatecissa on selkeitä naarmuja jo muutaman kuukauden käytön jälkeen ja polvet tosi kuluneen näköiset. Toki hiekassa on leikitty koko aika. Remussa kuitenkin ulkoiltiin viime talvena myös usean kuukauden kestänyt märkä/loskainen/hiekkainen alkutalvi, ja siihen haalariin kerkesi tulla vain muutama ihan pieni naarmu ja vähäistä hankaumaa polviin. Pelkäsin kyllä haalarin menevän rikki, kun leikkipuistoa oli viime talvena useaan otteeseen sepelillä hiekoitettu! Vaan kyllähän tuo kesti! :)

Näihin kokemuksiin pohjautuen Remu on ainakin minun suosikki. Vaikka varmasti kyllä jokunen Reimateccikin saattaa vielä perheeseemme eksyä! Niissä kun on niin nätit kuosit :)

Vierailija
6/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas Reimatecistä todella positiivisia kokemuksia, esikoiselle ostettiin -02 välikausihaalari, joka on sitten ollut lainassa kahdella ystäväperheellä, jonka jälkeen palautui meille ja on nyt naapurin lapsella käytössä. Haalari on yhä edelleen hyväkuntoinen, polvissa tietysti kulumaa, eikä pinttynyttä likaa missään. Toki 5-vuoden ahkeran (lähes jatkuvan) käytön jälkeen näyttää käytetyltä, muttei epäsiistiltä tms. Lapset, joilla haalari on ollut käytössä, ovat olleet ikähaarukassa 1-2v ja kontanneet haalari päällä hiekkalaatikolla, eli todella kovaa kulutusta on ollut.

Mýöskään muut meillä olleet Reimatecit eivät ole menneet ollenkaan pahannäköisksi ja kulumat ovat olleet pieniä, pinttyneitä tahroja ei ole eikä nepparit tms. ole lähteneet. Kokemusta on reilun 5 vuoden käytöllä.

Remun vk-puku meni meillä todella nopeasti huonoksi polvet kuluivat ja puvun yleisilme oli tosi epäsiisti parin kuukauden käytön jälkeen. Samoin Ticektin vk- takkiin jäi pinttynyttä likaa, joka ei lähde pois.

Voipi olla, että meillä on Reimatecien kanssa käynyt hyvä tuuri tms. mutta minä olen ollut todella tyytyväinen niihin.

Mareila

Vierailija
7/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös huono kokemus Reimatecistä. On ollut 3v tytöllä käytössä nyt kevään ja syksyn, ja ihan kamalan näköinen. Peppu ja polvet ovat ihan kuluneet, ja pepun sauman viereen on tullut reikiä, ihan kuin trikoo tms. vaatteessa. Ja pinttynyttä likaa vaikka muille jakaa, eikä lähde pesussa. Toisessa hihassa on öljyä, josta nyt ymmärrän, ettei lähdekään pois. Tuntuu siltä, että kun kankaan pinta kuluu (ja kuluu nopeasti!), niin kaikki lika jää siihen pysyvästi.

Mä kun ajattelin satsata kehuttuun Reimateciin, että jää sitten siskollekin haalari, mutta mitä vielä. Yritetään pärjätä tuolla nyt talven tuloon asti ja sen jälkeen ei tässä talossa Reimaa enää nähdä. Aikanaan mulla oli itselläkin Reiman laskettelupuku, ja jouduin lähettämään takin Kankaanpäähän korjattavaksi- korjaus kesti 2kk! Soittelin sinne usein, ja kerroin että tarvitsisin kyllä takkia nyt, mutta aina sain saman tympeän vastauksen " emme voi mitään, pitää vain odottaa" .

Mä ostan tästä lähtien vain ja ainoastaan Rasavilejä. Ne kestää meidän rasavillillä oikeasti =)

Vierailija
8/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla alkoi 4-5v mennä housunpolvet puhki kaikista ulkovaatteista ja kosteussuojahaalarit repeillä (remut ja greenhillit). Vaihdoin lassien supratecilla vahvistettuihin haalareihin ja ovat kestäneet paremmin. Lassietec on vedenpitäväkin. Mutta pienillä ne kevyet kosteussuojatut haalarit ovat kyllä kivoja.

Vierailija
9/26 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen Reimatec-haalarin. Puku on vieläkin kuin uusi, vaikka viime talvi oli mitä oli. Tyttö on 3,5-vuotias ja vauhti on ulkona välillä melko hurjaa, joten pukua on ainakin käytetty. Alaosa on ruskea joten likakaan ei näy niin helposti. Harmi vaan kun nyt on jo liian pieni, mutta onneksi on pikkusisko :) Nyt tosin tilasin hobbarilta Remun haalarin koska oli halvempi kuin Reiman haalari. Saa nähdä miten se kestää. Jonathanista minulla on huonoja kokemuksia, kestää kyllä kulutusta mutta saumat ei pidä vettä. Pesin ulkoiluhousut kerran, täysin ohjeiden mukaisesti (tarkastin ne netistä vielä varmuuden vuoksi) ja sen jälkeen ovat vuotaneet lahkeen sisäsaumasta. Soittelin asiakaspalveluun, mutta eivät tee mitään koska housut on pesty! Joten Jonathania ei meille enää tule. Lenneä voisin myös kokeilla. Niin ja tosin Lassieta on ollut myös, niistä olen myös tykäänyt muuten mutta värit ja mallit ei oikein miellytä, mutta jos mieleisiä tulee niin voin ostaakin. Niissä on kyllä hinta-laatusuhde kohdallaan.

Vierailija
10/26 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria ReimaTeciä olen pessyt niin, että haalari kuiviltaan pesualtaseen, tippa vettä tahra-alueille ja valkopesujauhetta suoraan tahroille. Kynsiharjalla harjaten puhtaaksi... On lähtenyt, enkä ole huomannut että ois pilannut haalareita. Sitten lopuksi normaalisti koneeseen. Pelkästään koneessa ei ole lähtenyt (hiekka)liat.

Otsikossa mainitsemani ovat toimineet ja kankaat kestäneet hyvin. Tykkään tuosta Lassien Supratechistä (?), on tosi vahvaa kangasta. Ei ole ollut ongelmia kastumisen kanssa toisin kuin ReimaTecien kanssa...

Vierailija
11/26 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpöarvosta ja siitä, että miten se voi olla niin hintava, vaikka valmistus tapahtuu Kiinassa!

Niimpä olen suosiolla jo viiden ajan suosinut meillä Täysin kotimaassa tehtyjä RASAVIL haalareita. Ne kestää ja kestää eikä tollaisia pinttymiä mitä ei saa pois tule. Nyt niiden edullisin haalari oli alle 100 ¿. Kuitenkin rumpu- ja kaappikuivauksen kestävä. Jos jotain reklamoitavaa on niin haalri tulee Vojakkalasta takaisin viikossa : )

Välillä meillä on ollut LENNEÄ. Olen ollut myös Lennen hinta-laatusuhteeseen erittäin tyytyväinen! Mutta Rasavillit ovat parhaita siitä huolimatta!

Toinen merkki mitä nyt kokeilen talvella on DIDRIKSONS. Siinä on paljon ihania yksitysikohtia ja näyttää paljon hienommalta kuin Reimatec. Niin ja KAIKKI SAUMAT teipattu. Käyttökokemuksia pääsen jakamaan vasta keväällä : )

Vierailija
12/26 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinaan yksi ja tosi hyvää sanottavaa, kommentoinkin sitä jo tuohon toiseen ketjuun. :)

Vierailija
13/26 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut reimateciä, remua, superremua, reiman peuharia ja jonathanin corduraa. Peuhari on hyvä pakkashaalari (jos ei tarvi kestää kosteutta), mutta Jonathanin cordurahaalari on hyvä sekä pakkas- että suojakelin haalari. Ei meillä kastunut 5-vuotiaalla kertaakaan läpi ja koko talven kesti ja pikkusiskolle jäi lähes uuden veroisena. Kestää kulutusta tosi hyvin tuo alaosa. Hinta on mielestäni kohdallaan, varsinkin kun vertaa esim. reimateciin, joka kuluu tosi nopeasti.

Vierailija
14/26 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui hölmöltä maksaa haalarista niin paljon. Sitten ostin ITSELLENI reimatec ulkoilupuvun ( kun halvalla sain) ja se päällä kun ulkoilin vesisateessa ja kotiin palattuani olin edelleen kuiva ja lämmin, totesin, että puku on hintansa väärtti.

Tästä lähtien olen ostanut lapsilleni reimatec pukuja ja asusteita. Hobbyhallista tilaamani välikausi puvut (kaksiosaiset) ovat olleet pettymys:ovat oikeita lika-imureita. Liekö laatu jotenkin huonompi noissa hobbaripuvuissa? Muuten reimatec puvut ovat olleet hyviä.

Pojan viimetavisesta toppapuvusta (stockan kantis puku) tosin irtosi neppari. Rukkasiin olen ollut erityisen tyytväinen. kädet pysyvät kuivinalätäkköön upottamisen jälkeenkin.

Suurperheen äitinä olen siis reimatecin laatuun enemmän kuin tyytväinen: kuravaatteista olemme luopuneet kokonaan: säästyy hermot pukiessa ja kaappitilaa muille vaatteille...

HUOM!

Liukumäestä tulee mustaa likaa kostealla säällä ja se on erittäin vaikeaa puhdistaa!!!, haalarista kuin haalarista. Kaikkein pahin on ollut SUPERremu, johon jäi kaikkien puhdistus kokeilujenkin jälkeen musta takamus.

Vierailija
15/26 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on ollut Reimatec-vkhaalarit ja reimatec+-talvihaalarit 5 v. Vk-haalareiden polvet ja peppu ovat olleet 2-kauden jälkeen vähän kuluneet ja reimatec+-haalarit lähes uudenveroiset. Kummastakaan haalarista ei ole koskaan vedenpitävyys kadonnut eika vilkas lapsi ole edes pk-käytössä haalaria rikki saanut. Muilla usein on kurapuku päällä, kun oma lapseni ulkoilee Reimatecissa.

Onhan selvää, että vaatteita pitää huoltaa. Vähänkin likaantuneen haalarin vien päivän päätteeksi suihkuun ja huuhdon reilulla paineella tai pesuaine+sieni (ei hankaava)+suihku kombinaatiolla. Pihttymiä tms ei ole ollut. Tahrat ovat lähteneet helposti.

Vierailija
16/26 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasavil on meidän suosikki! Olen muutenkin yrittänyt suosia suomalaista ja nämä on vielä niin superkestäviä, että suosisin kyllä muutenkin. Myös reimatecistä kokemusta ei kä kauheasti edes valittamista, mutta rasavil on sekä malliltaan että materiaaliltaan parempi meille ja talvihaalarina lämpimämpi. Reimatec on aika ohut, äkkiä joutuu laittamaan villahaalarin alle.

Vierailija
17/26 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ainoa vaihtoehto ole Reimatec tai sitten se että olet märkänä, jos ei ole kuravaatteita. Raiski, Rukka ym. tekevät myös lapsille laadukkaampia vedenpitäviä ja hengittäviä vaatteita urheiluun ja leikkehin. Nissä merkeissä kokemus aikuisten urheiluvaatteista on vaikuttanut paljon. Sen lisäksi on ainakin Rasavill joka on myös vedenpitävä ja hengittävä.

Näistä merkeistä en ole kuulluut muuta kun hyvää. Itsellä kokemusta ainakin Rukasta, Raiskista ja Reimatecistä. Reimatec vaatteita en suostu enää päälleni huonon hengittävyyden vuoksi laittamaan. Raiskin hengittävyyskään ei ole kovin hyvä, mutta huomattavasti parempi kuitenkin kuin Reimatec.

faro:

tuntui hölmöltä maksaa haalarista niin paljon. Sitten ostin ITSELLENI reimatec ulkoilupuvun ( kun halvalla sain) ja se päällä kun ulkoilin vesisateessa ja kotiin palattuani olin edelleen kuiva ja lämmin, totesin, että puku on hintansa väärtti.

Tästä lähtien olen ostanut lapsilleni reimatec pukuja ja asusteita. Hobbyhallista tilaamani välikausi puvut (kaksiosaiset) ovat olleet pettymys:ovat oikeita lika-imureita. Liekö laatu jotenkin huonompi noissa hobbaripuvuissa? Muuten reimatec puvut ovat olleet hyviä.

Pojan viimetavisesta toppapuvusta (stockan kantis puku) tosin irtosi neppari. Rukkasiin olen ollut erityisen tyytväinen. kädet pysyvät kuivinalätäkköön upottamisen jälkeenkin.

Suurperheen äitinä olen siis reimatecin laatuun enemmän kuin tyytväinen: kuravaatteista olemme luopuneet kokonaan: säästyy hermot pukiessa ja kaappitilaa muille vaatteille...

HUOM!

Liukumäestä tulee mustaa likaa kostealla säällä ja se on erittäin vaikeaa puhdistaa!!!, haalarista kuin haalarista. Kaikkein pahin on ollut SUPERremu, johon jäi kaikkien puhdistus kokeilujenkin jälkeen musta takamus.

Vierailija
18/26 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kahtena talvena Reimatec ja enää ei kolmatta tule. Eka haalari pysyi joten kuten kasassa vajaa 2-v käytössä ja sama haalari menee kakkoshaalariksi pikkuveljelle. Viime talveksi ostettu haalari sen sijaan oli silkkaa sekundaa. Alkutalven meni edellisvuoden Rukka-haalari ja uutta Reimatecia pidettiin vain kunnon lumilla ja ihan lopputalvesta. Jo muutaman käyttökerran jälkeen polvet ja peppu oli ihan kuluneet ja oletan, että niistä menee vesi läpi. Jos haalari ei kestä edes yhtä talvea vähällä käytöllä, niin saa jäädä kauppaan.

Hyviä haalarikokemuksia on Rasavilista ja Remusta. Rasavilissa ainoa miinus on hankalasti vaihdettava jalkalenkki. Tulevaksi talveksi ostin Super-Remun, kun haluan, että haalari kestää edes yhden talven.

Vierailija
19/26 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli pinkki välikausi haalari ja sitä sai kyllä tosissaan puunata harvase päivä jos halusi sen olevan siisti.

Tänä vuonna neiti kaatua kompastu pihalla ja heti oli housuissa reikä.

Lassie tec haalarilla kaatui kerran täydestä vauhdista pihalla asfalttiin ja pukuun ei tullut naarmuakaan.

Viimetalvena oli reimatec baby mallinen toppahaalari(vissiin vanhempaa mallistoa) käytössä muiden haalarien ohessa ja se kyllä pysyi hyvänä. Tosin ei käytetty silloin kun ei ollut lunta maassa.

Tämänvuotinen reimatec vk-haalari on kyllä pysynyt ihan hyvänä päiväkotikäytöstä huolimatta,mutta eipä sillä ole asfalttippihalla kaaduttukkaan ja väri ei ole niin hirmuisen arka. Pelkällä suihkutuksella ei siitäkään kyllä likaa saa pois.

Nyt talveksi en ostanut reimatecin haalaria >110cm koot alkaa olla niissä jo niin arvokkaita hinta laatu suhteessa.

Susoittelisin Lassien haalareita. Ovat hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia.

Meillä on neiti nyt kastunut remun vk-haalarissa,raiskin puvussa ja reimatecin vk-puvussa.

Vierailija
20/26 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikalla pojalla muuten haalari roikkuu säkkimäisesti päällä. (Ongelma on myös kaikissa housuissa).