Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen lopetus...snif..

23.01.2007 |

Joudun tänää lopettamaan imetyksen kilpirauhaslääkityksen takia.

Lapseni on lähes 7kk vanha. Kylläpä on suru puserossa..Olen pitkittänyt lääkkeenottoa, mutta nyt se on otettu ja viimenen imetyskerta takana. Ja mua vaan itkettää.. se imetys oli niin ihanaa ja helppoa ja lapsikin jo sellanen pallero joka silitteli ja nutraili tisua syödessään.. ja ensimmäinen puraisukin jäi kokematta.. Minä vaan itken ja mies on ymmällään..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, voin kuvitella kuinka pahalta sinusta tuntuu! Mutta 7kk on kuitenkin hienosti imetetty! Lääkitys on nyt vain imetyksen edelle menevä juttu! Tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen kanssa sama tilanne, sain kilpirauhasen liikatoimintaan lääkityksen kun vauva oli 6 kk. Lääkärini sanoi että imetys on lopetettava, mutta itse lääkepaketissa sanottiin että sitä voi jatkaa jos annos ei ole tiettyä suurempi. Lääkemaito piti kuitenkin pumpata pois. Mulla oli aika pieni lääkeannos. Joten pumppasin pari kuukautta maitoa tietyn ajan kuluttua lääkkeen otosta ja annoin sillä syötöllä korviketta. Jos sulla ei ole kovin iso annos (katso ohje paketista) voisit ehkä jatkaakin imetystä. Sitten on vielä joku lääkekeskus tms. mihin voi soittaa ja varmistaa asiaa, apteekista varmasti tietävät. Voihan tietty olla että ohjeet ovat muuttuneet lääkepaketissakin.

Jaksoin tuota pumppaamista pari kuukautta ja sitten olin valmis lopettamaan koko imetyksen. Se on kyllä henkisesti rankkaa, ymmärrän. Mulle lääkäri oikein töksäytti että imetys loppuu sitten nyt! Mä olin ihan kauhuissani.

Jaksamisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin imetyksen aikana thyroxinia ja tyrazolia, vauvan kilpirauhas arvot sitten tarkistettiin lastentautien polilla ensin 2 viikon välein, sitten 4 ja lopuksi 6 viikon välein, kun pysyivät koko ajan normaaleina. Mun sisätautilääkärin mukaan kyseiset lääkkeet on turvallisia niin imetys kuin odotusaikana, kunhan seurataan. Vauvan ollessa n 6kk mun lääkitys vihdoin lopetettiin toistaiseksi, jolloin vauvankin kontrollit lopetettiin. Odotusaikana kävin äpolilla kerran kuussa ultrassa, jossa vauvan kasvua tarkkailtiin. Vähän pieneksi vauva jäi(syntyi RV39), 46cm ja 2800g, mutta terve ja nyt hyvin kasvanut.

Tietysti jos käytät jotain muuta lääkitystä, niin asiahan on sitten eri, tai jos annokset on suuria...

Vierailija
4/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen lopettamisesta. Meidän esikoinen, tyttö, oli ½-vuotias, kun jouduin aloittamaan voimakkaan kortisonilääkityksen sairauteeni. Olin todella haikeana, herkillä ja pahoillani. Muistan juuri tuon kerran, joka jäi viimeiseksi imetyskerraksi. Itkin kyllä sitä ja ajattelin, että en melkein pääse asiasta yli. Eli voin kuvitella sinun tuntemuksiasi! Itse kuitenkin yllätyin siitä, kuinka hyvin pullo maistui. Ja meillä oli pienellä masuvaivoja aika paljon tuohon ½ v. ikään asti. masuvaivat hävisivät (voihan niin käydä tuossa iässä muutenkin!), ja yöunet tulivat ehyiksi. Kun aiemmin oli vain tissi kelvannut lohduksi. Samalla kun lopetin imetyksen, päätimme että ei ruveta yöllisiin pullorumbiin. Eli yösyöttö loppui ja tyttö tottui siihen ekana yönä. Ei tietenkään kaikilla mene näin " sujuvasti" vaihto, mutta ajattelin tälläisen kokomuksen tuoda esiin. Ja itse olin melkein loukkaantunut vauvalle, kun hän ei kaivannut tissiä oikeastaan lainkaan. Siinä vaiheessa ymmärsin, että suru oli minun suruani eikä lapsen surua. Häntä tilanne ei haitannut...

Tuli sekava teksti, kun tyttö on sylissä samalla.

Tästä imetyksen lopettamisesta on aikaa yli 5½ v. Tyttö on nyt 6-vuotias ja voi kaikin puolin hyvin!

Voimia sinulle! t. Maituliini ja tytöt 6v ja 6 vko

Vierailija
5/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen lopetus olisi helpointa, koska lääkkeen oton jälkeen ei saisi syödä, imettää 3-4 h. ja puhui juuri noista vauvalle suoritettavasta kilpirauhasseurannasta.

Otan aamuin illoin 2 tb. Olen tässä päivän aikana miettinyt, että jospa imetäisin nyt kun tuo aika on mennyt, mutta stten taitasi olla vauvalla ne kilpirauhaskokeet edessä ( verikoe?) niin, kait se nyt vaan olis uskottava, että tässä se oli, turha enää haaveilla..mutta sitten kuitenkin sitä palaa haaveisiin..

Siinä lääkepakkauksessa lukee, että imettää voi jos annostus on enintään 3tb/ pvä. Eli järjellä ajateltuna en saa enää imettää, mutta tässä taitaa nyt tunteet jyllätä enempi..

KIITOS teille kaikille jotka olette kirjoitelleet! Kipeetä tekee, eikä paluuta ole...yritän jaksaa..kait tää muutaman päivän jälkeen hellittää..?