MAALIS' 05 vko 43
Se olisi sitten uusi viikko naiset. Viime viikolla alkuviikko oli hyvinkin aktiivista, mutta hiipui loppuviikkoa kohden.
Pidetään nyt liikennettä yllä koko viikko, niin en sitten ihan yksin täällä kirjoittele, jookosta joo ;)
Kommentit (26)
Täältä muuttolaatikoiden ja yleisen sekasorron keskeltä nopeesti kirjuutan.Juuson vein kymmeneksi hoitoon,itse sitten kello 13.
Flunssa rupeaa hellittämään,kuiva yskä vaivaa varsinkin iltaisin.
Joo,elikkä meillä alkoi viimeinen viikko tässä huushollissa,viikonloppuna muutetaan sit puolekstoista kuukaudeksi anoppilaan....Saas nähdä mitä tulee vaikka mulla todella mukavat appivanhemmat onkin.
Juuso valvotti viiden jälkeen ja raukkaparalla kans niin hirvee yskä et tuntui ettei pääse uneen ollenkaan.
Eilen oltiin serkkuni valmistujaisjuhlissa ja Juuso yllätti käyttäytymällä todella nätisti.Leikki leluillaan eikä vastarintaa missään asiassa. :)
Minä sit tänään soitin sinne hammaslekurille ja päätettiin kokeilla sitä ilokaasua tossa Juuson hampaan poistossa,jännittää ja pelottaa valmiiksi.:(
Tuulialle kovasti jaksamista,toivottavasti mielesi piristyy!Ja paranemisia!
Suohomppeli81 ja Juuso
Ikävää, että Tuulialla sairastellaan noin, itsekin tarvitsisit lepoa. Itsestäni ainakin tiedän, että kipeänä ja väsyneenä pinnaa kiristää ja tulee sanottua tavallista herkemmin asioista, jotka muuten menisivät omalla painollaan.
Viikonloppu meni rauhallisesti, käytiin serkkulassa ja saatiin kassilinen pikkuisia vaatteita, jotka olen tässä pyykkäillyt ja ripustanut kuivumaan maalistytön avustuksella. Pyykin ripustelu on yksi likan mielihommista, laittelee tarkasti samanlaisia pyykkipoikia riviin väreittäin.
Mies toi viikonloppureissulta ison kassillisen suppilovahveroita, jotka sain tässä aamupäivällä peratua ja paistettua sekä annosteltua pakastimeen. Sieltäpä sitten saa herkutella talvella.
Kokeilen, josko saisin muutaman nipun valokuvia laitettua kansioon, niitä on taas kertynyt viime vuoden lokakuusta asti.
---> korvapuustit
Harmillista että Tuulian tytöt + Juuso on sairastellut :/
Itse olin lauantaina kireä kun viulunkieli ja vaan siitä syystä että väsytti! Ja sit jomotti ihan kauheasti päähän. Kun miehän sain antibiootit niin ilmeisesti sitten kun posket yms. röörit alkoi puhdistumaan niin tuli päänsärky. Mistä lie saakka sit räkää tuli, yäks!!!!
Yritettiin 2 tuntia likkaa päikkäreille eikä tuo vaan käynyt. No kylään piti lähteä eli nukkui sit autoon. Aika ärsyttävää sit sekin kun tyhmänä menin sänkyyn itsekin ja koko ajan miehen kans pompittiin sit likan huoneeseen komentamaan nukkumaan. No su sit nukkui kun oli varmaan tarpeeks väsy. Taitaa olla niin että pikkuhiljaa jättää päikkäreitä pois jos nukkuu esim. 10-11 tuntia yöllä. Jos nukkuu 10 niin sit ehkä vielä nukkuu päikkärit. Mie oisin niin toivonu et nukkuis viel vähän aikaan mutta ei :( Ihme duracell pupu tuo tyttö verrattuna esim. 4v poikaserkkuun joka vetelee öisin kevyesti 11h ja silti nukkuu päikkärit, välil 2-3 tuntia.
Eipä tänne kummempia, taas uusi viikko vierähti käyntiin ja eikös nämä vauvat lasketa täysiaikaiseksi nyt eli rv 37? Minul on ensi viikolla vielä siskoni kanssa kirpparipöytä, toivottavasti ei jää ihan siskon harteille eli olen vielä itse mukana :)
Pakko kommentoida omaa aikaisemmin kirjoittamaa tekstiä...kun olin kirjoittanut et Juuson vein hoitoon kymmeneksi,itse sitten klo 13....ihan kun oisin ollu itekin menossa hoitoon.. :)
Täältä töistä siis kirjoitan jonne siis klo 13 saavuin.
Ja eikun jatketaan hommia!
S ja kotona oleva Juuso
viikonloppu vierähti siskon luona, oli rentouttavaa. Sai hetkeksi sysätä syrjään kaikki työasiat ja olla vaan. Miehet olivat kalassa, joten oltiin siskon kanssa keskenämme. Toki lapset olivat mukana.
Viime viikon keskusteluihin vielä palaan gallupvastausten muodossa.
Kaisa pelkää teatteria. Erityisesti jos ihmiset pukeutuvat eläinten asuihin.
Herkkuruokaa on ranskalaiset. Kotiruuasta pasta jauhelihakastikkeella, erilaiset keitot ja makkararuuat. Sitä perusruokaa, joo. Tosin lähes kaikki muukin kelpaa. Paitsi tuore tomaatti. En syö, ilmoittaa Kaisa. Ja sitä on turha maanitella.
Turvaistuin meillä on ollut mun autossa auton vöillä jo viime talvesta, kun mulla meni hermo. Tarhamatkat menivät Kaisan kiljuessa " Kaisa väärin" , kun istuinta ei saanut asennettua omilla vöillään kuin selkä menosuuntaan. Pitkänmatkan istuimena on parempi istuin, ja siinä vielä käytössä istuimen omat vyöt.
Kaisan paras ystävä asuu naapurissa. Tästä lapsesta puhutaan kaiken eniten ja hänen näkemisensä aiheuttaa riemastuttavaa hihkumista ja hyppimistä. Tunne on molemminpuolinen ja sitä on kestänyt jo pitkään.
Huutonetistä piti vielä mainita, että mä olen huutanut sieltä vaatteita ja kenkiä Kaisalle ja maksanut lähes kaikki etukäteen tilille. Ongelmitta. Viime aikoina olen myös hakenut joitakin vaatteita, kun pääkaupunkiseudun sisällä postikulut tuntuvat turhan kovilta.
Nyt telkkarin pariin.
kua ja Kaisa
Vielä lisään miekin noihin galluppeihin:
PELOT:Mimmi myös pelkää pellejä Pikku kakkosen Dodoa, ei voi katsoa vaan kanava toiselle ja äkkiä.
RUOKA:Mimmi on sellain herkkuperä, että söis vaan ranskalaisia yms. Toki ihan kotiruokaa syö, mutta huonosti. On aina syönyt huonosti, pk:ssa syö paremmin. Keittoja söisi, mutta mie kun en niistä tykkää. Tekisin toki jos vihnannekset voisi laittaa pussista, mutta mies ei taas syö niitä,vaan lantut, porkkanat täytyy itse kuoria/pilkkoa..joten meillä ei syödä keittoja ;) Pelkkä makaroni herkkusienillä on ehkä se lemppari.
Moona nyt syö ihan mitä vaan, syö paljon ja vielä jälkkäriksi muitten tähteet =)
Mimmillä korvatulehdus ja antibioottikuuri. Niin kuin korvat oli ok kontrollissa viime viikolla, nyt sitten tulehdus. Moonan korvat puhtaat.
Miekin jouduin aloittamaan buranat uudestaan, kun vasen rinta on kipeytynyt kovasti..
KISSA!!!!!!!!!!!!!! Onko kellään kissaa??? Paljon kissasta tulisi kuluja kk? Miten onko teillä vain sisäkissaa, vai sekä että? Entä kissa ja koira samassa taloudessa? Entä kissa ja pienet lapset?
Kissakuume on iskenyt ja nyt olis pentuja tarjolla. Mies ei halua pelkästään sisäkissaa, kun se on niitten luonnolle vastaista, mutta sitten meille ei tule kissaa lainkaan.
KOKEMUKSIA!!
NASULINA!! Ilman muuta kirjoittelet vauvajutuista, sekä muut vauvalliset!!!! Ihanaa, lukea niitä!!!
Itse sain lasten vauvavaatteet kierrosta takaisin, sadasosasekunnin haikeus iski, mutta kun lapsia ei meille enempää tule ja päätös on tehty, ei silleen tehnyt mitään. Kohta puoliin alan myymään kaikkia pois, sitten kun olen kunnossa ja varmistanut ettei lähipiiriin tule lähiaikoina vauvoja.
Nyt taas isoin urakka, puhdistaa Monskun peppu kakasta, ilman että nostan sitä pesulle..=)
Tuulia
Sainpas Juuson päikkäreille,jippiiiiii!!!Vaan kyllä yritti kaikensa ettei tartteis nukkua,sai kivan raivokohtauksen jota piti sitten äipän sylissä niiskuttaa.Tätä ei ole tapahtunut pitkään aikaan et Juuso kotona nukkuis.
Päikkäreiden jälkeen lähtään mummulaan,Juuso on vähän aikaa siellä kun minä käyn peseen uudesta talosta ikkunat ulkoopäin ja välistä.Sisäpinnan pesen sit kun lattiakin asennettu.
Veli tuli just hakeen astiastoo itelleen,meillä kun on niitä kolme ennestään.Kovin rupee kämppä näyttään tyhjältä.
Tuulian perheelle paranemisia,toivottavasti ei ala samanlainen korvakierre kuin meillä viime kevättalvella.
Nyt ei ihmeitä ->kahvinkeittoon.
S ja Juuso
Vipassa lääkärineuvolassa käyty ja lääkärin kehotus oli odotella kärsivällisesti, niin ei tule aika pitkäksi, eli mitä ilmeisimmin sinne marraskuun loppupäiviin odotellaan:-( Noo, tässä ehdin käydä morjenstamassa kaikki tutut läpi odotellessani. Ehkäpä ehdin vielä siivota koko huushollin perusteellisesti. Parvekelasien pesua olen jaksanut lykätä päivä toisensa perään, eikä nyt olisi kyllä siihen sopiva kelikään...
Kai tässä taas voisi jatkaa noiden valokuvien liimaamisen kanssa (tylsää!)...
---> korvapuustit
Meillä on sisäkissa. Kille on ulkoillut on pari kertaa valjaissa ja karkumatkoilla mummilassa. Ei tykkää, parvekevisiitit riittävät. Toinen kissa sen sijaan tykkäsi ulkoilla valjaissa ja oli kesät maalla vapaana, ja sekin sujui. Riippuu kissasta.
Ronkeli elikkomme syö järjettömän kallista purkkiruokaa, mutta vähempikin riittäisi. Kuluja on lisäksi kissanhiekasta ja satunnaisista eläinlääkärikäynneistä ja matolääkkeistä. En osaa sanoa paljon menee kuussa, arviolta 35 eur/kk. Kunnon hiekkaan kannattaa satsata, ettei se haise. Ja sitä pitää siivota usein samasta syystä. Pysyy kissakin tyytyväisenä.
Kissa on huolettomampi hoidettava kuin koira, mutta kaipaa toki seuraa. Me ollaan satunnaisesti jätetty kissa kahdeksikin yöksi yksin kotiin, mutta silloinkin joku on käynyt antamassa ruokaa kerran päivässä.
Lapset ja kissa sopeutuvat yleensä jonkinlaiseen yhteiseloon. Helpompaa se lienee silloin, kun kissa tulee myöhemmin taloon kuin lapsi. Meillä tämä on sujunut hyvin, vaikka kissa ennen Kaisaa jo olikin.
Jos haluat kysellä lisää, niin laita vaikka sähköpostia!
kua ja Kaisa
Kualle kiitoksia kissakokemuksista.
Sain miehenkin hieman innostumaan siihen, mutta sitten kuitenkin hän on sitä mieltä, että ei ihan vielä. Likat on kyllä tottuneet kissoihin, ei mene retuuttelemaan, kun ko. mummolan kissa ei ole mikään sylikissa.
Nyt olis vaan ollut hyvä sauma ottaa, kun olen kotona.. katsoin paikallisen eläinsuojeluyhd. kissat, mutta ei siellä ollut oikein lapsiperheeseen soveltuvaa kissaa.
Tytöt sain hoitoon tänään. Menivätkin tosi mielellään. Nyt on siis tänään ja huomenna miulla lepopäivät. Pe mennään naapurikuntaan perhekerhoon katsomaan vanhoja tuttuja.
Viikonloppuna mennään sisutamaan tätä mein entistä mummolaan. Se paikka siis oli myynnissä, mutta ei mennyt kaupaksi. On tyhjillään. Me päätettiin pitää sitä sitten ns. loma-asuntoja siihen saakka kun menee kaupaksi. Mietittiin kovasti ihan sen ostamista ja remontoimista kodiksi, mutta se olisi ollut aika kallista. Sekä likat joutuisi luumäelle hoitoon/kouluun ja miunkii pitäs saaha sieltä sitten töitä Unohdettiin nyt ne haaveet toistaiseksi, jo ihan sen vuoksi kun emme voi myydä tätä pois vielä.
Mutta ihanaa päässä sinne viettämään joulua, ei tarvitse olla kaupungissa. Tämä ent. mummola on 15min ajomatkan päässä pappalasta eli miun kotipaikasta, voidaan siis olla sielläkin yhtälailla. Ihanaa!!!
Tosin nyt pimeänä aikana, on kyllä kiva olla täällä katuvalojen loisteessa. Vaikkakin täällä miusta saisi olla paremmat pihavalot mm.
KELLOJEN SIIRTÄMINEN tulee taas ajan kohtaiseksi. Ootteko miten valmistautuneet siihen? Meillä herätään ensi viikolla sitten tooosi aikaisin.
Korvapuustille vaan malttia loppumetreille. Miullahan molemmat (kaikkihan muistaa) tytöt meni 10pv yli ja syntyi käynnistämällä ;)
Nyt taidan köllähtää ja syventyä Harry Potterin maailmaan..
Tuulia
Loppui albumi eilen juuri sopivasti asuinpaikan vaihtuessa, eli tänään hakemaani uuteen kansioon saan laittaa kuvia, jotka on otettu asuessamme jo uudessa osoitteessa. Muutenkin tarttui mukaan joululahjoja ja leipomatarvikkeita. Mulla on perinteisesti marraskuu ollut joululeivonnaiskuu, ekat piparit paistan aina marraskuun ekalla viikolla. Torttutaikinatkin ovat pakkasessa odottamassa.
Eilen nukuttiin päikkärit niin myöhään, että likka ei millään meinannut taintua sänkyyn illalla. Mullakin meni aamuyön puolelle, ennenkuin sain tosi katkonaisen unen päästä kiinni. Tänään taidan skipata päikyt ja silittää pari tuntia vauvanvaatteita sen sijaan. Hohhoijaa!
Korvapuustit
Maalisneiti selvisi ilman sitä oksutautia, mutta kehitti järkyn räkätaudin tilalle. Yskii, nenä ja silmät valuu, ei syö eikä juuri nuku(kuten ei sitte muutkaan) ei kuumetta toistaiseksi.
Pelot: Pelkää koneiden ääniä, esim. ruohonleikkuri, lehtipuhallin jne. Sekä HIRVIÖITÄ!!!!!!!!niitä on muka milloin missäkin, esim maitomukissa->oppinut isommilta ks. sanan luullakseni ei ihan tajua mitä hirviöt oikeasti on.
Ruoka: tän hetken suursuosikki on näkkileipä. Ei ole pehmeää leipää viimeaikoina juuri syönyt.
Värejä opettelee kovasti. Kaikesta kyselee minkä värinen ts " mikä vihree tää on?" Uusin taito on tasajalkahyppely. saattaa pomppia useamman metrin matkan yhteen menoon.
Kellojen siirtoon ei olla erityisesti valmistauduttu. Menee omalla painollaan niinku ennenkin, toivottavasti. Sunnntaiaamu on sitten toosi pitkä....
Ekaa kertaa ehdin tällä viikolla palstalle... Vähän siis kiirus. Mutta tänään olen etäpäivällä, joten on enemmän aikaa.
Meillä oli ihan mielettömän kivat bileet viikonloppuna! Oli siis 12 kaveria + me. Syötiin ihan hyvin, juteltiin ja laulettiin SingStaria... Meni myöhään... Herättiin koko porukka klo 11 (meillä oli 10 henkeä yötä meidän lisäksi), sitten syötiin brunssia jne. Porukat lähtivät vasta joskus iltapäivällä. Olo oli aika vetämätön, mutta onneksi ei kuitenkaan paha. Köllöteltiin sitten perheen voimin loppupäivä (lapset kotiutuivat hoitopaikoistaan - olivat siis eri paikoissa - puolen päivän tienoissa). Oli siis tosi hauskaa, vaikka raskasta kylläkin, siis kaikkine järjestelyineen ja valvomisineen.
Muuten kuuluu siis lähinnä töitä. Tällä viikolla mulla on vaan yksi etäpäivä normaalin kahden sijaan, kun tuli perjantaille yksi tärkeä palaveri. No, ei mahda mitään.
Galluppeihin taisin jo vastaillakin viime viikolla, joten ei niistä sen enempää.
Ai joo, kellojen siirrosta. Olenkin näköjään tehnyt taktisesti nerokkaasti tällä kertaa... Olemme lauantaina menossa yksiin juhliin, sinne tulevat meidän lapsetkin sekä äitini ja isäni. Äiti ja isä lähtevät sitten lasten kanssa aikaisin pois, me jatkamme vielä juhlimista. Lapset menevät sitten vanhemmilleni nukkumaan, me kotiin... Ei siis tarvitse herätä kukonlaulun aikaan ;-) Sattuu tylsästi kaksi yökyläilyä lapsille peräkkäisinä viikonloppuina, mutta onneksi sitten tuleekin pitempi tauko, etteivät ihan äitistä vieraannu ;-)
Sellaista tänne, eli ei mitään erikoista...
terhi&muksut
olin tänään työhaastattelussa.. Juteltiin melkein puolitoista tuntia. Hyvin meni, mutta eipä sitä koskaan etukäteen tiedä miten siinä loppujen lopuksi käy. Ens viikon aikana pitäisi päätöstä kuulua. Jännittää.
Kaisan kanssa oltiin taloyhtiön hallituksen kokouksessa, kun mies on viimisiä kertoja idässä. Mies sai nimittäin uuden homman, jossa matkustaminen rajoittuu pääkaupunkiseudulle. Helpottuu meidän perheen arki suunnattomasti! Paitsi että jos mä saan uuden työn, niin siinä joutuu matkustelemaan nykyistäkin enemmän.
Kokous sujui hyvin, kun likka katseli leffaa koko ajan. Meillä aika surutta laitetaan dvd pyörimään, jos pitää saada tehtyä aikuisten juttuja. Mutta siihen reiluun tuntiin ollaan rajoitettu katseluaikaa, tosin viikonloppuisin tulee annettua katsoa pidempäänkin.
Huomenna on tarhassa vanhempainilta. Viime vuonna kiisteltiin päiväkodin johtajan kanssa siitä, onko alle 3-vuotiaat liian pieniä tarhaan. Nyt on uusi johtaja, mielenkiintoista kuulla hänen näkemystään tähän ikuisuusasiaan. Ens viikolla on myös kahdenkeskinen keskustelu Kaisan hoitajan kanssa.
Nyt on taas ilmassa uhmaa. Erityisesti kaikista tavanomaisista asioista, kuten pukemisesta ja pesuista, joudutaan vääntämään. Toistaiseksi ollaan selvitty vielä perinteisin keinoin ilman suurempia hermojenmenetyksiä. Mutta toden totta - pinna on pidentynyt näiden 2,5 vuoden aikana monta metriä!
Kuulumisiin taas,
kua ja Kaisa
Oottelen tässä kellon viisareiden menemistä tuonne 9.15, niin lähden tikkien poistoon. Sitten olenkin viisaampi. On tässä ollut tissit melko hellinä. En ymmärrä mikä takapakki on tullut vai kuuluuko näin ollakin..Kovasti hirvittää ajatus, että ti 6.11 pitäisi olla työkuntoinen ja pystyä nostamaan, kantamaan, ohjaamaan 20kg lasta. Joka voi päällänsä tai muuten kehollansa muksia miuta etumukseen..voih aih.
Tosin ei tässä ole vara kyllä kotonakaan olla. Sairaslomahan oli vain 14pv:ltä palkallinen ja jos oikein ymmärsin en saa edes kelansairaspvrahaa, kun siinä omavastuu aika on 10pv? Onko näin?
No, mie meen tikkien poiston jälkeen kelaan selvittämään asiaa. Samalla kierrän kirpparit läpi, tuhlataan nyt ne loputkin rahat ;)
Mimmillä on nyt nukkumaan käyminen hankalaa. Eilenkin sänkyyn meni jo klo 20.40, mutta uni tuli vasta 22.10. Siinä sitten oltiin sängyn vieressä. Jo ennen puoltayötä heräsi itkemään ja sitten kolmelta kipitti mein väliin. Mitä ei ole tehnyt aikoihin. Jotenkin taas sekoittaa jokin pientä lastamme. Meillä nukuttiin aika hyvin, nyt taas on tälläinen vaihe.
Mites Nasulina? Oletko kokonaisena..Mie sain eilen vauvauutisia ja raskausuutisia. Ihanaa, voi taas seurailla muitten lasten kehitystä ja toisen masun kasvamista.
Onko kellekään tehty sterilisaatiota? Mie olen sitä vakavasti miettinyt. Mies ei siihen suostu, jolle se olisi helpompi tehdä. Mie kun en enempää lapsia tule tekemään, miksi sitten ei tehtäisi miulle..mietinnässä on.
Juup, eipä tässä sen kummempaa. Moix!
Tuulia
Siis ollaan vielä. Kohta lähden neuvolaan, saas nähdä ilmeneekö mitään uutta. Joka yö on ollut viittä vaille toooosi kipeitä suppareita mutta ei vielä niitä " lopullisia" . Päivisin ei ole kuin harjoitussuppareita. Muuten olo alkaa olla aika...hmmm..kypsä? Juu, kypsä on oikee sana :) Korvapuustin odotus kuullostaa ihanan vaivattomalta! Hyvä niin ;) Eikä miullakaan täs mitään suurempia ole.
Kualle tsemppiä ja onnea lähettelen täältä työpaikan saannin puolesta!
Terhillä on ollut mukavan kuuloiset kekkerit :) Myökin ollaan miehen kans kaksin joko pe tai la iltana. Mitähän tekis? Lähtis baariin jorailemaan, hih :)
Tuulia: Miun mielestä jos siulla on 2 vkoa palkallista sairaslomaa niin sen jälkeen ei kelalta saa ennenku 10 pvän päästä.Voin olla metsässäkin. Toivottavasti saat asian kuitenkin selville. Ja tsemppiä töihin jos sinne menet! Varmasti raskasta :/
Sengilläkös se sairastellaan? Meiän likka on ollu nyt ihmeen terve, toukokuussa oli viimeeksi kunnon lentsu lääkekuureineen mut ei sen jälkeen suurempia. Nyt kun tän kirjotan niin on tietty huomen kipee...*kop kop vaan* Pikaista paranemista kuitenkin sairastupiin!
Mutta nyt meen paistamaan nuo lihat ja laitan uuniin hautumaan neuvolareissun ajaksi. Hei vaan kaikille!
Mitäs tänne kuuluu? Olen ollut niin jumissa töissä ja kotona lasten kans, et en ole juuri kerennyt koneelle kuin piipahtamaan... Täällä ainakin keskustellaan paljon alle 3-vuotiaiden hoitoon viemisestä.
Mua ahdistaa se kauheesti, että äitejä syyllistetään tuommoisesta. Meillä molemmat lapset menee mielellään hoitoon ja se riittää minulle, jos edelleen olisi hoitoonlähtö itkua ja hammastenkiristystä, niin miettisin uudelleen, mutta Eelikin kyselee, milloin mennään taas hoitoon, kun eivät joka päivä ole.
Mun yhtä kaveriakin oli päiväkodissa kohdeltu tosi törkeästi, kun oli kyselemässä hoitoonvienti asioista. Hänellä on samanikäiset lapset kuin minulla, eikä johtaja olisi millään halunnut ottaa heitä sinne hoitoon. Siinä on sitten kiva lähteä syyllistettynä töihin, kun se ei helppoa ole muutenkaan. Onneksi itse olen säästynyt tuollaiselta.
Peloista oli myös puhetta, Eeli pelkää myös joitakin ääniä ja vilkkuvia valoja. Joskus yöllä yrittää myös meidän viereen, mutta hyvin jää omaan sänkyyn nukkumaan, kun sinne vien. Tuntuu, että nyt kun Eelin pappa on ollut pari viikkoa meillä, niin se on sekoittanut tätä normaaliarkea tosi paljon ja Eeli kiukuttelee tavallista enemmän. Onko kukaan huomannut sellaista omissa lapsissaan?
Muuten on mukava huomata, kuinka Eeli kehittyy nyt todella nopeasti, osaa pukea vaatteet päälleen, syö reippaasti ja sotkematta (jos haluaa), juttelee päivän asioista ihan ymmärrettävästi. Ainoa mikä ei suju on kuivaksiopettelu. Eeli ei ilmaise hätäänsä vasta kuin se on jo liian myöhäistä. Sanokaapa, miten saisin motivoitua Eelin potalle?
Oonakin puhuu jo välillä kolmekin sanaa putkeen ja yrittää myös pukea itse, mutta vielä ei mene muut kuin hattu. Syö päiväkodissa jo " isojen" pöydässä itse. Se tietääkin vaatteiden vaihtoa joka aterian jälkeen :)
Nyt on lähdettävä suihkuun ja valmistelemaan töihin lähtöä.
Rosa, Eeli ja Oona
Kiva Rosa kun olit käyny kirjottelemassa. Samassa jamassa ollaan kuivaksiopettelun kanssa, kun ei likkaa kiinnosta niin ei...
Neuvolassa kävin juu ja nyt alkoi jännittämään!!!! Terkka sanoi et vauva on niin alhaalla ettei hän enää tunne päätä. Lisäks kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki :) Iiks ja kääk!
Koko ajan tässä nytkin on sellasta jomotusta ja kolotusta ja äsken veskissä huomasin että tulee limaista vuotoa.
T: intoa täynnä oleva Nasulina (pelonsekainen innostus =)) rv 37+4
Taitaa olla Naulinalla lähtö lähellä;-)
Pikkulikan nuha jatkuu, nyt tosin jo saa hiukan nukuttua paremmin.
Tuulia: Olen myös pikkuhiljaa kallistunut sterilisaation kannalle. Meillä sama tilanne kuin teillä eli mies ei suostu. Tuntuu etten jaksais pillereitä enää popsia, kierukkaa suosittelivat jo viimeksi reseptiä uusiessani, mutta se ei oikein tunnu mun jutulta. Ja juu lapset on tässä, enempää ei tule. Pitäis vaan saada itsestään sen verran puhtia että selvittäis, missä ja " miten" tehdään tuo toimenpide. Ja tietty mitä maksais?
Kerroskiisseli pihalla jäähtymässä,nam! Voiskohan jo maistaa........
Miun viikko alkoi sitten taas niin, että tytöt on ainakin tänään ja huomenna kotona. Mimmillä oli nyt jo aamusta kuumetta 38.5. Pitää soittaa kasilta korvan takia lääkäri. Mistä vetoa, että Moona on sitten loppuviikosta kipeä. Tällee tämä saikku sitten menee..tosiaan äidin sairasloma, mikä ei tosiaan ole mitään sängyssä makaamista.
Olen siis allapäin. Rinnatkin on eilisen päivän jälkeen aika kipeät. Nyt pitää yrittää ottaa rennommin, mutta kun nämä hommat on kuitenkin tehtävä ja tyttö lääkäriin vietävä..nostelua nostelua. Huokaus, jälleen.
Haukuin eilen miehenkin siinä tunnekuohussa, mikä sitten suuttui. Siinä käy aina niin, että kaikki kääntyy miuta vastaan. Vaikka mie olin se ketä mielestäni loukattiin..ja lopuksi mie olen se kuka pyytää anteeksi.
Noh, kyllä tää tästä..nyt vaan tuntuu kaikki menevän päin prinkkalaa.
Palaan sitten paremmalla mielellä uudestaan. Nyt aamupalalle ja telkun ääreen. Näköjään Räikkönen voittanut, pitää kai ne formulat katsoa tuossa aamupäivällä. Tai sitten meillä pyörii titit, ettei sitäkään näe ;)
Toivottavasti muilla mukavampi viikonalku =)
Tuulia