** ELOKUISET viikko 7 **
Edellinen ketju: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12364122&p=3&tmo…
Meillä taas pyörii silmätulehdukset, tänään taas lasten kanssa terveyskeskukseen. Palailen myöhemmin..
Västis
Kommentit (28)
meillä tää vaavi sairasti rs-viruksen tuossa kk siiten...ja todellakin en ite huomannut että poika oli niin sairas (söi ja nukkui hyvin ja oli iloinen poika muutenki). Silloin sairaalassa lääkäri kertoi mistä tietää että tarvitaan kotihoitoa enemmän...eli kun hengitys käy niin työlääksi että keuhkot menee " lommolle" eli rintakehä painuu enemmän ja nousee enemmän. Meillä saturaatiot ja muut oli ok eli sinertänyt missään vaiheessa mistään ja vielä kotona liman eritys ei ollut mitään kummoista, vasta sairaalasta kotiuduttua limaa tuli niin paljon ja silloin tiesi milloin imuille oli mentävä..
aika sekavaa tekstiä tuli, yhellä käjellä koitan raapustaa ku tää pikku-ukkeli häärää samalla sylissä..mutta toivottavasti jotain apua siitä oli..
Pikaista paranemista!
Lumina29: meillä on kans tosi kiltti poika, rajoja ei vielä ole kotijuttuja kummosempia haettu, toivottavasti jatkuu samanlaisena eikä ole vain tyyntä myrskyn edellä bd :)
nani taas
Terveisiä vain täältä Tanskanmaaltakin. Stella-neitiä tuli hoitsu
tänne kotiin katsastamaan. MItat oli 7,1kg ja 66 cm. Käännytä
ei vieläkään, mutta ei kai sitä kannata kuin maltilla odotella.
Pitää yrittää vain laittaa ne lelut mahdollisimman kauaksi, että
tulis haastetta. Nyyh, kun siitä on tullut iso tyttö. Tuli nimittäin
postissa netistä tilaamani syöttötuoli. Pian se jo kuitenkin ottaa
barbit käyttöön, saa poikaystävän ja muuttaa pois kotoa. Lainassahan
ne lapset vaan itsellä on. Niisk.
Kiinteitä on harjoiteltu syömään kerran päivässä. Hitti on ollut
riisipuuro-hedelmä purkki. Tanskassa useimmat tekee ruuat itse,
joten valinnanvaraa ei kaupoista juurikaan löydy. Meillä on vaan
pieni pakastinlokero, joten ei houkuttele kauheesti itse vääntää
jotain pientä satsia mössöä. Illalla otetaan vellit, jonka avulla
yöt on pidentyneet. Yksi syöttö joskus vasta kuudenkin maissa
aamulla. Luksusta...
Meillä on pysytty terveinä. Paljon ollaan kaksistaan, kun mies
reissaa, käy koulua ja tekee pitkää päivää töissä. Onneksi on
Suomi-mammoja täällä Köpiksessä, joiden kanssa voi hautautua
Cafe Latte -maailmaan...
Sää Köpiksessä harmaa. Alkuviikosta oli melkein kymmenen
astetta lämmintä ja puistoissa esikot kukki. Nyt nelisen astetta
ja pilvistä. Miinuksen puolelle ei ole mennyt tänä talvena.
Huomenna haasteena on mennä työkkäriin ja selvittää tanskaksi,
missä päivärahat viipyy. Hohhoijaa...
Mirris ja Stella (ensi maanantaina 6 kk)
Terveiset Tanskan-maalle!
Onpa meitä tosiaan samassa veneessä monta perhettä pyristelemässä tämän taudin kimpussa! JAksamisia!
Nyt tyttöjen kesken lenkille, kun ollaan kaikki saatu jälkipolvi peteihinsä... Vain puoli tuntia uskallan pörrätä lähikatuja ristiin rastiin känny taskussa, jos hälytys tulee.
Moi!
Vitanova
Ihanasti paistaa aurinko ulkona ja tulee. Eiliseen myrskyyn verrattuna on silti ihan kelvollinen ulkoilukeli.
Vitanova: Tuosta reissuun lähtemisestä. Vaikka ajomatkat saattavat välillä olla hankalia, niin koetan silti aina joskus käydä tuolla isovanhemmilla ihan lasten kanssa keskenään, kun miehellä on usein viikonloppuisin sitten koulua töiden päälle. Siellä on kuitenkin minullakin sitten mahdollisuus toisenlaiseen joutenoloon. Saan neulottua tai luettua tai vaikka lenkkeiltyä tai nukuttua päiväunia.
Nani: Ollaan aika lyhyt reissu tällä kertaa. Tullaan su tai viimeistään maanantaina pois. Vien maanantaina Viikariin lasten vaatteita ja varmaan ensi viikolla olen vauvan kanssa tytön kerhoajat siellä järjestelemässä kirpparipöytää. Mutta seuraa kaipaan kyllä minäkin, joten sovitaan jotain. Toivottavasti teidän yöt rauhoittuu. Meidän esikoinenhan on harrastanut noita yökukkumisia aina silloin tällöin ja ne kyllä repii..
Nyt pitää nukuttaa yksi vauva, joka on päättänyt aikaistaan heräämisiään..
Västis
Unohtui äskeisestä viestistä moinen toivotus. Tämä on kyllä hyvä paikka jakaa iloja ja suruja, vaikka useinkaan ei muista/jaksa kommentoida läheskään kaikkien juttuja.
Nyt olen oikein iloisella mielellä, kun ystävä sai ystävänpäivän vauvan!
Västis taas
Hyvää ystävänpäivää siis! Bongasin kivan mietelmän Puhilta joten aattelin sen laittaa teidänki iloksi tänne..
" En tarvitse mitään niin paljon kuin hunajaa..." sanoi Puh katsoessaan
Ristoa ja Nasua" ...paitsi ystäviä...
" Ystävyys on sitä kun laittaa silmänsä kiinni ja ajattelee ystäväänsä,
silloin poskilihakset alkavat vetäytyä korvia kohti niin, että kaikki
rypytkin siliävät."
Eli suuri kiitos teille arvon rouvat että ootte olemassa! Ihmeesti kyllä tuntoja helpottaa ku täällä on saanu " avautua" ..
Mulle ei sitte kelpaa mikään...ensin alkuviikosta valitin kurjaa harmaata säätä ja nyt taas on liian kirkasta mun päänupilleni...ei vaan taho tuo pää handlata tuota kirkasta auringonpaistetta vaan työntää mun tuhokseni migreeniä heti..höh...eli jospa vaan pidän sitten nuo verhot kiinni :(
Meillä tuo viime yö oli ns normi eli ei herätty ku kahesti syömään ja unta palloon...Syyllisenki noihin huonoihin öihin taisin löytää:iltapuuro! Ollaan just noina kahtena yönä syöty 4viljan puuroa hedelmäsoseen kera ja eilen en sitä kokeilumielessä antanut...tuota puuroa ollaan syöty ennenki mutta lähinnä aamusin, joten taitaa olla iltaa myöten liian raskasta tms. en tiedä
Västis: ollaan ens viikolla yhteyksissä, jos tässä nyt vaikka parannutaan! Hyvää ja turvallista matkaa teille! Meillä ku nuo mummolat on tuolla tuhannen kaukana (reilut 400km) niin noin pitkää matkaa en uskalla lasten kans ilman ukkokultaani lähteä ajamaan...eli pitää tyytyä siis kotinurkkiin..mies jo sanoi että hiihtolomalla hän haluais olla kotona ku on niin paljo ollu reissussa...
Pitää mennä ruuan laittoon tuolle toipilaalle..
nani ja Jooel 6kk+4pv ja isommatki ukkelit
Ja tuhannesti kiitos kaikista neuvoista ja tuesta jota olen teiltä saanut!!!!
Olimme mökkeilemässä viikon ja ai että oli ihanaa!!
Lapset nautti ja me sitä myöden kanssa!
Jos vielä alkuviikosta käytäs risteilyllä, kun on tuo Silja Linen kanta-asiakas matka käyttämättä?!
Meillä ei enää sairasteta ja hyvä niin! Tsemppiä kaikille joilla tauti päällä!!
Meillä ei muutenkaan mitään erikoista!
Saana liikkuu hurjana erinäisin keinoin ja löytyy sekunnin yksin olon jälkeen täysin eri paikasta kun mihin sen jätin!
Nanille; meilläkään ei neljän viljan puuro sopinut n. kuukausi sitten kun sitä koitin. Saana kitisi silloin yöt, lopetin neljän viljan puuron annon ja yöt parani! Ajattelin, ettei jotenkin ollut vielä " valmis masu" neljään viljaan! Nyt just tänään annoin aamulla neljää viljaa ja ainakaan päivällä ei ole ollut oireita. Annan hetken näin ja sitten koitan taas yötä vasten!
No nyt ei ehdikkään muuta kommentoida, kun on mentävä antaan ruokaa lapselle ja laitettava vielä ulos pikku unille (päiväuni rytmit IHAN SEKASIN mökkeilyn ansiosta, josko nyt huomenna saatas nukuttua normaalisti)!
Palaillaan!
T:Mona ja muu porukka
Stella kääntyi just mahalleen ensimmäistä kertaa. Ikää on muutamaa
päivää vaille 6 kk. Äitiltä pääsi itku. Pian se vaatii barbeja ja
saa poikaystävän ja ajokortin ja muuttaa pois kotoa...
Mirris
eilen oli kyllä ihan sikaraskas päivä.tuli ihan ajat mieleen kuukauden takaan,kun vauva kitisi kaiket päivät,kaikki oli huonosti...siis se meidän maitoallergia aika...
nooh..tais olla rokotuksesta joka annettiin edellisenä päivänä
viimeks tuli siitä samana päivänä kiukkuseksi.nyt tais tuo kiukku tulla päivän jälkikäteen.
mä jo katoin,onko hampaita näkyvissä,onko tulossa kipeeks jne.oli ihan totta 5sekunttia jossain,ja jo kamala huuto ja kiukku.siis tosi kiukkukiukku oli kun ampiainen ja kitisi ihan jatkuvana.
pistin miehelle jos viestiä että oli virhe tehdä tämä toinen,ja miten tää voi olla tätä helvettiä taas...ja lallalalla laa... =) tuli niin aidosti mieleen tuo koko alkuajan helvetti (suoraan sanottuna).en nauttinut ekasta 3kk:sta yhtään!!!
eilen aloitettiin riisipuuro.varmaan vkn kuluttua se kaurapuuro ja yosa,ja sitten kolmen viikon jälkeen jos jollain lihalla aloittelis,ja sitten menis niitä eteenpäin.sitten onkin jo laaja kirjo käytössä.
voih kun mä odotan sitä liikkeelle lähtöä,niin ei tarvis olla kokoaikaa kantamassa.täällä monet suree kun vauvat on jo niin " isoja" .mä taas tulen kokoajan tyytyväisemmäksi mitä enemmän kasvaa.odotan NIIN ensi kesää,ja on todella ihanaa kun ei vielä tarvi mennä töihin,vaan ehkä sitten vuoden päästä aikaisintaan.muuten en ehkä tätä kesää niin odottaiskaan...
pari ystävää potee vauvakuumetta,niillä on jo myös kaksi lasta.mä en voi tajuta =) itse siis kuulun niihin ihmisiin,jolle tämä kaksi on todellakin hyvä määrä.koen nämä vauva-ajat n.ekan puolivuotta vaan niin kertakaikkisen puuduttavina,etten halua kokea enää niitä.mutta toivottavasti heillä siis tärppäisi=) yksi ystävä saakin vauvan kesällä,hällä on ennestään yksi.joten vauva tulossa,ja ehkä montakin.
no nyt kuuluu huuto parvekkeelta...pitää mennä vatkaamaan...
kaksi yötä,ja sitten lapset vuorokaudeksi mummulaan,ja me miehen kanssa ystävien luokse pirskeisiin,jipii!!!
niin,ja paranemisia kaikille!!!
neitiniiskunen ja miehet 5v ihan kohta ja 5,5kk
Pikaisesti poikkesin tännekkin juttujanne lukemaan ja yritän nyt vähän jotain tekstiä pienimies sylissä vääntää..
Meillä siis oksennustauti oli ja meni. Isommat pojat ja mies sen sairastivat, mutta minä ja pikkuinen siltä säästyttiin ONNEKSI!!!!!
No nyt sitten onkin flunssan vuoro.. Keskimmäinen on kuumeessa ja esikoiseltakin ihan vetopois ja kamala yskä. Pikkumiehelläkin nenu vähän vuotaa.. Kyllähän tässä jo oltiinkin joulunaika ja koko tammikuu ihan terveinä, että nyt sitten kelpaa sairastaa..
Kiinteistä:Meillä on maisteltu vähän pottua ja porkkanaa sekä banaania. Mikään ei vielä oikein maistu.. irvistää ja sylkee vain kaiken pois. Onneksi ei ole mihinkään hoppu, hyvin tuntuu kasvavan pelkällä tissimaidollakin.
Niin ja oikein todenteolla ryömimään meidän pieni rupesi viime viikonloppuna!!! Nyt sitten ei enää mikään pitele. Isommat pojat saavat nostella lelunsa turvaa ja äiti alkaa taas piilotella sähköjohtoja ja sellaista.
Vielä täytyy teille kertoa tosi kumma juttu.. mun on nimittäin kai käytävä ostamassa raskaustesti. Ei sillä että oikeasti uskoisin (tai edes toivoisin) olevani raskaana, mutta tossa reilu viikko sitten näin niin kamalan todentuisen unen. Unessa meni lääkäriin ihan jostain muusta syystä, mutta sitten lääkäri ilmoittikin minun olevan raskaana ja viikkojakin oli jo 22+4... Ei siinä muuta mutta tuosta unesta lähtien minua on joka ilta närästänyt, alavatsa tuntunut ihan turvonneelta, kaikki hajut käyneet nenään.. Jos sitten saisi nämä oireet loppumaan, kun oikeasti tietäisi että ei siellä ketään ole.
Ei mutta nyt on jo pakko lopettaa..
Niin ja voimia kaikille kanssa sairastaville!!!!
pönttö-örvelö
Kiitos tosiaan minunkin puolestani, olette olleet mahtava tuki!
Mirris; olet ihana!
Meillä oli sitten eilen se neuvola ja aamulla ennen sinne lähtöä Luukas oikeen esitysmielessä ilmeisesti kääntyi ensin selältä masulleen ja vähän ajan päästä takas selälleen ;). Ihana kun tosiaan sai sanoa, että meillä käännytään! Olihan se juhlahetki, se eka kerta, ku äippä täällä ehti jo vähän odotella. Mutta ne meidän mitat: 72,9 cm ja 9410g. Eli hoikka poika kait tämä meidänkin jätkänpuolikas! On muuten isompi nyt kuin siskonsa vuoden ikäisenä... Muutenkin kaikki oli hyvin! Samalla varattiin isosiskolle 5 vuotisneuvola-ajat, iso tyttö, niisk!
Me kuulutaan kans sairasosastoon, mulla kurkku karheana, ja pikku-ukko on nenä tukossa ja pientä yskää. Nasolinen tippoja ja Ventolinea yöksi. Viime yö olikin tosi rikkonainen, yheltä isosiskoa piti avustaa vessareissussa ja kolmesta eteenpäin tunnin välein laittaa ukkelille tuttia. Toivottavasti ens yö ois parempi.
Tänään pidin oikein kunnon siivouspäivää, aamupäivällä oltiin ulkona ja kavereilla ystävänpäivä kahveella, ja ip menikin sitte siivotessa. Mutta on se ihanaa, kun on taas puhdasta! Vaikka yläkerta on vielä siivoomatta... Nyt kun täällä etelässäkin on jopa pakkasta, aijon aamulla nakata petivaatteet pihalle ja tuulettaa makkarin kunnolla! Ihana sitte illalla käydä puhtaisiin, raikkaisiin sänkyihin, oih! Lauantaina mulla onkin kasvo- ja käsihoito, ja illalla pitäisi mennä mammakaverin kanssa syömään, katotaan nyt miten nämä yöt tässä sujuu...
Nyt nukkumaan! Voikaa hyvin ja pikaista paranemista kaikille potilaille!
emma ja Luukas 6kk
Nyt on ihana kaunis ilma, oikein mieltä piristää auringon valo! Voi kun pysyisi viikonlopun yli tämä outo valoilmiö ja kuivuus =)
Meillä mies sairastui flunssaan nyt sitten, voi sitä valitusta ja kurjuutta kun mies sairastaa, ei mittaa ei määrää ;o) Ei pysty mitään tekemään eli ei voi ottaa tyttöä syliin -jos se sairastuu, ei tiskeja jaksa koneeseen laittaa ei yhtään mitään vaan kaatuu ilta kymmeneltä sänkyyn ja on -ihan poikki. Onneksi itse olen pysynyt terveenä ja Linnea myös.
Voimia kaikille sairastaville!! Jospa ne pöpöt nyt kuolisi kun tuli pikku pakkanenkin, toivotaan.
Ostin sen Henkkamaukan unipussin keskiviikkona, on tuntunut oikein toimivalta, otin kanssa sen isomman koon joka on siis todella iso, mutta mahtuupahan siihen sitten pidemmän aikaa =) Ja ihana Hello Kitty -kuosikin, on se niin söpö. Eli kiitos vaan vinkistä!
Meillä Linnea istuu ja istuu ja istuu. Ilman tukea. Mietin jo eilen että paljonko tuon ikäisen voi antaa istua kerralla, kun neiti istui jo puoli tuntia putkeen jumppamatolla ja leikki leluilla ja tuossahan se taas istua nököttää. Makuullaan se ei viihtyisi enää ollenkaan! Heti kun " kumoan" sen alkaa hirmu nitinä ja narina ja pää punaisena ärisee niin kauan kunnes pääsee taas istumaan. Nyt neiti ei enää edes itse kaadu vaan todella pitää kumota lattialle. Ja olen nyt aivan vakuuttunut ettei Linnea opi ikinä konttaamaan kun ei suostu maassa makaamaan, yhtään. Varsinkaan mahallaan. Samantien kääntyy selälleen ja alkaa vääntää jalkoja suuhun. *huokaus*
Eilen Linnea jäi katsomaan isin perään, katsoi eteisen suuntaan ja sanoi -Öh öh, sitten katsoi minuun ja uudestaan eteiseen ja -Öh öh. Sinne se isi hetki sitten meni ja lähti hakemaan poikaansa jääkiekosta. Aika hauska!
Lauantaina mennään katselemaan matkarattaita =) Ne on kiva ottaa laivalle ja Tukholmaan sitten mukaan. Pakko saada pinkit, vaikka järki sanoo ettei pitäisi, jos vaikka saisi joskus vielä lisää lapsukaisia ja tulisikin poika. Ja onhan se pinkki aika herkkä väri likaantumaankin. Mutta pakko vaan saada. Carenan easyjä olen suunnitellut, ne tuntuu aika helpoilta ja keveiltä reissaamista ajatellen ja kun viikottain matkustan täältä " maalta" Helsinkiin tytön kanssa kaksistaan. Kantopussinkin ajattelin kohta ottaa käyttöön taas, kun ei ole liukkaita ja ilmat lämpenee. Pussin suomenkielisissä ohjeissa oli että lonkalla (istuma-asennossa) saa alkaa kantamaan 6kk lähtien, englanninkielisessä versiossa taas vuoden iästä lähtien, mutta taidan luottaa tuohon suomennokseen, varsinkin kun neiti istuujäpittää jo niin hienosti.
Nyt ulkoilemaan ja auringosta nauttimaan!
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!!
Terv. Hell-in ja Linnea
istutaan jo 10-20 min. kerrallaan,tosi tukevasti tuetta,pari kertaa on osannut kääntää itsennsä istuma-asennosta vatsalleenkin.
E
Sinne se viikonloppu taas meni, kyläillen ja kotona köllien.
Olen ihan täpinöissäni, varattiin eilen Hki-tukholma -risteily =) Mennään miehen ja Linnean kanssa kolmisin, jeee-eee! Buffet-päivälliset ja meriaamiaiset, tekee kyllä hyvää tälle äipälle päästä pois kotoa hetkeksi ja valmiiseen pöytään! On jotain mitä odottaa, hyvä etten nyt jo pakkaile kamppeita kun lähtö on siis 14.3, heh.
Västis: kiitos vastauksesta. Jotain tälläistä osasin arvellakin, mutten vielä tässä vaiheessa, tosiaan kuvittelin sen liittyvän vierastamiseen. Hirmu kurjaa kun vauva itkee tillittää perään kun vessassa yrittää käydä. Paha mieli tulee kun vauva on oikeasti hädissään ja hepulissa eikä ns.känise turhia.
Emma: Unipussi vinkki oli tarpeen, käyn ehdottomasti henkkamaukalla katsastamassa sen!!! Kirpputorilla oli perjantaina unipussi, pyysivät 16 euroa siitä mikä oli mielestäni käytetystä aika paljon ja oli muutenkin " tönkön" näköinen. Mitä mieltä olette muuten, tulisko unipussissa olla hihat vaiko ei? Mitä sinne alle pukee?
Yritin äsken varata aikaa omalle lääkärille, eka vapaa aika olisi ollut 4.3... Huh-huh. Kehoittivat menemään päivystykseen!!! Sinne jonottamaan vauvan kanssa joopa-joo. Kiven alla on kunnalliseen lääkäriin pääsy Tuusulassa. Siis kun ne kuukautiset ei ala (vaikka oli jo säännölliset) ja alavatsa (ja munasarjat) jomottelee neljättä viikkoa, nyt heräsin yölläkin siihen että alaselkä ja -vatsa särkee =( Otin yhteyttä neuvolaan, josko sieltä saisi nopeammin apua, siinä kun on yhteydessä myös ehkäisyneuvola ja sektiosta on vasta se 6kk. Toivotaan. Onko muilla ei -imettävillä (onko niitä edes?) kuukautiset säännöllistyneet?
Voimia sairastaville perheille, meillä vielä kaikki pysyneet terveinä *koputan puuta, kop kop* muttei meilläkään influenssa-rokotuksia ole... iikh. Rota-rokotteen Linnea ehti kyllä saada, eli sen vaaraa ei pitäisi kai olla.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Terv. Hell-in ja Linnea 6kk ja 3 pv.
Pakko tulla hehkuttamaan, ku mieskään ei vastaa puhelimeen: Meillä käännytään selältä masulleen!!!! Vihdoinkin! Kaksi kertaa äskön lattialla, ja ihan ite! Puoli vuotta tuli täyteen lauantaina ja keskiviikkona on neuvola, toivoinkin, että tässä välissä kääntyis, on jo niin monta päivää sitä harjoitellut! Eihän tuolla sinänsä mitään väliä ole, mutta tietääpähän lapsen olevan sillä tavalla terve, että nämä normaalit kehitysvaiheet tulee ajallaan. Muutenhan tuosta terveydestä ei ikinä tiedä, lähipiirissä on lapsileukemiaa ja kuulin juuri n.35 vuotiaasta kahden lapsen äidistä, joka on syövän runtelemana saattohoidossa. Joten nautitaan tästä, kun ollaan kaikki tässä ja nyt!
Muuten meillä ei olla terveitä, mulla on kurkku vähän kipeä ja Luukaksella on taas nuha. Huusi tänään ihan pää punasena, en tiedä mitä. Kaikkea kun olin jo yrittänyt, annoin maitoa, sitte särkylääkettä ja nenätippoja. En tiedä enää mikä auttoi, mutta huuto loppui ja tuolla siskolleen nauraa. Ja kääntyi tosiaan masulleen, eli ei mikään tällä hetkellä häiritse. Oltiinhan tässä jo reilu viikko terveitä :(
Hell-in: ole hyvä! Hyvät jutut pitää aina laittaa kiertoon! Minä en hihoja unipussiin kaipaa, meillä siellä alla normaalisti yökkäri, sairastaessa, kun ilmankostutin lämmittää makkaria, niin pelkkä pitkähihainen body. Ostin muuten Luukakselle koon 86/98, on reilusti kasvuvaraa, mutta pienempi 68/80 ois ollu pian pieni.
Nyt alkaa lattialla jo hermo palaa, ja isosisko haluaa katsoa yle areenalta aamun muumit, joten palataan taas!
emma ja Luukas 6kk
Voisko viikko enää kurjemmin ilmojen puolesta alkaa? tuota samaa usva-harmaata on jo jatkunu ties kuinka kauan...onkohan taivas tippunu niin ku kana luuli...nyt ainaki tuntuu siltä sillä 50metriä kauemmas ei ole nähty aikoihin..
mutta eipä onneksi tuon pahempia murheita, niin paljon kyllä saa seurata vierestä ku toisilla ei mene niin hyvin ku kaikille toivois..
Meillä täytettiin eilen puoli vuotta (JO!) surkeaa ;( miten aika voi mennä näin lujaa...vastahan nää meidän elokuiset oli laitoksella kapaloissa..
Västis: jaksuja sinne pöpön taltuttamiseksi! Toivottavasti pöpö menee pian ohitse! Meilläki jotaki pöpöä enteillään..keskimmäinen valittelee vatsaansa ja yskii kovaa...kuulemma jotain vatsaflunssaaki on liikkeellä..
Hienoa Emman poika! Siitä se lähtee, kohta mennään todella kovaa!
Hell-in: meillä kans on ihan turha yrittää lekurille...suoraan aina lampsitaan yksityiselle puolelle, päivystykseen en kyllä ihan heti lähe koko illaksi pällistelemään. Yksityiselleki on aika hankala saada aikaa..
Kiva varmaan päästä matkalle...itekki kovasti olen nettisurffailu-matkaillu...
Meillä ryömitään aika hyvin jo taaksepäin, mennään jo pitkiäkin matkoja ja hermot poitsulla menee ku tarkoitus olisi ilmeisesti mennä eteenpäin.. :) tällä tavoin ne lelut joutuvat vain kauemmas..
Esikon synttäreitä vietettiin viikonloppuna mun vanhempien kans, reilun viikon päästä olisi vuorossa miehen vanhemmat...melkosta rulijanssia nää synttärit meillä aina ku kaikki asuu niin kaukana meistä ja tulevat aina yökylään ja mää en todellakaan jaksa kaikkia sukulaisia yhtäaikaa meille koko viikonlopuksi...mutta sitte kärvistelläänki näitä juhlia monta viikonloppua..Mutta aatelkaas meidän vanhin vauva täyttää 13v!!! siis murkkuikähän tuo jo on, mutta en kyllä ole havainnut pojalla vielä kovinkaan suuria murkkumuutoksia...
Mieliala ei ole mitenkään aurinkoinen, joten vaihdanpa maisemaa ennen ku alan purkautumaan..
Aurinkoisempaa viikkoa odotellessa...
nani76 ja Jooel 6kk ja yks päivä!
unipussi:meillä ollut pari kk käytössä,ja hyväksi on todettu!
sain työpaikalta vauvalahjaksi sen,mutta jotenkin arkailin sen käyttöön ottoa,jostain syystä,ja otin n.3-4kk ikäisenä käyttöön.on hyvä peli.ei peitto karkaile,ja on rauhallisempi.
meillä kevyt vanu siellä välissä,ja bodyn kanssa nukkuu,ilman hihoja tuo unipussi.
ja mulla on siihen vielä patenttiratkaisu päälle,eli laitan tuon unipussin vielä pussilakanan sisään,ja näin ei kädetkään viuhdo.meillä herättiin juuri tuohon raajojen viuhtomiseen ja peiton karkailuun yhdessä vaiheessa.
nyt tilasin netistä uuden pussin,vanha käy pieneksi,ja ostin tuollaisen vanuttoman version.tykästyin tuohon ekaan sucre d`orgen pussiin ja tilasin netistä samanmoisen hintaa on kyllä 40e.
kuukautiset:ei oo alkanut.paitsi nyt alkoi kun aloitin yhdistelmäpillerit.nyt eka kierto menossa.ei siis alkanut tähän 5kk aikaan mennessä, kun oli minipillerit käytössä.
en mä ite ois ollu huolissaan,oisin voinu olla ihan vuodenkin ilman,ennenkuin oisin ajatellut asiaa sen kummemmin.
meillä ollut tosi outo päivä,siis hyvässä mielessä outo.pikkumies on nukkunut hyvin päiväunensa,mitä ei oo oikeen ikinä tehnyt.aina saa olla vaunuja heijaamassa,jos ottaa liian varhain ylös on ihan kiukkua täynnä...ja taas saa olla hytkyttämässä.hän yllätti aamupäivällä kahden tunnin unilla,ei tarvinnut nukuttaa välissä,ja nyt on nukkunut yli tunnin,enkä oo käyny hytkyttämässä =) =) =) no varmaan taas tällänen tuuri mikä käy kerran kahdessa kuukaudessa,mutta aina sitä toivoo että joku kiva rytmi löytyisi =)
muistan kun esikolla alkoi olla joskus 8kk ikäisenä mukavaa,tai sen kanssa oli mukavaa.oli myös tosi vaativainen,mutta tuolloin löytyi hyvä päiväunirytmi,ja oppi nukkumaan myös sillain,että nukkui kerralla väsynsä pois,eikä herännyt välissä itkemään.
nyt kun saatiin sopiva maito,on meillä alkanut myös kiinteät maistumaan =) oli tähän asti tosi varovaista meidän kokeilut.ja päärynä bataaattilinjalla mentiin.ei nytkään mitään uutta,mutta puolisenpurkkia menee hyvällä halulla =) aattelin tässä kohta aloittaa riisillä tai kauralla puuron muodossa aamulla.
nyt meillä menee aamulla hedelmää,lounaaksi kasvista,päivälliseksi kasvista ja illalla hedelmää.tosin parista tl-puoleen purkkiin,ja oisko päiväsaldo purkinverran ehkä vähän yli.
eikait muuta pitänyt ihmetellä =) viikonloppua odottelen.miehen kanssa mennään taas ystävien luo ilman lapsia =) jippii! vuorokausi parisuhdehoitoa ja huvittelua =)
niin ja ilmat on todella hanurista,jostain todella todella syvältä.edelleen pidän verhot kiinni pilvisinä päivinä,tulee vain kiukku kun päivästä toiseen manaa tuota paskansatamista.aikansa kyllä sitäkin jaksaa,mutta nyt on kyllä tullut raja vastaan.viikonloppuna en kertakaikkiaan voinut lähteä ulos,vaikka olen muuten tyyppiä että satellakin ulkoillaan,ainakin pikku happihyppely.mun vanhemmat on lomalla pohjois-suomessa,ja paikassa missä ovat on METRI LUNTA!!!!!!
neitiniiskunen ja pikkumies 5,5kk
Samalla koetan saada tuon esikoisen nukahtamaan. On vähän täpinöissään, kun mummo lähetti postissa ekan Bratzinsa (jota ilman olisi äidin mielestä voinut vielä olla) ja huomenna on kerhon kuvaus.
Itse olen ihan silmät ristissä.. Vauva on valvottanut ja uusien kestovaippojen ompelu sekä ostovaippojen tutkiminen netistä.. On tässäkin harrastukset. No, pari iltaa olen myös silitellyt/lajitellut/hinnoitellut vaatteita kirppariin ja totesin, että vaatteista ei saa kyllä juuri mitään takaisin (jos siis aikoo saada ne pois nurkista), kun noissa vaipoissa jälleenmyynti arvo on oikeasti hyvä. Hassua.. Viikon kuluttua on kirppispöytä varattu ja nyt jo on paaaaaljon lasten vaatteita laitettu valmiiksi ja vielä kätköistä pitäisi löytyä monta jonnekin sullottua laatikkoa/säkkiä, jotka pitäisi käydä läpi. Huh, mikä homma. Ei mikään ihme, ettei tätä tule tehtyä kovin usein.
Vauvalla on siis kai tiheän imun kautta, öisin. Pitää kai alkaa antamaan kohta kolmas ateria ja se vähän iltapainoitteisemmin. Mielestäni vain ihan turvallisia ruoka-aineita ei ole montaa vielä kertynyt (eihän tätä kokeiluakaan ole kyllä kauan ollut), joten en uskalla iltapainotteisesti antaa kuin ihan turvallista ruokaa.
Kelit ovat tosiaan ihan hanurista, meillä on lunta kyllä, mutta plussasäiden ansiosta niin liukasta, ettei tuolla kauan viitsi luistella. Ei kyllä lapsuuteni helmikuissa ollut tällaista... (nyt se alkaa oman lapsuuden paremmuuden hehkuttaminen)
Västis
Hyvä vinkki tuo unipussi, kävin minäkin viime viikolla henkastajamaukasta sellaisen ostamassa ;) Ja meillä kyllä kovasti rauhoitti yömenoja kun ukkeli kääntyili muuten vallan mahalleen unissaan. Lisäksi kokeilin viime yönä miten käy jos annankin yhdellä syötöllä tissin sijasta tutin ja hyvinhän siinä kävi. Pikkumies nukahti heti tutin suuhun saatuaan ja nukkua posotti pussissansa aina klo. 6.50:een asti. Ja siis tuon tutin annoin yhdeltä jolloin yleensäkin syö. Sitä ennen söi 22.30. Eli tänään ei pitkästä aikaa äitiäkään väsytä. Toinen juttu on sitten päiväunet joita pienimies ei edelleenkään halua nukkua. Killistelee sängyssänsä/vaunuissa/auton kaukalossa ja voi välillä ummistaa silmät ehkä vartiksi. Sitten ollaan taas pirteää. Tänäänkin on sitten ollut tuosta 6.50:stä asti hereillä jos ei oteta lukuun yksiä vartin unia...
Mutta kun ei tuo ole kärttyinen eikä kiukkuinen vaan on vaan ja möllöttelee. Illalla sitten uni tulee yleensä hyvinkin helposti mutta saisihan tuo nyt vielä päivisinkin nukkua. No, ehkä tämä on ohimenevää.
Nyt kotihommeleiden pariin
Jav@
Meillä esikoinen täyttää toukokuussa 14 ja on tällä hetkellä varsin kiltti verrattuna useisiin luokkatovereihinsa,vaikein ikä oli meillä n. 11 vuotiaana,se oli yhtä rajojen hakua kokoajan.
Meillä oli tänään vauvan kanssa 6kk neuvola,tähän päivään asti mentiin pelkällä täysimetyksellä,tyttö oli 7845g ja 65,2cm ja pipo 45,1cm.Paino oli yhä + käyrällä,mutta pituus meni aavistuksen miinukselle,joten kiinteät aloitetaan jo senkin takia,
Tänään maistoi ekan kerran iltapäivällä muutaman tl päärynää ja muutamaa tuntia myöhemmin tl perunaakin.
Huomenna keitän bataattia,jolla mennään sitten useampi päivä,meillä kun ei kukaan oo ollut millekään muulle,kuin maidolle allerginen,niin oon antanut yleensä muutamaakin eri sosetta viikossa jo ensi alkuun.
Oottelen miestä kotiin että pääsisin itse kuntosalille,olin muutaman päivän käymättäkin kun oikeasti laiskotti ja lapsilla oli kokeitakin joten iltaisin oli tarvetta äidin valvovalle silmällekin.