Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huudatte lapsillenne? Ymmarratteko, ettei se auta mitaan? Mina olen AINA parjannyt 4-, 3- ja 2-vuotiaitteni kanssa neuvottelemalla ja perustelemalla. Ja enkohan parjaa taman

Vierailija
21.10.2007 |

pian syntyvän tulokkaankin kanssa. Huutaminen on aina valintakysymys, ja minä olen valinnut rakentavammat kasvatuskeinot. Suosittelen muillekin - lapsistani on näillä eväillä kasvanut ajattelukykyisiä, empaattisia ja elämässä hyvin pärjääviä!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut samoilla linjoilla. Olen käyttänyt rakentavaa kasvatusta enkä ole huutanut. Silti yksi kolmesta lapsestani on huumeiden käyttäjä. Yksi vain heistä on tavallinen tradenomi ja yksi on kehitysvammainen. Se kehitysvamma oli jo syntyessä eikä huutamattomuuteni sitten parantanutkaan sitä. Mikä meni pieleen vaikka olen täydellinen!!??!!

Vierailija
22/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lastesi tämänhetkinen käyttäytyminen ei ennakoi mitään edes ensi kevään tilanteestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei koskaan huutanut, mutta välimme ovat jotenkin väljät. Isä huusi ja tuli varmasti asia selkeäksi, mutta ei koskaan napissut pikkuasioista. Isän kanssa olen aina ollut läheisempi. Parempi kerta rytinä kuin jatkuva neuvottelu ja selittely. Itsekin huudan joskus. Ihmettelen, miten joku jaksaa elää patouttamalla asiat sisäänsä. Meidän perheessä saa jokainen huutaa tai nauraa ja osoittaa tunteensa, kunhan ei vahingoita toista. Toki opetamme myös puhumaan tunteista, mutta joskus pitää jokaisen saada tuulettaa, ilman että tarvii pelätä omia tai muiden tunteita.

Vierailija
24/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erittäin harvinaista että kun lapsi aivan tahallaan heittää leluja ja siten rikkoo kalliin autotelkkarin ja sen suurimman ikkunaruudun mitä olohuoneesta löytyy, että aikuinen selviää tilanteesta ihan neuvottelemalla eikä hermostu sekunniksikaan.

Vierailija
25/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. empaattisia??? Ei heistä ole vielä kasvanut yhtikäs mitään, he ovat hyvin pieniä lapsia, kehitysvaiheensa alkutaipaleella!

Minun esikoiseni on 4-vuotias. Näen hänestä, että lapsi on herkkä ja helposti ympäristön olosuhteisiin reagoiva, mutta onko hänestä sellainen kasvanut kasvatuksen vuoksi?? No ei takuulla. Murkkuikäisestä voi jo alkaa sanomaan, mihin suuntaan häntä on kasvatettu (tai ainakin kouluikäinen pitää olla), 4-vuotiaasta - puhumattakaan nuoremmista! - ei voi mitään tuollaista sanoa.

Mutta tämähäkin olikin porvoosta päivää, eikö niin?

Vierailija
26/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni perheessä lapsille ei saa huutaa/korottaa ääntä. Vaan keskustelaan... Kun he ovat meillä ja jos joudun omiani komentamaan jostakin syystä niin he ovat heti liimantuneena äitinsä helmoihin. Ja on täysi katasrofi jos joudun heistä jompaa kumpaan joskus kieltämään (en karju), aivan hillitön itku päällä ja juoksujalkaa vanhempien luokse.

Vierailija
27/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopukselle, uskoo puhetta heti, laittaa tavarat nätisti paikoilleen ja on kaikin puolin tottelevainen lapsi. Mutta entäs pari vuotta vanhempi sisarensa, täysi kaaos koko tyttö, ollut heti syntymästään saakka. Äitiinsä tullut, isä sanoo. Hänelle tulee valitettavasti huudettua melkeinpä päivittäin. Eli jos minulla olisi vain meidän kuopus, pitäisin itseäni loistavana kasvattaja, melkeinpä täydellisenä äitinä.

Vierailija:

Tai no, pari kertaa olen karjaissut hallitsemattomasti, mutta minusta se on tosi vähän. Ikää nyt 3. Ei ole tarvetta: lapsi uskoo puhetta ja on tosi tottelevainen. Tietysti joskus pientä uhmaa, mutta niistäkin selviää tiukalla katsella ja toistamalla viestinsä.

Vierailija
28/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs ap sen jo NYT tiedät? Oletko useammankin teini-ikäisen/aikuisen äiti?

Vierailija
29/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auktoriteetti ei ole äänen volyymista kiinni, paremmin menee perille pienellä, matalalla äänellä ja katsekontaktilla.

Vierailija
30/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pian syntyvän tulokkaankin kanssa. Huutaminen on aina valintakysymys, ja minä olen valinnut rakentavammat kasvatuskeinot. Suosittelen muillekin - lapsistani on näillä eväillä kasvanut ajattelukykyisiä, empaattisia ja elämässä hyvin pärjääviä!

Vierailija
31/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin Keijo Tahkokallio vai oliko Jari Sinkkonen sanoo, niin lapselle sanotaan että nyt mennään nukkumaan, ei siinä aleta mitään neuvottelemaan!!!

Mä en neuvottele lasteni kanssa, mä sanon ja joskus kyllä huudan ja kovaa jos asia ei muuten mene jakeluun!!!!!!!!

Vierailija
32/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan oikein hermostua välillä, jos vastapuoli siihen ärsyttää.

En kyllä muutenkaan ole minkään pyhimysmeiningin kannalla.

Ihmiset on ihmisiä ja jumalat jumalia.

Vierailija
33/33 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös eroa sillä huutaako " asiasta" vai turhan takia. Ottaa päähän sellaiset vanhemmat, jotka eivät osaa ottaa lapsen ikätasoa huomioon, vaan huutavat, jos 2-vuotias ei syö siististi. Jotkut aikuiset ihmiset ovat niin tyhmiä, että eivät ansaitsisi lapsia ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan