Kuinka usein teillä on lapset yöhoidossa?
Mietin vaan kun meillä meidän lapsia hoitaa vain minun äiti. Ja hänkin ottaa n.kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt on ollut vähän enemmän tarvetta, on hoitanut 2 krt 5 viikon sisällä ja nyt pyysin että jos joulukuussa ottaisi että päästäisi miehen kanssa ruotsin risteilylle. Tyrmäsi heti ja sanoi että kun juostaan alvariinsa jossain.
Mun mielestä kerran kahdessa kuussa ei ole kovinkaan paljon, ja nytkin jos hoiti 2 viikkoa sitten ja tarve olisi ens kerran vasta joulukuun puolessa välissä.
Joo ja turha sitten eräiden sanoa että itseppä olette lapsennen tehneet jne.. En jaksa nyt sellaista tänään, kiitos.
Kommentit (53)
Itselläni on 2v lapsi, joka ei ole ollut vielä kertaakaan yöhoidossa, mutta minulla on silti JOKA VIIKKO koko yön kestävä (halutessani) vapaailta, koska lapsen isä on kotona. Kahden keskeistä aikaa emme todellakaan kaipaa, ja jos joku meno sattuisi samalle illalle molemmilla niin voitaisiin ihan hyvin kutsua joku meille hoitamaan lasta.
Kun lapsi nukkuu omassa kodissa niin en näe siinä mitään pahaa, että joku muu luotettava henkilö, kuin äiti tai isi hoitaa nukkuvaa aina silloin tällöin.
Vieraaseen paikkaan on aina vähän eri juttu laittaa hoitoon, enkä ollenkaan pidä siitä että lapsia/vauvoja rampautetaan joka viikko vieraissa eri paikoissa. Kuitenkin jos on mummi tai muu tuttu ja muutenkin läheinen henkilö, niin ei ole mitään pahaa vaikka kerran kuukaudessa laittaa yöhoitoon, varsinkin jos lapsikin sitä haluaa.
Jo varmaan joku 4+ v haluaakin hoitoon kivaan paikkaan välillä!
Eli: en tiedä lastenne ikiä, mutta ei kuulosta lainkaan liialta käydä vaikka se kerta kuussa kun hoitaja ja hoitopaikka on lapsille tuttu ja varmaan läheinen mummi.
Pienempi on 3, eikä ole ollut vielä ollenkaan.
Kaverit useammin meillä.
Pienin (4-v) ei ole ollut vielä yötä pois vanhempien luota, mutta kerran oli hoitajan kanssa niin, että me laitoimme kuitenkin nukkumaan.
Kun kasvaa, niin ehkä kerran pari vuodessa voisi olla yötä pois.
yöhoidossa kerran vuodessa. Hoitajia ei yksinkertaisesti ole tai olisi, mutta halukkaita hoitajia ei. Mutta onneksi sentään kerran vuoteen joku sisko suostuu...
Muita yöhoitopaikkoja ei ole kuin minun äiti. Varsinkin nyt, kun olen aloittanut työt niin ei sitä kovin usein viitsi yöksi lasta viedä.
Vierailija:
Kahden keskeistä aikaa emme todellakaan kaipaa,
kaks vuodessa ja 3 lasta,pari murkkua ja iltatähti
Siksi molemmilla omaa vapaa-aikaa ja toinen on " hoitajana" . Ei siis mitään kiinnostusta tai halua tehdä mitään lasten " ulkopuolella"
-3
Meillä kaksi lasta 4v ja 2 v ja ovat n. 2 krt tai ainakin kerran kuussa yökylässä mummin tai tädin luona. Viihtyvät hyvin ja menevät mielellään.
Mä tulisin ihan oikeasti hulluksi jos aina vaan olisin lasten kanssa ja avioliittomme repeilisi jos emme ikinä saisi viettää yhteisiä hetkiä kahdestaan.
Mutta hienoa tosiaan että muilla päät ja parisuhteet kestävät tota kerran vuodessa meininkiä.
Mulla on ihanat lapset, joiden seurassa on mielellään.
kahdestaan kauppaan, lenkille tms. kun lapset pärjäävät hetken kahdestaankin kotona.
Mutta ainakin kun olen nyt kotiäitinä niin sitä tarvitseen olla ihan ilman lapsiakin, ilman että ovat mitään hirviöitä. Ihmeellistä ajattelua taas.
t.11
Yhden kerran ovat siis olleet, tällöinkin vanhempieni pyynnöstä.
En ole edes ajatellut että alvariinsa jonkun pitäisi lapsiani pitää yöhoidossa että itse voisin jotain tehdä. Risteilylläkin jos käydään (tosin erittäin harvoin) lapset ovat mukana.
No, olenkin jo vanha ihminen enkä kaipaa kovin kummoisia viihdykkeitä - viihdytin itseäni jo ennen lapsien syntymää ettei nyt tarvitse viedä niitä yöhoitoon!
täydellinen äiti kun lapset ovat hoidossa sen kerran pari vuodessa,meillä ei vaan ole hoitajia--kaikilla ei niitä ole
Viime yönä oli ekan kerran yöhoidossa. Varmaan ois viety aikaisemminkin, mutta meidän työt ja harrastukset pitää meidät jo muutenkin pois kotoa paljon, että ne vähät yhteiset vapaat on ollut kiva olla kotona.
Meillä oli mukava yön seutu kahdestaan ja puhuttiinkin, että pitää nyt ottaa ihan tavaksi käydä edes pari kertaa vuodessa kahdestaan jossain.
Joskus ovat koko viikonlopun, joskus yhden yön. Ja joskus menee vain toinen lapsista, ja toinen jää kotiin saamaan vanhempien täyden huomion.
vietetään koko perhe yhdessä aikaa.
kun on koulun loma-aikoja. Saa myös valvoja pidempään yms. muuta jännää. 3-vuotias ei ole ollut vielä.
Silloinkin se on yleensä mun isä, kellä on hoidossa. Muutaman kerran on ollut yöhoidossa mun veljellä ja anoppilassa.