Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saatiin myönteinen päätös tuetusta lomasta,mutta on tämä

Vierailija
02.04.2013 |

aika kallis,himpun yli 100e per nuppi,tokihan se on täyshoidolla (varmaankin),mutta millähän tuollaisen yli 500e summan saa kerralla maksettua,eräpäiväkin jo 10päivän päästä

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin siis kaikille sosiaalipummi-vouhkaajille tiedoksi, että tuettuja lomia tukee yleensä RAY ( raha-automaattiyhdistys) ja niitä voi saada jos on taloudellisia ( pienet/keskisuuret tulot tai suhteessa niihin esim. iso perhe), sosiaalisin tai terveydellisin perustein, eli ei ihan noin vain vaan, vaan juurikin  hakemuksen perusteella ja niissä on silti siis vielä tuo oma-vastuuosuus maksettavana. Ja jos sen maksaminen on mahdotonta, voi sitä osuutta hakea sos.toimistosta. Joka toinen vuosi enintään on mahdollista päästä saman perheen lomalle. Lomia jää usein myös hakematta joten te, jotka nyt olette kateellisia laittakaa hakemusta sisään esim. Hyvinvointilomat, A-lomat solaris-lomat tai googlettakaa tuetut lomat ja ottakaa asioista selvää. Minusta on hienoa, että taloudellisista , terveydellisistä tai sosiaalisista vaikeuksista huolimatta kaikilla on mahdollisuus virkistäviin lomiin. 

Juuri näin!

Vierailija
122/154 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solaris -lomat, kun niitä rahoittaa Rayn monopoli, niin ok.

Se onko Rayn monopoli oikein, voi olla montaa mieltä.

Itse kyllä kannatan, että taloudellisilla, sosiaalisilla ja terveydellisillä perusteilla on saatavilla lomia. Se on kuitenkin aika kohtuullista, sosiaalisesti voimaannuttavaa.

Jos mietit, niin eipä esim matalapalkkasilla perheillä automaattisesti ole varaa 3000 e:n kanarian lomaan.

Vaikkakin, onneksi on tullut näitä halpalomiakin lentoineen saataville.

Mut on asialla sekin puoli, että kotimaista kysyntää pidetään yllä.

Kotimaassa lomailu itseasiassa on monesti ulkomaista lomailua kalliimpaa, johtuen veroista ja lyhyemmästä sesongista, kuin myös Suomen korkeista peruskustannuksista.

Tältä kantiltakin, ymmärrän miksi erityisryhmiä on hyvä tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kanarian loma pitäisi olla joku oikeus?

Ottaa kyllä suuresti päähän kun yrittäjänä ei ole aikaa paljoa pitää lomaa. Ja suuret tappiot on tullut kun joskus on vahingossa päästänyt jonkun näistä matalapalkka lusmuiloista töihin.

Vierailija
124/154 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on 6 vuotta vanha, vuodelta 2013.

Vierailija
125/154 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prvoilu kukoistaa taas iltamyöhällä.

Vierailija
126/154 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama ketju  pyörii täällä aika ajoin.

Mikähän lie aloittajan tarkoitus?

Vierailija
127/154 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aiheet vähissä, kun useita vanhoja ketjuja on viimeaikoina nostettu esiin.

Vierailija
128/154 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tällä palstallaa näköjään köyhiäkin, kun muuten näyttää tulot olevan yli 50k€ / hlö. Onnea lomalle sillä minäkin osallistun sen maksamiseen. Ja lopuksi se kuuluisa P.,ER,.KE,,LE mitä touhua.

Vierailija
129/154 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
130/154 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön kotiluuska niinkuin tässä eräs mainitsi. En ole ikinä ollut minkäänlaisella lomalla. En tuetulla enkä itse maksetulla. Ei riitä rahat kumpaankaan.

Vierailija
131/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tämä on vanha toppa, mutta lisään silti. Oltiin just kylpylässä kaksi yötä, maksoi 4 hengen perheeltä ruokineen noin tonnin.

Pidempään lomaan ei ollut kahdella akateemisella ja työssäkäyvällä varaa.

Joten tuntuihan se vähän epäreilulta, kun tuetuilla lomilla olijat saivat olla 100€/aikuinen siellä koko viikon.

Erityisen oudolta tuntui se, että koronan takia meni kylpylä ja liikuntatilat vikana päivänä meiltä itse lomansa maksavilta kiinni - mutta ei tuetuilta lomalaisilta.

Vierailija
132/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhden kerran Kuopion Rauhalahdessa tuetulla lomalla. 6 henkeä olisiko ollut 5 päivää.

Meidän perheessämme on useammalla lapsella neurologisia ongelmia mm. kolmella epilepsia.

Epilepsialiitto rahoitti reissun, en muista enää omavastuuosuuden suuruutta.

Samalla reissulla oli eri tahojen rahoittamia perheitä.

Tuota pakko-osallistumispykälää kimppajumppaan oli onneksi höllätty.

Vierailija
133/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 17:27"]

Minusta on hienoa, että taloudellisista , terveydellisistä tai sosiaalisista vaikeuksista huolimatta kaikilla on mahdollisuus virkistäviin lomiin. 

Minusta ei. En halua maksaa asiansa sössineiden lomia kuten nyt veronmaksajana teen.

Sairastinut vanhempi on asiansa sössinyt? Really?

T: perheetön, palkkatyössä oleva ja onneksi terve

Vierailija
134/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tuon muutama vuosi sitten pitämämme tuetun loman maksaa kokonaan itse, jos saisin sillä lapseni terveiksi.

Joistain tuntuu olevan hauskaa potkia jo muutenkin elämän murjomia anonyymeillä keskustelupalstoilla.

Vierailija
135/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 17:27"]

Minusta on hienoa, että taloudellisista , terveydellisistä tai sosiaalisista vaikeuksista huolimatta kaikilla on mahdollisuus virkistäviin lomiin. 

Minusta ei. En halua maksaa asiansa sössineiden lomia kuten nyt veronmaksajana teen.

Joidenkin asiat on sössitty jo valmiiksi lapsuudessa. Vähän armoa voisi tuntea.

Mut jos on vain kova, voi sitten varautua siihen, että rikkaat saavat pelätä muuriensa suojissa, kun toisella puolella on vastassa vain epätoivoa. Onko sinulla varaa riittävän korkeaan muuriin?

Itse huvittelen edelleen lottoamalla ja fantasioin voitosta. Oikeasti tietysti vain häviän rahaa, mutta sw on mulle merkityksetöntä rahaa, ja on hyvä, että se menee Veikkauksen tukikohteisiin, ei Maltan massimiehille.

Vierailija
136/154 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kommenttia minkä tasoisia hotelleja / majoituksia näissä Tuetuissa lomakohteissa on?

Mihinkään homeiseen rupuiseen läävään kun en haluaisi hakea. 

Vierailija
137/154 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä tuetaankin (lue: kaikkea me veronmaksajat maksetaankin).

Eikä riitä. Ilmaiseksi pitäisi saada.

Vierailija
138/154 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kommenttia minkä tasoisia hotelleja / majoituksia näissä Tuetuissa lomakohteissa on?

No tokihan sulle pitää olla tasokas hotelli!!!

Vierailija
139/154 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vihne. Itse en lähtisi kotimaiseen kylpylään lomalle vaikka sen verorahoilla saisikin! MInulle annetun tuen voisi käyttää vaikka YLE-veron maksamiseen minun puolestani. Kyllä harmittaa, että pienistä tuloistani maksan suuren osan veroja ja joku sitten niilläkin rahoilla LOMAILEE!

t. yrittäjä, joka ei kuvittelisikaan hakevansa avustusta lomamatkaan! Enkä kyllä varmasti ehtisikään lomailla.

Miten noin huonon lukutaidon omaavasta ihmisesta on tullut yrittaja? Onko montakin konkkaa jo takana?

Viimeinen kerran: nuo tuetut lomat EI tule verovaroista. Koita nyt saada tuo simppeli fakta painumaan paksuun kalloosi.

Tollo!

Vierailija
140/154 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia hotellihuoneita yleensä. Kylpylöissä. Viereisessä huoneessa asuva maksaa itse lomansa jne. Urheiluopistoista ja lomakodeista ei ole itselläni kokemusta. 2000-luvun puolivälissä jouduimme kerran homeiseen leirintämökkiin, muttei sekään iloa haitannut, kun oli hiekkadyynit vieressä:) Ulkonahan siellä ainakin kesäisin ikaa vietetään, ei huoneessa tai mökissä.