Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saatiin myönteinen päätös tuetusta lomasta,mutta on tämä

Vierailija
02.04.2013 |

aika kallis,himpun yli 100e per nuppi,tokihan se on täyshoidolla (varmaankin),mutta millähän tuollaisen yli 500e summan saa kerralla maksettua,eräpäiväkin jo 10päivän päästä

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

61, voit hakea.

Vierailija
62/154 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti pääsisitte tuetulle lomalle. Voit katsoa eri järjestöjen kautta mutta myös suomen yrittäjien tuettuja lomia.

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:38"]

Pitäisiköhän meidänkin hakea tuettua lomaa? tulomme vain 2400€/kk meiltä 3 henkiseltä perheeltä,lisäksi minulla paljon sairauksia. Mies käy töissä tekee yrittäjänä pitkää päivää ja opiskelee samalla. On aina välillä kurseille viikon jolloin hoidan lapsemme yksin. Olisimmekohan oikeutettuja tuettuun lomaan?

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaisessa kylpylässä 'lomailusta' joutuu maksamaan satasen viikko, se on aika paljon.

Vierailija
64/154 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja me pienituloinen perhe säästämme ja kituutamme saadaksemme perheemme lomalle. Olen hakenut näitä tuettuja lomia, mutta emme ole päässeet, koska tulomme ovat liian suuret. Hohhoijaa, en kyllä tiedä, mistä ne liian suuret ovat.

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 17:27"]

Minusta on hienoa, että taloudellisista , terveydellisistä tai sosiaalisista vaikeuksista huolimatta kaikilla on mahdollisuus virkistäviin lomiin. 

[/quote]

Minusta ei. En halua maksaa asiansa sössineiden lomia kuten nyt veronmaksajana teen.

[/quote]

Vierailija
65/154 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiansa typeryydellään sössinyt.?

Huomaan että laskusi pystyt maksamaan ajallaan,ruokapöytäsi notkuu vaihtelevista..terveydellisistä ruuista jne. Kerronpa: v.2011 menetin itsestäni riippumattomista syistä työkykyni.3v.olen taistellut byrokratiaa vastaan. 12 kpl lääkärinlausuntoa olen lähettänyt, 12kpl valitusta olen lähettänyt. Kaikki hylätty. Lisäksi muita sairauksia. 3v. isäni maksanut ruokani kerran viikko, 3v. lapseni maksanee laskujani, yllättäen rikki menneen jää-pakastimen. 850E saan joka kk. Mutta joka kk maksan asumisen 400E+ muut laskut. Selkä murtu 5 eri kohtaa, itse jouduin maksaan fysioterapeutille 700E ym.ym. Mut..sun mielestä oon sössinyt asiani? Mieti nyt hiukan mitä kirjoitat ! Mä sain loman enkä oo kuule itkenyt ilosta viimeksi kun 23v.sitten lapseni syntyessä! Nyt itkin koko päivän ja aion nauttia että saan ruokaa ja pääsen uimaaan.

Vierailija
66/154 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vitsiä? Ei mulla ole varaa myöskään lomaillla vaikka olen töissä. Mistä saan tuetun loman?? :)

Vierailija
67/154 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetuissa lomissa on omavastuun lisäksi vielä suurempi ongelma se, että ne kylpylät ovat jossain hevon kuusessa. Ensin junalla ja sitten loput 50 km taksilla?

Vierailija
68/154 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös katselin noita lomakohteita perhelomille. Vaikealta näyttää hakeminen. Helsingistäkin löytyi yksi Kuulo Auris.. Joka olisi sijainnin puolesta hyvä eikä matkustamiseen menisi lisäkuluja.  Loma tekisi kyllä hyvää kolme lapsiselle perheelle vaihtaa maisemaa ja tavata myös toisia. En muista milloin olisin ollut lomalla pois kotoa.. Onko jollain kokemusta millä kriteereillä näitä lomia saa?

Vierailija
69/154 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitot järjestävät myös tuettuja lomia, niitä on eri elämäntilanteessa oleville, myös työssäoleville lapsettomille pareille. Me ollaan oltu muutaman kerran ja ollaan tykätty. Infoa lomista löytyy oman ammattiliiton nettisivuilta.

Vierailija
70/154 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan kaupungin vuokrakämpässä ja vuokra on suuri,lapsiakin on jo useampi.Meillä on sairautta,psyykkistä kuormitusta ja talous on niin tiukka,ettei voida lomailla,kuten ei varmaan nytkään koska tuo omavastuu summa on suuri (meille) vaikka se teille muille onkin pisara  budjetissa,kaikilla ei kuitenkaan ole sitä rahaa :(

Jos on pienet tulot, sairautta ja psyykkistä kuormitusta, niin miksi niitä lapsia on pitänyt tehdä useampi?! "Lapsiakin on jo useampi" viittaa siihen, että lisää vaan tulee ja tulee...

Vierailija
71/154 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutaan kaupungin vuokrakämpässä ja vuokra on suuri,lapsiakin on jo useampi.Meillä on sairautta,psyykkistä kuormitusta ja talous on niin tiukka,ettei voida lomailla,kuten ei varmaan nytkään koska tuo omavastuu summa on suuri (meille) vaikka se teille muille onkin pisara  budjetissa,kaikilla ei kuitenkaan ole sitä rahaa :(

Jos on pienet tulot, sairautta ja psyykkistä kuormitusta, niin miksi niitä lapsia on pitänyt tehdä useampi?! "Lapsiakin on jo useampi" viittaa siihen, että lisää vaan tulee ja tulee...

Ehkäpä tulot ovat pienentyneet, on tullut sairauksia ja psyykkistä kuormitusta lasten syntymän jälkeen? Juu, tiedän, sanot, että niihin olisi pitänyt varautua etukäteen, mutta ei ihan kaikkea voi ottaa huomioon.

Kuinka moni on ajatellut, että jos vaihtaa nykyisen työn paremmin palkattuun ja uusi työpaikka on homeessa, siitä seuraa vaikeahoitoinen astma eikä työnantaja voi järjestää korvaavaa työtilaa? Loikka hyvätuloiseksi vaihtuukin työttömyydeksi, menetetyksi terveydeksi ja rahahuoliksi. Naps, noin pian se käy.

Vierailija
72/154 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetut lomat eivät ole varsinaisesti veronmaksajien sponssaamia lomia vaan Veikkauksen lomatoiminnan rahoituksesta päätökset tekee nykyään STEA aiemmin RAY.

Vierailija
73/154 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu mutta rupes niin kiehuttamaan nää kermaperseiden kommentit! Voi olla esim. Perheitä joilla on tässä syynä että kuoli lapsi auto-onnettomuudessa, jäi juopon alle.. suremaan jäi äiti, isä ja 3 sisarta.. mutta ei.. olis varmaan pitäny opiskella paremmin, tai paloi tos navetta jossa meni 300 lypsävää jotka toi leivän pöytään... mutta ei, ei kai tämmöset ny mitää mukavaa ansaitse! Entä ne lapset jotka syntyy kehitysvammaisena...? Ja ylipäätään ei kaikilla vaan oo päätä ydinfyysikoksi.. työttömyyslukemat lisääntyy kokoajan... ihmiset syrjäytyy.. ihmisistä tulee kokoajan ilkeämpiä.. koulus kiusataan heti jos on pienikin aihe.. näillä tuetaan sitä juuri ettei jäädä sinne omaan päähän murehtimaan ongelmia. Kerätään voimia että jaksetaan taas taistella ja päästä nostamaan sitä elämäntasoa.. kannustetaan ihmisiä eteenpäin... näiden tukien avulla voi päästä elämässä taas eteenpäin.. saada energiaa kouluttautumiseen, työhön, elämiseen..

Vierailija
74/154 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika kallis,himpun yli 100e per nuppi,tokihan se on täyshoidolla (varmaankin),mutta millähän tuollaisen yli 500e summan saa kerralla maksettua,eräpäiväkin jo 10päivän päästä

Kaikille se on samanhintainen. Köyhällä se vaan tuntuu kalliilta.

Vierailija
75/154 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja nämä ihmiset, jotka tietävät kaikkea, vaikka eivät tiedä mitään. Tuettuun lomaan on monta erilaista syytä ja ei näissä kaikissa syissä ole kyse elämänhallinnasta, pöhköt. 

1. Lähteestä http://www.solaris-lomat.fi/tuetut_lomat

Lomapäätökseen vaikuttavat

Taloudellinen tilanne: pienet tulot, asunto- ja opintolainat tai muut erityiset kulut.

Sosiaaliset syyt: työttömyys, lomautus, perheongelmat, perheen koko, omaisen hoitaminen ja yksinhuoltajuus tai muutoin vaikea elämäntilanne.

Terveydelliset syyt: fyysinen tai psyykkinen sairaus, pitkäaikaissairaudet, vammat.

Aikaisempi lomatuki: tuettu loma voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi.

2. Lähteestä https://www.lomajarjestot.fi/yleista-tuetuista-lomista/

Yleistä tuetuista lomista

Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen loma-mahdollisuus niille perheille ja aikuisille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Tuetun loman tavoitteena on lisätä hyvinvointia.

Lomatuet myönnetään taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein hakemuksesta. Loma on yleensä kestoltaan viisi vuorokautta, ohjelmallisia ja täysi- tai puolihoidon sisältäviä lomajaksoja. Lomalta peritään omavastuuosuus, mutta suurin osa kustannuksista katetaan raha-automaattiavustuksella.

Lomille haetaan sähköisesti lomajärjestön kotisivuilla tai toimistolta tilattavalla lomakkeella. Lomahakemukset käsitellään luottamuksellisesti. Lomajärjestöt järjestävät tuettuja lomia erilaisissa lomakohteissa eri puolilla Suomea ympäri vuoden. Tuetut lomat järjestetään Raha-automaattiyhdistyksen tuella. Lomajaksojen ohjelma ja kohde- ryhmä vaihtelee kattaen kaikki ikäryhmät.

Tarkemmissa kysymyksissä, otattehan yhteyttä suoraan lomajärjestöön. Kaikilla viidellä lomajärjestöllä on omat hakuajat lomille. Hakija voi hakea kaikkien lomajärjestöjen lomille, mutta loman voi saada vain yhdestä järjestöstä. Tuettu loma voidaan myöntää vain joka toinen vuosi.

Mä kyllä muistelen, että vuosia sitten emme olisi olleet oikeutettu lomaan, koska tulomme menivät ylärajan yli. Lapsen sairauden vuoksi meille sitä joku ehdotti, mutta haluttiin mieluummin lomat hoitaa itse. 

Vierailija
76/154 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain nyt ensimmisen kerran tuettua lomaa ja sen myös saimme.3 lapsellani ilmainen ylläpito 5vrk,itsestäni maksoin 90 euroa 5vrk/täys ylläpito. Haettiin maaseudulle missä järvet jne,en halunut kylpylään.

Mulla on tilanne se että olen 3 lapsen yh,olen kyllä töissä..myös exäni lähtee mukaan mikä on vammautunut ja sairastunut pahoin..tein sille oman hakemuksen joten en tiedä oltaisko päästy ns.ilman toista sinne.

Huomenna olisi lähtö sinne,ohjelman olemme saaneet kotiin.joka päivä siellä jotain ohjelmaa,vanhan ajan pihapelejä,makkaranpaisto nuotiossa-ilta,muurinpohjalettu-ilta,tanssit,jumppaa jne. Ja todellakin aiotaan osallistua kaikkiin ohjelmiin,ohjattua toimintaa ei ole ilmeisesti kun pari tuntia päivässä joten siellä jää myös paljon omaa aikaa..kalastusta ja kaikkee muuta mukavaa tehdään yhessä.

Siellä mun mielestä pari kertaa mahdollisuus myös saada 2 tunnin lastenhoitoa alle 7 vuotiaille,omat lapset jos sen yli joten en tarvitse lastenhoitoa siellä.

Sieltä saa myös lisämaksua vastaan kampaamopalveluja,kuppausta,hierontaa jne

Varmaan ensimmäinen ja viimenen kerta kuin hain tälläseen kun lapset alkaa olee jo niin isoja,mutta varmasti mukava kokemus tulee.

Niin ja ray:n tukemalle lomalle mennään,exäni on varmasti omalla peliongelmallaan maksanut tuhansia kertoja tämän matkan ja tulee varmasti maksamaankin vastasuudessa lisää.

Vierailija
77/154 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös lähdössä ensimmäistä kertaa koskaan tuetulle lomalle.

Olen osa-aikaisessa duunarityössä, vaikka olen akateemisesti koulutettu. Aikaisemmat työpaikkani vastasivat paremmin koulutustani, mutta edellisen pätkän jälkeen löysin vain tämän nykyisen työni. Olen toki siitä kiitollinen, työ on mukavaa ja palkitsevaakin. Raha vain on äärimmäisen tiukilla.

Olen ollut kuuliainen veronmaksaja ja pyrkinyt tekemään elämässäni kaiken "oikein". Elämä ei vain mene sillä tavalla, että oikein tekemisestä saisi automaattisesti palkkioksi menestystä ja mammonaa. Ihan mitä tahansa voi tapahtua kenelle tahansa, milloin tahansa. Työnsä voi menettää (eikä enää koskaan saada samantasoisia sen jälkeen), puoliso voi lähteä, joku perheenjäsen voi sairastua vakavasti.

Luottotiedot ovat Luojan kiitos minulla tallella ja pärjäämme kyllä lasten kanssa arjessa oikein hyvin. On harrastuksia ja kaunis koti. Me vain olemme yksinkertaisesti köyhiä. Nykyään tämä näyttäisi olevan se synneistä suurin. Johtunee siitä, että elämän hallitsemattomuutta pelätään niin, että mielummin syytetään yksilöä itseään ihan kaikesta.

Kiitos kuitenkin näille järjestöille tällaisesta mahdollisuudesta mukavaan perhelomaan. Arvostan suuresti!

Vierailija
78/154 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilannetta en ihan ymmärrä. Mies töissä työnjohdossa ja hänellä itsellä apuhoitajan koulutus. Eli kuitenkin ok tulot ja vielä itäsuomessa. Lomaa haettaessa tiesivät mitä maksaa. Ei kuitenkaan suunniteltu miten maksu hoidetaan! Harvalla lomamaksut hoituu suunnittelematta ja säästämättä.

Vierailija
79/154 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On surullista että elämänhallintataidot on todella niin vähissä että lomallekin pitää päästä jonnekin että se on lomaa

on kiva juttu että tuetaan psyykkisesti huonosti voivia mutta aika usein kaikkien eri tukimuotojen keskellä mietin että käytetäänkö oikeasti yhtään aikaa siihen että opetettaisiin niitä elämänhallintataitoja

näennäisesti meillä on mahdollisuus kenellä tahansa tavoitella korkeampaa elintasoa ja monesti hyysäämisestä keskusteleminen on automaattisesti väärin, se on kateutta ja ymmärtämättömyyttä

minusta on tultu aika kauas ja suhteellisuudentaju on kadonnut todella monella, kulutus on jotain aivan järkyttävää, kaikkea pitää olla vaikka rahaa ei olisi eikä suunnittelutaitoa ja kärsivällisyyttä ole ollenkaan

loma - se on mahdollisuus olla läheisten ihmisten kanssa, nauttia vaikkapa auringosta kävelyllä ja ostaa jäätelö, uittaa varpaita rannassa tai tehdä eväät ja syödä ne retkellä, nukkua pitkään tai valvoa myöhään, lukea kirjaa, tehdä kukkaseppele

sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa että on pakko mennä kylpylään tai matkalle tai ostaa sitä ja tätä

jotenkin pitäisi herätä siihen että tällä rahoituksella hyvinvointivaltio ei pysy pystyssä, koko ajan vaaditaan toimenpiteitä ja säästöjä mutta omia toimintatapoja/ajattelutapoja ei olla valmiita muuttamaan, se olisi edellytys sen ohella että matalan kynnyksen tai avohoitopuolen toimista olisi mitään pitkän tähtäimen apua tai että akuutti apu menisi todella sitä akuutisti tarvitseville ja muut eivät sitä pitkällä tähtäimellä tarvitsisi (tämä olisi edellytys sen ohella että rahaa ei jaettaisi käsittämättömiin turhuuksiin kuten puoluetukiin, mutta se onkin sitten toinen juttu...)

mitä useammin luen palstalta näitä aiheita sitä useammin tunnen että mä elän jossain ihan eri todellisuudessa...me ollaan ilmeisesti niin totuttu siihen että liian monet asiat on itsestäänselvyyksiä ja aika harva asia on omaa syytä niin että sen eteen pitäisi laittaa tikkua ristiin kunnes asia korjaantuu

Sönköti, sönköti elämämkoululaine. Kouluun takaisin opettelemaan isot alkukirjaimet ja pisteet!

Vierailija
80/154 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vihne. Itse en lähtisi kotimaiseen kylpylään lomalle vaikka sen verorahoilla saisikin! MInulle annetun tuen voisi käyttää vaikka YLE-veron maksamiseen minun puolestani. Kyllä harmittaa, että pienistä tuloistani maksan suuren osan veroja ja joku sitten niilläkin rahoilla LOMAILEE!

t. yrittäjä, joka ei kuvittelisikaan hakevansa avustusta lomamatkaan! Enkä kyllä varmasti ehtisikään lomailla.

Ihmetyttää miten lukutaidoton voi pärjätä yrittäjänä.

Terv. pienyrittäjä, joka luki tästä ketjusta että tuettuja lomia eivät tue veronmaksajat vaan yhdistykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä