Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoin 5kg hormonikierukasta! laihdutusvinkkejä kaipailen..

Vierailija
21.10.2007 |

Ensimmäinen hormonikierukka mulle laitettiin pari vuotta sitten 6kk synnytyksen jälkeen. Heti tuli mielialn muutoksia, turvotusta, painon nousua.. se otettiin pois 3kk jälkeen.

Ajattelin, josko nuo yllämainitut oireet olisi tullut synnytyksen jälkeen, kun oli mieleialan muutosta ym..

Viime kesänä heinäkuun alussa tein taas saman virheen ja laitatin hormonikierukan. Olen lihonut tuosta 5kg!!

Vaikka harrastan juoksemista, syön terveellisesti, yksi karkkipäivä viikossa.

Otatin sen " vekottimen" pois kolme päivää sitten. Sen jälkeen on aineenvaihdunta lähtenyt taas kunnolla liikkeelle.

En enää koskaan ota hormonivalmisteista ehkäisyä!

30.11. olisi pikkujoulut tiedossa.. Miten saan tuon 5kg pois siihen mennessä??

Vinkkejä kehiin!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim mulla on veritulppia, joten hormoonikierukka, kondomi ja sterilisaatio ovat ainoat vaihtoehdot. ja kuka jaksaa vuotavaa alapäätä viikkokausia???

Vierailija
2/12 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettu hormoonikierukka noin 5viikkoa sitten ja olen vuotanut siitä lähtien joka päivä. Olen myös huomannut ruokahalun kasvaneen ja olen saanut jo 2kg. Mielialanvaihteluita ei ole ja muuten kaikki ok. Loppuispa vuotokin joskus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on päässä..

Vierailija
4/12 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi palauduin omiin mittoihini 4viikossa

ap

Ps. toivottavasti käy nytkin niin

Vierailija
5/12 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on metkaa ajatella, että esimerkiksi hormonikierukka ei vaikuttaisi kuin alueella, jonne se on asennettu. Kylläpä taannoin kaksi vuotta käyttämäni kuparikierukkakin tuntui kummasti vaikuttavan monella tasolla, kun viikon pm-oireilun pääle sai joka kuukausi vielä nauttia kymmenen päivän kuukautisista.

Vierailija
6/12 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lukee, että saattaa lihottaa. Joten ei siis johdu " päästä"

nim. ei ap

Vierailija
7/12 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllisiähän noi vaikutukset on, toiset kestää hormonia eri tavalla kuin toiset.

Mulla tänhetkinen kierukka asennettu kaksi kuukautta sitten ja oisko viikon verran ollut vuodotonta aikaa... Muuten vuotanut ihan reippaasti... Samoin turvotus lisääntynyt, sormukset eivät mene sormeen ja olo muutenkin " kukkea" ... finnejäkin pukkaa. Melkein olen jo ottamass koko härveliä pois, mutta kuulema kannattais sinnitellä ekat kuukaudet, koska sitten helpottaa.. HELPOTTAAKO???

Sinänsä hyvä ehkäisin, kun ei ole paljon seksiä tehnyt mieli harrastaa... :-(

Vierailija
8/12 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans olen vuotanut ku seula jo neljättä viikkoo, eli heti kierukan laiton jälkeen alko vuodot, tiputtelusta ei oo tietookaan. sit mä olen niin masentunut et itteenikin huolestuttaa. Toinen on et seksiä ei tee mieli ollenkaan, ei innosta edes suutelu. mua oikeen oksettaa ajatus et pitäs sekstailla. ja tää turvotus..... helpottaako oikeesti, sanokaa nyt ennenku menen ja otatan tän väkkyrän veke!!!

Vierailija
9/12 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanotaan että kannattaa odottaa yli 3kk ennen kuin tilanne tasaantuu n9iin kannattaisko odottaa???

Kaverini kävi kahden viikon jälkeen poistamassa kierukan kun oli vuotoja vielä.. hän ei ole vieläkään löytänyt sopivaa ehkäisyä kun hänelle ei hormonit sovi.

Minä odotin 4kk ja nyt on jo 4 vuotta ollut mahtava olo ilman vuotoja!

Vierailija
10/12 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuvaikutukset tulee. On niitä muitakin järkevämpiä tapoja ehkäistä kun hormonituotteet.

Nimimerkillä ei ikinä enää hormonivalmisteita ja elämä hymyilee (myös seksielämä;))

Vierailija
11/12 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan halunnut luovuttaa ja nyt hormonikierukka on ollut 1v7kk ja olen palautunut normaaliin tilaan = paino on laskenut 5 kg, ei turvotusta, kohtuullisen säännölliset menkat n. 7-8 vko välein. Muutosta alkoi tapahtua pikku hiljaa 6 kk jälkeen asennuksesta. Ei siis kannata luovuttaa liian aikaisin.

Vierailija
12/12 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siihen mennessä laihtunut raskauskilot pois ja kun kierukka laitettiin, niin aloin lihoa (eli syödä enemmän kuin kulutin). En kuitenkaan siitä automaattisesti syytä kierukkaa, koska noihin aikoihin tapahtui jotain, joka minun olisi pitänyt huomioida: puolivuotias alkaa syödä enemmän muuta ruokaa ja vähemmän tissiä eli jatkoin imetysajan syömistä vaikka tuotin entistä vähemmän maitoa. Tiputtelin pari kuukautta ja sen jälkeen menkat jäi kokonaan. Lihoin sen viisi kiloa, ja se jäi vaikka paino välillä vähän sahailikin.

Se, että käyttöohjeissa sanotaan, että hkierukka saattaa lihottaa ei tarkoita, että se olisi tieteellisesti todistettu, että kierukka aiheuttaa (tai edes saattaa aiheuttaa) lihomista. Se tarkoittaa vain, että joku, joka on ottanut hormonikierukan, on lihonut. Kaikki sivuvaikutukset, jotka joku on jonkin lääkkeen vaikutuksen aikana saanut, on lain mukaan kirjattava lääkkeen selosteeseen riippumatta siitä mistä tuo sivuvaikutus on johtunut, riittää, että se on ilmennyt lääkkeen käytön aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän