Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lasten kiroilu tai muu ikävä puhetapa oikeasti niiin kamalaa?

Vierailija
19.10.2007 |

Minusta on kohtuutonta, kun toiset vanhemmat vahtivat lastensa kielenkäyttöä kuin haukat. Onko se nyt oikeesti maailman kamalin asia, jos lapsi joskus päästää suustaan rumaa puhetta. On maailmassa nyt tärkeämpiäkin asioita.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin mun korviin sattuu jos joka toinen sana on kirosana. Jos kiroaa esim. kun lyö varpaan tuolin jalkaan on se mielestäni eri asia. Myös v***n h*** kuulostaa rumalta enkä sitä omalta jälkikasvultani suostu kuuntelemaan.

Vierailija
2/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen joka ei osaa käytöstapoja, moukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vittu onhan mun vanhemmatkin aina helvetti kiroillu, jos ihan sillon kun mä olin saatanan pieni, vittu, joten mitä väliä, vittu?

Ja vittu jos joku saatanan ämmä tulee mulle vittu sanoo että vittu kiroilu vittu on jotenkin saatanan rumaa, mä helvetti vedän sitä turpaan, niin vittu oppii olee saatana!

Vierailija
4/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITUN HOMO!

Vierailija
5/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parempi, että lapsilla on avoin suhde vanhempiinsa kuin se, että nipotetaan koko ajan jostain olemattomasta muodollisesta seikasta. Asia on ihan erikseen, jos joka toinen sana on kirosana, sitten voisi jo vähän puuttua asiaan.

Vierailija
6/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monesti nämä vielä yhdistyvät. Mun kaupunginosassa liikkuu tämmöisiä wannabegansta jengejä iältään jotain 10-16-vuotiaita. Ohikulkijoille huudellaan törkeyksiä, räveksitään kadulle ja jopa katutasossa olevien asuntojen ikkunoihin. Kuvittelevat olevansa niin isoja ja rohkeita. Toivon syvästi ettei mun lapsesta tule tuommoista hirvitystä.

Vierailija
7/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat kiroilee, tottkai se tarttuu mutta kiroilu yleensä on väärin.

Vierailija
8/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että lapset eivät kiroile jos vanhemmat eivät sitä kerta kaikkiaan salli! Olen niin vihainen kirosanasta että olen valmis pistämään vaikka viikoksi kotiarestiin ja karsimaan kaikki mukavuudet ja etuisuudet ja pakotan katumaan ja pyytämään anteeksi.

Muutaman kerran on teinityttö, nyt 16v kokeillut kiroilua mutta joka kerta on itkien katunut ja pyytänyt anteeksi. Ja tyttö ei todellakaan ole mikään nysserö vaan erittäin omapäinen ja hankalakin kasvatettava mutta silti ei ikinä kiroile ainakaan minun kuulleni. Sitä en tiedä jos kaveriporukassa kiroilee mutta kun kotona ei voi kirosanoja vuodattaa niin lapsi ainakin tietää sen olevan väärin eikä siitä pääse tulemaan tapaa vaan on pakko tiedostaa sanomisiaan.

Poika kohta 12v ei onneksi ole toistaiseksi edes kokeillut. Voi olla ettei kokeilekaan kun on nähnyt mitä siitä seuraa.

Vierailija
9/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääasia on, että asiat muotoillaan " korrektisti" , mutta sisältö nyt on mitä on. Meillä ei lapsena saanut kiroilla, äitini oli fanaattinen sen suhteen. Arvatkaa onko normaali suhde äitiini, kun yli kolmekymppisenä en vieläkään kiroile äitini edessä, mutta muuten kyllä...

Vierailija
10/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: Luuletko oikeasti ettei se 16-vuotiaasi kiroile selkäsi takana? Juuri tuota tarkoitan. Lapsi alkaa esittää vanhemmilleen jotain mitä ei oikeasti ole ja pelkästään kiroilun takia. En itse halua tuohon jamaan, omani vasta ala-asteella.

Vierailija
11/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan infonnut mitä sana: Vittu tarkoittaa, tai saatana?

Vierailija
12/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ovat erittäin " kilttejä" , pärjäävät hyvin koulussa, joskus kokeilevat vanhempiaan kiroilemalla ja haukkuvat kiukuspäissään, mutta kaiken kaikkiaan sosiaalisimpia ja parhaimpia luokassa.

Vierailija
13/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös aikuisten kiroilu tai muuten ikävä puhetapa on kauheaa kuunneltavaa. Meillä eivät kiroile aikuiset sen enempää kuin lapsetkaan, eivät kiroile mummot, vaarit, sedät, tädit, enot tai kummit.

Lasten kanssa on käyty keskustelut aina, kun kavereilta on opittu uusia " hienoja" sanoja siitä mitä kukin sana oikeasti tarkoittaa, haluatko itse tulla nimitetyksi sillä sanalla ja onko sivistynyttä käyttää sitä sanaa - pienten kanssa keskustelut on uusittu tarpeen vaatiessa, mutta isommat koululaiset ovat jo omaksuneet opin siitä mikä on yleisesti hyväksyttyä kielenkäyttöä ja mikä ei : he paheksuvat luokkatoveriaan, joka kutsuu opettajaa vitun lehmäksi ja opettajaa, joka kutsuu oppilastaan taliaivoksi.

Vierailija
14/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kun sit se ei enää tykkää musta eikä se sit oo enää mun kaveri"

Te olette vanhempia jotka opetatte lapselle oikeanlaiset tavat elää ja kasvatatte kunnon ihmisiksi ettekä mitään kavereita!!! Muistakaa se!

Vierailija
15/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään vaan tulee joskus ongelmia ja sekä lapset että vanhemmat ovat joskus heikoilla. Silloin pitää keskittyä oleelliseen, ei kielenkäyttöön.

ap

Vierailija
16/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahemmin haittaa.

On hyväkäytöksinen ja fiksu lapsi. Mitään tosi rumia kirosanoja, kuten vittu, ei käytä, mutta pehmeämpiä, kuten jumalauta, kyllä.

Vierailija
17/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" kun sit se ei enää tykkää musta eikä se sit oo enää mun kaveri"

Te olette vanhempia jotka opetatte lapselle oikeanlaiset tavat elää ja kasvatatte kunnon ihmisiksi ettekä mitään kavereita!!! Muistakaa se!

Vierailija
18/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin toisten haukkuminen.

Lapseni voi kirota vaikka loukatessaan enkä todellakaan häneltä sitä kiellä.

Sen sijaan jos alkaisi nimitellä ihmisiä puuttuisin asiaan ihan varmasti.

Vierailija
19/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun nauraa! Sun kekarat ne kiroilee koulussa ja muuallakin.

Sä häpeisit sun pentuja.

Vierailija
20/29 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en salli, että muita haukutaan.

ap