Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukellus- ja kakkakone - APUA!

18.10.2007 |

Tyttömme on kohta 2 kk ja on todella kova kakkaamaan. Eli ehkä yksi vaippa 10:stä on pelkkä pissavaippa. Niinpä tuo pyllyn iho on todella ärtynyt, ihan verisen punainen. Olen koettanut laittaa tuota sinkkivoidetta ja toisinaan olen käyttänyt voiteen sijasta talkkia, mutta ei oikein tunnu paranevan. Voisiko joku ystävällisesti kertoa, millä sen saisi rauhoittumaan?

Toinen ongelma tällä hetkellä on tuo tosi kova puhkeltaminen. Tyttö on ollut kova pukeltamaan alusta lähtien, mutta nyt on toinen päivä, kun maidot tulevat ulos tosi reilusti. Tuntuu, kuin mitään ei jäisi sisään. Röyhtäyttelen tyttöä syötön välillä ja häneltä tuleekin yksi hyvä röytäisy yleensä. Sitten tulee hetken päästä " maitoröytäisy" , jolla tuleekin sitten hirvittävä määrä maitoa ylös. Toisinaan tulee vielä toinen ja kolmaskin maitoryöppy. Osaisiko kukaan sanoa, voisiko tämä olla jokin hetkittäinen vaiva ja oire jostakin vakavammasta? Lisäksi viime yö meni lähes valvomiseksi, koska tyttö kieriskeli ja kitisi eli ilmeisesti vatsassa on jotakin " pyörimässä" . Cuplatonia olemme käyttäneet 3 viikkoisesta lähtien ilmavaivoihin. Myös Rela Dropsit ovat olleet mukana jo parin viikon ajan.

Vinkkejä, tietoa ym. todella kaivataan!!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole maitoallergiaa tai muuta allergiaa. Sanoisin peppuun ilmakylpyjä, bepanthen ja rasvatalkkia silloin kun ei ole aivan rikki iho. lääkäriltä voi saada vielä tehokkaampaa salvaa. Kyllä kannattaa tutkia ettei ole allergiaa. Olen huomannut että usein neuvolassa hyssytellään et se on ihan normaalia, ei kaikki ole pienelle vauvallekkaan ihan normaalia, helpottaa ainakin äitiä jos saa varmuuden asiaan.

Oliko vauvanne täysi-imetyksellä vai saako korvikettakin? Jos korvike ei sovi, usein tutteli (ystäväpiirin mukaan)lentää ulos kaaressa, kannattaa kokeilla muita merkkejä.

Toisaalta toiset vauvat vaan kakkaavat paljon ja spuglaavat paljon ja toiset taas tosi vähän. Onko kakka välillä vihertävää ja onko ulosteessa verta? silloin ainakin epäilisin allegiaa, joka tuntuu yleistyvän koko ajan..

Toivottavasti saatte apua pienen ongelmaan!

2/5 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostipa tutulta :)

Meillä puklataan ihan hirveesti ja kakataan " joka vaippaan" , yö on ainut hetki ku kakkaa ei (onneksi) tule. Meillä pyllyn punotukseen auttaa vain ilmakylvyt ja kestovaipat. Tällä viikolla ollaan jouduttu käyttämään kertiksiä ja pylly punottaa :( Jossain vaiheessa kakka oli vihertävää, muutaman päivän, mutta nyt on taas ihan sinappista.. Neuvolassa oltiin sitä mieltä että tuskin maito- yms allergiaa (jota ite epäilin noitten puklujen vuoksi, ku pojan serkkuneiti oli samanlainen puklaaja ja lopulta se sillä oliki maitoallergiaa) ku ei kuitenkaan ole kipiä (kuten serkkunsa), vaikka kasvojen iho ei olekkaan kovin hyvä. Ilmaa tulee PALJON mutta hän saa ne ilman " apuja" ja kipuja pois, eli jätin relatipat parin viikon jälkeen pois samaten ku myös cuplatonin ku niistä ei mielestäni niin suurta apua meille ollut..

Eli se mitä neuvoisin on nuo vaipat ja ilmakylvyt, ite (meillä kaks vanhempaa poikaa) olin hyvinki skeptinen noiden kestojen suhteen, tämä siis eka lapsi kestoilla, mutta olen erittäin positiivisesti yllättyny niistä! Meillä ne ei ainakaan valskaa vaikka laiska äiti oonki vaihtamaan vaippaa eli imua meidän yhdistelmistä kuitenki löytyy ja silti pylly pysyy hyvännäkösenä :)

Mutta puklaamiseen en ole " lääkettä" löytänyt, vaatteita vaihdetaan ja " kuolalappuja" käytetään ja kontataan lattiota luututen..

Toivottavasti teillekin apu pian löytyy :)

Nani76 ja Jooel 10vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuulostaa ihan maitoallergian oireilta. Varsinkin jos yötkin ovat alkaneet mennä risaisiksi.

Kannattaa kokeilla maitoproteiinitonta ja kanamunatonta dieettiä. Se on helppoa jos lapsi on rintaruokinnalla. Jos lapsi on pulloruokinnalla se on vähän vaikeampaa.

Mutta lääkäriin joka tapauksessa veisin ennen kuin äityy pahemmaksi. Ja jos vauvalta ei löydy sitä allergiaa niin saa ainakin itse olla turvallisin mielin kun asia on tarkistettu.

Vierailija
4/5 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin myöskin ne relat pois joksikin aikaa ja kokeilisin mielummin maitoproteiinittomia Gefilus kapseleita. Niitä lääkärit suosittelee nykyään. Aika monen lapsen mahaa ärsyttää se öljy niissä.

Vierailija
5/5 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva sairasti heti vastasyntyneenä ripulin, jonka vuoksi peppunahka meni tosi pahan näköiseksi (ihan verinahkalle). Pelkästä sinkkivoiteesta ei ainakaan meillä ollut enää tuossa vaiheessa apua ja neuvolassa neuvottiinkin käyttämään apteekista ilman reseptiä saatavaa kortisonivoidetta. Levitimme kortisonivoidetta tulehtuneelle alueelle kuuriluontoisesti aamuin illoin. Muuten joka vaipanvaihdon yhteydessä laitettiin sinkkivoidetta. Tämä hoito auttoi aika nopeasti ja peppuiho parani täysin noin parissa viikossa.

Ehkä kortisonista olisi ensiavuksi myös teille, ettei vauvan tarvitsisi vatsavaivojen lisäksi kärsiä vielä kipeästä peppunahkastakin.