SUURI JOULULAHJAPINO
Kerätään tähän omia lahjatoiveita (miksei myös tuttavienkin). On sitten vinkiksi ja ideapankiksi muillekin! :)
Kommentit (17)
Pari hyvää kirjaa ja suklaata.
Muutoin tarvii vatkaimen, leivänpaahtimen ja osoitekirjan.
Mutta noi kaksi ekaa vakiolistalla. Itse mietin mitä ostaisin peienelle vauvallemme, mitään hän ei tarvi
mutta jotain olisi mukava ostaa hänellekin. Ehkä jotain varastoon...
Mielellään vähän sellaiset persoonallisemmat eli ei mitään tavallisia pikkurenkaita.
Lapseni toivoo muumitietokonetta ja itse toivon mieheni itse valitsemaa tuoksua minulle. On kiva tuoksua sille, mille mieheni tykkää minun tuoksuvan. :)
Joku hyvä kirja ja paaaaaljon karkkia.:)
Me ostettiin meidän lapselle ekana jouluna (ikää silloin 3kk) kullatun latvatähden joulukuuseen, maksoi n. 100¿ ja halusin sen ihan itsellenikin :). Tähti on nyt sitten joka joulu meillä kuusen latvassa, kunnes laspi saa sen sitten aikanaan viedä omaan kotiinsa kuusen latvaan. Mulla on itselläni myös latvatähti, jonka äitini on ostanut mun ekana jouluna. Se tosin on niitä tinapaperitähtiä ja nykyisin kovasti kurttuinen ja ehkä 10 cm halkaisjaltaan. On kuitenkin oksakoristeena edelleen meidän kuusessa joka joulu.
Eli suosittelen sulle ja muille vauvojen vanhemmille jotain tuollaista jouluperinnelahjaa. Lapsi varmasti vielä jonain päivänä tajuaa sen lahjan arvon, toisin kuin villasukkien tms.
Itse toivon sitten niitä villasukkia, oikein paksuja ja pehmeitä :).
Ja jos mieheni pysyy teemassaan, niin sen luultavasti myös saan =D
1. ompelukoneen
2. jonkun ihanan tuoksun
3. raastimet yleiskoneeseen
4. lastenhoitoapua esim. " lahjakortti" tutulta
5. uuden takin
Tiedän, että olen kohtuuton toivomuksineni ja en varmaan kelleen edes esitä näitä. Mutta onpahan ainakin toiveita, kun tuntuu, ettei monella ole mitään toiveita. Tai ettei tartte mitään. Mä tartten :)
Hyvä toive. Oli ihan poikkeuksellisen mukava lukuelämys :)
mies:
- reino-kotikengät
- sukkia ja kalsareita
minä:
- sykemittari
- vedenkeitin
lapset:
- duploja
- säästölippaat, joissa lasten nimet
silkkinen aamutakki
Vanhemmille annamme jonkun teeman (esim. Ranska) mukaisen ruuanlaittoon liittyvän paketin. Tulee käytettyä eikä jää roinaa nurkkiin pyörimään.
On niskat niin jumissa ja päätä särkee vähän väliä.
Ja sit haluan lapsenhoitoapua, jotta pääsen sinne hierojalle ja muille menoilleni.
Raha/lahjakortit kelpaa myös. Saa ainakin jotakin mitä oikeasti tarvitsee.
Nykyaikana sellaisia lahjoja arvostaa, mitä ei rahalla saa. Lahjaan käytetty aika on kunnioittavaa myös lahjansaajaa kohtaan. Jouluaattoaamuna ostettu " arvolahja" ei lämmitä mieltä samalla lailla kuin pari viikkoa väkerretty, kämmenissä hionnut villasukkapari. :)
Muutenkin haluaisin viettää hiljaisen, rauhallisen itse juhlan perussanomaan keskittyvän joulun, vaikka ihan taviskristitty olenkin. :)
Oxfamin puut eroosioalueille.
Aikuisilla on töppösiä, yöpukuja, kirjoja, shampanjavispilöitä, jalkahierontalaitteita, suklaata, viinipulloja ja sähkövempaimia ihan tarpeeksi muutenkin.
Lapsille jotain isoa ja hienoa yhdet lahjat ja vaatteita.
Monta eri tyyppiä, joita haluaisi muistaa (anoppi, appi, lanko, käly, omat vanhemmat, lapsen kummit jne.).
jonkun seksikkään yöpaidan, kun mulla ei oo YHTÄÄN yöpaitaa. Ja kultakorut on aina ihania...
Mäkin haluisin myös sen ponin, mut ei ainakaan täx joulux tuu.
Varsinkin omille vanhemmille tyhmää ostaa roinaa ja he eivät ees halua lahjoja. Silti olisi kiva muistaa. Olen päättänyt tänä jouluna lahjoittaa jokaisen aikuisen puolesta rahaa hyväntekeväisyyteen. Valitsen kohteet jokaiselle sopiviksi esim. eläinrakas sisko=animalia jne. Jouluaattona annan kaikille jouluiset kortit johon olen laittanut kuinka paljon ja mihin tarkoitukseen.