suositelkaa toimivaa mamma-teetä
Eli asia tulikin jo otsikossa. Tarkoitus olisi lisätä maidon tuloa.
En mä edes tiedä onko noita monia eri merkkejä, luontaistuotekaupasta kai niitä saa? Kai ne osaa neuvoa kaupassakin mut kun en välttämättä itse pääse kauppaan vaan on mies laitettava asialle ja hän haluais etukäteen tietää mitä on menossa ostamaan.
Auttakaa kokeneemmat..
Kommentit (8)
ainoa mitä kokeilin ja tepsi. mitä enemmän juo sen parempi, miinuksena kova hinta! Kannattaa kuitenki kokeilla:)
Mulle auttoi myös tuo Weledan Still-tee joka on suolaisen hintaista (n. 8¿/3-5päivän satsi) ja jota saa myös esim. Ruohonjuuresta. Frantsilan Vauvaniloa kokeilin myös mutta siitä ei ollut minulle iloa, vauvalle kylläkin sillä sen yrtit helpottivat masuvaivoja ;)
Antoisaa imetystä!
hermione77:
Tarkoitus olisi lisätä maidon tuloa.
/--/ Kai ne osaa neuvoa kaupassakin mut kun en välttämättä itse pääse kauppaan vaan on mies laitettava asialle ja hän haluais etukäteen tietää mitä on menossa ostamaan.
Maidon muodostumista lisää erityisesti sarviapila (fenugreek) jota saa sekä teenä että kapseleina (kauppanimi Fenugreek strong). Kaupassa tuskin tästä tietävät. Myös anis ja kumina ovat sellaisia yrttejä, jotka monilla lisäävät maidon määrää.
Kannattaa muistaa, että mikään keino ei toimi, jos rintoja ei myös samalla tehostetusti tyhjennetä ts. imetetä enemmän.
Täytyy lähteä ostoksille. Kyllä mä imetän niin usein kuin vauva vaatii (eli usein ja välillä tosi pitkään..) Samoin Aventin rintapumppu on käytössä, sillä en kyllä isoja saaliita ole saanut..
Minulla taas tuo Frantsilan tee ei auttanut yhtään eikä sen puoleen se maidoneritystä lisäävä lääkekään. Voihan niitä kokeilla, muttei kannata luottaa liikaa niiden tehoon.
Vaikutta ainaki minulla herumista nopeuttavasti ja maitomäärää liosäävästi. Juon tarvittaessa n 3 kuppia päivässä.
T:gekko ja lapset tytär imetyksellä 2.5v ja poika nyt 2 kk täysimetyksellä:=)
Pääsin itse käymään kaupungilla ja kävin kahdessa apteekissa, kummassakaan ei tiedetty tota Weledaa. Ikivireä oli mennyt kiinni, luontaistuotekaupasta löysin sit tota apteekkari pomoelin mammateetä (kirjoitinkohan nimen oikei). Nyt vaan sitä juomaan..
Kiitokset kaikille ketkä viitsivät vastata =)
Yliopiston apteekissa muuten neuvoivat juomaan pilsneriä, auttaa maidon tuloon. Meinasin sanoa että kiitti vaan, kokeiltu on. Pulloja kertyy vaan vauhdilla kaapit täyteen jos joka päivä alkais pilsneriä kittaamaan..
myy sellaista haudutettavaa teetä kuin Vauvan Ilo. Minulla se auttoi hieman maidontuloon. Kokeilin myös sen maidonmäärää lisäävän lääkkeenkin, mutta se ei auttanut yhtään. Eli kokeile tuota Vauvan Iloa. Kestää hetken tottua makuun, mutta sen jälkeen siihen tulee jo himo :P