Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä muu voi olla syynä veriseen ulosteeseen kuin peräpukamat?

Vierailija
18.10.2007 |

Älkääkä vaan sanoko että googleta, sieltä tulee ensimmäiseksi vaihtoehdoksi paksusuolensyöpä.

Oireina myös ripuli.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verinen uloste on syöpä, kunnes toisin todistetaan.

Vierailija
2/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta labratulokset tulevat vasta huomenna. Odottavan aika on pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan varmasti osaa sanoa mikä oli syynä, mutta syöpä se ei ollut. Jotkut " sisäiset pukamat" tms... Syöpää pelkäsi hänkin

Vierailija
4/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti et ole millään tavalla tekemisissä ihmisten kanssa, mitä ikinä ammatiksesi teetkin.

Vierailija
5/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen joskus lukeneeni, että jos veri on tuoretta, niin yleensä kyseessä on joku limakalvon ärsytys, jossain on haavama tms. Mutta jos veri on " vanhaa" , niin silloin saattaa viitata syöpään tms.

Aina kuitenkin kannatta menn lääkäriin

Vierailija
6/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelualoilla on paljon haavaisesta paksusuolen tulehduksesta tai Crohn-taudista kärsiviä, se ei tartu. Kuulostaa ap kyllä ihan jommalle kummalle näistä. Mutta sen kanssa pystyy kyllä elämään. t. yhden omainen

Vierailija
7/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti syöpä oli jo levinnyt. Eli ottakaa vakavasti ja vaatikaa tutkimaan heti.

Vierailija
8/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ystävällisesti totesi että veristä ulostetta pidetään aina syöpänä. Tällaisen ihmisen en toivoisi työskentelevän ihmisten parissa. Tarkoitan siis asennetta.

Vierailija
9/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi. Verinen uloste on edelleen aina syöpä, kunnes toisin todistetaan. Toisin sanoen ensimmäisenä pitää tutkia onko se syöpä, jos ei sitten muut syyt. Jo pelkästään sen takia, että hoidon saa mahdollisimman varhain, jos siis osoittautuu syöväksi. Muilla hoidoilla ei ole niin kiire. Vai onko kiva sitten, kun hoidetaan peräpukamina ja on myöhäistä sitten syöpää hoitaa, niin että elossa säilyisi, kun diagnoosin saaminen kestää? Ja en ole lääkäri.

Vierailija
10/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haavainen paksusuolen tulehdus

on krooninen sairaus jossa on lievempiä ja vakavampia vaiheita

mun miehellä todettiin pari vuotta sitten eikä alkushokin jälkeen oo ollu akuuttia vaihetta

mutta toivotaan että sulla ei mitään sairautta

Vierailija
11/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä oli oireena juuri toi verinen uloste

Vierailija
12/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kyllä huomaa, ettet ole lääkäri=) Minunkin miehelläni colitis ja alkoi juuri verisillä ripuleilla, eikä lääkäri tosiaankaan epäillyt ensimmäiseksi syöpää.

Vierailija
13/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ymmärtänyt ehkä jotain väärin? Olen itse ollut tilanteessa, jolloin nuo crohnin taudin oireet tulivat kuvioihin ja tutkimukset aloitettiin heti. Ensimmäisenä tietysti itsekin varmistelin, että eihän se ole syöpä? Ehkä se on vain ihmisten tapa ajatella kaikesta ensin pahinta? Lääkärit eivätkä hoitajatkaan ilmaisseet millään tapaa, että ensin suljetaan pois syövän mahdollisuus vaan tutkivat, mistä verenvuoto ja krampit johtuvat. Koska syitä on monia muitakin kuin se syöpä. 2

Vierailija
14/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pukamia en ole tuntenut siellä, voivatko ne olla sillä tavalla huomaamattomat että eivät tunnu sormilla kokeillessa? Olisikohan kysymys vain haavaisesta peräaukosta, ja jos on niin miksi sellainen on tullut ja miten hoidetaan?

Tietäisikö kukaan? En ole oikeastaan edes tullut ajatelleeksi sitä mahdollisuutta että menisin lääkäriin, sillä minulla on paljon vatsavaivoja (diagnoosina ärtynyt paksusuoli) ja viimeksi alkukesästä olin ultrassa ja muissa tutkimuksissa jossa ei mitään ihmeellistä löytynyt. Tuntuu että ei siellä viitsi koko ajan rampata kun mitään uutta ei ikinä löydy.

Vierailija
15/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäsi apteekin peräpukamavoiteella. Ainakin itsellä voiteet (ja kivuliaisiin pukamiin puikot) ovat auttaneet. Ainahan voit soittaa terveysneuvontaan ja kysyä sieltä mielipidettä, niin ei heti tarvitse soittaa lääkäriaikaa.

-ap

Kiitos asiallisista vastauksista. Liittyykö Crohnin tautiin aina kova kuume ja laihtuminen? Jos liittyy, en usko, että sekään on kyseessä.

Vierailija
16/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi mulle, että joskus päädytään jompaan kumpaan (crohn tai colitis) vaikka mitään ei löydykään koepaloista tms. Mutta diagnoosi tehdään silloin vain oireiden perusteella. 2 on siis tällä hetkellä täysin terve =). Tietysti pelkään jos se olikin crohn, niin sitä akuuttivaihetta... En ole ikinä ennen ollut niin kipeä!

Vierailija
17/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut kuumetta eikä painokaan ole pudonnut! Mutta tällä hetkellä ei edes tiedetä mikä minua vaivaa, onko sittenkään se crohn. Ja ymmärtääkseni niin ei aina käy! Mutta käy ihmeessä siellä palstalla mihin aikaisemmin neuvoin. Ja käy vielä siellä -keskustelu osiossa niin saat paljon tietoa!

Vierailija
18/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko kuvailla oireitasi - sanoit, ettet ole koskaan ollut niin kipeä? Miten? Oliko siis vatsakipuja tai jotain muuta vielä lisäksi?

ap

Vierailija
19/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaan vaan paskoin alleni... Parina ekana yönä tuli kramppeja ja pystyin olemaan vain kippurassa. Ne tulivat vain öisin. Kolmantena yönä tämä kamaluus... Sekä ulosteen seassa kirkasta verta. Verta niin paljon, että pidin terveyssidettä. Verta vuosi siis muutenkin. Minut tähystettiin ja tämä kokenut tähystäjälääkäri sanoi minulle, että hän on nähnyt niin monta crohnin tauti tapausta, että näyttää täsmälleen sen oireilta. Suoli oli aika kamalassa kunnossa (näin itse kuvaruudusta). Täynnä haavaumia. Sain kortisoonikuurin ja hyvät kipulääkkeet ja nyt olen paukuttanut taas vuoden eteenpäin =). Joskus tulee kramppeja mutta eivät ole menneet noin pahaksi. Hups, kysyit pelkkiä oireita mutta tuli vähän nyt enemmän...

Vierailija
20/22 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksusuolen tähystykseen. Sillä se selviää ja ei tarvi enää ihmetellä. Ihan voi yksityiselläkin tehdä. Työnnetään taipuisa letku paksusuoleen.