--Heinähatut to-pe vko 42--
Kommentit (41)
Kaktus84! Mäkin haluun jonnekin lämpimään ja aurinkoiseen! Mihin ootte lähössä?
Talon rakennuksesta: Nyt on katot paneloitu ja seuraavaksi ootetaan mun serkkupoikaa, että tulis maalaa seinät, niin nekin ois sit siinä. Mies ja mun isä rupee tänään laittaa kylpyhuoneen sisäkattoo, että sit kaakeloija pääse alottaa kaakeloinnit. Eli hyvällä mallilla on hommelit siellä. Paitsi, että mun suunnitelma kylpyhuoneen laatotukseen meni vituralleen, kun olin ajatellu sellasia tumman ruskeita kaakeliraitoja lattiasta kattoon, niin nyt se ei käykään, koska väliin tulevat valkoset laatat ei sovi siihen jotenkin kunnolla, joten tänäiltana on vuorossa sitten palapeli kylpyhuoneessa.. Eli kuinka saamme jo ostetut laatat mahtumaan nätisti seinille.. :-)
Niin ja btw täti tuli sit eilen kylään.. No, tavallaanhan tätä on ooteltu, mutta jotenkin sitä vaan toivo, että jospa sittenkin olis jo pikkuvaavi masussa.. :-( Mutta nytpähän päästään oikeeseen yritykseen, kun kierto tästä ehkä normalisoituu. Mä kirjoittelin sillon 1.10. että bongasin limoja ja sillä viikolla oli selviä kiputuntemuksia (ilmeisesti siis oviskipuja), koska eilen alko menkat, niin mun laskujen mukaan se just täsmäis ovikseen. Ei vaan tärpännyt muuten vaan. Niin ja ei meillä kyllä sen kummemmin mihinkään yritykseen aleta, tulee jos on tullakseen. Muuten tulee stressi..
Nyt töihin! Ihana aurinkoinen päivä ainakin täällä savonmualla! :-)
Jonskuponsku kp 2/?, yk2
Taustalta pomppaan mukaan jos huolitte :)
Olen hieman ehtinyt jo juttuja käydä täällä lueskelemassa ja nyt päätin sitten mukaan uskaltaa.
Tuossa jo eilen kyselin clear bluen testistä kun piti hätähousuna mennä aivan liian aikaisin testaamaan ja viivan paikalle sain yhden haalean pisteen *huimaa* :)
Odotukset on, noh, odottavat. Ovis taisi olla viime viikon alkupuolella ja nyt tämän viikkoa mahaa nipistellyt, väsymystä on enemmän kuin normaalisti ja tänä aamuna olo ällö, vielä aamupalan jälkeenkin.
Ja se mikä aiemmista raskauksista tuttu niin suussa raudan makua.
Mutta niinhän tuolla joku kirjoitti että on jopa oksentanut kuvitellessan raskausoireita että kun omaa kroppaa ja oloa tutkailee niin kaikkea löytyy.
Mutta ensi viikollahan sen sitten tietää.
Tuli nyt täysin omaa napaa mutta koitan tässä kovasti teihin tutustua :)
Marisa kp21/24-28 yk. huimat 1
Pitäis kait tehdä jotain järkevää eikä olla näillä sivuilla pyörimässä, mut kirjotan ihan nopeesti vaan.. joohan..?
Uudentuvanjussille niistä ilmavaivoista =D
Et mulla on kyllä kun menkat alkaa, et voihan sekin olla jokin raskausoire, vai..? Ja kun luin sun jutun, niin nyt oon kuvitellut et mullakin on ja se tarkottais jotain ;)
Kokoajan toivon, et tulis jotain kinnittymisvuodon näköistä, et vois toivoo jotain tapahtuneen. Mut silti mulla on kyl semmonen olo, et ei oo taaskaan tärpännyt. Ja testailen luultavasti jo ensviikon keskiviikkona, kun ois vapaapäivä hyppiä onnesta tai sit syödä suklaata masentuneisuuteen :/
Voi olla, et sorrun jo viikonlopun aikana testaan.. ei kyl järkee, mut saas kattoo taas..
Joku (jotkut?) puhukin, et tarvis painoa pudottaa. Niin munkin!!! Ja se vois toisaalta auttaa sitten siihen tärppiinkin! No mä kyl yritän, mut se on niin PIRUN vaikeeta!!!! Tarvis vaan yrittää enemmän.. ai jaa!?!?
Ja olikos Koralli joka oli pudottanut ihan hirveesti kiloja, WAU!!
Olikohan mul vie jotain.. Ei tää mennytkään niin nopeesti ja tuli hieman stooria, but I am what i am :)
Plussaonnea kaikinpuolin ja kaikille niitä tarvitseville +++
Emmuli kp 22/n. 30
Marisallahan on jännät paikat!! Täällä peukut ja varpaat pystyssä bd bd bd
Täällä ei vieläkään kummempaa, ovista odotellessa. Ens viikko lomaillaan ja pitäs koittaa " unohtaa" nämä kuumeilujutut (varmaan joo pystyn) ja nauttia ja heilutella muuten vaan peittoja ;)
Tuli vaan mieleen, että missähän lastwish luuraa...?? :))
-mangu- kp14/40-42
Viime kuussa aloitin oviksen tikuttelun kp11 ja selvää viivaa alkoi näkyä vasta kp13. Tummin viiva oli kp16, joskaan ei silloinkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Nyt aloitin tikuttelun vasta kp13 ja silloin oli jo yhtä tumma viiva kuin viime kierron kp16. Eilen, eli kp14 oli jo haaleampi viiva ja lämmöt oli lähteneet nousuun. Ilmeisesti ovis oli tässä kierrossa jo kp13.
Tikutteletteko useamman kerran vuorokaudessa? Oon testannut aina n. klo 17 kun oon tullut töistä kotiin. Oon ollut pissaamatta ja juonutkin hyvin vähän sen neljä tuntia ennen testiä. Missä vika ettei sitä varsinaista " ovisplussaa" tule? Onko vika vaan siinä että kyseessä on RFSU:n halpistestit? Limat on kyllä loppuneet silloin kun viiva on alkanut haalistua. No eipä tuo sinänsä mitään haittaa, mutta olisi kiva saada se selkeä ovisplussa, kun muitakaan plussia ei ole pahemmin ollut tarjolla... :(
Oon syönyt 12 päivän ajan 3 x päivässä Burana 600 mg olkapään tulehdukseen. Koska mun on pakko lopettaa se, ettei estä raskautumista? Pari päivää pitäis periaatteessa vielä kuuria jatkaa, mutta onko se sitten jo paha juttu...? Toisaalta tietenkin haluaisin hoitaa käteni kuntoon, mutta kun tätä vauvaa on jo niin kauan yritetty, etten haluaisi haaskata tätä kuukautta ja joutua odottamaan taas yhden kuukauden...
-Annique, kp 15/27-29, yk8-
Pitipä sitten käyttää se pakkauksen toinenkin testipuikko.
Sain siihen " puolikkaa" roskishaamun, eli n. vartti testaamisen jälkeen plussan alaosaan oli piirtynyt selkeä[tosin vaalea] ohut viiva mutta yläosassa ei ollut edelleenkään kuin piste. Ja ilm. paksu viiva pitäisi tulla.
Uskaltaisikohan tässä edes varovaisesti alkaa jännäilemään...?
Tuntuu pahalta edes ajatella että toiset joutuvat pitkien yritysten jälkeen[eräällä ystäväpariskunnalla pitkä piina takana] kuukausittain pettymään ja jos meillä voisi tärpätä näin nopeasti jälleen?
Tosin olenkin nauranut että mä en voi edes ajatella miestä ilman pöksyjä ettei kävisi raskautuminen :)
Mutta malttia.... mikä se on?
t.kohta kaikki rahat testeihin syytänyt....
Marisalle ja plussaonnea!
Jonskuponskulle pahoittelut tädistä. Uutta matoa vaan koukkuun =).
Kaktus elelee kanssa ovisaikoja. Kyllähän se kertakin riittää, mutta hyvä jos ehtii varmistella. Haluaisin kanssa kovasti johonkin lämpimään.
Vapaapäivä on hyvä testipäivä Emmuli =).
Annique: Joskus tikuttelen kaksikin kertaa päivässä. Voihan se lh-huippu mennä nopeastikin ohi. Mutta mulla ei oo mennyt. Muutamia kertoja oon saanut kahtena päivänä peräkkäin tasavahvat viivat.
Olen täältä lukenut, että joku sai ovisplussan jollain merkillä, jollain ei. Eli merkin vaihto vois auttaa.
Täällä on juuri ollut keskustelua noista lääkkeistä. Ibuprofeenin tiedettiin olevan pahasta ovisaikana. Muuten sitä vois kai käyttää. Mä sain kipulääkkeitä gyneltä, Panacodia ja Arcoxia oli lääkkeet. Luotan, että nuo eivät haittaa raskautumista. Varmista vielä, ettei mee ovikset harakoille!
ON: Rizzan kuulumisia tulin katsomaan, ei vielä ollut ehtinyt kertomaan.
Odotin tälle päivälle ovisplussaa, mutta taitaa tulla vasta huomenna. Joudun siirtämään omin päin Terojen aloitusta, kun en halua niiden haittaavan ovista. Vaikka lääkärihän ei tuosta maininnut. Itse etsin tietoa.
Plussiatuulia!
AnniHelen@ kp13/22-? yk9
Oon käsittänyt että ainakin ovikseen asti voi huoletta syödä Buranaa, mutta Burana haittaa mahdollista kiinnittymistä. Näin ollen voisin syödä vielä ne pari päivää. Enimmäkseen olkapää on oireeton, mutta antaa kyllä pieniä merkkejä, ettei tulehdus ole vielä aivan kokonaan poissa. Siinä mielessä olis tärkeetä jatkaa sitä kuuria vielä loppuun saakka. Sitten jos tulehdus pääsee takaisin valloilleen, niin on piru irti ja saa syödä taas pitkään lääkkeitä. Vatsa ei tahdo enää kestää tuota Buranaa. Jatkuvaa polttelua.
Tässä kuussa en varmaan ole kovinkaan pettynyt, jos ei tärppää. Pikemminkin olen positiivisesti yllättynyt jos nyt onnistuu. Mieli kyllä tulee tästä parin viikon aikana piinaillessa varmasti muuttumaan. :)
-Annique-
täällä odotellaan tädin poistumista, mutta eipä se vielä suostu laittamaan kamoja kasaan...vuodot on vähän jo hellittäneet, että jos se vaikka huomenna poistuisi...sitten on ihan riittävän monta päivää vieraillut.
Laskurin mukaan mulla ovis sijoittuu tonne 29. 31 ja 31.10, joten sinne asti nyt joutuu vaan odottelemaan...odotukset on kyllä korkeella, että mun on sitten saatava se mies pupuilemaan..täytyy toivoa ettei raksalla mene mikään pieleen, koska sitten sitä ei ainakaan petipuuhat kiinnosta.
Missä on muuten Lastwish ??? Vai onko sekin lähtenyt jonnekkin reissuun muuten ???
Jollain on rakentaminen hieman pidemmällä kuin meillä...tällä viikolla pitäisi miehet tulla tekemään taloon lattian pintavaluu sekä autotalliin. Ja viikonloppuna asennusporukka tulee laittamaan kantavan väliseinän...tiiliä pitäisi taas tänään nostella katolle, kun tulee nosturiauto. Viikonloppuna on tontin siivoustalkoot, jotta saadaan kaikki tavarat nostettua sisälle suojaan.
Unelma08 kp6/31 ??
mulle lääkäri kehui tuota Arcoxiaa vatsaystävälliseksi. Muuten en tiedä kävisikö se sulle. Onko jollekin tuttu lääke?
AH
täällä olen käynyt taustailemassa, vaik pitäis ihan muita juttuja puuhailla, sain ihme kyllä tos lomas vähä siivoiltuakin..täällä monella rakennus puuhat viä kesken , meillä on nyt onneks asiat jo niin hyvin et päästiin muuttamaan jo reilu puolvuotta sitten tänne uuteen mutta kas, kas kun noi pihahommat vaan on viäläkin kesken.. tuntuu et ne vaan siirtyy koko ajan..takapihaa ollaan vähän saatu tehtyä mut etupihan laitto jää tod.näk.ensi kesään, mut kaikki aikanaan..jaksuja kaikille raksapuuhissa oleville=) joo mulla nyt sitten viä tätä alkukiertoa ja kp8/35 ja yk3 mennään, täti pakkas kamppeensa kp6 ja kohta pääsee taas ovistuntemusten hakuun..joo mulla on nyt tän vauvaprojektin lisäks laihdutus projekti saanpa välil muutaki ajateltavaa ja on kuulemma tutkittu juttu että pienipainon pudotus (huom, jos vähän ylimääräistä) auttaa raskautumiseen. Toivotaan ainakin ja jos ei muuta niin saa sitten taas hyvän mielen kun mahtuu vanhoihin housuihin:) täällä huhuili muitakin pudottajia? mulla ainakin tehny välil tiukkaa kaupas kävellä karkkihyllyn ohi:) heh! no en aio sortua..ajattelin sit pitää yhden sallitun namipäivän vkossa..joo tulipa turistua..kaikenlaisia mukavia tuulia kaikille=) T:MiSa
Arcoxian käyttötarkoitus: Nivelrikon ja nivelreuman oireiden lievittäminen sekä akuuttiin kihtiartriittiin liittyvän kivun ja tulehdusoireiden hoito.
No ehkä sitä voi käyttää tavallisena tulehduskipulääkkeenäkin, eikä vaan tuohon. Reilu vuosi sitten mulle määrättiin jotain kihtilääkettä samaan vaivaan kuin mikä nyt on. Määräsi toistakin lääkettä ja käski syömään sitä jos vaan vatsa kestää ja tuota kihtilääkettä jos ei sitä toista vatsa kestä. Sanoi kyllä silloin että Burana on hyvä tulehduskipulääke, että vastaisuudessa jos tämä tulehdus taas iskee, niin voin Buranaa käyttää parin viikon kuurina tällä 3 x 600 mg annostuksella ja jos tuntuu ettei auta niin sitten hakea jotain tehokkaampaa lääkäriltä.
-Annique-
Onpa ihanaa ja liikuttavaa, että moni on pitänyt peukkuja meille tämän päiväisiin tutkimuksiin! :) Tässä tätä tekstiä nyt sitten tulee! :)
Keskussairaalassa siis oli tänään ensimmäinen aika lapsettomuustutkimuksiin. Minua jännitti ensin hirveästi, mutta hyvin se sitten kuitenkin meni. Meidät molemmat tutkittiin ja kaikki tuntuu olevan kunnossa. Minulla ongelmana pitkä ja epääännöllinen kierto, mutta siellä se munasolu oli kuulemma vasemmalla puolella kasvamassa. :) Lääkäri sanoi, ettei ole vielä irtoamassa, mutta itse odottelenkin sitä ovulaatiota vasta noin viikon kuluttua ja samaa arveli lääkäri. Paikat ovat kunnossa, ja papan ottivat ja antoivat kamalan listan, mitä kaikkea verikokeista pitää ottaa. Ensimmäinen verikoe on nyt, kun kp on 18-21 ja seuraava, kun kp on 3-5. Sen jälkeen meidän kuuluu varata uusi aika erikoislääkärille. Mitään lääkkeitä en siis vielä saanut. Nyt vain täytyy toivoa, ettei kierto venyisi liikaa. Maanantaina on kp 21, joten silloin menen ensimmäiseen verikokeeseen.
Lääkäri totesi, että todennäköisesti en pitkästä kierrosta johtuen ovuloi, vaikka testit voisivat plussaa näyttääkin. Niin ja miehen simppatestin tulos on normaali ja priimatavaraa on, mutta 48 tunnin kuluttua elävien siittiöiden määrä laskee aika lailla. Tähän ei saatu vielä mitään ohjeistusta, nyt vain mietin, että riittääkö se joka toinen päivä sekstailu sitten raskautumiseen...
Ovulaatiota tikuttaville vinkkinä, että testata kannattaa eri testeillä. Itse en meinaan kaikilla testeillä saa plussaa. Toissa kierrossa sain Apteekin testillä vahvan plussan, kun yhdellä toisella testimerkillä en samasta pissasta saanut. Että eroja testien välillä on.
Rizza kp 17/38-47, yk 17
Joku (en taaskaan muista kuka!) puheli siitä omasta " haluttomuudesta" oviksen aikoihin. Mulla on vähän samanlaisia ongelmia =( tosin en mä taida ovistakaan tunnistaa. Just eilen mietin että miten ihmeessä nuo aiemmat lapset on alkunsa saaneet,kun tuntuu että olen niin amatööri näissä asioissa..
Rizza: Hyvä että tutkimukset alkaneet noin hyvin uutisin.
Rakentamisesta:
Meillä on varmaan saatu tänään villotettua ja levytettyä loput väliseinät, eiköhän niiden tasoittelu ole seuraavaksi vuorossa. Piha on " täynnä" mun mielestä epämääräisiä tavaroita,ne täytyisi raivata pikapuoliin.
Jahas,kutsu käy..
pupu kp 18/30-35
Moicca!!Nyt alko taas vapaat.Ihanaa on täs raadettukin jo 6pv putkeen.Täs ollaan edelleen odotus kannal alkaako menkat vai ei.Oireita siihen löytyy mut en tiedä.en ole kerennyt täällä kovin käydä enkä oikein tiedä mis mallis kelläkin on asiat..taloja täällä rakennellaan ahkerasti.Itellä talo ollu valmiina jo 2ja puol v joten raksajuttuja en muista eikä oikeesti kauheesti jaksa kiinnostuukaan.Eri asia niil joilla on homma viel kesken.Mut hyviä syysilmoja ja lumentuloa.Minä jään jännäämään miten tämä meidän vauva-asia etenee...
T:roosa76 kp 24/27-30
Rizza: Mä siis tulkitsin teidän asiat hyviksi uutisiksi,mutta uudestaan luettuna jäin miettimään tajusinkohan väärin?! Anteeksi, tarkoitukseni ei ollut loukata.
juttu Rizza! Alkaa pyörät pyöriä, eikä mitään " kamalaa" löytynyt. Mun tutulla oli kanssa pitkät kierrot ja kun sai oikeat lääkkeet raskautui heti. En muista mikä lääke, mutta pistoksia ne oli. Aika lailla tasan kaksi vuotta yrittivät. Tylsää, että kesti ennenkuin sai oikean lääkityksen. Mutta eihän se enää haittaa, kun la häämöttää =). Paljon tsemppiä sulle!
Annique: Mä sain tuota Arcoxiaa menkkakipuihin. En oikein muuta tiedä. Apteekissa sanoi, että on ihan tavallinen kipulääke, kun kanssa sitä ihmettelin. Toivottavasti saat pian käden kuntoon, ei tarvi kiusata massua lääkkeillä =).
Tein toisen ovistestin tänään. Aika lailla yhtä tumma viiva tuli, muttei vielä ihan. Terokuurin aloitus siis ajaa tähän kiivaaseen ovistikutteluun. Mulla on nuo testit Mammaksilta, One Step merkkisiä taisivat olla. Voisi kokeilla jotain muitakin joskus.
Jokohan kohta saadaan eka plussa heinäkuulle?
AH kp13/22-? yk9
Rizza: Hienoa, että teidän asiat on edenneet, se on jo iso askel eteenpäin :) ja varmasti on kiva tietää vastukset jne.....
Mun täti kuoli eilen ja olo on aivan kaamea...sitten nuorempi neiti tuli viime yönä kipeeksi ja valvotti 1.00 eteenpäin..kuumetta ja korvatulehdus...ja vielä enemmän ärsyttää, että appiukko ja mieheni veli on meillä eikä saa rauhassa edes itkeä pahaa oloa pois.....argh !!!!!
Muuten tätä samaa....hyvät merkit jo on että täti kohta lähtee pois....ja kp on tänään siis 5 eikä 5 kuten aiemmin laitoin...ajatukset kaikki ihan sekaisin.
tervetuloa mukaan vaan uudet nimimerkit....toivottavasti saadaan kohta jo ekoilta plussauutisia.....itsellä kyllä kestää vielä ennen kuin on edes ovispäivä.
Unelma08 kp5/31 ?
Rizza, ettei mitään " vikaa" löytynyt!
Täällä kuukautiskipua (?) jälleen, mutta tätiä ei vielä näy. Mulla taitaa olla himpun verran nuo hormonit sekaisin, ku tätä kipuilua on ollu jo viikon, välillä on välillä ei.
Ihanasti taas aurinko paistaa, ainakin täällä Keski-Suomessa.
Rizza: Tsemppiä tutkimuksiin! Kerro sitten meillekin, mitä lääkäri tuumaili.
lillifee: Mäkin tahtoisin kylpylään. Kuulostaa aina noi reissut niin mukavilta. Toivotaan nyt, et ne oliskin raskausoireita. Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon :) +++++
Täällä on tosi moni taloa rakentamassa. Meillä on vasta haaveena ostaa oma rivarikolmio. Katsotaan, koska se projekti saadaan päätökseen.
).( Tunne on, et ovis on ohitettu tällä kertaa. Su (kp11) peitto heilu, jonka jälkeen lähdin reissuun ja eilen illalla yömyöhään olin vasta kotona. Nyt siis kp 15 ja tänään ehditään pupuilla vasta illalla miehen töiden jälkeen. Kutina on,että ovis on jo mennyt. Mut yrittänyttä ei laiteta.
Ens viikolla lähdetään etelän lomalle. Pääsee vähän akkuja latailee synkkää talvea varten.
Nyt plussatuulia kaikille +++++++++++++++++
Kaktus kp 15/28-? yk2