Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IIISOJEN ENSKOJEN LOPPUVIIKKOON

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Laitoin uusia valokuvia jos joku haluaa kurkkia.. ;) http://s162.photobucket.com/albums/t272/Mammanalku77/?action=view&curre…

Mammis [/color]

Vierailija
22/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muksun nukahtamaan kapaloituna tuohon meidän sängylle. Laitoin tollasen jättinallen tassun muksun päälle niin se luulee, että meikä on vielä siinä. Sangen kieroa, mutta on pari kertaa aiemmin onnistunut.

Käytiin eilen äitini tykönä ränninlehdistäpuhdistustalokoissa. No itse pääsääntöisesti tongin vinttiä ja etsin sieltä muksulle sopivia leluja. Kaikkea kivaa löysin, osa isiosikoni vanhoja eli yli 30 vee vanhaa sälää :) Barbilaatikot jätin vielä suosiolla rauhaan (sehän tästä puuttuisikin, otin kerta kuitenkin kaksi nukkea mukaan), ihan musta ne kyllä on samannäköisiä kuin nykyajan barbit. Saas nähdä passaako äitin vanhan barbit muksulle aikanaan! Tuli oikein nostalginen olo kun kattelin siellä mun vanhoja nukkeja (Minna, Puhuvanukke ja Pussaavanukke oli tärkeimmät), raukoilla oli vähän silmät kärsineet ja tukka, mutta niin sitä muistaa hyvin kun toiset olivat vielä tärkeimmät lelut.

Me lähdetään Hillan ja mun äidin kanssa sunnuntaina Etelä-Suomeen mun mummolaan viikoksi. Mummo on tosissaan aika huonossa kunnossa jo joten nyt voi tosissaan olla viime hetket kun sitä näkee. Tuntuu tosi hassulta kun meidän äiti on mulle jankuttanut yläasteajoista asti (itse tietty olisin aina halunnut jäädä kotiin) että ¿tämä voi olla mummon vika kesä¿ ja nyt tosissaan tuo lause voi pitää paikkaansa. Ihan mukava toisaalta jättää nämä ympyrät (=kotiseinät) taakseen nyt kun vielä pystyy lähtemään jonnekin yhtään pitemmäksi aikaa eli on tätä ¿lomaa¿. Sitä kun on melkein viimeiset kymmenen vuotta ollut kouluissa ja sitten käytännössä kaikki lomat töissä. Ja sitten kun menen taas ¿oikeisiin töihin¿ ei sit lomaa taas kesäloman lisäksi ole... Nojaa, niinhän se on kaikilla :)

[color=pink] Tikru [/color] ja Ronja ovat saaneet kutsun hammashoitajalle. Tänään just tiirailin meidän neidin alaleukaan (aika mahdoton homma muuten) ja ihan kun sieltä kuultaisi alahammas!! Haluaisin jo päästä laittamaan rukseja tuonne neuvolakorttiin kun en oo vielä saanut laittaa kun kolme ruksia sinne :)

[color=pink] Mammis [/color] meinasi laittaa tavaraa myyntiin. Meilläkin kyllä varsinkin tuo varasto tursuilee tavaraa. Toistaiseksi olen tunkenut kaikki kamat sinne ja kun sinne ei mahdu niin sitten äidin tykö (siellä sitä tavaraa vasta onkin...) ja vaatteita olen laittanut pelastusarmeijan boksiin. Monesti on ollut tarkoitus vuokrata kirppispöytä, josko mä sen sitten vaikka mun vanhoilla päivillä saisin aikaan... Kävin kurkkimasssa teijän Oonan kuvia, olipa hieno esitys! Me ollaan ihan kateellisia tuosta tukasta!

[color=pink] Pi-Ki [/color] oli saanut muksut nukkumaan samaan aikaan! Onneksi olkoon, työvoitto!

Ja tuohon gallupiin. Mulla on isosiskolla vauvan laskettu aika kuukauden päästä, joten sinne olen laittanut kaikki Hillan neutraalit vaatteet (poika tulossa) ja yksi kaveri saa (tyttö)lapsen helmikuussa, joten sinne sitten tyttövaatteet. Pieneksi jääneet kestovaipat on myös menneet siskolle. Muuta meillä nyt ei vielä ole jäänyt pieneksi mutta kun jää, niin siskolle vaan. Vaunut, sängyt sun muut varmaan laitetaan varastoon (öh...tai pukkaan sinne äitille). Itse kyllä haluaisin toisen lapsen, mutta on tosissaan tuo ykkönen ollut siinä määrin vaativa tapaus, että en tiedä uskallanko ikinä sitä sitten ikinä edes toivoa. Toisaalta ikä kyllä saattaisi antaa myöten sen, että kakkonen voisi tulla vasta kymmenen vuodenkin päästä (periaatteessa ainakin, sehän ei ole mun päätettävissä...) ja itse ainakin uskoisin, että ei tällaista toista horror-tapausta minulle enää voisi tulla... kai... Mutta jos tuntuu siltä, että me ei käytetä Hillan tavaroita enää, niin miehen siskolle on varmaan vuoden parin sisällä tulossa lasta ja samoin veikkaan että kaverit alkavat pikkuhiljaa lisääntymään enenevissä määrin :) Kestovaipat aion kyllä myydä sitten kun ne siskonpojalta vapautuu, ne taitaa olla kymmenen vuoden päästä jo auttamattomasti vanhanaikaisia.

Ja kakkosgalluppiin. Mulla ei kyllä tule mieleen yhtään mitään, mitä pitäisi hankkia potentiaaliselle kakkoselle. Sen verran pitää kyllä sanoa, että meillä kaksi parasta ja eniten käytettyä hankintaa on vaunut (nojoo, ne taitaa olla kyllä kaikilla) ja toi imetystyyny. Vaikkakaan ei tuo muksu enää ole samanlainen tissillä roikkuja kuin pienenä (enkka oli 12h/vrk!) niin harkitsen kovasti ottavani ton tyynyn reissuun mukaan. Ehkä VÄHEMMÄN vaatteita. Meillä on näitä suht pieniä vaatteita ihan tuhottomasti (mun ostamat, siskonpojan vanhat ja tutun kahden lapsen vanhat, mikään lapsi ei tarvitse kolmeakymmentä bodyä...), ärsyttävää kun laatikot pursuilee.

[color=pink] Hennan [/color] Ninni sen kun kasvaa. Paranemisia Joelille!

[color=pink] Kandille [/color] kamalasti tsemppiä unikouluun! Toivottavasti nyt on jo ruvennut tepsimään, monillahan homma alkaa luistamaan ihan parin päivän jälkeen...

Ihania nuo [color=pink] Oliverin [/color] kuvat! Oikea hymypoika!

Oo! [color=pink] Pajuskan [/color] Eemeli on kävellyt! Mahtavaa!

Mun pitäisi alkaa luuttuamaan lattioita, yök! Miten teillä muilla muuten tuo siivoilu toimii? Muts tuntuu, etten tee yhtään mitään muuta täällä kuin siivoan (olen jossainmäärin siivousfriikki vaikkakin inhoan sitä sydämeni pohjasta), aina on kaikenmaailman kökköjä lattialla. Vähintään kerran päivässä pitää imuroida ja kai periaatteessa pitäisi luututakin joka päivä, en vaan viitsi. No eikai se auta koneella homehtua, jos sais luututtua vielä muksu unien aikana...

Rattoisat viikonloput!

Coltsfoor ja HilpeäHilla 6,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#830549]Eipä ole pariin päivään tullut ollenkaan kirjoitettua..Mä sain kauheen huonoja uutisia ja oon vaan märehtinyt niitä ja koittanut hoitaa Emiliinaa. Keskiviikkona sain sit kauheen itkuraivouupumus-kohtauksen kotona ja mies osasi sen verran lohduttaa, että kysyi: " oiskohan sun parempi jos mä lähtisin pois?" . Voi vittujen kevät. Toinen oikein pyytää, anoo ja rukoilee huomiota ja lohdutusta niin se sit on buukkaamassa jo hotellia. ÄÄÄÄÄÄH! Mä siis sanoi, että oon niin väsynyt ja surullinen ja LOPPU, että tekis mieli vaan pakata kamppeet ja lähteä pois. Siitä mies sitten innoistui, että " voin mäkin lähteä." Njoo. Tottakai omalle tyylilleni uskollisena istutin miehen sohvalle viereen, otin käsistä kiinni ja selitin kuin pikkulapselle, että mä tarvitsen nyt syliä ja lohdutuksen sanoja. Mies otti toki neuvosta vaarin, mutta on kuulemma vaan niin huono tajuamaan. Kun ensiksi miettii onkohan tää moite ja ottaa itseensä. =) Kaikki hyvin siis taas..tai no ainakin paremmin. Kaikki vaan yleensä ajattelee, että " se poppis (heh..kirjotin jo oman nimen..vaikka moni sen jo tietääkin..) on niin vahva, että se selviää mistä vain." Juu..niin kai..tuli vaan äiskääkin niin VALTAVA ikävä, kun se oli mun elämän tärkein ihminen. Mä tajusin, että mulla ei ole enää ketään jolle jutella samalla tavalla. Toki täällä voi vähän tuuletella (thank God!), mutta äiskä on aina äiskä. Anyhow..jospa nyt tää taas riitäis tästä ja mun pahasta olosta. =) Poppis on vahva. Jey.

Emis voi hyvin ja pukkaa jo seitsemättä hammasta (alas oikealle). Sillä on tullut ihana pieni massu, joka söpösti pullahtaa sukkisten yli..=D Ei siis nähtävästi huolta, vaikka joka päivä ei niitä kiinteitä mene kuin 2 pientä lusikallista! Damnit. =)

Ihania kuvia oli Ronjasta ja Oliverista.

PI-KIllä oli ollut rankkaa kun oli kaksi lasta kaitsettavana. Hyvä kuitenkin, että uupumus hellittää jo! Mä tiedän just ton " leskeyden" kun munkin mies on aina jossain perkeleen duunireissussa menossa. Varsinkin viikonloput on tosi yksinäisiä ja pitkiä ihan vaan kahdestaan lapsen kanssa. Hitto sitä kerkii kyllä väsyä kun on ihan koko ajan lapsen kanssa ilman apua. Täytyy kyllä tässä välissä nostaa isosti hattua yksinhuoltajille!! Eksyn aiheesta? En kai?! =)

HENNA siellä jo posottaa melkein puolvälissä toista raskautta! Välillä sitä kauhistuu ajatusta, että noita oiski 2 tai (Luoja armahtakoon!) 3!! =D Ei kai..toista täälläkin yritetään heti kun mahdollista. Ja nyt lupaat saman tien, että tulet aina vaan kertomaan IHANIA asioita arjesta kahden lapsen kanssa! =D

KANDI lopettelee yösyöttöjä. Sori jos oot jo kertonut ja meni ohi, mutta lopetitko ihan vaan kylmiltään, että ei yhtään maitoa enää yöllä? Se lienee meilläkin kohta todella ajankohtainen! =) Mä yritän nyt sinnitellä noiden imetysten kanssa sen loman yli, että siellä ois vähän helpompaa kun on maitoa omasta takaa, mutta sen jälkeen alkaa täälläkin tyly lyyti kirjoittaan! =D

AURORA: hieman Oliver nukkuu hienosti!! Hitto. Meille kävis edes ne 3-4 tuntia putkeen, mutta ei oo niitäkään. =/ Nauti, nauti ja NAUTI! =)

G tähän väliin: kaikki oon säästänyt ja pakannut talteen kun toista tosiaan suunnitellaan ja en osaa kyllä mitään heittää poiskaan. Voi tilanpuute!!!!!!! =)

PAJUSKAlle tsempitykset viikonloppuun..samat vähän kuin pi-kille, että viikonloput on mielestä kyllä pahimpia ilma miestä..=/ Mä kyllä kylvetin Emistä vaikka sillä joskus vähän nokka vuotikin..tosiaan kuumeen mukaan mäkin pelaan..=) Onnea Eemelin ekoista askelista! =)

Oih..päivitin sivun ja MAMMIS oli laittanut ihania kuvia Oonasta! Superihana! =)

Nyt ei tuu enää muuta mieleen.

Ei muuta kuin oikein ihanaa viikonloppua ihan kaikille!! Voikaa hyvin. =)

t. poppis ja Emiliina 8,5kk &hearts

Vierailija
24/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin perinteinen viikonloppu edessä, kun miehellä on nyt lokakuun ajan ihan toimistotyötunnit, ei siis mitään kaupan alalle tyypillisiä ilta- ja viikonloppuvuoroja. No, kohta se ihanuus loppuukin, kun tämä uusi CM aukeaa :(

Poppikselle voimia! Joo se on ärsyttävää jos on sellainen maine (ja luonne) että on se parisuhteen/suvun/ystäväpiirin " vahva" , ja sitten kun apua tarvitsisi, sitä ei kukaan osaa antaa. Meilläkin mies on kyllä vähän hukassa, kun mä joskus olen ihan rikki. Noelinkin sydänleikkauksen aikaan se raukka oli aluksi ihan hädissään, kun huolehti musta enemmän kuin Noelista... Mutta pitää vaan muistaa ilmaista selkokielellä, että nyt tarvitsee huomiota ja haleja. Hyvä jos sun miehesi lopulta tajusi jutun :)

Niin ja siitä unikoulusta vielä, että tosiaan ihan yhdellä rysäyksellä lopetin yösyötöt. Multa oli muutenkin maidon ylitarjonta jo hiipunut, joten ainoastaan ekana yönä oli oikeasti vähän täydempi olo. Ja Noel kyllä tajusi melkein itsestään, että enää ei syödä öisin. Ei se ole yhtään hamuillut rinnalle öisin, on vaan välillä kaivannut läheisyyttä ja syliä. Oon voinut pitää sitä ihan rintojen päällä (paita välissä) ilman että olisi hamuillut puoliunessa! Ja tosiaan, viime yönäkin Noel nukkui nukahtamisesta (klo20) aamukolmeen ilman heräämistä! Ennen tuossa vaiheessa oli herätty vähintään kolme kertaa, joskus viisikin. NO, kolmesta neljään sitten nukutin poikaa, kun uni kyllä tuli sylissä, mutta sänkyyn laskeminen ei onnistunut. Viideltä oli sit miehen vuoro kun Noel taas heräsi, mut miehellä kesti kolme minuuttia samassa hommassa missä mulla tunti! Tasan ei käy onnenlahjat.

Niin ja me siis sovittiin miehen kanssa, että hän hoitaa heräilyt Noelin nukahtamisesta keskiyöhön, ja sitten aamuviidestä eteenpäin. Mulle jää se 00-05 välinen osuus, mikä on miehelle kaikkein takkuisin. No onhan se mullekin, mut saan onneksi yleensä edes vähän nukuttua päivällä Noelin kanssa.

Nyt on kommentointi jäänyt viimeaikoina niin vähälle, että oikein hävettää. Yritän tulla illalla takaisin, nyt on vähän hankalaa kun Noel pyörii jaloissa.

Kandi & Noel huomenna 10kk

Vierailija
25/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Hävettävän vähille on täälläkin suunnalla jäänyt kommentointi, ja kirjoittaminen ylipäänsä. Jotenkin vain ei saa aikaiseksi, lukemassa olen kyllä käynyt ja hengessä olen mukana jokaisen jutuissa :)

Muutenkin nyt on vähän sellainen välivaihe, kun pian siirrytään tuonne tosi-isojen puolelle.. Aika haikeaa toisaalta. Niin se aika vaan menee.

Jos nyt edes galluppeihin koittaisin vastailla.

Ollaan säästetty oikeastaan kaikki vaatteet + tavarat, kun tässä parhaillaan toista kuumeillaan. Onneksi säilytystilaa löytyy. Ainoastaan turvakaukalo pitäisi antaa pois, on sen verran vanha että ajateltiin ostaa uusi sitten kun on ajankohtaista.

Kantoliina on sellainen, joka on jäänyt harmittamaan ettei tullut ajoissa ostettua. Kun sitä kokeiltiin, oli Aleksi jo 5kk ja 9kg, eikä oikein ajanut enää asiaansa. Jos kakkonen tulee, se hankitaan ihan ehdottomasti!

Heitänpä minäkin gallupin, eli mitä olisitte jättäneet ostamatta, ts. turhimmat hankintanne? Meillä vaatteita oli ihan liikaa, useita ~60cm kokoja jäi käyttämättä kun A. kasvoi niin nopeasti.

Imetystyyny jäi myös ihan käyttämättä, jotenkin en vain osannut sen kanssa imettää. Uskon että oikein käytettynä se on varmasti loistava kapistus, olisin ehkä tarvinnut imetystyynyohjausta? (heh..)

Maidonkerääjä oli myös turha, ei tullut käytettyä. Ei jaksanut pelata sen kanssa, vaikka ehkä ne ylimääräiset maidot olisi voinut talteenkin kerätä.

Ai niin, Poppikselle voimia!!

Mitäs vielä. Meillä menee ihan mukavasti, Aleksi kävelee jo pitkiäkin matkoja ilman tukea, sanoja ei vielä tule muuta kuin äittä.

Maitoaltistukseen päästään vasta ens kuun puolivälissä, siihen asti joutu itse kustantaa maidot, plaah.

Yöt menee tätä nykyä ihan kivasti, muutamia tutinlaittoja öisin on mutta ei pahempaa (*koputtaa puuta*)

Tonskailu on siinä vaiheessa, että jos kierto on normaalin mittainen, ovis oli pari päivää sitten. Ehkä olikin, en oo ihan varma. Jotain nippailuja kyllä tunsin. Ajankohta tuli jokatapauksessa hyödynnettyä tarkoin ;)

Taidanpa tästä siirtyä BB:n pariin. Öitä!

Viipero & Aleksi 11½kk

Vierailija
26/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Heheheheh, aloin taas lukea uusia viestejänne, niin oli pakko lopettaa kesken ja tulla tänne kirjoittamaan: ALKOI NIIN NAURATTAA TUO COLTSFOOTIN TEKSTIN ALKU! Hihihih, nauran täällä ääneen¿ ¿Laitoin tollasen jättinallen tassun muksun päälle niin se luulee, että meikä on vielä siinä. Sangen kieroa¿¿ HEHEHEH!!!! Vaikka en tiedäkään minkä näköinen Hilla on, voin kuvitella toisen makaamassa kapalossaan tassu päällä, heheh!!! Heheh! Ei tälle naurulle tule loppua! Ja äiditkö muka hölmöjä ¿ fiksumpia kuin mitkäkin tohtorit ollaan! =) Hätä keinot keksii, heh! Pitäisköhän munkin ostaa jättinalle, koska Arttu monesti jatkais päikkäreitä pidempään, jos jaksaisin olla pitämässä kättä ympärillä¿ Ja sit jos yritän lähteä, kääntyy äkisti ja kattoo mua ilmeellä ¿mihin sä kuvittelet meneväs¿, ja kun tulen takaisin sänkyyn, kääntyy takaisin kyljelleen ja sulkee silmät¿*huoh* Joten ehkä jättinalle toimis meilläkin! Sangen kieroa¿heh heh!

No, jos menis nyt lukemaan loppuun kaikki¿heheh¿*nauraa vieläkin*

SIIS EI LUOJA! *kuolee nauruun* Jatkoin CL:n tekstin lukemista, niin luin sitten ¿nännilehdistötalkoot¿¿siis mitä v*ttua mä oon ottanut??? Olikohan siinä pizzassa jotain, minkä hain¿ No, ei sen väliä, jos näin hauskaa on =D Jatketaanpas¿

Okei, no nyt ei enää naurata, kun POPPIKSELLAKIN ollut ankea viikko :( Mulla noita itkukohtauksia tulee aika useinkin. Ja taidanpa olla melkoinen valittajakin¿ Mitä huonoja uutisia sait? Tai siis että koskeeko sun perhettä/sukua vai ystäviä vai mitä? Äh, tuollainen voimattomuus-kohtaus on kamala¿ Mutta helpottaa se ainakin vähän, kun päästää vaan itkun ja kaiken pahan olon tulemaan ulos. Ja nuo miehet¿ Onneksi edes ymmärtävät suoraa puhetta, jollei selviä vinkkejä ;) Mutta tuo äidin ikävä on varmasti pahinta mitä voi olla¿ Itsellä on jo ikävä, kun nähdään vain pari kertaa vuodessa, mutta saadaan puhua vaikka päivittäin puhelimessa. Kyllä äiti tosiaan on aina äiti. Ja kun kaikki me ollaan vielä tässä tilanteessa, että ollaan juuri esikoiset saatu, niin nyt se äiti vasta korvaamaton olisikin¿kuuntelijana, apuna, kaikkena. Voi Poppis, kunpa voisin jotenkin lohduttaa! Onneksi Emiliina näyttää kuitenkin kasvavan hyvin :) Lapsistahan sitä voimaa ainakin saa (tai sitten niitä menettää, kuten minä, heheheh¿no ei vaineskaan, tiedätte, mitä tarkoitan), jollei muualta. Mä lähetän täältä lisävoimia ja energiaa!

Ja juu, tuo yh-aihe¿ En oikeesti tiedä, kuinka jaksaisin yksinhuoltajana! (Luojan kiitos, sitä ei tarvitse edes harkita!) Ihan kamalaa ois¿ On niin ihanaa, kun miehellä on Artun kanssa omat hommat jne., mistä mä en niin hirveästi vaikka pidä ¿ kuten iltapesut. Arttu kun painaa niin perskuleesti, niin en jaksa roikottaa sitä tuolla suihkun alla, ja lavuaariin se ei ole mahtunut aikoihin¿ Ja jo se, että toinen vain on siinä, vaikka oltais ihan hiljaa ja katottas telkkaria. Eli voi siis yleensäkin TUKEUTUA toiseen.

Hih, MAMMIS siellä ovelana, nauttii näistä ¿ei-yh-äidin¿ luxus-jutuista, eli mies siivoaa :) Meillä mies on muutenkin parempi siivomaan kuin mä¿ Mutta siivoaa paljon harvemmin ;) Ja sunhan täytyis kirjottaa, että ¿laitoin uusia kuvia, KUN KUITENKIN haluatte kurkkia¿ =) Minä ainakin innolla! Oi, Oona on aivan jätti-ihanan-suloinen, taskuun laitettava mussukka :)

KANDI, niinhän se on, että kuulemma isä saa lapsen paremmin nukkumaan, kun ei tuo tuoksullaan ruokaa mieleen ;) Eli hyvä, että mies auttaa puuhassa! Tuossa yhdessä ketjussahan oli tästä isien yöheräilyistä puhettakin¿ Kukin perhe toki tyylillään, mutta vaikka mä olenkin 99% hoitanut meillä yöheräämiset, niin AINA mies on siihen ollut valmis, jos tarve on vaatinut -> eli jos minä väsynyt. Kyllä se on mun mielestä isänkin hommaa, vaikka töissä käykin. Ei siis joka yö, mutta EHDOTTOMASTI siinä vaiheessa, kun äiti kokee olevansa liian väsynyt. (Poikkesin nyt vähän aiheesta¿) Mutta hyvältä siis kuulostaa Noelin edistyminen :)

VIIPEROKIN tuli visiitille =) Hmm¿gallupiin¿ No, vaatteita tosiaan on meilläkin ollut liikaa, vaikkei niitä edes kauheasti itse ostettu, vaan saatiin Artun serkkujen vanhoja. Muutakin varmasti on, mutta nyt lyö aivot tyhjää, kun huomasin kellon lyövän tosiaan BB-aikaa ;)

Toivottavasti teitä lykästi tällä kierrolla!!!!!!!!!!!!! =)

Nyt heipat!

P

Vierailija
27/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Armahdin sitten mieheni siivoukselta ¿ tänään ¿ ja mentiin vähän shoppaileen. Nyt on ostettu mm. neidin leluille laatikko olkkariin, vaaleanpunainen potta ;) (olisin halunnut valkoisen mutta kun värivalikoima oli em + vaal.sin) sekä ihana Nalle Puh-kattolamppu neidin huoneeseen. Itselleni löysin ¿60% alennuksesta IHANAN untuvatakin! Ah! Nyt vain odotellaan pakkasia ja lunta.. (Tiedän ¿ saan odottaa aika kauan sitä lunta..) Oona meni sänkyyn ja taisi hiljentyäkin aika nopeasti joskus 30min sitten. Kohta katsotaan miehen kanssa leffa & meinaanpa juoda yhden lasin viiniäkin. ;) Huomenna on edessä uinnit, päivällä shoppailua (TAAS) sekä siskoni luokse kyläilemään.

COLTSFOOT ¿ oli tosiaan ¿kiero¿, mutta hyvä idis se jättitassu! ;) Mun mummo on sanonut vähän samaa ¿ tää on mun viimeinen joulu jne ¿ jo 17 vuotta (on siis nyt 97v) ja vielä on ihan suht pirtsakka tapaus. Toivottavasti teillä on mukava viikko mummolassa! :) Mä en todellakaan ole siivousfriikki, toisaalta toivoisin että olisin. Meillä siivotaan (imuroidaan + pestään lattiat, pyyhitään pölyt jne) about kerran viikossa. Muuten järkkäilen, pyykkään, riehun keittiössä silleen sopivasti joka päivä.

POPPIS ¿ sä kirjoitat aina niin ihanasti! Täytyyhän niitä itkuraivouupumushepuleita saada! Onneksi kuitenkin miehesi on kuuntelevaa sorttia ja sinä sait puettua fiilikset sanoiksi. :) * virtuaalihali * Jo 7. hampikin on tuloillaan Emikselle ja masu pullahtanut esiin! ¿vauvamasut¿ (sekä odottajien että vauvojen omat masut) on kyllä IHANIA!! :)))

KANDI ¿ älä pode mitään huonoa omaatuntoa jos et ehdi kommentoida, meistä on kiva kuitenkin kuulla teidän kuulumisia ja mm. unikoulun edistymisestä! Kyllä sä sit joskus ehdit! ;) Varsinkin sitten mammojen treffeillä..

VIIPEROKIN kävi pitkästä aikaa! :) Turhimmat hankinnat.. Hmm. Täytyy ihan tosissaan miettiä.. Omat ostamat vaatteet on kyllä hyvin pidettyjä, mutta jotkut lahjaksi saadut ovat jääneet pitämättä. Ehkä se hoitopöytä. Sinänsä että me ollaan hoidot hoidettu kylppärin tasolla missä on ollut huomattavasti kätevämpi mm. vaihtaa vaippa kun on vesipiste siinä vieressä. Peukut on pystyssä teille tonskailun suhteen!

PI-KI ¿ ai kun nauratti kun luin sun viestiäsi, hekotteluja sun muita! ;) Ja KIITOS ihanista kommenteista Oonasta, oli pakko näyttää miehelle kun olit niin söötisti kirjoittanut!!! Ei se kyllä ihan taskuun mahdu.. ;) LOL

Ok, nyt taidetaan mennä aloittelemaan sitä leffaa. Muuten kuukahdetaan molemmat joko kesken leffan tai sit ei jakseta herätä aamulla uimaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Mammis + Oona zzz[/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
28/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsaampa tän tännekin tuolta taaperopuolelta... Oltiin aamusella 1-vuotisneuvolassa Ainon kanssa. Terkkari oli sijainen, jes ;) eli paljon mukavampi kuin meidän vakkari-täti.

Kivasti Aino näytti myös kaikki taitonsa tädille, vaikka ensin täti + toinen täti (kai joku opiskelija...) olikin Ainon mielestä hiukan epäilyttäviä ja neiti roikkui äitin lahkeessa hyvin tiukasti, mutta pälyili kumminkin uteliaana ympärilleen :) Paino oli kuulemma hiukan käyrällä laskenut, vaikka ei mitenkään huolestuttavasti. Painoa oli nyt 8430 g (mun oma " ennuste" oli 8,5 kg eli ei jäänyt paljon) ;) ja pituutta oli 73 cm. Vuodessa siis tullut painoa lisää aika tasan 6,5 kg ja pituuttakin vaatimattomat 29 cm :D

Itse asiassa aika hauskasti, kun tota neuvolakorttia lueskelee, niin tällä hetkellä pipo on samaa kokoa, kuin koko tyttö oli ekassa neuvolassa (30.1006 eka merkintä pituus 45,5 ja nyt pipo 45,4)!

Muuta kommenttia ei nyt oikeen irtoo, sunnuntaina sit juhlitaan Ainon ekoja synttäreitä. Kommenttia sit taas toisen kerran!

t. Ope ja Aino 1 vee

Vierailija
29/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, pakko pikaisesti kirjoittaa ettei mua pidetä ihan friikkinä. Eli nänni on tässä tapauksessa ränni, mutta liekkö tuolla niin väliä :D Tällä ilmalla kun noita lehtiä voi olla joka paikassa, tosin ei olla ihan niiiiiin läheisissä väleissä tuon siskonmiehen kanssa... Ukkokin katto mua kuin idioottia kun hekottelin Pi-Kin teksteille just niin, että ripsivärit levisi. Mulla pitäisi olla parempi oikeinkirjoitusvahti, kirjottelen tekstit Wordilla ja sen mielestä nänninpuhdistustalkoot oli kai ihan virallinen sana.

Mutta mepä suunnataan anoppilaan!

Vierailija
30/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Sinä olit kirjoittanut ihan oikein, minä kuin vaan väärin =)

Nyt täytyy rientää... Kohta vien Artun lääkäriin, kun siskoni sanoi, että vaikuttaa kipeeltä. Niin käydään nyt korvat tarkistuttamassa (yksityisellä), ja vien samalla pissanäytteen, varmuuden vuoks. Vaikka varmaan vaan tätä flunssaa, Artullahan nuhaa ollut jo viikon, ja nyt mullakin on kurkku kipeä... Mutta käydään nyt näytillä kuitenkin. Palaan myöhemmin!

Vierailija
31/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Kuin vaan väärin... Siis piti olla LUIN vaan väärin. En siis ainoastaan lue väärin, vaan myös kirjoitan ;)

Vierailija
32/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sun " lukihäiriöt" mikään ihme ole, kävin itse aiemmin tarkistamassa edelliset juttuni ja nänni siinä silloin luki ihan selvästi ;) Mulla kun tosissaan on aina ehkä joka toinen kirjain sitä mitä sen pitäisi olla...

Toivottavasti Artulta ei löydy mitään :(

Mutta nyt ukon kainaloon, nähdään seuraavan kerran vasta ensi viikonloppuna. Tosin tällä kertaa tuntuu, että pieni välimatka tekee ihan poikaa meidän suhteelle :D

Vierailija
33/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Vielä pikaiset iltamoikkaukset.

Ei Artulla mitään virusflunssaa pahempaa ole. Korvat oli OK, samoin pissassa ei ollut mitään (vein näytteen samalla), mutta viljelyn lopullinen tulos tosin tulee vasta maanantaina. Kurkku kuulemma punoitti, joten varmaan kurkku kipeä ja tuosta räkätaudista voisi päätellä muutenkin olevan flunssaisen kurja olo. Nukahti 20:30, ja jos nukkuu huonosti, niin annan sitten kyllä suosiolla Panadolia. Itellä on kans kurkku kipeä, joten saas nähdä, ollaanko molemmat ensi viikolla ihan sänky-kunnossa¿ :(

MAMMIS muuten, mekin ollaan ostettu Artun huoneeseen Nalle Puh-kattolamppu. Artun rakkain unilelukin on isin laitokselle tuoma Nalle Puh =) Ja äsken luin iltasaduksi Nalle Puhia! Että täällä myös sun ja HENNAN lisäksi Nalle Puh-fani, toden totta!

Olen unohtanut OPEN Ainoa onnitella: ONNEA siis 1-VUOTIAALLE!!! =D

Jep, nyt surffaamaan vielä hetkeksi, ja sitten katsomaan telkkua. Jospa se unikin sieltä tulisi¿ (Nukuin tänään 10:20 asti, ja vielä 15:30-17:45 Artun kanssa päikkärit, niin voipa hetkosen taas kestää unen saanti¿)

P

Vierailija
34/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiiiiitkästä aikaa eksyin tänne, kun tuolla taaperoiden puolella ei ollu mitään uutta luettavaa. :) Ihan oon kyllä jo pihalla teidän kuulumisista, mutta ilmeisesti kaikille kuuluu kokonaisuudessaan ihan hyvää. Ei siis mitään maata mullistavia oo tainnu tapahtua?!

Meidän perheen kuulumisia sen verran, että Heidi on ollu ny siellä perhepäivähoidossa ja hienosti on menny. Tykkää kovasti olla siellä. Mä oon töissä ja aika rankkaa on, mutta silti tosi antosaa ja mukavaa. Uutta kotia etsitään edelleen, toivottavasti löytyy ja päästään muuttaa ennen vauvan syntymää. Maha on jo kasvanu jonku verran... ja ekat liikkeetki tais tuntuu tällä viikolla pariin otteeseen. =) Tässäpä muuten linkki masukuvaan ->

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil&image_id=68783096#newcomm…

(Toivottavasti toimii.)

Eipä kai muuta. Pitää mennä ton ukkelin luo tonne olkkariin, kun kerranki olis rauhallista aikaa kaksin sen kanssa. :)

Burde, heidi 1v ja " vilhami" 15+6

Vierailija
35/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Oli pakko tulla sanomaan, että ai maha kasvanut jo JONKUN verran!!! Huh! Voin kertoa: se on poika!!! =)

Nimim. kokemusta on, samanlaiselta näytin noilla viikoilla :)

Kiva kuulla, että Heidi on viihtynyt hoidossa - ja sinä töissä, vaikka onkin rankkaa. Jaksamista!

Ja nyt häivyn BB:n pariin, ja sit kukkumaan nukkumaan.........

Vierailija
36/38 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde, voi valtava mikä maha!! =D

Siis aivan ihana, tahtoo tollasen kans!

Muistan kun sulla Heidiä odottaessakin tuli masu aikaisin esiin,

joten ei ihme että nytkin se on noin komea :)

Kiva kuulla että Heidi on viihtynyt pph:lla hyvin, ja töissäkin jaksat hyvin olla.

Eipä mulla muuta, moi taas!

Viipero & Aleksi 11½kk

Vierailija
37/38 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tauko kommentoinnissa jatkuu, sillä nyt mulle pamahti takaisin flunssa ja entistäkin voimakkaampana :( Voi p**se. No, minä kyllä tämän kestän, mutta kun Nakkikin on nyt kipeenä :( Raukka on ihan räkäinen; koko ajan naamakin ihan märkä kun räkää valuu ja silmät vuotaa. Viime yö oli meillä pahin ever...tyttö heräili vähän väliä ja huusi tuskissaan. Ihan kamalaa. Kyllä mä yön pimeinä tunteina mietin teitä, joilla nuo yöheräämiset & -huutelut on arkipäivää...ja mielessäni ojensin teille kaikille SuperÄidin pokaalin!! Nyt Nakki nukkuu vaunuissa ja mikäli tukkoisuudelta pystyy, uskoisin nukkuvan aika pitkään...sen verran taitaa olla univelkaa.

Nakki oppi viime viikolla konttaamaan ja nousemaan tukea vasten (olenkohan mä muuten kertonut nämä jo??). Eilen oppi vilkuttamaan - luulin ensin, että on ihan sattumanvaraista heiluttelua, mutta illan mittaan tehtiin Kyrsän kanssa pientä empiiristä tutkimusta, ja kyllä se ihan oikeeta vilkutusta oli :) Musta on niin ihanaa tämä vaihe, kun tuo lapsen persoonallisuus tulee päivä päivältä enemmän esiin...pikkuvauva-vaihe on toki kans omalla tavallaan ihana, mutta tämä on jotenkin niin....hmm...en osaa selittää. Mutta tehän ymmärrätte, rakkaat Enska-ystävät :) (joo ja nyt mua alkoi itkettää, mikä on tosi kakkamaista, koska nuhaisena ei oo kiva kyynelehtiä kun on röörit muutenkin tukossa...)

Teille muille runsaiden menkkojen kanssa tuskaileville mun pitää välittää viime viikon gyne-reissulta saatu tieto. Nimittäin gyne sanoi, että imetyksen aikana runsaat menkat saattaa vielä johtua siitä, että munasolu ei oikeesti irtoa. Eli on olemassa pieni toivon häivähdys, että menkat helpottuu imetyksen lopettamisen myötä :) Jos eivät helpotu, niin suositteli kierukkaa (onks teillä kokemuksia?? mua vähän karmii ajatus). Lisäksi sain reseptin vuotoa hillitsevään lääkkeeseen.

IHANA BURDE KUN OLIT LAITTANUT NOITA MASUKUVIA!!! muista laittaa vastaisuudessakin :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille, tää vetäytyy nyt lepäämään...

Makkara & Nakki tasan 8kk

Vierailija
38/38 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä viettelen vapaapäivän, kun muu perhe on kalassa. Tai siis mies on kalassa ja Helmi on mummolla hoidossa.

Ihana vauvamasu Burdella! Haluaa kans tuollaisen... Raskausaikoja on kyllä ikävä.

Makkara ja nakki on kipeänä. Pikaista paranemista sinne! Mä kauhulla odottelen, että koska meille tulee ensimmäinen oikein kunnon tauti. Se on niin kurjaa, kun näkee että pienellä on paha olla eikä voi tehdä mitään. Ja vielä kurjempaa on jos on itsekin kipeänä ja tarvitsis lepoa itsekin ! Onko isä-kyrsä vielä terveen kirjoissa?

Hennako haikaili Nalle Puh-vaunujen perään? Meillä on Hauck merkkinen syöttötuoli, Nalle Puh-pehmustein, tietty! Ja ostin sen ihan suomalaisesta nettikaupasta, oisko ollu vauvatar?

Oiskohan siellä vaunujakin, oot varmaan kyllä jo katsonutkin.

Mitähän meillä ois ollut sellaista, jota ei tarvittu? Rintareppu jäi aika vähälle käytölle. Kantoliinaa enemmän käytin. Rintapumppua en pahemmin tarvinnut, kun tuo maidontulo ei niin kovin runsasta ollut muutenkaan. Niin ja vaatteita meilläkin oli ja on edelleen liikaa. Jotkut jää tosi vähälle käytölle. Mutta kun niitä on niin ihana ostaa...

Kaikki säästetään mahdollista sisarusta varten. Laitan kuitenkin ystäväpiiriin vaatteita ja kestovaippoja kiertoon, mutta haluan ne kyllä takasin. Kirpparilla vois sitten joskus niitä myydä pois. Kaukalo mekin varmaan ostetaan seuraavalle uusi, kun Helmin istuin oli lainassa.

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

Jepsis ja poissaoleva Helmi 11kk ++