Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IIISOJEN ENSKOJEN LOPPUVIIKKOON

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Räikkönen voitti maailmanmestaruuden, WAUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!! Hyvä Suomi!!!!!!!!!!

Ja toinenkin hyvä juttu: Timo joutuu BB:stä pihalle. Ja luoja, että kehtas mennä heittämään sen kommentin Suvin perseestÄ!!! :O Kattos peiliin ennen kuin tolleen arvostelee muita!!! >:(

Mutta nyt taidan pikku hiljaa hipsiä Artun viereen... Mitenköhän osaan nukkua perjantaina miehen kainalossa, ilman Arttua ;) Nyt on niin kiva ottaa se tuonne viereen, kun on sängyssä tilaa. Ja muutenkin helpompi, kun heräilee sen flunssan takia normaalia useammin, niin ei tarvii koko ajan olla pomppimassa toiseen huoneeseen. Itellä oli äsken 37 lämpöä, mikä on mulle PALJON, ja on kyllä olokin sen mukainen... Nenä niin tukossa, että henki kulkee vaan persereiän kautta... =( Jep, siis peiton alle lämpimään täältä koneelta! :) Öitä!!!!!!!

F1-fani Pi-Ki, joka on ihan äimistynyt Kimin saavutuksesta :o)

--Onpas kiva olla taas suomalainen!

Vierailija
2/38 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Uskallan kasvattaa pinoa, kun huomenna tulee kuitenkin uusi :)

Mutta siis: tämän yön jälkeen ENÄÄ 4 yötä, jey!!! Mun rakas tulee kotiiiiiiin! Vähänkö niillä on Artun kanssa ikävä toisiaan... Ja minulla myös :) Huomenna täytyy varmaan tunteja rupee jo laskemaan, heh!

4 yötä...siis tämän jälkeen... :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Eilinen meni mun siskon luona kokonaan ¿ okei käytiin me Sellossa ja taas tuli H&M kassit mukana kotiin ;) syytän kyllä tätiä (eli siskoani).. Tänään sitten vaihdettiin talvirenkaat molempiin autoihin ja oleiltiin mummolassa. Mamma kävi parilla jumpalla ja Oona oli viihdyttänyt mummoa ja pappaa. Isukki kun meni yövuoroon. On se aika epeli tuo meidän Oona! Menee ihan koko ajan kontalleen ja siitä istumaan. Nyt se jo liikkuu ihan hirveesti ja nopeesti, eli saa olla kyllä kärppänä vahtimassa. Tänään on ollut suosiossa istumasta sellaseen ¿spagaatti¿ asentoon vääntäytyminen, eli toinen jalka edessä ja toinen takana.. Ja siitä vielä taivuttaa eteenpäin ja yrittää syödä varpaitaan. Ehkä Oona pitää viedä balettiin myöhemmin! ;)

OPEN Ainolle myöhästyneet 1-v onnittelut!!! :)

PI-KI ¿ hyvä ettei Artulla ollut mitään pahempaa.. Toivottavasti nyt paranette pian jottei tarvitse ensi viikolla sairastaa! Se Nalle Puh-lamppu on aika ihana! ;) Joo, mäkin satuin kattoon BB:n ja kyllä kans laski (edelleen) Timon pisteet (on jo olleet tovin miinuspuolella ;) LOL) noiden kommenttien jälkeen.. Niin se vain aika kuluu ja kohta teillä on isukki-kulta taas takaisin kotona! Koittakaahan parannella itseänne!

BURDE ¿ kiva oli kuulla teitin kuulumisia ja AIVAN IHANA VAUVAMASU SULLA!!! :)))) Ja pakko kompata PI-KIÄ, ihan poikamasulle se näyttää!

Siis ääk! Joko VIIPERON Aleksi on 11 ½ kk!!!???!!! Mihin tää kaikki aika menee.. Uh..

MAKKARAN perhe sen kun sairastaa, voih.. :( Nakki kuitenkin on oppinut uusia taitoja, jee!!! :)

Ok, nyt on pakko mennä torkkumaan. Aamulla on taas ¿aikainen¿ herätys (7.45) ja lähtö jumpalle, kunhan isukki ehtii Oonan viekkuun torkkumaan.. Öitä!

Mammis + Oona zzz[/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
4/38 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkpink] Oon just menos nukkumaan, mut oli pakko tulla kiittämään ihanasti " tsemppauksesta" . Tulee tosi hyvä mieli, kun edes joku innostuu mun kasvavasta mahasta! :D Varsinkin kun on ollu taas vähän kriisiä ton mahan kaa, kun se on taas niin kamalan valtava viikkoihin nähden. Mut niinku Viipero sano, ni iso mahanhan mulla oli Heidiä oottaessakin. :)

Mut siis tosiaan sukulaisetkaan esim. ei niin enää välitä tästä raskaudesta, kun on jo yhden tirpan saanu... Noh.. Toivottavasti ne edes siin vaiheessa innostuu kun vilhami on syntyny. ;)

Esikoista odottaessa niiiiiiiin moni asia oli eri tavalla kun nyt. Kumpa muut esikoistaan odottavat tajuis sen ja nauttis siitä sen minkä kerkeis. ;) Heh.

Sori, kun en taaskaan kirjotellu kun omasta navasta, eikä tästäkään pitäny näin paljoo kirjottaa... Mut humpsahti taas muutama rivi ennenku huomaskaan... Mut siis kiittämään tulin, että

KIITOS!!! Ootte ihania, vaikka en enää tälle puolelle varsinaisesti kuulukaan. :)

Burde, heidi ja vilhami 16+0

(eilen siis oliki oikeesti se 15+6, minkä olin laittanu ensin... heh... ihan sekasin aina näissä viikoissa... :))

Vierailija
5/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluivat raaputtelevan autojen ikkunoita ulkona, eli vissiin aika napakka yö ollut?

ronja on vielä nukkumassa, nukkui eilen vain 1h15min ja 45min päikkärit, nyt on kasista nukkunut. meinasi viiden maissa että johan tässä on nukuttu että eiköhän äiti nousta, mutta ehei:) luovutti sitten ressukka.

hampaista: just eilen tuli kutsu hammashoitajalle:) sinne sitten mennään kahta hammasta esitteleen parin viikon päästä. eka hammashan tuli reilun 7 kuukauden iässä ja toka tossa pari viikkoa sitten. nuo alhaalla. mutta vähän kyllä epäilen että saattaa ylöskin olla tulossa, mutta saapa nähdä.

liikkumisesta: ronja on sen verran nyt viikon aikana alkanut luottaan itseensä että kävelee jonkinlaisia matkoja jo silleen että vain toisesta kädestä pidetään kiinni. miamik tais taaperoissa kysellä ulkona kävelystä? tarkoititko silleen itsekseen kävelyä? no, vastaan meidän osalta kuitenkin. eli ronja on nyt jo pitemmän aikaa kävellyt ulkona niin että tuuppaa taaperokärryä tai mikä vielä kivempaa niin omia rattaita, se jalkaosa on just hyvällä korkeudella aisaksi:)

nyt ei muuta aamutuimaan.

tikru ja ronttiskainen

Vierailija
6/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäsköhän ronjan ja oliverin perustaa yhteinen yritys? tässä kuva meiltä kesäkuulta:)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1115778.jpg

Vierailija
7/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronjan kuvan, aika " pro" on jo teidän neiti! ;) Palailen myöhemmin.

Mammis + Oona-avustaja taputtaa pöytää

Vierailija
8/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona torkahti puuhikseen pitkästä aikaa tutti suussa ja pupu naamalla. ;) En raski siirtää toista omaan sänkyyn, on kuitenkin pehmeä alusta..

AMY ¿ kiitos selvennyksestä, en tiennytkään että Ifi on vaihtanut nimeä.. Siellä oli myös mun mielestä mahis tehdä niitä ihan kivoja kollaaseja suht edullisesti. Meinaan pari tehdä jo näin 6kk jälkeen. :) Täytyypä mennä joskus surffaileen sinne kun on aikaa.

Ihana auringonpaiste on ulkona! Täytyy varmaan iltapäiväunien aikaan lähteä reippailemaan. Vaikka 3 jumppapäivän/illan jälkeen tekis mieli vaan makoilla soffalla, mutta eihän sitä tiedä jos tää on kohta viimeisimpiä tällasia kelejä ennen kaikkea räntää ja loskaa ja yök.. Huomenna lähden kyllä käymään jossain kaupoilla, Oonan kanssa tai ilman. Tarvis ostaa lelulaatikko Oonan leluille olkkariin, kukkaruukkuja ja käydä kurkkimassa mistä löytyis hyvät bambukaihtimet terassin laseihin ulos. Täytyis myös laittaa hoitopöytä, toinen turvakaukalo ja yksi soffa myyntiin nettiin, oiskohan se huuto.net paras vaihtoehto? Myös kirpparille pitäisi lähteä myymään. Onko kukaan muuten käyttänyt sellaista palvelua että käyvät hakemassa kotoa kaikki kamat, hinnoittelevat ja myyvät ne ja maksavat sitten kunhan ovat ottaneet välistä jotain? Kiinnostaisi kyllä kun ei oikein jaksaisi sitä kirpparirumbaa itse hoitaa..

Mammis & Oona 6+kk[/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
9/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso iso kiitos Amylle ja Emmille kestityksestä, ja Naperolle ja Eetulle seurasta! Neiti sit sippas tuolla lyhyellä automatkalla. :) Sain kantaa rauhassa sisälle ja riisuakin, pientä kitinää kuuluu kuin pukua riisuin. Tuonne se jäi nukkumaan. :)

Mulla olis vielä laukkujen pakkaaminen edessä, lähdetään ajelemaan kun mies tulee töistä, tai siis kun me haetaan se kun vietiin siltä auto. (Laiskimus ei jaksa kulkea tuota todella lyhyttä työmatkaa pyörällä/kävellen)

Tikru, Eve menee kans välillä niin että pitää vaan toisella kädellä kiinni kävelyttäjän kädestä. Yleensä siinä vaiheessa kun ei enää yllä molempiin käsiin. :) Tänään juuri meni pienen matkan Emmin kärryllä niin, että itse kulki sivulla ja piti toisella kädellä kiinni. Viikonloppuna onkin toisen mummon luona tilaa mennä kärryn kanssa!

Tässä olis pari tuntia aikaa pakata, laittaa kissoille eväät viikonlopuksi ja syödä vähän vielä itsekin.. Pakko aloittaa jostain.

Jos en ehdi enää palstailemaan, kaikille hyvää viikonloppua vähän etuajassa! :)

Bejpi ja nukkuva Eveliina 10pv vajaa 10kk

Vierailija
10/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Viime yönä Arttu herätti vain (tai vain ja vain, mutta parempi kuin 6 kertaa..) neljä kertaa, ja puol 6 hain maitopullon, jonka jälkeen noustiin kasilta. Jotenkin tuntuu heti paljon paremmin nukutulta yöltä, kun pari herätystä vähemmän :)

Sitten anoppi tuli kolmeksi tunniksi tänne mua auttelemaan (eli leikki lasten kanssa, ja mä sain tehtyä " keittiöhommat" , pestyä vessan ja laitettua pyykkiä pyörimään, aah!), joten heti helpottaa. Ja mikä parasta:

SAIN NUO 2 NUKAHTAMAAN NYT SAMAAN AIKAAN PÄIKKÄREILLE!!! *jee jee, tanssii voitontanssiaaaaa* Tokihan Arttu ei nuku kuin 30-45min, mutta se on jo niiiiin luxusta vartin sijaan! =) Voe että Pi-Ki on nyt tyytyväinen =D Ja vielä kun on torstai ja saa syventyä seiskaan tällä aikaan, niin jättebra! Vielä kun ois jotain herkkuja... ;)

Jep, ei mulla sen kummempaa! Ihana päivä vaan, hihihhiiii!!!!!

Pi-Ki ja nukkuvat räkänokat ;)

Vierailija
11/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Enhän mä mihinkään reippailemaan vaunujen kans lähtenyt vaan tyhjensin tiskikoneen, täytin pyykkikoneen ja viikkasin vaatteet kaappiin heti kun Oona torkahti vaunuihin. Siitä tuli parempi mieli. Jospa käytäisiin vaikka illalla sit pikku kävelyllä niin että neiti on Patapumissa. Ei olla sitä nimittäin vielä käytetty kun musta Oona on ollut vähän liian lyhyt siihen. Katsotaan kuin käy. Mitäköhän neidille osais laittaa päälle siihen..?

PI-KI ¿ MAHTAVAA että teillä nukutaan samaan aikaan tänään!!! :))) Kiva kuulla että sulla on jo parempi mieli. Kyllä se siitä lähtee taas!

Mammis & Oona zzz vaunuissa

P.S. Mainostanpa vielä enskamammojen iltatreffejä, 27.10.Hesassa, jos vielä joku innostuisi.. Pino löytyy http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11448693&p=&mpage=1&tmode… [/color]

Vierailija
12/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea käynti taas... Voitteko uskoa, just kun tuntu että Joel on nyt ollut jo jonkin aikaa täysin terve, tänään nous kuume. Yli 38 oli kun muutama tunti sitten mittasin. Mitään muuta oireita ei oo, kuume vaan.

Mammis kyseli niistä vaunuista. Ei olle vielä päätetty. Kamalan vaikeeta. Ne Nalle-Puh vaunut olis kyl maailman ihanimmat mut ihmetyttää vaan ku en oo missään Suomessa nähny Hauck-merkkisiä vaunuja. Ja sit niistä on kuullut nyt vaikka mitä mielipiteitä, joidenkin mielestä tosi huonot, toiset taas tykänny paljonki. Ollaan nyt mietitty myös Brion vaunuja mutta ku ne Nalle-Puhit.... Kyllä sä varmaan ymmärrät ;)

Pi-Ki hyvä kun on jo huomattavasti parempi mieli! Toivotaan, että nukahtelevat jatkossakin samoihin aikoihin, saat hetken omaa rauhaa.

Hampaista kun nyt ollaan puhuttu ni millon pitäis olla sen ekan käynnin? Oon moneelta kuullut että puoli vuotiaana, Joel on kohta 8kk eikä ainakaan neuvolassa ole mitään sanottu. Olisko nää taas asioita jotka pitäis vaan ite tietää vai kerrotaanko neuvolassa kun on aika käydä?

Joel oli tänään mönkimässä ulkona, konttas niin että hyvä kun perässä pysyi. Kaikkea piti maistaa ja koko ajan oli suu jossakin kiinni, oli niin paljon uutta ja kivaa.

Nytpä taidan mennä juoksemaan ton villin otuksen perään ennen kun koirat saa liikaa kyytiä!

Henna, Joel ja Ninni 18+6 (Nyt vasta tosiaan tajus miten pitkällä tässä jo mennään ku Mammis siitä mainitsi, ihan kohtahan meillä on pieni vaavi!)

Vierailija
13/38 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yöimetysten lopetus käynnissä. Kolme yötä takana unikoulua, joista eka loistava, toka ehdottomasti pahin moneen kuukauteen, ja kolmas, eli viime yö, loistava :) Väsymystä kyllä pukkaa, vaikka olen mukamas nukkunut yhtenäisiä pätkiä. Taisi se tokan yön kamaluus viedä voimat loppuviikoksi...

Multa ei nyt irtoa kuulumisia, koska Noel on menossa iltapuuhille enkä saa näpytellä koneella (muuten itkee äitin perään).

Huomenna sitten!

Kandi & Noel, lähes 10kk

Vierailija
14/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Olo on kyllä kuin lomalla olis, kun ollaan kaksin Artun kanssa :) Nyt se nukkuu ekoja päikkäreitään, ja sen jälkeen lähdetään kauppaan, niin en ehdi hirveästi kirjoittamaan. Mutta aloitetaan:

TIKRUN viestistä päätellenkö on ollut puhe hampaista ja liikkumisesta? (En millään ehdi kahlata tuota edellistä megapinoa läpi ajatuksella¿)

Hampaat: Artulla puhjennut alas 2 (tulivat yhtä aikaa pvn vajaa 5kk), ja ylhäällä 4 ¿ tulivat järjestyksessä vasemmalta oikealle alle kahdessa viikossa, 7kk-päivän molemmin puolin. Eli yhteensä 6. Ties vaikka olis tullut lisääkin, en ole nyt muutamaan päivään katsellut/tunnustellut suuta.

Liikkuminen: Tällä viikolla Arttu tosiaan on lähtenyt etenemäänkin, eikä vain kieri. Hyvin hidasta ja harvinaista touhu vielä on, mutta eiköhän se siitä :) Hassu on tyyli kyllä: keikuttaa itteään kyljeltä toiselle ja potkii jaloilla + kurkottelee käsillä ¿ eli ei vedä varsinaisesti itseään, vaan ¿ketkuttaa¿ eteenpäin. Ilman tukea istutaan jo tosi hienosti, harjoiteltu reilu pari vkoa sitä. Kävelytuoli on Artun mielestä maailman paras keksintö, ja meneekin sillä tuhatta ja sataa taloa ympäri. Eli seuraavaksi odottelemme täällä taitavampaa/nopeampaa ryömimistä ja konttailua. =)

MAMMIS, (ja muutkin, esitetään tämä gallupina, eikä siis mikään pakko vastatakaan :D): olit laittamassa tavaroita myyntiin, niin siitä tuli tämä kysymys mieleeni: aiotteko säästää paljonkin tavaroista mahdolliselle seuraavalle lapselle, vai ostatteko seuraavalle sitten uudestaan uutena/käytettynä??? (Siis ne, ketkä jo melko varmasti tietävät haluavansa toisen joskus.) Meillä tulee kyllä varmaan säästettyä, kun varastointi-tilaa onneksi löytyy. Ihan jo senkin takia, että pikkusiskoni niitä tulee tarvitsemaan, jollen minä ;) Siis haluan kyllä toisen lapsen, mutta vasta sitten kahden vuoden päästä (huom huom! mielipiteeni siis muuttunut tämän ensimmäisen hoitoviikon jälkeen! en jaksaisikaan enää alle 2v. ikäeroa lapsilla, heh!). Ainakin kaukalo, vaunut, vaatteet¿no melkein kaikki. En usko hirveästi myyväni. Ne, mitä en tarvitse/usko tarvitsevani (esim. vaatteista), annan Hylätyt lapset ry:lle.

HENNA, meillä oli täällä sellanen yhteinen hammashoito-ryhmä, kun Arttu oli n. 3kk. Siellä hammashoitaja kertoi hampaiden hoidosta jne. Mutta sitä en tiedä, milloin Artun varsinainen oma käynti on¿ Luotan siihen, että se kerrotaan neuvolasta tai ottavat hammaslääkräristä suoraan yhteyttä! Ja hui, tosiaan, teillä tänään viikkoa vaille puolessa välissä jo mennään!!! =D

KANDILLE paljon jaksamista unikouluiluun! :)

Nyt täytyy mennä, A jo heräsikin¿

Pi-Ki ja Arttu 7,5kk

Vierailija
15/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa tulin Pi-Kin gallupiin vastaamaan :D Meillä on toistaiseksi säilytetty kaikki vaatteet ja tavarat. Sitteri on ollut jo useamman kuukauden varastossa, eipä sillä käyttöä olluktkaan kuin ekoina kuukausina vähän. Säilytetään kuitenkin seuraavaa varten. Samoin säilytetään vaunut, matkarattaat, Bumbo, syöttis, vaatteet, pinnis, vaipat (kestot siis)... Eli kaikki. Toivottavasti ei kymmentä vuotta tarvi säilytellä, vaan toinen tulis vähän aiemmin :D Ehkä jos näyttää, että toinen ei ole tulossa lähiaikoina, myydään vaatteet eteenpäin, mutta isoimmat kamppeet säilytetään, koka ovat hyviä (ja kalliita). Turha ostaa uusia seuraavalle, jos edelliset on erittäin hyviä ja käyttökelpoisia.

Han ja Sampo 8kk+

Vierailija
16/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa alkaa helpottaa koko perheessä =)

Auroran Oliverista oli valloittavia kuvia!

G: säilytän periaatteessa kaiken tavaran ja vaatteet, jos meille joskus tulee vielä toinen mukula.

Äitee on tulossa käymään ja lähdetään kaupoille. Sunnuntaina meen kirppikselle myymään ja pitäis kattoo kamat sinne ja hinnoitella, blääh!

oikein ihanaa viikonloppua kaikille

mykis

Vierailija
17/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas päiväunien aika, joten missäpäs muualla aika kuluu...;)

Tikru, vois alkaa kehitellä Ronja & Oliver Ltd kuvioita:) Näkyy molemmilla olevan homma hyvin hansakassa!

Mykis, vai kirpparille. Mä kans olen omia ja Oliverin vaatteita kasannut ja mennään äidin kanssa parin viikon päästä myymään. Nyt kaikki jakkupuvut myyntiin (mitkä ei enää sit muodissa kun duuniin palaan) ja O:n pieneksi käyneet vaatteet + kenkiä, laukkuja ja muuta roinaa. Nyt saa pukeutua muutaman vuoden vähän rennommin ja unohtaa noi duunivaatteet:))

Piki, ihana kuulla että sulla " lomapäivä" . Olet ollut kyllä mielessä ja sun jaksamista olen pohtinut! Siis onhan niitä suurperheen äitejä joilla vielä suurempaa hulinaa, mutta onhan toi ihan uutta sulle sekä hoitolapselle. Kyllä meillä taitaa olla kädet täynnä jo tän ekan kanssa kaikilla:)

Mä säästän paremmat vaatteet ja vaunut kyllä. Mutta sitterit lähtee kirpparille nyt ja kaikki perus vaatteet. Sekä autokaukalo on nyt myynnissä. Eli ostan sit ne uudet jos/kun toinen tulee. Ei tilaa säilyttää, ja saattaa äiskän maku muuttua vuosien varrella.

Nyt O nukkunut viisi viimeisintä yötä 20-09 eli 13h. Herää kyllä aamulla tankkaamaan, niinkuin tänäänkin heräsi 07:00 11h unien jälkeen, söi ja jatkoi vielä kaksi tuntia. Olen nyt tyytyväinen tähän ja unohdan moiset unikoulut ja yösyöttöjen lopetusyritykset koska meillä nukutaan pitkä pätkä aina, eikä 3-4h.

Puuroa maistatin piiiitkästä aikaa 2kk tauon jälkeen ja riisipuuro sellaisenaan maistui. Kun laitoin sosetta.... yök, mutta pelkästään nam!! Ja tänään lounaaksi ulkoilun jälkeen söi pienen lihasosepurkin ja kun vähän loppui kesken avasin persikan jälkkäriksi, niin meni sekin purkki lähes kokonaan=) Ehkä meidän poitsu alkaa vihdoin syödä kunnolla.

Lisäsin vielä muutaman foton:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Oliver muuten tykkää jammailla. Kun laitan musiikkia ja alan tanssimaan, alkaa O:n peppu heilua ja jalat joustaa. Suloisen näköistä!!!:=)

Unohtui varmaan kommentoida vaikka mitä, mut palaan myöhemmin..

A & O 8kk

Vierailija
18/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli päikkäreillä niin äidillä on aikaa istahtaa koneelle.. eemeli yhä vaan on tukkoinen, mutta nukutin nyt ulos, kun sitä kuumetta ei kerran ja onneksi ole tullut¿eilenkin nukkui ulkona ja nukkuikin sitten päivän aikana vaan yhdet päikkärit, kun heräsi yöunilta vasta ennen yhtätoista, oli kyllä aamuyöstä reilun tunnin hereillä, kun oli ihan tukossa :o( onneksi tukkoisuudesta huolimatta jaksaa olla hyväntuulinen ja varsin energinen :o)

Meillä onkin tulossa tylsä viikonloppu kun mies on koko v.lopun koulutuksessa, iltaisin tulee kyllä kotiin, mutta eemeli onkin sitten jo iltapuuhissa tai nukkumassa¿vauvauintikin jää väliin, kun eemeli ja mieskin on ihan tukkoinen..tänään illemmalla ajattelin eemelin kanssa lähteä naapurikaupunkiin vähän isompaan kauppaan ruokaostoksille :o)

PIKI: mukavaa, että olotila on taas melkeinpä huippuluokkaa, kyllä se väsymys vaan saa mielen niin pohjalle ja elämän näyttämään harmaalta, mutta onneksi siis kaikki taas hyvin :o) tuli kyllä niin pahamieli lukiessa sun pahaa oloa¿

G: mä kanssa olen kaikki tavarat säästänyt, vielä niitä on siellä täällä, kun ei oikein sopivaa säilytystilaa ole löytynyt, kylmää säilytystilaa kyllä on, toivottavasti kaikki mobilesta lähtien säilyy kylmissäkin tiloissa. eilen otettiin sängystä mobile pois kun iltaisin eemeli suunnilleen roikkuu mobilessa, kun sängyssään seisoskelee¿

HAMMASLÄÄKÄRISTÄ tuli meille ainakin kutsu ja oltiin siellä tosiaan tiistaina eli noin 8kk ikäisenä tai suuhygienistihän se oli.. meillä kun ei hampaita vielä ole niin ikeniä oltiin näyttämässä ja hammasharja saatiin¿

KANDI: eikös sanota, että unikoulu vie kolme yötä ja sitten rupeaa kaikki olemaan paremmin, toivottavasti niin :o)

HENNA pikaista paranemista Joelille! Ja ne Nalle Puh vaunut oli kyl tosi makeet :o) täällä siis kanssa yks Nalle Puh fani¿eemelin huoneessa kaikki on melkein nalle puhia, tapetit, matto, lamppu, taulut, pehmot¿

AURORA: kylläpäs oliver nukkuu hirmu hyviä yöunia :o) tosi hyvä! ja tanssiikin jo, varmaan suloista! tosi supersuloisia kuvia ja toi rentonojailu sängynreunaan on kyllä niin tuttua :o)

Ai niin eemeli otti eilen varsinaisia ensimmäisiä askelia , nousi seisomaan kävelytuolia vasten ja kun se läksi karkuun niin kävellä taapersi mukana, suloista, mutta ehkä vielä vähän liian aikaista, kolhuja tulee jo nyt liikaa¿

Kaveri eemeliä kaksitoista päivää vanhemman pojan kanssa on tulossa tuomaan laivatuliaisia eemelille, pitäsi varmaan aloittaa viikonloppusiivousta ennen sitä¿ ovat molemmat kanssa flunssassa niin ei voi poikiin tarttua puolin eikä toisin..

Ja vielä kysymys: oletteko kylvettäneet flunssaista ihan normaalisti? ei kai se ole rajoitettua ainakaan kun kuumetta ei ole¿ huomenna kun ei vauvauintiin päästä niin kylpyyn poitsu on laitettava :o)

Pajuska+ulkona tuhiseva eemeli eilen 8kkk

Vierailija
19/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Arttu meni vasta kahdelta toisille päikille, kun oltiin kaupassa pyörimässä. (Siellä kun jaksaa kukkua, ja innoissaan hiplaisi kaikkea eteen sattuvaa¿ Nytkin ehti vetää Hesburgerissa mun tarjottimen syliinsä pöydältä, kun hain ketsuppia :D Onneks oli vaan hamppari kyydissä ja sekin vielä paperissa¿) Kunhan A tuolta herää, niin lähdenkin viemään sitä sinne siskolleni yökylään =) Aah¿ Mielummin mä nukkuisin Arttu kainalossa, mutta ihanaa ajatella huomisaamua, kun saa nukkua! Oon ihan hirmu aamu-uninen, ja taas illalla ei uni tulis millään¿

Jatkan muuten gallupia, vaikka tästä ehkä joskus joku G olikin:

Mitä tavaraa tms. olette huomanneet, että tulette hankkimaan, jos/kun toinen lapsi tulee- mitä siis ei tämän ensimmäisen kanssa tullut hankittua???

Mulle tuli tämä kysymys mieleen nyt vuorostaan HANIN vastauksesta, koska tuo Bumbo on ehdoton ostos seuraavan kanssa! Esim. suihkussa ois niin kätevä, kun toinen voi istuskella siinä nakuna jne. Ja ainakin Arttu oli ihan hirmu pienestä asti sitterissäkin sellanen, että ois vaan pitänyt saada olla pystymmässä¿ Joten Bumbon aion hankkia :)

Samoin ehkä imetystyynyn, koska Artun kanssa ne kuukaudet oli aika tuskaa istuen imettää ¿ suurin syy tosin se murtunut häntäluu, mutta kuitenkin. Luulen, että se vois kuitenkin olla iso apu, vaikka o-aikana mielsinkin sen turhaksi¿

Vaatteista aion hankkia (jos jotain tarvitsee hankkia, nyt vaatetta yllin kyllin) VAIN kärjellisiä unipukuja, samoin hamstraan mielummin bodyja kuin paitoja. Eli käytännöllisyyttä vaalien, heh!

Tuteissa ja tuttipulloissa olen viisaampi ¿ niitä ei tod. tarvitse niin montaa, kuin Artullakin nyt on ;)

Mitäköhän muuta¿ No, ainakin nuo tuli äkkiseltään mieleen. Kummasti se elämä vaan opettaa =)

AURORA - totta, kädet on täynnä jo tämän ekan oman kanssa, niin olihan tämä viikko aikamoisen väsyttävä. Ja nimenomaan kirjaimellisesti väsyttävä ¿ kaipaan päiväunia niiiiin kovasti! Mutta jospa se tästä ajan kanssa¿ Niin haluan kovasti uskoa :)

Tuosta yö(tai aamu-)tankkauksesta vielä: mäkään en jaksa sitä pois lähteä karsimaan. Arttukin syö parhaimmillaan vikan kerran illalla jo klo 19, niin onhan se varmasti kova nälkä silloin 5-6 aamulla. Ja koska muuten A oikeasti aloittaisi päivänsä jo silloin, niin paljon helpommalla pääsen, kun nousen pullon hakemaan, kuin että nousisin jo silloin pojan kanssa ylös :)

Viime yö meni pitkästä aikaa kivasti. 2 kertaa heräsi tuttia itkemään (oli mun kainalossa, joten tutti vaan suuhun ja jatkettiin unia), ja aamulla vasta klo 6 halusi maitoa. Siitä jatkettiin unia, ja herättiin 8:15! =D (Nukahti illalla 19:30, joten reilu12,5h unta täälläkin.)

Arttu on muuten samanlainen jammailija! Musiikki veressä :) Esim. syöttötuolissa ollessa kädet hakkaa pöytää ja pepulla pomppii ylösalas. Ihana!

Ja eiköhän ne teidänkin miehen ruokahalut ala sieltä tosiaan kasvaa, kun noin hienosti meni :) Ulkoilu muuten saa kummasti ruoan maistumaan paremmin.

Ja oli aivan ihania kuvia Oliverista!!!!!!!!!! (Jälleen kerran siis :D)

PAJUSKAN Eemlikin nuhanenä :( Meillä viime yö meni jo vähän paremmin, toivottavasti nuha ois häviämässä kokonaan¿ Kyllä mä ainakin olen ulkona Arttua pitänyt nuhaisenakin, kun ei kuumetta ole. Puen tosin normaalia lämpimämmin päälle. Samoin kyllä kylvetetäänkin ihan normaalisti, sen jälkeen vaan kun on tarkkana, ettei yhtään kylmetä itteään (meillä nimittäin tosi kylmä talo, jollei takkaa polteta). Eli rasvataan ja puetaan jo siellä suihkun puolella jne., ei siis nakuilla enää kylvyn jälkeen, kuten ¿ei-kipeänä¿-saatetaan tehdä.

Ja Eemeli eilen ¿hiihdellyt¿ kävelytuolin kanssa! Vähän hienoa! Toiset ne jo taapertaa, meillä vasta harjoitellaan etenemistä :)

Mutta ei kai tässä kummempia taasen¿ Käytin muuten Helmin toissailtana el.lääkärissä sen hännän takia: joku siihen oli purrut, mutta ei siitä paiseesta mätää tullut. Näkyi vaan kaksi jo parantumassa olevaa ¿reikää¿, niin kuin ois hampaan jäljet. Että mikä lie ökkömökö¿ Röntgen-kuvatkin otettiin, mutta ei ollut murtumaa ¿ vähän nikama ehkä liikahtanut, mutta sille ei voi mitään tehdä. Eli almost 90e turhasta¿ :( No, mikään raha ei ole liikaa, jos sillä saadaan meitin lapset (Arttu ja eläimet) kuntoon!!! Hyvähän se vaan oli, ettei siellä mitään ollut. Ja onneks Helmi ei ollut mulle edes vihainen, vaikka saikin taas (nukutus)piikistä¿ Aamulla juoksi mua jo iloisena vastaan, kun nousin.

Jep, nyt pakkaamaan vielä Artun viimesiä tavaroita yökylää varten. Itse aion hakea pizzan, kattoa digiboxista kaiken mahdollisen nauhoitetun ja vaan lööbailla ja nukkua pitkään =) Oi, tuo ihana keksintö nimeltä digiboxi, jolla voi nauhoittaa kahta kanavaa ja katsoa vielä samaan aikaan kolmatta ¿ aarre vempele! (Paitsi silloin kun se ei pelitä, heh!)

Heippati hei sitten taas!

P

Vierailija
20/38 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ja mamma tuli tuulettamaan aivojaan nettiin.. ;)

HENNA ¿ ymmärrän IHAN TÄYSIN ne Nalle Puh-vaunut!!! Jos oot kuullut niitä negatiivisia kokemuksiakin niin ootko kuullut miksi eivät ole kyseisistä vaunuista tykänneet? Sitten olisi ehkä helpompi miettiä onko joku niistä puuttuvista/huonoista ominaisuuksista sulle tärkeä.. Hankalaa varmasti päättää.. Onko Joel vielä kuumeessa? Pikaista paranemista toivon sinne!

KANDI siellä lopettelee yöimetyksiä ja käy unikoulua.. Kolmas kerta (yö) toden sanoo vai? ;) Tsemppiä, ei kai se väsymys kauaa vaivaa..

PI-KI nauttii yhden lapsen ¿lomasta¿! ;) Ihana lukea että olet jo noin aurinkoisella tuulella! Jep, hoitopöytä menee myyntiin syystä että meillä on kylppärin tasolla ihan lavuaarin vieressä loistava hoitotaso ja täytyy myöntää että tuota hoitopöytää ei ole käytetty kuin ihan pari kertaa. Ajattelin laittaa sen tilalle Oonan huoneeseen ihan tavallisen IKEAN lipaston joka on tyhjänpanttina meidän makkarissa. Turvakaukalo on sellanen joka ostettiin 2-kaukaloksi ja ei olla käytetty kertaakaan.. :( Kaikki muut ajattelin kyllä säilyttää (vaatteet, vaunut, rintareput, sitterit, bumbot jne), josko meille joskus tulisi vielä toinen lapsi. :) Toiveissa olisi, mutta ehkä sitten parin vuoden päästä. Ja en tiedä hankitaanko mitään kummempia sitten jos toinen meille suodaan, ihan vauva-ajalle hankin ehkä enemmän kietaisubodyja ja kokopotkupukuja (jossa on vetskari tai nepparit koko matkan), ja vältän tosiaan noita paitoja.. Ja muuten meidänkin perheessä digiboxi on äidin paras kaveri! ;) hih! Nautinnollista iltaa + yötä!!!

Kiva kun MYKIKSEN perheessä alkaa flunssa helpottaa!!! :) Tsemppiä kirppisprojektiin, munkin pitäis sellanen toteuttaa mutta mitenköhän siihen löytäis energiaa ja aikaa..

AURORAN Oliver oli herkutellut soseilla, nam! Meilläkin maistui persikka tänään.. Ja meilläkin tykätään jammailla! ;) Tosin vielä lattialla, mutta eiköhän sitten myöhemmin ihan pystyssäkin.

PAJUSKAN Eemeli on vieläkin tukkoinen, hienoa jos hän jaksaa olla kuitenkin hyväntuulinen vaikka on dedä dukossa. :) Vai on ensimmäisiä askeliakin otettu! Wow! Nauttikaahan kauppareissusta ja koittakaa jaksaa tylsä viikonloppu ¿ilman¿ isiä!

OK, tämä mamma menee nyt syömään jotain ja ottaa vähän rennosti soffalla. Aion pistää miehen siivoamaan tänään! ;) Enkös ole ovela!?

Mammis + Oona 6+kk[/color] [color=red]♥ [/color]