Kokemuksia tai suosituksia lasten sähköhammasharjoista?
Kommentit (8)
Meidän viisivuotias poika on nyt muutaman kerran pessyt hampaitaan samanlaisella harjalla kuin me aikuisetkin eli Braunin perussähköhammasharjalla. Minusta vain tuntuu, että se harja on vähän turhan iso ja sillä on hankala saada poskihampaita pestyksi.
Olisinkin kysynyt, että onko ne tuohon koneeseen saatavat lasten harjat yhtään pienempiä vai onko ainoa ero niiden väritys ja pehmeämmät harjakset. Muutoin voin kyllä suositella tuota Braunin harjaa.
Meillä on Braunin harja, sellainen Disney - lapsille tarkoitettu joka soittaa musiikkia kun minuutti on harjattu. 5 v joka aiemmin oli todella laiska pesemään, on nyt vuoden verran jo pessyt innoissaan sillä. On " hellempi" kuin meillä aikuisilla käytössä oleva Braunin perusmalli. Lisäksi siihen saa ostettua harjasosia esim. prinsessa-kuvilla tai spiderman-versiona.
mutta ensimmäisen vuoden minä pesin ne ja katsottiin yhdessä peilistä, miten homma hoituu. Nyt osaa jo pestä itse todella hienosti, mutta juuri nuo poskihampaathan on haaste tuon ikäiselle, oli sitten mikä tahansa harja.. :D
Nyt tokaluokalla kun käytiin koulun hammashoito-käynnillä, niin harjausopastuksessa ei oltu huomioitu sähköhammasharjan käyttäjää ja poika harjaili tavallisella harjall ihan kuin ensimmäistä kertaa elämässään.. :/ No onneksi olin mukana ja saatiin opastusta sitten sillekin tyylille. Sähköhammasharjallahan kun pestään aivan eri tavalla kuin tavallisella.. ei saa hangata, pitää vain " liu´uttaa" .. ;D
kaksospojilla on ollut keväästä käytössä Braunin soiva lasten sähköhammasharja. Muuten kiva ja kätevä, mutta ei pese riittävän hyvin. Jos pojat syövät iltapalaksi vähänkin " tiukkaa" tavaraa, kuten vaikkapa hapankorppua, jä poskihampaiden uurteisiin likaa. Vaikka näen sen ja harjaan parhaani mukaan, se ei irtoa ennen kuin vaihdan tavalliseen harjaan. Oma Braun taas tuntuu sen verran sähäkältä, etten ole uskaltanut sitä käyttää pojilla.
Poika sai 2-vuotislahjaksi Braunin lastenharjan, kun hammaspesu alkoi muuttua kiukutteluksi. Sen jälkeen ei ole kiukkua meillä ollut eli hampaat saa pestä ihan suosiolla joka ilta ja aamu. Minä siis pesen.
Meillä hampaidenpesijä on vielä himpun verran alle kaksivuotias. Tavallisella harjalla peseminen on taistelua ja keksi kokeilla hänelle aikuisten sähköhammasharjaa, josta hän tykkäsi paljon, mutta en sillä oikein uskalla pestä, kun on tosiaan aika sähäkkä.
Täytyy käydä katselemassa noita lasten omia malleja. Kiitoksia avusta.
Jokaisella vain oma harjapäänsä, lapsilla vähän pehmeämmät kuin aikuisilla. Pesee hyvin, voin suositella.
sähköhammasharjatkin kuin aikuisillakin.. Olen hammaslääkärissä tarkistuttanut, että sopivat käyttöön! :D Mitään erikois-harjapäitä ei varmasti kannata ostaa, vaan ihan se perusmalli..