Uskaltaisitteko 3.raskauskuukaudella lentää viikoksi lomalle eteläeurooppalaiseen kaupunkiin?
Kommentit (6)
2. kuukaudella olin Mallorcalla, 4. kuukaudella Venäjällä ja 6. kuukaudella Madeiralla. Eikä tullut kyllä edes mieleen miettiä, että voisinko matkustaa...
että parasta olisi kotona niin älä ihmeessä matkusta minnekään!
ja kun tulin takaisin pyysin neuvolaa ottamaan verikokeen etten vain ole saanut toksmoplasmoosia salaatista tms, maassa johon matkustin on tuo toksmo paljon yleisempäâ kuin suomessa.
Totta kai, jos vaan olo on hyvä ja mieli tekee. Raskauden aikana en matkustaisi malaria-alueille sademetsiin lääkäripalvelujen ulottumattomiin, mutta kaikkialle muualle kyllä.
Jos keskenmeno tulee, niin se tulee. Sille ei mitään voi. Alkuvaiheen keskenmenot harvoin tarvitsevat välitöntä sairaalahoitoa. Tietty kannattaa ottaa matkavakuutus, mutta niin kannattaa vaikka ei olisi raskaanakaan.
Ekan raskauden aikana olin viikon etelässä ilman huolenhäivää ja tokan raskauden alussa kiertämässä autolla pohjoismaita. Matkan jälkeen sain keskenmenon, ja nyt on matka etelään varattuna ja uusi raskaus suunnitteilla ja mietin todella paljon uskallanko antaa uudelle raskaudelle mahdollisuuden ennen matkaa.
olin 17. viikolla Mallorcalla ja enkä edes huomannut matkalla raskauttani, mitä nyt jossain yleisessä vessassa alkoi etomaan.
Matkakohde valittiin sen perusteella, että kunnolliset lääkäripalvelut on saatavilla (iso Palman kaupunki 20km päässä) jos jotain sattuisi. Jollekin pienelle Kreikan saarelle en olisi lähtenyt, enkä tietystikään mihinkään länsimaisen terveydenhoidon ulottumattomiin!