Kaveri hankkiutui raskaaksi, yksinhuoltajuuden ihanuus edessä....
Onko kokemuksia vastaavasta: vauvakuume vaivaa vuosikausia, mutta sopivaa miestä ei löydy. Niinpä hankkiudutaan raskaaksi lyhyen seurustelun päätteeksi ja suhde hiipuu pian sen jälkeen. Mies kyllä tietää olevansa tulossa isäksi, mutta samalla hänelle tehdään selväksi, ettei perhe-elämää ole tiedossa.
Itselläni on kaksi lasta ja mies. Olen yrittänyt varoittaa ystävääni, ettei lasten kanssa ole aina niin ruusuista vaikka onkin toinen aikuinen arkea jakamassa, saatikka sitten kun hoitaa kaiken yksin. Varoituksista ei ole nähtävästi välitetty... Olen kyllä iloinen ystäväni puolesta, koska äitiys on kuitenkin jotain niin hienoa, että kaikkien sitä haluavien pitäisi voida siitä päästä osalliseksi. Toisaalta kuitenkin pelottaa, että miten hän tulee jaksamaan ja vähän surettaa lapsenkin puolesta, koska mielestäni lapsella on oikeus molempiin vanhempiin.
Kommentit (2)
Ei kai kukaan aikuinen ihminen kuvittele lasten kanssa olevan pelkkää onnea ja autuutta..
Itse olen yksinhuoltajaksi päätynyt vastoin omaa tahtoa ja silti selviytynyt ihan mukavasti.
Kun ei kuulu sinulle pätkääkään ap.
Live and let live!