Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehyläinen perhe kertoilee...

Vierailija
17.10.2007 |

Kun täälläkin kovasti mesotaan siitä, että vuorotyöstä maksettava sairaanhoitajan kokonaisansio 2500e/kk on aivan hyvä kuukausiansio, voisin vaikka haistattaa pitkät peet.

Meillä perheessä on kaksi terveydenhoitoalan ammattilaista, minä lähihoitaja tienaan 1620e/kk ja mieheni sairaanhoitajana 1890e/kk. Molemmat teemme päivätyötä, työpisteemme on sellainen jossa ei muuta voi tehdäkään. Meillä on kaksi lasta, pieni vuokra-asunto ja autoa ei käytössä ollenkaan. Rahat riittää juuri ja juuri normaaliin elämiseen, lomamatkoilla ei olla käyty koskaan, kalliit hankinnat täytyy tehdä osamaksulla. Lasten harrastukset ovat onneksi edullisia, mummot ja papat jeesaa onneksi aina isompien harrastusvälineiden ostamisessa.

Tehyläisiä ollaan molemmat, ja irtisanouduttu töistämme. Luonnetta tämä on kasvattanut sen verran, että tuskin todellakaan menemme joulukuussa töihin enää tällä palkalla. Norjaan olemme kerran jo olleet menossa, mutta isovanhemmat surisivat ikäväänsä liikaa. Onpa kerran riitatilanteessa mieheni käskenyt hommata itselleni vauraamman miehen, joka pystyisi perhettä paremmin elättämään.

Että semmoiset hyvätuloiset täällä päin Helsinkiä : (

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mieheni tienaa 1800¿/kk ja minä 1100¿/kk, maksamme asuntolainaa kuukausittain 1200¿, oma valinta. Mistään emme ole jääneet paitsi, ei ne tulot vaan menot ystäväiseni.

Vierailija
2/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin palkan suunnilleen mutta muiden alojen palkkaa en tiennyt. Irtisanon itseni ja vaihdan alaa. Raha ratkaisee, ainakin nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteensä vielä pienemmät tulot ja ihan hyvin pärjäämme - ei me mitään kahta kertaa vuodessa etelässä käydä, mutta ruokaa saamme juuri sellaista ja senhintaista kuin haluamme ja autokin löytyy (tosin ei käytetä sitä päivittäin). Minne teillä oikein menee noin paljon rahaa? Rankka työ = rankat huvit?

Vierailija
4/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nelihenkinen perhe jonka yhteistulot ovat 900e kuussa. Lisäksi saamme lapsilisää kuten tekin, ja käteen kuussa saamme yhteensä 1620e.

Meillä on vuokra-asunto, mutta rahat riittävät auton ylläpitoon (käytetty auto) ja tullaan toimeen oikein mainiosti.

Vierailija
5/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien hoitomaksun ja pakolliset menot (auto pakko olla työpaikan sijainnin takia) ei rahaa paljon jää mutta juuri ja juuri riittää. Olemme väliinputoajia siinäkin mielessä että esim. asumistukea emme näillä tuloilla saa. Helpompaa olisi vaan heittäytyä sossun varaan, voisimme molemmat olla kotona, melkein kaikki maksettaisiin...

Turha on mielestäni tuollaisilla tuloilla valittaa! LÄHIHOITAJANA sinulla on sitä paitsi HYVÄ palkka, yksityisellä puolella kahdella lh-ystävälläni palkka on pikkasen päälle tonnin, NETTONA. Huh huh, on ahneita ihmisiä.

Vierailija
6/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies tienaa 1700e/kk nettona ja minä 930e . joka päivä on saatu syödyksi ja maksellaan omakotitalo ja autolainaa pois . kyllä minä oisin oikein tyytyväinen tuollasiin summiin ihan päivätyöstä , kun itse pakerran kaks vuorotyössä . . .

Vierailija
7/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei mikään Teho-osaston hengenpelastaja.

Ja lähihoitajako ei mielestäsi ole mitään? Kyllä kuule lähes yhtä kusessa olisitte, jos perushoitajat ja lähärit tekisivät superin johdolla saman tempun, kuin tehy.

Vierailija
8/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

ei mikään Teho-osaston hengenpelastaja.

Ja lähihoitajako ei mielestäsi ole mitään? Kyllä kuule lähes yhtä kusessa olisitte, jos perushoitajat ja lähärit tekisivät superin johdolla saman tempun, kuin tehy.

Joku mainitsi teho-osaston hengenpelastuksen ja toinen korjasi, että ap ei ollut teholla töissä. Arvostuksesta ei ollut kyse, vaan toinen selvensi toisen kirjoitusta.

Vierailija
9/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täyttää ihan oikea irtisanoutumislappu!

Vierailija
10/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin tiesit alaa valitessa, että palkka ei ole hyvä.

Vierailija
11/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa 1800¿/kk ja minä 1100¿/kk, maksamme asuntolainaa kuukausittain 1200¿, oma valinta. Mistään emme ole jääneet paitsi, ei ne tulot vaan menot ystäväiseni.

Vierailija
12/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikset ole täydentänyt omia opintojasi?

Tehkää vuorotellen töitä, pitäkää lapset kotihoidossa, kun kerran apujoukkojakin on ja täydennä ammattitaitoasi.

Vierailija
13/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä minä sosionomi tienaan 1900e ja mies piirun verran enemmän. Perheesä yksi lapsi ja rakenteilla omakotitalo, omistusasunnossa asumiseen meillä on ollut varaa jo vuosia, vaikka nykyisen asunnon oston aikoihin tulotkin oli pienemmät. Varaa on elää ihan mukavasti.

Ai niin, mutta emme asukaan Helsingissä, vaan keskikokoisessa kaupungissa. Olisiko siinä ideaa teillekin?

Vierailija
14/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuliko yllätyksenä palkkaus?

Vierailija
15/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyllä kaksi huonotuloista kuitenkin aina enemmän saa kuin yksi keskituloinen......minulla myös omistusasunto ja varaa kaikkeen mitä haluan ilman osamaksuja...lapsellakin on omat rahastosäästönsä. Tosin minä olen säästäväinen ja esim. ruoan teen itse...en omista autoa vaan pyöräilen lähes kaikkialle, pääkaupunkiseudulla asustelen.

Vierailija
16/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa uraansa ja perheen rakentamista miehesi huomasi katsoa palkkalaskelmaansa?

Vierailija
17/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... voivat tulla kokeilemaan työn vaativuutta hoitajina esim. tehohoitotyössä tai niin kuin minä leikkaussalissa. Olisiko kanttia toimia esim. kriisitilanteessa. Pystyisitkö toimimaan hätätilanteessa, jos potilas tekisi kuolemaa? Tästä palkkavaatimuksissa on kyse. Liian pieni palkka työn vaativuuteen nähde. Työ ei ole mitään pilipalihommaa. Tätä ei näytä moni ymmärtävän.

Vierailija
18/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on jo niin tehnyt. Siitähän kertoo kyseisen seudun työvoimapula, jota ei kaikkialla Suomessa ole!

Vierailija
19/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vähän mitä turhaa ostatte!

Meillä vielä hieman pienemmät palkat, asutaan Helsingissä omistusasunnossa ja matkaillaan kaksi kertaa vuodessa ulkomailla ja juuri ostettiin uusi auto (22 000 ¿) käteisellä.

Kun elää säästeliäästi niin rahaa riittää vaikka mihin!

Vierailija
20/23 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alalla olisi palkka vaativuuden mukaan . Ei kaikki insinööritkään samaa palkka saa ..., mutta nämä marisijat taitavatkin olla ns. huonommissa sairaanhoito töissä, ei kaikki voi olla teholla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän