Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektioon pääsy

17.10.2007 |

Millä perusteilla pääsee sektioon? Onko kellään kokemusta esim. naistenklinikalla tehdyistä suunnitelluista sektioista? Itsellä vaikea ensimmäinen synnytys, joka pääty sektioon yms. siihen liittyvää..Mutta nyt en enää olekaan varma, onko sektio mahdollinen. Pohdin jo yksityisen vaihtoehtoa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en osaa sanoa, mutta ei se kovin kallista taida olla, näin muistan lukeneeni, muutama satanen enemmän.

Mutta yksityisessä sairaalassa tehty (ainakin se johon itse otin aikoinaan yhteyttä) sektio olisi tullut maksamaan n. 4000 euroa.

Vierailija
2/21 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein perillä näistä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaus, sippu81!Mielestäni jokainen tietää melko tarkkaan, mikä on itselle parasta, en ymmärrä, miksi siitä pitää alkaa jonkun toisen vääntämään, vain sillä verukkeella, että on lääkäri ja tietää muka paremmin.

Mulle sanottiin yksityiseltä puolelta, että tulis maksamaan vajaa 300e sektio, siihen sisältyy anestesialääkärin osuus myös.

Vierailija
4/21 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni se menee jotenkin niin että etsit käsiisi lääkärin yksityiseltä puolelta jolta se sektio " kinutaan" ja tämän lääkärin tulee siis myös työskennellä ko. sairaalassa. Ja hän sitten tulee leikkaamaan sinut kun aika on. En siis todella tiedä sen kummemmin.

En joutunut tähän vaihtoehtoon sen enemmän tutustumaan koska pidin päädin ja sain pelkosektion ihan julkiselta puolelta, vaikka kyseessä siis oli esikoinen ja ei siis mitään traumaattista synnytyskokemusta taustalla. Lääkärit suhtautuivat aikasta nuivasti mutta myös kertoivat ettei ketään voida pakottaa synnyttämään alakautta. Joten kyllä sinäkin sen sektion saat kun vain pidät pääsi. Tsemppiä!

Vierailija
5/21 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tuossa ensimmäisessä viestissä puhuin siis ihan yksityisestä sairaalasta joka tekee keisarinleikkauksia. Eli sinne otetaan yhteyttä (vähän niinkuin hammaslääkärin varais :o)) ja ilmeisesti vain sovitaan sektioaika ja muut tarvittavat käynnit. Tuossa yksityisessä sairaalassa sektio olisi tullut maksamaan n. 4000 euroa.

Vierailija
6/21 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelkosektiota, koska en alatiesynnytystä pelkää, vaan kyseessä ns. järkisyyt ja tod. näk. myös lääketieteelliset syyt ensimmäisen synnytyksen sektioon päätymisen vuoksi.

Vierailija
7/21 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän sillä mitään väliä taida olla mitä niissä sairaalan papereissa lukee, siis tarkoitan että onko kyseessä pelkosektio vai " järkisyy" sektio. Kyllä lääkärit antavat sektioajan varmaan jos katsovat tarpeelliseksi ja jos eivät ja silti vaadit sektion niin pelkosektio nimikkeellähän se silloin taitaa tulla.

Toivon todella että saat sektioajan! Hyvää jatkoa!

Vierailija
8/21 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä juuri, että pelkään että en saa olla itse päättämässä synnytystavasta, vaan minut pakotetaan johonkin mitä en halua ja pelkään, että siinä käy sitten huonosti.

Tämä ainokainen oli yllätysperätilassa ja siksi leikattiin, vaikka pelkäsin leikkausta aivan paniikissa. Synnytys oli ollut silloin käynnissä hyvän tovin.

Mutta onneksi leikattiin, näin jälkeenpäin ajateltuna. Ehkä sen ansiosta meillä on terve poika. Sektioista toivuin hyvin. Toki olin aluksi kipeä, mutta äkkiä siitä toipui kun pääsi kotiin.

Nyt sitten mahd. seuraavankin haluaisin sektiolla, kun se on tuttu tapa ja en enää luota lääkäreiden lausuntoihin siitä mahtuuko lapsi tulemaan, onko lapsi mitenpäin yms. Ne meni niin mieleen eka kerralla....

Puhuin äitiysneuvolan terveydenhoitajan kanssa tästä ja hänen mukaansa ei voi luvata sektiota, synnytystapa selviäisi sitten synnytystaparvioinnissa.

Ja Oyssissa ei kuulemma enää ole yksityispotilaita.

Vierailija
9/21 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin kova kammo siihen, että en saa itse päättää kehostani.....

Kovasti ollaan mietitty antaa toiselle lapselle ns. lupa tulla, mutta tämä asia jarruttaa PALJON.

Vierailija
10/21 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan jaksa uskoa, että jäisit ilman sitä sektiota...

Kannattaa selvittää yksityisen kautta, jos se tuottaa julkisella puolella liikaa työtä. Ja kuten joku sanoi, niin ei ketään voida pakottaa alatiesynnytykseen.

Terv sippu

Vierailija
11/21 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä jos sattus tulemaan raskaaksi, jos Luoja suo, niin sitten menisi noin kauan raskausajasta kärvistelyyn/ stressaamiseen, että miten se lapsi sieltä syntyy.....

Kerroppas tarkemmin sinä joka olet hoitanut kaikki neuvolakäynnit sun muut yksityisen kautta?

Voiko käydä yksityisellä esim. pelkästään synnytystapa- arvioinnissa, onko yksityisen lääkärin lausunnolla painoarvoa yliopistollisessa sairaalassa?

Ja kuinka paljon aina yksi neuvola/ lääkärikerta maksaa ja montako niitä tulee noin suunnilleen?

Vierailija
12/21 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta yksityisestä neuvolasta... Mä oon saanu pulittaa neuvolakäynneist suunnilleen 45-50e kerta ja lääkärikäynneist 100e luokkaa...

Oon kyllä ollu enemmän ku tyytyväinen, neuvolan täti on koulutettu kätilö ja lääkäri erikoislääkäri...

Käyntien määrän oon saanu päättää aika lailla itse... onhan se aika arvokasta touhuu, mut tuleepahan ainakin kunnolla hoidetuksi...

Mun ei ole kyllä tarvinnut jauhaa tosta sektiosta kenenkään kanssa... se on jotenkin ollu itsestäänselvyys...

Itse henkilökohtaisesti en jättäisi sektiopäätöstä synnytystapa-arvioon... mulle se tehtiin viimeses raskaudes ja oli yhtä tyhjän kanssa... tosin asia nyt ei koskenut sektiota mitenkään... Vaan eipä ne sielläkään huomannu että meidän poika oli parantumattomasti sairas...

Näin meillä...

Vierailija
13/21 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mututuntumalta sanoisin että uskaltaudu vaan raskaaksi. Niin mäkin uskaltauduin. Alussa mennään ja kaikki kädenväännöt sektiosta vasta edessäpäin. Ensimmäisen sain pelkosektiolla Helsingin NKL:lla, en " päässyt" pelkopolille " vääntämään" kun siellä oli niin kova jono joten pääsin sitten vääntämään kahden eri lääkärin kanssa. Kyllä ne kovin yrittivät pelotella sektion riskeillä ja sain HYVIN arvostevia ja halveksuvia katseita heiltä osakseni mutta kun vain pidin pääni ja kerroin että olen ottanut selvää riskeistä ja että sektio on ollut minulle ainoa vaihtoehto niin kauan kuin olen lastenteosta ollut tietoinen niin kyllähän se sieltä sitten irtosi se sektioaika.

Vierailija
14/21 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin heinäkuussa naistenklinikalla suunniteltu sektio. Päätös sektiosta tehtiin viikolla 37 ja sain ajan heti seuraavalle viikolle. Syynä sektioon oli molempien vauvojen poikkitila. Luultavasti aika olisi annettu jo aiemmin (?) jos vauvat olisivat osoittaneet syntymisen merkkejä.

Itse sektio meni päin hel****ä ja lähes menetimme toisen lapsemme.

Vierailija
15/21 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, että mikä siinä meni niin pieleen??

Vierailija
16/21 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole siis koskaan kuullutkaan sektiosta, eikä ole ollut ko toimenpiteessä??

Vierailija
17/21 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntönä on, että sektion saa jos siihen on lääketieteellinen syy, joka estää normaalin alatiesynnytyksen. Voimakas synnytyspelkokin on sektion aihe (tosin siitä joutuu joskus vääntämään kättä lääkäreiden kanssa).

Vierailija
18/21 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

minulle tehtiin elokuussa jorvissa suunniteltu sektio synnytyspelon vuoksi.Minulla ensinmäinen synnytys oli pitkä ja vaikea.

jouduin käymään muistaakseni kaksi kertaa pelkopolilla ja asia oli sillä selvä,sain haluamani sektion.sinun kannattaa aluksi puhua asiasta neuvolassa,he kertovat kyllä miten asia siitä etenee =)

Vierailija
19/21 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut tässä kohtaa mitään hyötyä. Olen kyllä alun alkaen sanonut, että haluan sektion, mutta neuvolan täti ei ole asiaan sen kummemmin puuttunut. Ratkaisin asian niin, että hommaan sen sektion tekevän lääkärin yksityiseltä puolelta. En minä jaksa alkaa jollain 37 viikoilla alkaa vääntämään asiasta, johan se vauva saattaa syntyä silloin..

Vierailija
20/21 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntynyt kiireellisellä sektiolla synnytyksen pysähtymisen vuoksi (yritettiin alakautta pari päivää) ja toinen syntyi alakautta, synnytys kesti pidempään kuin ensimmäinenkin vaikka luvattiin että ei pitkitetä...ja poikamme vielä menehtyi... oli tosin sairas, joten synnytyksellä ei ollut sen kanssa mitään tekemistä...

Nyt odotan kolmatta lastamme ja olen hoitanut kaikki lääkäri ja neuvolakäynnit yksityisellä... eipä ole kukaan kyseenalaistanut sektiopäätöstä eikä ole tarvinnut juosta millään pelkopoleilla...tosin en olisi kyllä suostunutkaan... Toisaalta kaipa meidän tapauksessa lääkärit osaavat maalaisjärkeä käyttää...kun ei onnistu alakautta niin ei... mainittakoon vielä että jälkimmäisessä synnytyksessä lapsivesi oli mennyt jo ihan vihreäksi soseeksi ja vauva oli vetänyt sitä niin syvälle kuin vaan voi...

että näin...