Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Lauantaita MAALISMASUT***

24.02.2007 |

Ne jotka osaavat eilisen pinon siirtää, niin sen varmaan tekevät.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut niille jotka ovat vauvansa jo saaneet.

En eilen enää jaksanut käydä kirjoittamassa mitään tosin pinon kyllä luin. Eilen oli se äitipoli käynti. Eli painoarvio 3280g, ja jos loppuun saakka menee lääkäri arvioi, että voisi painaa 3800-3900g, no sen tulevaisuus näyttää. Nla käynti oli keskiviikkona, paino oli laskenut, RR laskenut, Sf-mitta 36 cm , että se oli noussut.

Meillä on täysvauhti päällä, lapset katsoo lasten ohjelmia ja minä keitin juuri kahvia jos rupeis aamupalan syöntiin.

Meillä olis tänään syntymäpäivillä käynti iltapäivällä, ei kauheasti innosta.Ei oikein jaksa enää olla seurallinen.Miehen tätin synttärit.

Tänään pitäs käydä lapselle katsomassa suksia jos tuo mummi lähtis mukaan.

kaksosmamma1 rv 37+2

Vierailija
2/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille jotka ovat jo pienen käärönsä noutaneet!

Eilinen päivä oli ihan kauhee. Kierreltiin kaupoilla ja se oli ihan tuskaa. En ole varmaan koskaan noin kipeenä ja uupuneena kaupoilla ollut. Istuin jokaisen penkin kohdalle sattuessa. Käytiin huonekalukaupoissa niin siellä niitä penkkejä, sohvia ja sänkyjä riitti ;) Askossa myyjä kysyi että nytkö se pieni meinaa syntyä, kai minä sitten näytin siltä että koskee!

Selkä tuntui olevan paikoiltaan tuolta alhaalta, aina liikkeelle lähtiessä vihlas tosi kovaa. Alaselkää jomotti ja jaloissa ei ollu voimia lähes ollenkaan. Olin todella voimaton. En ymmärrä... Lopuksi käytiin prismassa ja sinne meinasin jäädä :( Ajattelin että olisin käyny lääkärissä selän takia, mutta tulin kuitenki kotiin. Täällä se selkä rauhottui, mutta alkoi polttamaan ja vihlomaan sisäreisiä ja nivusia ja alamahaa....?!?!

MITÄ NE SEMMOSET POLTTELUT JA VIHLOMISET ON?

Ne tuli aaltomaisesti ja välillä ei koskenu yhtään. Välillä vaan toista reittä jne... Alko jo vähä pelottamaan sitten illalla :/

Yölläki reisiä poltteli, mutta tosi hiljalleen vaan kun sain kuitenki nukuttua. Aamulla jomotti sitten alamahaa. Mie en tiedä että mille tuntuu ne menkkakivut, mutta voiskohan se nyt silti olla tätä jomotusta?

Tänään ajattelin leipoo pullaa, jos vaan kykenen!

Jouhi 35+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi: voisko nuo polttelut olla supistuksia tai jotain sellaista? Mulle avaavat supistukset tuntui alamahassa, selässä ja sisäreisillä.

Nyt pitää kirjoitella hieman inhottavia juttuja, eilen vessassa käydessä pyyhkiessä paperiin tarttui sitkeää, ehkä hieman kellertävää limaa, mutta senkin tulo on nyt loppunut, eikä sitä paljoa tullut, vähän aina paperiin, muutamanvessa reissun yhteydessä. Mietin vain, että voiko limatulppa lähteä irtoamaan pikkuhiljaa?

Huomenna pitäis raahautua veljen pojan synttäreille, eikä kyllä kiinnostais yhtään, hirvee vahtiminen oman kullannupun perään ja ei täälläkään olla turhan sosiaalisella päällä!!

Tänään saa ukko luvan käydä etsimässä ruuveja tuohon pinnasänkyyn, sitten kai pitäis kehdata siivota...

möhkis ja tiitiäinen 36+4

Vierailija
5/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tullut yöllä lähtöä. eikä siis toteutunut madam mamman ennustus. ei syntynyt poika eilen.

yöllä olen jopa vajaan kuusi tuntia nukkunut. ihan hyvä.

nyt aamulla on vatsassa taas myllerretty. ja nyt jo on muutaman kerran tooosi kovaa sattunut. ne ei ole ollut supistuksia, vaan tuskaisen viiltävää kipua alapäässä. ylösnoustessa on tuntunut, eikä kävely sen kivun kanssa ole onnistunut. jalkoja ei kertakaikkiaan ole voinut edes liikuttaa. ihan kuin puukolla oltaisiin viilletty. mitä ihmettä tämä nyt mahtaa olla...

nyt pikkutytölle puuroa keittämään...

ruusunpiikki 38+4

Vierailija
6/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana CAIUS:

ONNEA miljuunasti :) täthän me täällä jo vähän povailtiin kun mitään ei kuulunut..ennustelin mielessäni poikaa mutta mokoma menit tytön tekemään :) No, mun ennustukset ei oo tähänkä asti paikkaansa pitäneet..ihanaa et kaikki meni hyvin..kärsimättöminä täällä synnytyskertomusta odotellaan..sitten kun ehdit ja jaksat.

MIMIMARLE;

Voimia sulle..hyvin se menee usko pois. Me pidetään peukut pystyssä :)

HANAN;

Tervetuloa joukkoon joka ' ei koskaan' jakaudu. Mahtuuhan meitä tänne, pidetään masupino pystyssä maailman napaan asti.

LEANNA;

Paranemisia!! Muista juoda PALJON, ja jos ei uppoo niin sitten tippaan sairaalaan, nesteitä tarvit ja paljon..enemmin kun normaalisti.

DUPPIS;

Kiitos tsemppauksesta :) naureskelin itseksein että mulla taitas olla joka pvä joku noista " lähtö-oireista" , mutta loppujen lopuks istun täällä pallon päällä aina vaan...mutta toivoa ei saa menettää :)

Ihanaa kuulla että pikkumies kasvaa noin huisia vauhtia! Toivottavasti se magneettikuva pelastaa toisen siltä leikkaukselta, mä kun en yhtään tahtois että sinne poloinen joutuu, vaikka hirmusen urhea poika onkin.

JOUHI;

Mulla on ollu noita samoja polttoja joskus muutamia viikkoja sitte. Ei aavistusta mitä ne oli, mutta inhottavia kuitenkin.

Mä tulkitsen menkkakivuiks sellasen ikävän kovan jäytävän jomotuksen alaselässä joka säteilee pitkin kohtua (tai siis sillon säteili kun kohdussa ei ollu mitään elämää, eli sillä pienen kohdun alueella tuntu), nyt ei aavistusta missä asti sen kuuluu tuntua.

EMMI;

Säkö se siellä lenkillä olit painellu? hui sun kanssas! Kai sulla on puhelin mukana ja kotona joku joka lähtee sut hakemaan jos tarvii? Pidähän varas ettei mitään satu. just ton takia mä en uskalla lähteä kauemmas kun ton pari km, jotka pääsen vilkkaampaa tien laitaa, siinä menee tuttuja ohi vähän väliä jotka saa pysäytettyä tarpeen tullen, kun mies on reilun puolen tunnin matkan päässä.

( . ) Uuuh, nukkumiset taitaa olla nukuttu, tällä selällä. Alaselkä on tälläerää ihan tuusan nuuskana. En tiedä ottiko se kyttyrää eilisestä akvaarion siivouksesta, kun kumarassa imuroin pohjaa, vai mistä. Illalla jo pakotti vaikka miten vääntelehdin, yöllä vielä jotenkin meni, mutta viiden tienoilla aamuyöstä alko taas särkeä oikein kunnolla, väliin särky levis nivusiin asti ja väliin katos kokonaan kun jotenki vääntyili. kirottua jos se on tätä nyt loppuaika. Johan mä odottelinki millon tuo alaselkä leviää.

Eilen vaivihkaa rauhallisesti nostellen kantelin akvaarion vesiämpäreitä jotka painaa n.25kg..muutaman supistuksen sain aikaan, semmosen kivuttoman, yöllä sitte ajatuksissani nostin koiran - tuon about 16kg painavan lappalaisen - kun en halunnu sitä laskea käymään tarhassa kun ajurilla oli hätä..tuo piski jää sinne aina luumuilemaan eikä tuu sisään ni en kehtais aina laskea. Sen noston kyllä huomas!! Sen huomas vielä puolen tunnin kuluttuakin! AUH; en taida sittenkä nostella mitää erityistä vastaisuudessa.

Jooh, nyt saa riittää..täytyy mennä liimailemaa akvaarion lamppuun folioo, heijastin osa tippu eilen ja koira ehti ensin...mur.

Tappert ja Puksu 37+6

Vierailija
7/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis mahaa jomottelee nyt myös aaltomaisesti. Ei kohtu kyllä kovetu ollenkaan. Voiko silti olla supistusta? Tuntuu että olis ripuli, vaikka ei olekaan :/ Maha on toiminut hyvin illalla ja aamulla taas uudestaan. (ihmeellistä kyllä) Olo on voimaton ja jaloissa ei edelleenkään voimaa, ihan lötköt! Mikähän minun voimat on vieny kun en mitään ihmeitä ole edes tehny! Ja nyt tuntuu jo selkääki jomottavan. Minkähän edellä tämä on *miettii*

G: Odottaako miehenne jo vauvaa syntyväksi?

Oma mies kuulemma odottaa, mutta samalla toivoo ettei nyt pariin viikkoon ainakaan syntyis että ehtisi tehdä kotona remonttia loppuun! Meidän remontti on semmonen ikuisuus projekti ja veikkaan ettei se valmistu KOSKAAN!

Mekin huomenna menossa siskon pojan synttäreille, jos nyt minä vaan jaksan. Matkaa kuitenkin 150km yhteen suuntaan!

Jouhi taasen

Vierailija
8/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKIS;

Juu, limatulppaa voi tulla mooooonta päivää, ei se aina kerralla irtoo..kuulema.

RUUSUNP;

Aaaaha, vielä täällä :( tyhmää..taas mun ennustus meni pielee, yllättävää! Ne viiltävät kivut, ei aavistusta mitä ne oikeesti on, mutta mä välillä luulen että Puksu on saanu jostain sukkapuikot! Niillä se sitte yllättäen tuikkasee tonne kohdunsuun tienoille ja sattuu niin pirusti ettei voi liikahtaa milliäkään. Jos ne on näitä samoja sullakin? Jos sun muksulla on Letherman-linkkari tai jotain muuta terävämpää tavaraa :)

Taptap..ja nyt se akva

Vierailija
9/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nousi sitten korkea kuume ja illalla kun nousin sohvalta lorahti ihan kunnolla" vettä" pitkin jalkoja,lammikoksi lattialle.

Lähdettiin synnärille.

Mutta vettä se ei ollut testien mukaan,tai jos olikin tuli jostain ns ylhäältä ja loppui sitten.Pissaakaan se ei ollut,sekin vahvistui.

Vauvan sykkeet huiteli 180-190krt/min mistä huolestuimme mutta oli kuumeeni syytä eikä kuulemma tarvitse olla huolissaan.

Kotiin pääsin nukkumaan ja katsellaan mitä tuleman pitää.

Onneksi kotona sillä tauti on kyllä niin kova etten todellakaan jaksaisi nyt synnyttää.Ensin täytyy tulla kuntoon!

Nyt takaisin sängyn pohjalle,tätä influensaa en kyllä toivoisi kenellekkään,edes viholliselle=/

L+5+rv 36+

Vierailija
10/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen kuuloista, ihan supistuksilta kuulostaisi, mutta tosiaan ton mahan pitäis kovettua... Enteilisikö kuitenkin lähtöä?? Tai jotenkin kypsyttelisi paikkoja, en tiedä.

Vierailija
11/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvansa saaneille. En ole oikein ihan vainulla ketkä kaikki ovat jo saaneet. Sais tuo omakin jo kohta tulla. Mulla enää noin viikko laskettuun. Hui kauheata. On se vaan kumma, että toisaalta olis kova hinku päästä jo synnyttämään ja toisaalta välillä pelottaa koko ajatus, että täytyy. Sekavat ajatukset taitaa kuulua asiaan.

Mulla on ollut päivittäin enemmän ja vähemmän viiltelyä, nipistelyä/näpistelyä alamahassa. Siellä ilmeisesti valmistaudutaa. Maanantaina menen äippäpolille koko arvioon ja katotaan alettasko käynnistellä. Saa nähdä. Mutta ei tässä kummempia tällä kertaa.

äitiliini74 rv 38+6(hui)

Vierailija
12/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä lähetän sulle paljon jaksamista ja pikaista paranemista. Nyt lepäät ja keräät voimia, vaikka se vaikeeta onkin lapsilauman keskellä. Tovotaan, että synnytys lähtisi käyntiin vasta kun voit paremmin!!

Vierailija
13/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona syntyi mielestämme maailman kaunein tyttölapsi maailmaan!!!Aamulla aloitettu käynnistys palkittiin ennen päivän vaihtumista torstaiksi.Kaikki meni hyvin,vauva ei ollutkaan niin iso, " vain" 3700g, puolimetriä tasan ja kuuppa 36cm.Pisteytettynä 9, yksi pojo menetettiin ärtyvyydestä...ja edelleen niin suloisen rauhallinen neiti.

Tää on ihan uskomatonta, oma vointi erinomainen.Odotus palkittiin ja uskokaa tai älkää, niin se palkitaan teilläkin!!!

onnesta soikea uupu perheineen ja typy 3pv

Vierailija
14/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caius ja Uupu: Paljon Onnea!!!! En muista laitoitteko mutta millä viikoilla teidän nyytit nyt sitten syntyikään? Kiva saada tytöntylleröitäkin Maalisvauvojen joukkoon! Ihanaa.

Leanna: Pikaista paranemista, toivottavasti olo kohenee ennnen kuin alat tositoimiin. Mitä ihmettä se vesi sitten oli jos ei ollut pissaa eikä lapsivettä?? Outoa...

Mies lähti käymään töissä, mulla pyykit koneessa ja odottelen tässä mäkihyppykisan alkua. Eilen olin ihan fiiliksissä kun Suomi sai kultaa oikein urakalla!

Eilen käytiin ulkona syömässä ja aika myöhään meni syöminen, sitten kun tultiin kotiin menin melkein suoraan nukkuun ja heräsin joskus parin tunnin päästä hirveään närästykseen... onneks olin käynyt hakemassa lisää tota gavisconia, muuten olis tullut itku. Muuten nukuin ihan hyvin, tänä yönä ei ollut vauvauniakaan, oon nyt niitä nähnyt useampana yönä. Turvotus ei ole onneksi pahentunut mutta onhan nää mun kädet aika jäykät ja kipeet. Maanantaina mulla onkin neuvolalääkäri, innolla odotan!

Hubaa lauantain jatkoa!

Despelote, rv 36+6

Vierailija
15/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopivan kokoinen tyttöhän sieltä tuli :).

Vierailija
16/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämen täydeltä vaaleanpunaista onnea teidän perheeseen!

Vierailija
17/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää meneeki tällee tyttö-poika-sykleissä..ensin monta poikaa, sitten monta tyttöö..sitten varmaan kohta taas poikia :)

UUPULLE JA PERHEELLE ONNEA!! :)

DESPELOTE;

Se vuoto josta LEANNA mainitsi, on voinu olla valkovuotoakin! Kätilö kertoili valmennuksessa että loppupuolella sitäkin voi tulla desi kaupalla lorahtelemalla..se vaan sitte pitäs tunnistaa..siinä se homma vasta onkin.

Njääh, tuli tossa just mielee et toivottavasti akvan heijastimen kiinnityksee (siis sinne lamppuun, ei veteen) käy kontaktiliima..laitoin sen jo, et jos valittelen et fisut kuolee ni syy täytyy olla sit siinä..voivoi.

Ihan tönkkö olo ja äklö yhä. Koirat on ihan hulluja..raastaa hermoja, olis pitäny sanoo miehelle et ois ottanu pikkurakin töihin mukaan..no, josko laitan auton lämpeemää ja vien ajurin lenkille ja hurautan sit anoppilaa ton pikkupiskin kanssa, säästän kauppareisunkin kun meen sopivasti syömään sinne :) hihii..tuhlatkoo piski energiansa siellä..saapi kyllä mennä huomennakin.

Taptaptap

Vierailija
18/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uupulle tyttövauvasta :)

Itse suunnittelen päiväurakkaa, johon kuuluu siivousta ja leipomista. Mies tulee reissusta vasta illallaja varmaankin tosiväsyneenä... ja huomenna ois sitten juhlintaa ihan pienesti. Ne nuo Sapporot vetää tuon uutisoinnin pois nuista kotimaisista hiihtotapahtumista.... ja minä yritän tässä koneella roikkua ja etsiä josko edes jotain tietoa sais jostain irti. Hiihto on tuon miun ukon toinen elämä, joten sitä riittää, onneksi olen sentään ihan " kunnossa" , eikä ole mitään merkkejä synnytyksestä... (ja taaskin pakko muistaa, että eihän siitä ekastakaan ollut mitään merkkejä etukäteen).

Yö meni hieman pätkissä, kuten aina kun mies on pois. Sitten nousin jo puoli kahdeksan jälkeen kokonaan ylös. Nyt on muutenkin hieman väsyneen tuntoisia olleet päivät, mietinkin josko ois vaan lähinnä mielialasta johtuvaa, kun ei voi enään tehdä mitään (käsitöitä siis, kutomista, neulomista, virkkausta) tuon vasemman käden vuoksi.

t. punkeli rv 37+5, lähtee siivoamaan... onneksi on tuo äitee ja poika apuna

16 päivää jäljellä !

Vierailija
19/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia aina, kun koneelle ehtii! =)

CAIUS ja UUPU; Paljon onnea vaan sinnekin molemmille niiden vaaleanpunaisten pyykkivuorten taakse. :)

MIMIMARLE; Onnea matkaan maanantaille. :)

Ja molemmat sitten het kuulumisia kertomaan, kun vaan joudatte. Me jotkut täällä vaan kateudesta vihreinä ootellaan kera ties minkä vaivojen. =D

JOUHI; Alahan vaan kerätä niitä sairaalakamppeita valmiiks sinne ovensuuhun. Kuulostaa meinaan siltä, ettei oo lähtö enää kaukana. :)

LEANNA; Aika outoa, että noin lorahtelee ja sykkeetkin pilvissä, muttei mitään hätää ole. Toivottavasti ei siis oikeastikaan ole! Pikaista paranemista ja mustaherukkamehuja sinne lähettelen. Voimia. :)

Meillä mies vei lapset luistelemaan meidän Erittäin myöhäisen aamupalan jälkeen. Lapset ei vissiin lomalla tuolla toisissa kodeissa paljon ole nukkuneet, kert heräsivät myöhään. Vain meidän kotona asuva kuopus oli aamu8lta jo tikkana pystyssä leikkimässä.

Mulla tuolla köökissä liha porisee padassa soppaa varten ja siihen vielä pitäis potut kuoria mukaan. Oikein superherkkuruoka. Talvella on maailman parasta tuo lihasoppa. Mikä lie viehätys siinäkin..?

Oma masun sisältö päätti eilen sitten ryhtyä kääntymään ja mä menin tietty ihan paniikkiin. Toivon nyt yli kaiken, että ei oo kääntynyt. Odotan siis tän päivän ekaa hikkaa, kuin kuuta nousevaa. Siitä sen pystyy tunnustelemaan helposti, että miten päin herra on. Sattui kyllä maan pirusti, kun vääntyi poikittain.

Suppareita tulee ja selkään ottaa eli paikat aukee, jeejee. :) Mies sanoi, että ens viikolla mennään synnyttämään ja niinpä mä pakkasin pikkuneidin repun valmiiksi, että voi lähteä matkaan sitten het, ko on tarvis.

Nyt mäkihyppyä! ;-)

Papu ja Hermanni 37+1

Vierailija
20/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut nukkua kerrankin liian paljon.Illalla sammutin valot ennen klo 22,ja nyt heräsin 10.30 jotain.Mutta kyllä tostakin sain kärsiä rangaistuksen,kun selkä on nyt ihan vioittunut! Poika jäi eilen mummille,potee vauva kammoa, ja ei siis ollut tuota herätyskelloa tälle aamulle.

Poika uhkas ettei tule kotia ennen kuin vauva oppii " käyttäytymään" .Hän ei jaksa öisin heräillä kun vauva " rääkyy" .

Et kuinkahan ton mun nuoren herran kanssa sitten oikein käy?

Uupu:

Erittäin suuret onnittelut pikku neitokaisesta!!

( olen erittäin kade :( )

Jouhi:

Mäkin olisin sitä mieltä, et sun hetkes koittaa ihan kohta.Noi aallot voi olla just suppareita,koska ei niitäkään ole tarkasti määritelty et kaikilla pitäis olla samanlaiset supparit. Eli kassi ovelle valmiix ja onnea matkaan!!!!

Leanna:

Pikaista paranemista!!

Itse synnytin kovassa kuumeessa ja nenä räkää valuen,ja en todellakaan toivoisi kenenkään kokevan samaa kuin minä.

(.)Tänä aamuna on ollut ihan mieletön meno tuolla navan sisäpuolella.Kai se peppua siellä heiluttelee puolelta toiselle tai jotain,mut mun maha heiluu kuin kovassakin myrskyssä.

Hyvä siis et on noin aktiivinen,kun mä kerkesin jo kovin pelästyä niitä muutamia hiljaiselo päiviä.

Tänään poksahti sitten rv36 ( vasta! ),mä tulen niin jälkijunassa kuin vain voin.

Pitäis varmaan lähtee pojan luo katteleen millanen päivä tästäkin päivästä on tulossa.

Hanan

p.s. Mä muistan nähneeni jonkin sortin vauva unen jossa vauva olis ollut poika.Joten mun 99% aavistus vauvan sukupuolesta on nyt sitten varmistettu.Meille tulee toinen poika.Et sellattii.