korvikemammat on yleensä laihempia! (ov)
tällaisen huomion olen tehnyt ja luulen, että siihen on kaksi syytä.
1) he eivät voi käyttää imetystä tekosyynä ylimääräiselle napostelulle.
2) he alkoivat laihduttamaan heti vauvan synnyttyä ja näin mahdollinen imetys tyrehtyi alkuunsa laihdutuksen myötä.
Kommentit (13)
aa imetysaikana saat tosiaan mässätä!
Minusta se, kertyykö niitä ylikiloja ylipäätään paljon raskausaikana, ja koska ne sitten alkavat sulaa, on aika pitkälti ihmisen luonteesta ja ruokailuvalinnoista kiinni. Ei siitä, minkä valinnan hän tekee imetyksen suhteen. Jos jotain, imetys todistetusti polttaa kaloreita, sillä keho tarvitsee energiaa maidon tuottamiseen.
Itselläni ei ollut juuri tarvetta laihduttaa missään vaiheessa, sillä lähtöpainossa (50 kg) olin jo muutamassa viikossa synnytyksen jälkeen. Sen sijaan koko imetysajan olin " syöttökuurilla" (berliininmunkki tai suklaalevy aina päiväkahvin kanssa, vaikka väkisin), sillä paino tipahteli välillä tuonne 46 kiloon asti. Neuvolatätikin patisti lisäkaloreita nauttimaan, jos haluisin pitää maidot rinnoissa. Vasta kun imetys loppui pääsin takaisin ominaispainooni, tuonne 50 kilon hujakoille.
jos olisin korvikeäiti, niin en tällä hetkellä kärsisi alipainosta :(
Minulla imettäminen vei kiloja todella paljon. Yhdessä vaiheessa jouduin lopettamaan imettämisen, lääkärin määräyksestä, koska kiloja lähti.
Naurettava väite.
Esikoinen oli (valitettavasti) korvikevauva ja kilot istuivat tiukassa, sain todella tehdä töitä niiden pudottamisen eteen..
Kakkosen imetin ja kilot sulivat huomaamatta ja vahingossa, vaikka söin todella hyvin jo lapsenkin takia.
En millään jaksanut syödä sellaisia määriä ruokaa enkä edes herkkuja, ettei paino olisi imetysaikoina pudonnut. Olin ihan järkyttävän laiha tuolloin, luut vain törrötti. Onneksi paino nousi aina imetysten loputtua normaaliksi.
Siis mä en tajua, miksi se on sinulta pois, jos joku toinen ei halua/voi imettää. Se on jokaisen oma valinta. Oli syy sitten mikä tahansa.
Itse en ole imettänyt, syynä oma jaksaminen. Minulla on kaksoset, enkä ennen heitä ollut ikinä pitänyt vauvaa sylissäni. Nukkuivat tosi pieniä pätkiä pieninä, en oikeasti vaan jaksanut.
Rintoja minulla ei ole ollut ennen heidän syntymäänsä ja nyt kun olen alkanut himosporttaamaan, on ne vähätkin kadonneet, ikävä kyllä.
ystäväni painaa vain jotain 45 kiloa ja täys imettää täyttä häkää.
Minä itse painan liki sata ja en ole imettänyt..
ja ongelmanani on ettei tahdo valmiiksi alhainen paino pysyä edes samassa vaan laskee imetyksen aikana. Pakko syödä koko ajan jotain jos meinaa, ettei paino ala laskea alle 50kg:n!! Eli mä kyllä olen sitä mieltä, että imetys on laihduttavaa!!!!
Ehkä joillakin, mutta ei nyt tuotakaan kannata hehkuttaa, ettei tule sitten yllätyksenä, jos raskausläskit eivät lähdekään imettämällä. Ja en edes syönyt berliininmunkkia tai suklaalevyä päivässä, mutta kiloakaan ei imetys minusta laihduttanut.
t. 1v. 3 kk molempia lapsiaan imettänyt läski, joka sai ne ylimääräiset pois vasta ihan LAIHDUTTAMALLA imetyksen jälkeen
Mulla paino tippui imetysaikana kamalaa vauhtia, vaikka yritin syödä koko ajan etten laihtuisi olemattomiin. BMI oli 17 silloin kun lopetin imetyksen.
Imetin 3 kk ja laihduin hirrrveesti, syynä myös kilpirauhasen liikatoiminta.
Korvikkeelle siirryttiin ja läskiydyin alta aikayksikön :)
Tosin kilpirauhanen sekoili edelleen ja meni vajaatoiminnan puolelle...
Kyllä mun tuttavat on laihtuneet pääsäntöisesti imettäessään, kilo, pari on tullut takaisin kun imetys loppunut.
Imetys kuluttaa n. 500 kaloria päivässä ja jos sitä ei ruualla korvaa, niin laihtuu.
MUTTA minulla suuressa roolissa on oma painoni ja oma terveyteni. Ei ole varaa menettää yhtään kiloja ja kuihdun imetyksen myötä. Kadehdin äitejä jotka lihovat (!!) imetyksen aikana. En käsitä miten se on ylipäätään mahdollista. Mutta minun geeneillä se ei ole mahdollista sillä voin syödä mitä vain mutta paino ei nouse.
Joten arvailusi meni kohdallani pieleen ja tiedän muitakin joille imetys on oman laihuutensa takia vaikeaa.
Molemmat on pieniä ja laihoja ja syynä on ollut haluttomuus imettää, toinen pelkäsi rintojen katoamista toisen mielestä rinnat on tarkoitettu miehelle ei lapselle.