Raha asiat päin helvettiä ja laskut maksamatta ja mies ei suostu keskustelemaan...
Eli on nyt niin vihainen että hänestä tässä ei ole mitään keskustelemistä. Molemmilla tili nollissa ja erääntyviä laskuja olis useamman satasen edestä.. (vakuutukset, päivähoito ja vuoden jätevesi maksut)
Yritin saada häntä juttelemaan ja ehdotin että laonaisimme hänen vanhemmiltaan, mutta ei , hän ei keskustele.
En tiedä mitä teen, mietin jo että onko mulla henkivakuutusta ja mitä tukia saisivat jos en olisi täällä. Tuntuu kamalalta ajatella näin mutta kohta ei ole vaihtoehtoja..... Kaikenlaiset ajatukset kiipeää heti mieleen kun ruopii pohja mutia.
Miten helvetissä selviämme, tukia ei saada koska miehellä katsotaan olevan hyvä palkka, minulla yritys josta en voi vielä nostaa palkkaa itselleni.
Kommentit (17)
Helposti sieltä joku joustoluotto tms järjestyy.
Sitten olisi helpompi miettiä mistä karsitaan, jotta ei samaa tilanteeseen jouduta.
Olen ollut yli puoli vuotta ilman palkkaa, elämme vain yhden ihmisen palkalla ja nyt sattui juuri kaikki isot laskut päälle ja tiukoilla olemme muutenkin niin miehellä ei tunnu enää pinna kestävän tätä jatkuvaa raha ongelmaa...
Fiksuudesta en tiedä, mutta en voi häntä moittiakaan, koska tosiaan hänen tuloilla elämme ja itselleenkään hän ei voi hankkia yhtään mitään.
Noin pidemmällä kannattanee miettiä mistä ahdinko johtuu ja ehdottomasti saada se mies mukaan keskusteluun. Eiköhän velat kosketa häntäkin ihan yhtä paljon.
tai ota yhteyttä niihin, jotka sen laskun lähettäneet ja yritä järjestää pidempää maksuaikaa tms. toimenpidettä. Varmasti onnistuu, kun ajoissa selvittää eikä vain lykkää maksua, jolloin tulee isot korot päälle. Heti aamulla tartut puhelimeen!
Saatiin kasaantuneet laskut pois ja talous tasapainoon. Nyt on kulutusluottokin jo pois maksettu.
Kyllä jokainen pitäisi tietää, koska tulee ne suuret laskut postiluukusta. Se on sitten oma moka, jos ei tajua varautua niihin!
Taidan nyt mennä kuitenkin nukkumaan ja yrittää huomenna uudestaan jos olis mies vähän hänkin rauhoittunut.
Noi luotto jutut kyllä epäilyttää, sitä tuntuu olevan sitten aina velka kierteessä.
Kiitos kuitenkin teille, yritetään jaksaa , öitä
ap
Missään tapauksessa ei saa jättää vaan maksamatta ilmoittamatta mitään. Voit myös soittaa paikkakuntasi velkaneuvojalle ja pyytää neuvoja sieltä. Minun veljeni on juuri tuollainen kuin miehesi -lamaantuu eikä osaa tehdä mitään kun on ongelmia...Voimia sulle! kyllä te selviydytte!
Sen verran, että saa rästilaskut pois.
Mutta pidemmän päällehän ne laskut on maksettava ajallaan. Täytyy törsätä vain mihin rahat oikeasti riittävät.
ansiotyö ennemmin kuin yritys, josta ei jää itsellesi palkkaa yhtään?
siirrä eräpäiviä, maksa osissa.
Minä opiskeleva-yh jolla tulot 1000¿, laskuihin menee joka kuukausi 700¿ ja sitten lopuilla pitäisi maksaa ruoka ja koulumatkat, no onhan 300¿ paljon 4 ihmiselle joista kolme on lapsia
Se ei ratkaise mitään. Mies suree ja huolehtii yksin sitten tenavista, saa hautauskulut maksettavakseen (ei muuten ole pieni lasku) ja edelleen ne laskut on kasassa.
Miksi lapsi/lapset on hoidossa jos et itse ole töissä? Turhaa kai niitä hoitomaksuja kasaannuttaa jos voi lapset itsekin hoitaa.
Ensimmäisenä otat yhteyttä velkojiin ja sovit maksujärjestelystä. Lasket tiukasti milloin pystyt maksamaan. Vaikka sitten kahdessa erässä jos ei muuten. Ja ehdottomasti kannattaa noudattaa sopimusta!
Mistä voisitte säästää? Ruuassa? Bensassa? Lehtitilauksissa? Vaatteissa? Alkoholissa tai tupakassa?
Mistä voisitte saada lisää tuloja? Lehden jakoa? Siivousta? Mainosten jakoa? Tavaraa kirpparille?
Onko sinulla mitään tuloja? Jos mahdollista niin ottakaa asuntolainasta (jos sellainen siis on) lyhennysvapaata ja maksakaa vain korkoja vaikka vuoden loppuun tai jopa 6kk jos se helpottaa tilannettanne. Joskus yksi pienempi kulutusluotto (esim. joustoluotto) auttaa ratkaisemaan tilanteen niin ettei ns. kamelin selkä katkea. Kunhan se pysyy vain siinä yhdessä luotossa jolla saatte tasattua tilanteen. Jos tilanne siis on vain tilapäinen ja maksukykyä riittää siihen lyhennykseen. Tai jos tosiaan mahdollista lainata jomman kumman vanhemmilta niin se kannattaa tottakai harkita!
Mikäli mahdollista niin joka kuukausi vaikka 40¿ säästöön. Kivasti alkaa kertyä jotain syrjään isompien menojen varalle.
Ja ehdottomasti miehen kanssa keskustelu. Laskeskele vaikka ensin itse ja sitten lyöt kylmät faktat pöytään! Ei siinä auta luimistella ja sulkea silmiä asialta.
Tsemppiä! kyllä ne asiat alkaa sujumaan kun otat härkää sarvista ja alat selvittämään asioita!
Tiedän kyllä että ei ole pienyrittäjällä helppoa. Mieheni yrittäjä, minä kotona lasten kanssa..meillä on iso perhe, joten kaikki mikä jää alveista ja eläkevakuutusmaksuista, menee ruokaan ja asuntolainaan..Kyllä se hermoja kiristelee, kun saa venyttää senttiä jatkuvasti, ja jokainen hankinta täytyy tarkkaan miettiä :o(
Miksi elätte noin yli varojenne?