Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää ikinä kirpputorille!

Vierailija
16.10.2007 |

Olin ensimmäistä kertaa myymässä kirpputorilla, vauvanvaatteita ja vähän omiakin vaatteita. Myin ihan siistejä ja pestyjä bodeja, paitoja, housuja, yöpukuja ja ulkovaatteita edullisesti, noin 50 sentillä kappale. Minulle oli etukäteen sanottu, että lastenvaatteet menevät tosi hyvin kaupaksi.

Ei mennyt minulla! Ihan muutama vaate ostettiin päivän aikana ja niistäkin hintaa piti pudottaa. Jotkut kävivät kyllä tonkimassa ja sotkemassa pinoja, mutta he nyrpistelivät nenää eivätkä edes aikoneet ostaa. Minulle jäi melkein kaikki pienimmät vauvanvaatteet myymättä! Vain ulkovaatteet oikeastaan menivät ja ihan muutama housu / paita.

Siis minä en enää usko, että siistejä vauvanvaatteita kannattaa myydä kirpputorilla. Te jotka olette saaneet myytyä, kertokaa ihmeessä, miten se on onnistunut??? En käsitä. Omia vaatteitani en myynyt ollenkaan, vaikka käytän ihan muodikkaita ja normaalikokoisia (38) vaatteita. Ainoa mikä meni oli varastosta pengotut vanhat koinsyömät matot, verhot ym. roska. Onneksi otin niitä mukaan, että sain pöytävuokran maksettua.

Jatkossa kippaan lastenvaatteet suoraan roskiin. Harmi, kun kuitenkin olen ne uutena ostanut kaupasta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytynyt niin mistään! Eräs myyjäkin sanoi, että olin jo kolmas joka kyseli tuota kokoa sinä päivänä. Eli varmaan nuo isompien vauvojen koot menevät? Minä olen sitten vain yksi ostaja, älä pelkästään minun juttujeni takia luota tuotteittesi menekkiin :D

Ainiin, tietenkin kävin muillakin kirppareilla, tuo yksi jäi vaan mieleen tuon keskustelun vuoksi. En löytänyt muualtakaan hyviä/siistejä 80cm bodyja.

t:28

Vierailija
42/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ainakin minä vauvalleni vaatteita. Eikä mua ainakaan haitannut jos hinnat oli alle euron, sellasia ostin melkein miettimättä jos näytti siistiltä ja ehjältä vaate. Ostin kyllä yhden hupparin kahdella ja puolella eurolla, mutta se oli mun mielestä jo aika iso hinta kirpparivaatteelle. Oli vain niin söpö että piti ostaa. :)

Henkarivinkki oli kyllä hyvä. Henkareilta vaatteet näkee yleissilmäyksellä kätevästi ja sit on helpompi tarttua johonkin jos erityisesti kiinnostaa. Mua ainakin ison mahan kanssa rasitti kyykkiä lattialla ja kaivella pahvilaatikoita ja Ikean kasseja.

Kyllä mä ihmettelen, jos ei hyvät vaatteet edullisilla hinnoilla kaupaksi käy. Itse en tosin noista merkeistä niin perusta kun en niitä edes tunne enkä tunnista. Olenpahan vain köyhänpuoleinen opiskelijaäiti joka mielellään käyttää lapsellaan käytettyjäkin vaatteita jos niitä pienellä rahalla saa. Naurettavia mun mielestä on vain ne bodyt ja potkupuvut, joista pyydetään monta euroa, kun kaupasta saa uusia ihan vähän enemmän maksamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten mulla oli viikon pöytä itsepalvelukirppiksellä, sain lähes kaikki 80-116 -senttiset vaatteet menemään. Hinnat oli halpoja, bodyt ja paidat 0,50-1 euro, housut 1,20, farkut 1,50 jne. Viikon myynnistä nettosin 240 euroa.

Nyt olin myymässä keväällä kirppistapahtumassa taas lastenvaatteita, samantasoisia ja kutakuinkin -kokoisia kuin viimeksi, nyt myös 122-128 -senttisiä mukana. Voi jestas mitä nirsottelua ja hintojen kauhistelua. Lähes uutta Espritin neuletta myin 3,50 eurolla ja sitähän piti eräänkin kauhistella. Marimekon täysin priimakuntoinen mekko olisi ollut tarjolla hintaan 4 eurolla (" apua, miten kallis, maksan tästä euron!!!" ) Henkkamaukkapaidat jne. olivat hinnoiteltu siihen yhteen euroon maksimissaan. Lähes kaiken sain kantaa takaisin.

Ja tosiaan samalla huomasin, että naapuripöydässä myynnissä ollut koinsyömät " itämaiset" plyyshimatot ja muu kitschroska (lasijoutsenet ja semmoiset) menivät kuin kuumille kiville.

En hitossa enää ikinä näe myymisen vaivaa paitsi ehkä noilla itsepalvelukirppiksillä. En vaan jaksa ensin pestä ja silittää kaikkia noita vaatteita ja mennä sinne seisomaan ja kuuntelemaan, miten joku uhrautuu ostamaan hyväkuntoiset farkut kahdellakymmenellä sentillä, jos saa tuon ja tuon ja tuon vielä kaupanpäälle.

Vierailija
44/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ihmisillä on varaa valita VAIN siisteimmät! Sellaiset menevät kaupaksi, jotka on silitetty ja jotissa on värit pysyneet selkeinä, ei tahroja ei paljoa nukkaa jne..

Älä vie roskiin, vie keräykseen.

Vierailija
45/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

80cm-> vaatteet menee todella hyvin... Itsekkin olen ajatellut et se on sitä et kun vauva syntyy niin sille tulee ostettua ihan kaupasta tuota perusvaatetta ja sit sellaisia body+potkis settejä saa lahjaksi yms

Taaperoisen perusvaatetta taas ei enää saakaan lahjaksi eikä se ole enää sama kuin silloin raskausaikana jo käydä hiplaileen niitä pikkuriikkisiä bodyjä :):)

Itse olen sit noi ihan pienet vaatteet ainakin myynyt huutonetissä ja saanut todella hyvin menemään esim näin: " Vaaleanpunainen body-paketti,EI HV" tai " Poikavauvan sinisävyinen vaatepaketti" jne

Vierailija
46/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin tehnyt saman havainnon, että tosiaankin kaikenmaailman ruma ja mauton mummolanvinttikrääsä tekee tosi hyvin kauppansa. Mistä mahtanee johtua? Kuka ostaa kansallispukuisia nukkeja ja lohjenneita posliinikissoja?

Vierailija
47/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli taannoin viikon myyntipaikka ja tuotto oli surkea. Tarjolla oli uudehkoja, laadukkaita ja erittäin siistejä naisten, miesten ja lasten vaatteita kirjojen ja cd-levyjen lisäksi. Viimeeksi mainitut tavarat menivät kaikki, vaatteita ei ostanut juuri kukaan. En netonnut juuri mitään, pääsin nipin napin omilleni. Kustannuksia tuli myös matkoista, kun jouduin käymään myyntipaikalla siistimässä ja järjestelemässä sitä. Myös tuotteiden hinnoittelusssa oli melkoinen urakka.

Vein kaikki myymättä jääneet tuotteet FIDA:lle, enkä köyhtynyt yhtään. En aio enää koskaan sohlata yrittämällä myydä tuotteita itse. Mielummiin annan kaiken ilmaiseksi, antamisen ilo on riittävä palkka.

Vierailija
48/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä hinnottelurumba itsepalvelukirppikselle - ja sitten siellä meni jotain vanhoja aku ankkoja, jotkut kurikset yms. Minulta jäi myymättä lähes käyttämättömiä vauvan bodyjä yms, tosi hyviä ja halpoja.

Nyt vien vanhat vaatteet kirkon kirpputorille tai Fidaan.

Niin, aikuisten vaatteista meni joku hassu merkkituote, mutta moni ei mennyt :(

Vierailija
49/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään aivan tolkuttomasti vaatetta tarjolla! Olen jo vuosia vaatettanut itseni ja lapseni lähes kokonaan kirpparivaatteilla, mutta olen myös " vaativa" ostaja. Eli en osta kauhtunutta ja nyppääntynyttä halvallakaan hinnalla, koska lähes uuden veroisiakin on pikkurahalla saatavana.

Jos olit myymässä vain päivän, voi olla etteivät ihmiset ennättäneet löytää tuotteitasi. Eli jos pikkulasten vanhemmat eivät sattuneet paikalle, niin sekin selittää huonoa tulosta. Kukaan ei osta liian pieniä vaatteita vaikka kuinka halvalla saisi.

Harmi, että olet pettynyt tulokseen. Älä kuitenkaan heitä hyviä vaatteita roskiin vaan lahjoita mielummin esim. UFFille kuten jo aikaisemmin neuvottiin. Muitakin ottajia varmasti löytyy!

Vierailija
50/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin " tavallisella" kirppiksellä. Itse ainakin olen saanut myytyä yllättävän hyvin. Tälläkin hetkellä on myyntipöytä, viidessä päivässä tuli 80e voittoa jo, ja toinen viikko nyt meneillään.

Siivoamassa täytyy kyllä käydä lähes joka päivä, ihmettelen miten ihmiset osaavatkin sotkea!? Mikä ihme siinäkin on ettei voi katsoa vaatetta nätisti ja viikata se takaisin samaan läjään. Ei. Pakko on viskoa niitä pitkin pöytää kuin joku mielipuoli ;)

Myyrmäkikirppis saattaa olla siitäkin huono, että siellä on niin paljon myyjiä että ostaja ikäänkuin " turtuu" ...

Vierailija
51/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi selvää havaintoa:

- tsepalvelukirppikset on kivampia, kun ei tarvi tingata myyjän kanssa. Itselleni on vaikeaa sanoa ihmiselle suoraan kysyttyäni hintaa, että " tosta vanhasta paidasta EI kukaan maksa 10 Euroa" . Itsepalvelupuolella voi rauhassa katsella ja etsiä ne löydöt.

- Kirppareilla on kyllä paljon vaatetta, mutta suurin osa täysin ala-arvoisessa kunnossa tai ainakin erittäin käytettyjä ja pestyjä. Silti hintalappuun lätkäistään reteästi 5 Euroa. Huhhuh. Vertaan aina hintaa siihen, millä hinnalla voisin löytää ko. tuotteen alennusmyynnistä. Hyväkuntoinenkin voi olla siitä maksimissaan kolmasosan. Pesty ja kulahtanut ehkä kymmenesosan, jos niitä nyt edes haluaa ylipäätään!

Vierailija
52/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kyseisellä kirppiksellä, ostajana (myyrmäkihallissa). Ja siellä tosiaan on aivan liikaa niitä myyjiä, eikä jaksanut oikeen keskittyä kunnolla löytöihin.

Niin, siellä oikein huomasi kun mammat kävi rekkejä läpi ja etsi tohkeissaan pelkästään reimatec -haalareita ja kenkiä...:).

Ostajat on nykyään niin laatutietoisia ;). Vie tosiaan vaikka UFF:lle.

Vierailija
53/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. hylatytlapset. fi/

Vierailija
54/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieniä vaatteita ostaisivat vain ihan pikkuvauvojen vanhemmat -> ei aikaa kierrellä kirppareita, ja odottavat äidit -> ekalle lapselle ostetaan monesti uutena kaikki, ja vähän " huonommat vaatteet" tulevat äitiyspakkauksesta. Toisen lapsen kohdalla sitten käytetään esikoisen vanhoja, kun noin pienten vaatteet kuluvat niin vähän.

Eli kirppiksellä suurin tarve on 80 cm -> etenkin poikien vaatteista. Myös 68-74 vaatteita menee, kun senikäisten vanhemmat jo ehtii kierrellä kirppiksiä, ja ruokatahroja tulee, eli tarvitsee paljon vaatetta.

Vierailija
55/58 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, stockakin taitaa olla vain iso market.

Vierailija
56/58 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kirppispöytä viikon ja lastenvaatetta ja vähän omia oli myynnissä, hinnat oli mun mielestä halvat.

Vaatteet oli ihan ok siistejä paljon pidettyjä ja pestyjä, muttei vielä lumppukuntosia eikä tahroja, silittämään en ehtinyt :( vaikka yleensä olen senkin tehnyt sain myytyä 150 eurolla ja siitä pois pöytävuokra 20 euroa olin ihan tyytyväinen

vaatteet oli 70-86 senttisiä ja sitten 90-110 senttisiä

Keväällä myin vauvanvaatteita saldo oli sillon 170 euroa,

meillä on noi vaatteet aika paljon hannesta ja maukkaa lindeksia tms.

kaikista kuluneimmat heitän roskiin.

Pöytä siistitään joka päivä jolloin myös lisätään tavaraa, ei kannata kerralla koko vaatehuonetta siihen pieneen pöytään tunkea vaan sen verran tavaraa että on helppo penkoa, hintalappuihin jo koot ja mielellään hyllynreunoihinkin että heti silmäyksellä näkee mitä on tarjolla.¨

Osa vaatteista henkareihin ja koko järjestykseen.

Mietin aina kun laitan pöydän onko sen näköinen että itse pysähtyisin kohdalle.

Vierailija
57/58 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan riippuu kirppiksestä/ajankohdasta/tuurista. Kirppis, jolla käy nuorekkaita, niin sellaisella tietty menee erilaista kamaa kuin perinteisten keski-ikäisten paikassa. Jostain syystä tosiaan kaikki roina menee, toki hyviäkin ja siistejä juttuja, mutta myös roina. Ja ihan hyvä mulle, mutta ihmettelen vaan..

Vierailija
58/58 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän suuremmista vaatteista (koko 80-92 ja ylöspäin) taas on pulaa, kunnolliset ja oikean väriset sellaiset menevät todella nopeasti kaupaksi, jos ovat muita kuin kamalan värisiä market-halpavaatteita.

Olen itsekin ihmetellyt, kuinka ihania vauvan vaatteita myyrmäkihallista löytää vielä puolenpäivänkin aikaan, etsimäni 104-110 koon vaatteita taas on aika harvassa ja vielä harvemmalla sellaisia, jotka ovat kivan näköisiä. Ne menevät ensimmäisen puolen tunnin aikana ja niistä oikein kamppaillaan, etenkin kengistä ja ulkovaatteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi