Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää ikinä kirpputorille!

Vierailija
16.10.2007 |

Olin ensimmäistä kertaa myymässä kirpputorilla, vauvanvaatteita ja vähän omiakin vaatteita. Myin ihan siistejä ja pestyjä bodeja, paitoja, housuja, yöpukuja ja ulkovaatteita edullisesti, noin 50 sentillä kappale. Minulle oli etukäteen sanottu, että lastenvaatteet menevät tosi hyvin kaupaksi.

Ei mennyt minulla! Ihan muutama vaate ostettiin päivän aikana ja niistäkin hintaa piti pudottaa. Jotkut kävivät kyllä tonkimassa ja sotkemassa pinoja, mutta he nyrpistelivät nenää eivätkä edes aikoneet ostaa. Minulle jäi melkein kaikki pienimmät vauvanvaatteet myymättä! Vain ulkovaatteet oikeastaan menivät ja ihan muutama housu / paita.

Siis minä en enää usko, että siistejä vauvanvaatteita kannattaa myydä kirpputorilla. Te jotka olette saaneet myytyä, kertokaa ihmeessä, miten se on onnistunut??? En käsitä. Omia vaatteitani en myynyt ollenkaan, vaikka käytän ihan muodikkaita ja normaalikokoisia (38) vaatteita. Ainoa mikä meni oli varastosta pengotut vanhat koinsyömät matot, verhot ym. roska. Onneksi otin niitä mukaan, että sain pöytävuokran maksettua.

Jatkossa kippaan lastenvaatteet suoraan roskiin. Harmi, kun kuitenkin olen ne uutena ostanut kaupasta.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menkää muutkin ihmeessä!!

Heti liityin jäseneksi ja laitan tästä lähtien kaikki meiltä irtoavat kamat ja muutakin lähtemään venäjälle. Tätä kautta apu menee varmasti perille!!!

Autetaan yhdessä noita viattomia ja avuttomia lapsia siellä!!!

Vierailija
2/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kannattaa tosiaan tätä nykyä lahjoittaa eteenpäin, mikäli haluaa säästää itseltään myymisen vaivan muutaman euron takia. Samalla tuet sellaista lasta, jonka vanhemmilla ei muuten ole mahdollisuutta tarjota puhtaita ja ehjiä vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tyytyväinen täytyy olla, kun sain parissa viikossa 230e. Tosin harmittaa, kun kaupaksi meni vain tuon pienemmän kaverin vaatteet (hinnat 50snt - 2e) Omat vaatteet eivät menneet, vaikka myin espritiä, onlyä vero modaa ja niidenkin hinnat oli 2-3e, ei vain ilmeisesti sattuneet oikeat ostajat oikeaan aikaan. Ja mitä vaatteiden kuntoon tulee, niin vaatefriikkinä olin omianikaan ehtinyt pitää päälläni kerran pari ja osaa en lainkaan, mutta kun ei mennyt niin ei mennyt. Vein kaikki suoraan pelastusarmeijan keräykseen.

Vierailija
4/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parhaiten kaikenlainen ihme krääsä tyyliin posliiniesineet ym. kammottavat koristeet, pitsiverhot jne.

Vierailija
5/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset penkoo ja myllää ja kyselevät hintoja. Mikään ei maksa paljon mitään, kuitenkaan kukaan ei osta juuri mitään.

Tulin tulokseen, että pikkulapsi perheillä menee taloudellisesti kuitenkin varsin hyvin. Lähes uudet turvaistuimet, sitterit, yhdellä olleet siistit vaatteet yms ei menneet kaipaksi.

Tilin tein ja paikan maksoin jostain vanhempieni autotallin uumenista löytyneillä vanhoilla merkittömillä astioilla, halvoilla posliinikoriste-esineillä, ihme häkkyröillä ja vehkeillä joita tuskin edes tiedän mitä lie vehkeitä olivat. Vanhoilla verhoilla ja pöytäliinoilla. Ihan mitä sattuu tavaralla, jota kahmin lämpimikseni mukaan.

Vierailija
6/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ne mitkä eivät menneet kaupaksi olivat ihan tavallisia vauvanvaatteita, kuten merkkejä Tutta, Name it, Kinderit, H&M, Esprit. Marketista en osta, enkä Lindexistä / Kappahlista. ap

Vierailija
7/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia retroreleitä sulla on ja minkä kokoisia?

Kiinnostaa :)

Vierailija
8/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 60 senttisestä retropotkarista yli 30e ja on siellä myyty paljon kallimmallakin.

Vierailija
9/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsimässä nimenomaan pieniä vaatteita uudelle vauvalle.

Sellaista pöytää en nähnyt, jossa olisi ollut oikeasti siistejä bodyja ja potkareita yms yms yms hintaan 50c/kpl. Tai näin, mutta niistä ostin kaikki hyvät mitä oli jäljellä. Olen ostanut myös paljon äp-vaatteita (tosin käyttämättömiä, koska ovat aika huonolaatuisia nykyään), eli merkki ei ole minulle tärkeä. Hyvistä bodeista maksoin 1e/kpl, olivat uudenveroisia.

Vaikka itse tykkäänkin ostaa kirppikseltä, niin en osta mitään nyppyistä (tuntuu inhottavalta omallakin iholla, saati vauvan), tahraista (ihan sama missä tahrat ovat ja ovatko pienempiä tai isompia kuin nuppineulan pää), enkä muodostaan kulahtaneita, enkä sellaisia, joiden värit oat haalentuneet. Luulen että monilla on sama tapa. Myrtsissä viime vkl kun oli niitä todella siistejä lastenvaatteita myös tarjolla.

Vierailija
10/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pöydän ääressä kuhisi jo ennen kuin ehdin lähteäkään ja tienasin vaatteista viikossa yli 200e :-o Joitakin merkkivaatteita joukossa oli, mutta paljon oli H&M-kamaa, tosin kaikki oikeastaan vain yhdellä lapsella olleita. Hinnat 1-2e, ulkovaatteet tietysti hieman kalliimmalla.

Eli mun mielestä lastenvaatteet menee kuin kuumille kiville, jos ne ei ole monella lapsella jo kiertäneitä ja jotain 90-luvun mallistoa. Itse kun kiertelen ja etsin " löytöjä" niin yllättävän vähän tulee eteen mitään siistiä ja vielä sellaista, joka on ostettu muutaman vuoden sisällä... Paljon on jo puhkikulunutta tavaraa 90-luvulta.

Vierailija
11/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää naperoa ja Tuttaa? Ja vielä jotain vanhempaa mallistoa? Arvasinko oikein?

Esim. hyväkuntoisesta HM maksetaan varmsti 1-5 ¿ heti kättelyssä. Ja se on puppua, jos sanotaan, ettei halvalla mene. Jos on merkki kohdallaan ja hyväkuntoinen, niin myräkkä pöydässä käy, jos alle 1E tuotteita. Se on varma!

Vierailija
12/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion viedä ainakin kaikki 50 ja 56 kokoiset. Oma lapsi siellä syntymän jälkeen hoidossa ja hoitaja sanoi, että he ottavat mielellään lahjoituksina vauvojen vaatteita, kun ei niitä muuten saa. Käytössä usein ihan hirmu vanhoja vauvan vaatteita. Kuulemma heille kelpaa ihan kaikki.

Vierailija
13/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon varma että menee kuumille kiville. poikien perusvaatteita. mielestäni kirppiksen vaatteet ovat monesti väreiltään erittäin haalistuneita. en ostais.

t. tamperelainen.

Vierailija
14/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin järjestetään lastenvaatekirpputoreja, joissa kaikki myyvät vain lastentavaraa ja kaikki asiakkaat tulevat ostamaan vain lastentavaraa.

Kauppa käy, ainoa ongelma on se, että osa hinnoittelee itsensä todella kalliilla!

Vierailija
15/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oikeasti todella siistejä vaatteita, niissä ei ollut tahroja (kaikki tahraiset laitoin roskiin ennen kirppikselle menoa), mutta eivät menneet kaupaksi Myyrmäessä. Juuri ne mitä jäi myymättä olivat esimerkiksi H&M; Name it, Tutta, Bogi, jopa Johakin. Eivät siis Johan boditkaan kelvanneet. Ainakin tuolla Myyrmäessä menivät vaan vanhat varastomatot. Minun vaatteet oli ostettu tän vuoden alussa ja viime vuonna. Ei minulla ole enää aikaa lähteä pelleilemään noille kirppiksille, vien mieluummin kamat roskiin, pääseepähän helpommalla. ap

Vierailija
16/58 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa vuodessa myymässä pieneksi jääneitä lastenvaatteita ja vaikka ovat mielestäni ihan siistissä kunnossa (ei tahroja, mutta pientä pesunukkaa on joissakin, koska sitä vaan tulee meidän vaatteisiin, pesen ne ilmeisesti jotenkin väärin, eikä mulla ole aikaa silitellä niitä) ja halpoja (bodyt 0,50 ¿, housut 1-2 ¿ jne.), ei ne meinaa mennä silti kaupaksi. Varsinkaan ihan pienet (alle 68 cm) vaatteet. Eikä ole mennyt Huutonetissäkään. Merkkinä on H&M (suurin osa), Lindex, Kappahl ja Name It (ja muutama Tutta jne.).

Sen olen myös huomannut, että jos myy samassa pöydässä sekä lastenvaatteita että aikuisten vaatteita (eli omiani), ei ainakaan aikuisten vaatteet mene yhtään kaupaksi. Kerran tein niin, kun olin kaverini kanssa kirppiksellä myymässä, että muutaman tunnin päästä laitoin omia vaatteita hänen pöydälle myyntiin (kaverini myi vain omia vaatteitaan) ja siitä niitä menikin sitten muutama. Tulin siihen tulokseen, että ne jotka etsivät aikuisten vaatteita, eivät edes katso pöytiin, joilla näkyy lastenvaatteita. Eli pitäis olla selkeästi joko lasten- tai aikuisten vaatteita myynnissä. Ei molempia samassa pöydässä, vaikka oiskin eri puolella pöytää. Ja parhaiten tosiaan menee kaupaksi ne kaiken maailman koriste-esineet, matot ja muut " roinat" . Mulla kokemusta mm. Hietsun, Valtterin, Myyrmäen palloiluhallin (siellä meni huonoiten), Minttutien (sitä ei vissiin enää olekaan) ja makasiinien (sitäkään ei enää ole) kirppiksiltä.

Vierailija
17/58 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jopa Johakin. Eivät siis Johan boditkaan kelvanneet.

Vierailija
18/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei kelvannut. Itse olen hankkinut kasan vaatetta tulevalle vauvalle ja taatusti jatkan ostelua jos on hyvää ja sopivan hintaista.

Vierailija
19/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakaan en osta kirpparilta kun tosi siistejä vauvanvaatteita.

Vierailija
20/58 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne tietysti uudenveroisia ole, koska niitä on hetken aikaa pidetty. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme