Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten niin " lapsiperheen on paras asua omakotitalossa" ?

Vierailija
16.10.2007 |

muutettiin juuri kahden lapsemme kanssa uuteen asuntoon kerrostaloon. kun haeskeltiin tätä asuntoa niin kuulin kuin ohimennen vihjailua siihen suuntaan että meidän pitäisi mennä omakotitaloon, rivariin vähintään. juttuja tyyliin " nekin on muuttaneet sinne omaan taloon, kyllä siinä on hyvä lasten kasvaa kun on oma piha ja tilaa!" , " voittehan te kuitenkin pitää silmät suki ja katsella jos ois sopivia talojakin kaupan!" jne.

vielä kaupanteon jälkeenkin joku ihmetteli että " ostitteko te oikeasti sen? kyllä se voi olla hankala olla lasten kanssa kerrostalossa ja kun ei ole omaa pihaakaan.."

meillä on oma piha! meillä on isompi piha kuin yhdelläkään tuntemallani omakotitalo-asujalla, ja kaupan päälle meidän lapsilla on monta kymmentä saman ikäistä leikkikaveria tässä meidän omassa pihassa. nurmikonkin leikkaa huoltofirman ihminen ja lumet luodaan talvella. mikä tässä nyt tuntuu niin hankalalta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset osaa elää missä vaan, ja jos me vanhemmat ei viihdytä omakotitalossa niin kyllä sen vaistoaa. Ei vaan riitä taidot eikä kiinnostus meillä kummallakaan mihinkään tuollaiseen asumiseen missä pitäis ylläpitää taloa.

Vierailija
2/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

§xy Lapsiperheen on asuttava omakotitalossa. Jos tämä ei molempien kahdessa työssä raadannankaan myötä ole mahdollista, voi rivitaloasumista harkita. Omat asumismieltymyksiä ei oteta huomioon.

t. kerrostaloasuja keskustasta, 2 lasta, eikä aikeissakaan muuttaa lähiöön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse kauheasti maaseudulla asumisesta, höpöromantikkona saan kicksejä siitäkin kun lämmitän uunia puilla ;) Lapset kyllä ovat myös nauttineet, koulumatka on noin 2km ja vanha kunnon kyläkauppakin löytyy melkein vierestä.

Olen viimeiseen asti välttänyt arvostelemasta heitä, jotka asuvat kaupungissa, koska itsekin koen ärsyttävänä arvostelun meidän asumismuodostamme. Kukin asukoon siellä, missä tuntee olevansa kotona! :)

Vierailija
4/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa. Lapsen voi päästä aidatulle pihalle leikkimään ilman huolta, että jää auton alle tai lähtee kuljeskelemaan kaupungille. Pihassa on paljon tilaa ja tekemistä: puutarhan hoitoa oppii jo pienestä pitäen, haravointia nyt syksyllä, kukkien leikkaamista, lehtikasassa hyppimistä, lumenluontia talvella, hiekkakakkujen tekemistä ja keinumista kesällä. Oma metsä alkaa talon takaa ja siellä voi seikkailla ja rakentaa majoja.

En vaihtaisi.

t. kerrostalossa lapsuutensa viettänyt, rivitalossa nuoruus ja nyt aikuisuus omakotitalossa

Vierailija
5/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse asunut niin omakoti-, rivi-, kuin kerrosatalossakin ja itselläni parhaat muistot esim. lapsuudesta on kerrostalosta (itse asiassa tästä samasta talosta mihin juuri muutettiin, olen leikkinyt lapsuuteni tuossa samalla pihalla jossa omta lapseni nyt leikkivät ja mulla on ihania muistoja niiltä ajoilta).

ei tulisi mieleeni arvostella ihmisten asumisvalintoja eikä varsinkaan arvostella niitä ihmisiä asumisen perusteella! tätä en hakenut aloituksellani. haluaisin kuitenkin itse asua tyytyväisenä valitsemassani paikassa ilman että joudun vieraillekin ihmisille perustelemaan tätä valintaa.

ap

Vierailija
6/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käydä saunassa ihan milloin itseä huvittaa ja muutenkin " meluta" mielensä mukaan, mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Vierailija
7/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omasta viihtymisestähän se on kiinni. Itse taas olen koko tämän ajan minkä olen pakosta joutunut asumaan kerrostalossa haikaillut takaisin maalle, ihan pienemmällekin paikkakunnalle voisin muuttaa. Kerrostalossa ei ole mitään " tekemistä" , pidän juuri niistä kaikista pienistä ja isommista puuhista joita omassa talossa&pihassa riittää. Haluan meluta öisin jos siltä tuntuu, hyppiä alasti pihalla kesäisin jne. Kerrostaloelämä ei vain ole minulle sopivaa, vaikka monelle muulle voin kuvitella sen hyvin käyvän.

Asutaan siis kaikki siellä missä viihdytään, jos vain on siihen varaa

Vierailija
8/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saatiin lapset muutettiin kerrostaloon ja pois en muuta :) Täällä asun niin kauan kuin vaan mahdollista!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän