Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Intiaan vuodeksi lasten kanssa reppureissaamaan?

Vierailija
15.10.2007 |

Ollaan mietitty mieheni kanssa josko lähdettäisi vuodeksi Suomesta pois. Lapset nyt 2.5v ja 3.5v.

Vuoden päästä ollaan mietitty lähtevämme. Thaimaassa olemme käyneet reppuilemassa, Intiassa vain Goalla lyhyempi reissu. Mietimme Thaimaan ja Intian välillä. Thaimaa tällä hetkellä näyttäisi kohdemaalta.

Onko muita perheitä ketkä ovat toteuttaneet haaveensa ja lähteneet reissuun pidemmäksikin aikaa?

Vielä kerkeäisi ennenkuin esikoinen lähtee esikouluun. Vuosi vielä olisi säästettävä ja sitten olisi suuren seikkailun aika.

Mielipiteitä? Kokemuksia?

Kiitos.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän niitä lapsia pitää hankkia jos on tuollainen pakottava tarve lähteä vielä reissaamaan?? Olisko kannattanut miettiä onko sitä valmis vanhemmaksi? Unohtakaa moiset hölmöt ideat ja kasvattakaa lapsenne KOTONA!!

Vierailija
2/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko matkustelleet lastenne kanssa? jokainenhan tuntee omat lapsensa, ja tietää heidän rajansa. onhan tuo pitkä aika olla pois omasta kulttuurista, mutta tuohan antaa sitten taas valtavasti. minä varmaankin lähtisin jos olisi vain mahdollisuus. saisi sitten sukulaiset tulla talvilomillaan katsomaan meitä ettei ihan unohdu lasten mielistä.

go for it!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmasti myös ihana. En ole itse kokeillut, mutta miksikäs ei! Kuulostaa ihanalta. Ei aina pidä kangistua kaavoihin ja tehdä samalla tavalla kuin kaikki muutkin! Loppuelämä on sitten aikaa löhötä kotona. Varmasti tuommoinen reissu antaa lapsillekin paljon uusia kokemuksia ja elämyksiä. Ei tee pahaa lapsellekaan oppia, että maailmassa on muutakin kuin koti-Suomi tarhoineen ja puuhamaineen. Jos vaan vanhemmilta löytyy tarpeeksi seikkailumieltä ja rohkeutta (lapsilta sitä seikkailumieltä useimmiten löytyy), niin eikun menoks. Kannattaa varmaan kuitenkin pitää se maalaisjärkikin matkassa ja tutustua kohteeseen etukäteen kirjoista ja netistä ja muista lähteistä. Rokotukset kuntoon ja varautuminen vatsatauteihin ja muihin ikäviin asioihin, niin siitä se lähtee!

Vierailija
4/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne tuli potilaaksi mies, joka sanoi olevansa juuri kotiutunut pitkältä Intian-matkalta ja tarkistuttavansa tautinsa, mitä sieltä olisi voinut tulla.

Ihme porukkaa, kun pitää mennä mokomaan tautipesään ja sitten tulla levittämään niitä tänne.

Vierailija
5/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse reissaisin varmaan useammassa maassa, ehkä jopa useammassa maanosassa mikäli siis aikaa olisi vuosi.

Vierailija
6/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin itse miettinyt samaa. Ap minkä ikäisiä lapsesi ovat?

Ja ne, joiden kokemus matkustamisesta on se turistimatka Goalle tai Kanarialle tai joka kuuli tutun tutulta että joku tyyppi oli saanut matkalta jonkun taudin, ei tarvi osallistua keskusteluun.

Vierailija
7/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huomannut että olit jo laittanut lastesi iän.

Vielä sen verran, että itse olen reissannut myös Intiassa (Goa + Kerala) enkä kärsinyt minkäänlaisista vatsavaivoista. Etelä-Amerikassa oli enemmänkin ongelmia, Intiassa eikä Thaimaassa koskaan mitään.

Mutta reppureissua varten ajattelin mieluummin Intiaa, kun siellä yleisesti puhutaan kuitenkin enemmän englantia. On sitten kiva jos jotain tapahtuu, että tulee ymmärretyksi.

Vierailija
8/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sulla juuri olla kokemusta Aasian maista :))) Itse en asuneena lähtisi IKINÄ.

Vierailija
9/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pelkästään positiivisia kokemuksia haluaa, niin turha tulla keskustelupalstoille.

Vierailija
10/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä siellä oli niin kamalaa?

Vierailija
11/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhtaan veden saanti. Riippuu tietysti minnepäin menette, mutta rannikoilla aina myrskyjen jälkeen (nykyäään usein) juomavesi menee jotenkin sekaisin ja saastuu juomakelvottomaksi, taudit jylläävät pesuvetenäkin käytettynä. Eli ihan pienille tiedossa varmasti hurjat mahavaivat ennenkuin bakteerikantaan tottuu. Intia ja Afrikka pahimmin erilaiset bakteerikannat länsimaiselle, edes kauko-Itä ei niin vaarallinen

Vierailija
12/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en tarkoita että se hanavesi on juomavettä. sitä ei ikinä pitä juoda, mutta se hanavesi on välillä peseytymiseenkin liian saastunutta. Ihan sama asutko hienossa hotellissa vain vaatimattomammin, myrskyjen jälkeen se vesi tosiaan on kauheeta paskaa...

Kaikkialla raahataan isoja kymmenien litrojen vesipulloja koteihin ja työpaikoille pullotettua vettä.

Otat vaan rokotukset kuntoon lapsille, niitä ei kannata jättää ottamatta omien periaatteiden vuoksi!!!

Vierailija
13/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa oli tässä harkinnassa tehdä lyhyt omatoimimatka Intiaan, lapsella ikää 3-vuotta.

Olen matkustellut paljon Intiassa, joten kokemusta aiheesta on enempi kuin näköjään kennelläkään vastanneella.

Se, miten siellä viihtyy lasten kanssa on hirveästi kiinni siitä, minne matkustaa, millä tahdilla matkustaa (jatkuva reissaaminen on todella puuduttavaa myös aikuisille) ja millaisella budjetilla meinaa olla liikenteessä. Ruokapaikan valinnalla on suuri merkitys sille saako pahempia vatsatauteja. Kaikkein parasta on valmistaa ruoka itse, joten talon/talojen vuokraaminen kannattaa, mikä tulee hieman kalliimmaksi kuin halpismajoitukset.

Hyttysverkot on ensiarvoisen tärkeitä ja sen lisäksi ihan vuodeksi ei mielstäni kannata mennä, monsuunikausi ajoittuu Suomen kesään, silloin täällä on ihan kivaa ja matkustaminen monsuuniaikana hankalaa

Muuten, kun aikaa on noin paljon voi mennä sekä Intiaan että Thaimaahan.

Vierailija
14/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työni vuoksi joutunut olemaan eri pituisia aikoja Intiassa, ihan muualla kuin turistikohteissa. Meillä on ollut jopa ilmassa se, että joutuisimme komennukselle Intiaan. Se olisi ehkä viimeisiä paikkoja jonne haluaisin lasten kanssa asumaan, ennemmin vaikka Kiinaan.

Miljoonakaupungeissa jo ensinnäkin ilmanlaatu on aivan kamala, hygieniataso jotain ihan uskomatonta (mm. löyhkääviä jätekasoja kaduilla), liikenne täysin kaoottista - kävellen ei voi ylittää katuja ja muutenkin kurjuus siinä ympärillä käsinkosketeltavaa. Toki on upeita viiden tähden hotelleja ja ilmastoituja kauppakeskuksia, mutta reppureissulla nämä tuskin tulisivat kyseeseen. Maaseudulla liikenne on totaalisen hengenvaarallista, tiet ovat mitä ovat ja enemmän sääntö kuin poikkeus on, että kolisee ja pahasti.

Toki intialainen kulttuuri on upea ja ihmiset keskimäärin todella ystävällisiä - ainakin niin kauan kuin rupiat vaihtavat omistajaa, mutta todellisuus on ihan jotain muuta kuin hiljainen mietistekely temppelissä. Ruoka on hyvää, mutta tuskin syy reissata siellä vuotta.

Joku aika sitten oli Hesarin kuukausiliitteessä juttua Goan suomalaisista, kaikilla oli mahaan iskenyt loisia ja muutenkin terveys oli heikkoa - toki heillä ehkä elämäntavat eivät ole siitä terveellisemmästä päästä mutta...

Meillä on isommat lapset, 6 v ja 4 v, mutta en lähtisi edes lomareissulle Intiaan heidän kanssaan.

Vierailija
15/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut Intiassa vuosia sitten. Se tautien määrä, minkä kohtasimme on sellainen, etten lähtisi sinne lapsien kanssa. Meidän kahden aikuisen yhden vuoden sairastelut olivat nämä:

- ensimmäiset kuukaudet vatsatauti kahden viikon välein

- molemmista päistä lensi, mies kävi yhdessä vuorokaudessa 17 kertaa yrjöllä

- minä olen kerran tiputuksessa, vaikka join taudin aikana liki 7 litraa vettä

- minä sain yhden kerran ameeban, yhden kerran giardian, yhden kerran ameeban ja giardian risteytyksen

- mies sai ameeban ja ameeba ehti munimaan vatsaan. Lopputuloksena munista oli vaikea päästä eroon.

- mies sai dengue-kuumeen, joka on malariaa vaarallisempi, koska se on virus.

Ja olimme erittäin huolellisia, mitä söimme. Kaikkea ei vain voi huomioida.

Me olemme aina olleet kovia menemään rinkka selässä. Intiassakin. Olihan se kokemus asua siellä (olimme Delhissä töissä silloin). Mutta en usko, että ihan helposti lähtisin sinne pienten lasten kanssa.

Vierailija
16/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että noin pienille lapsille matkan antoisuuskaan ei ole samaa luokkaa kuin se olisi kouluikäisille, joilla on jo jonkinlaista tietopohjaa maailman eri kulttuureista ja muutenkin enemmän perspektiiviä tarkkailla asioita. Reissussa oleminen on aikuisillekin rankkaa puuhaa, ja omilla pitkilläkin omatoimimatkoilla olen joskus TODELLA kaivannut omaa kotia ja omaa sänkyä ja omaa rauhaa. Voisin kuvitella että 4-vuotias poikani on paljon onnellisempi päästessään vaikka viikonlopuksi tai viikoksi reissuun ja sitten kotiin omiin kuvioihin ja omien leikkien pariin. Tuonikäiset lapset saavat niin paljon irti ihan tutuista asioista omissa kotinurkissa, ei ne paljoa taida eksotiikkaa kaivata.

Vierailija
17/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueella) ja nautimme olostamme skootteroidessamme lähiseutua. Minä itse sairastin (yhden viikon turistimatkalla) Goassa niin, että tosiaan tuli vettä joka tuutista, mutta lääkäri tuli huoneeseen rokottamaan jotain ja kaikki meni pois. Siellä on hyvä lääkitys. Tottakai huono tuurikin voi käydä.

Kun otin MAITOHAPPOBAKTEERIpillerit käyttöön, ei ole kertaakaan tullut mitään. Mieheni ja lapseni ovat aina olleet siellä täysin terveitä. kop kop, koputetaan nyt puuta, ettei mitään satu tulevaisuudessakaan. Monsuuniaikaan emme ole käyneet. :o)

Vierailija
18/18 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joutuu tiputukseen, niin mitenkäs mahtaa olla niiden neulojen hygienian laita. Miksi ihmeessä viedä sinne vielä lapsetkin. Eivät nauti reissusta. Mummolaan menisivät mieluummin ja kotimaan hupipaikkoihin. Matkanne on vanhempien itsekkyyttä.