Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

perhepäivähoitajat lakkoon!!

Vierailija
15.10.2007 |

He jos ketkä ansaitsisivat kunnon palkan! Ja tämä lakko koskettaisi niin monia aloja...kaikkia niitä joilla hoitolasten vanhemmat ovat töissä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


on 1,60e/lapsi/päivä

Suomessa kuitenkin noin kulukorvaukset on kiinteät.

Vierailija
2/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme vierasta lasta hoidossa ja yksi oma kuuluu " ryhmään" . Palkkaa nettoan huimat 790 euroa/kk (siis se käteen jäävä osuus). Ateriakorvauksia noin 130-200 euroa kuussa riippuen lasten syömien aterioiden määrästä. ja tuo ateriakorvaus (reilu 4 euroa päivässä) kattaa KAIKEN. Kodin kulumisen, veden, sähkön, vessapaperit, pyykit, askartelumateriaalin, ruoan..... Eli ei siitä jää mitään käteen vaan persnettoa vedetään vaan :( Tää on kyllä jo niin syvältä, että olen harkinnut vakavasti uran vaihtoa, nuori ihminen kun vielä olen. Teen 10-tuntista työpäivää ja sen lisäksi vanhemmat arvostavat minua ja omaa aikaani niin kovasti, että myöhästelevät jatkuvasti......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isolla osalla ei ole alalle koulutusta.



Joskus tulevaisuudessa kun pph:t ovat koulutetumpia uskon palkankin nousevan. Hienoa työtä lastenhoito silti on jos sitä tekee kunnolla.

Vierailija
4/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on koulutus, lähihoitaja :) Mutta eipä tuo palkassa tunnu....

Vierailija
5/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo koulutus. Mutta yksityiset ja vanhat kunnalliset ovat usein ihan kouluttamattomia ja tietysti se näkyy alan palkassa.

Vierailija
6/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vielä olen lapseton eikä siis perhepäivähoidosta kokemusta. Monia pph:ia tuntuu ärsyttävän vanhempien myöhästely. Tarkoitatteko siis aikaa, jolloin on luvattu tulla hakemaan? Ei kai se myöhästely, että lapset tulevat sovittua myöhemmin, ole niin haitaksi...?



Todellakin surkeat ovat palkkanne. Olisiko vastaava työ päiväkodissa paremmin palkattua? Asiasta varmaan kannattaisi nostaa meteli, koska minullekin NOIN huonot palkkanne ovat yllätys, kuten selvästi monelle muullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lakon ei voitaisi antaa kestää pitkään, ainakaan tällaisissa kunnissa, joissa on vain yksi päiväkoti. Mutta kun edunvalvojat eivät osaa asiaansa, niin palkkakaivossa maataan.



t: yksi pph

Vierailija
8/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph saa palkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä suurin osa... Ja vanhemmat vielä usein pph:lle voivottelevat hoitomaksuja vaikka oma palkka ainakin kaksi kertaa isompi...

Vierailija
10/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tähän aikaan päivästä tekevät!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen epävirallisella syysloman ja sairausloman sekoituksella. Lupasin selvitä tämän viikon töistäni, jos minulle ei laiteta varalapsia. Olen siis sairastellut pitkään ja piti jo torstaina tietää, pystynkö olemaan koko tämän viikon töissä, sillä ohjaaja jäi syyslomalle. No, kuinka ollakaan, hoitolasteni äiti ilmoitti eilen illalla, että lapset tarvitsevat hoitoa vasta loppuviikosta.



Eli töitä ei siis ole. Oma lapsi on päiväunilla.



3

Vierailija
12/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä teidän työ ovat?



Haloo, järki käyttöön.



Eihän nyt perhepäivähoitajilla voi olla näillä palkoilla oikeutta olla netissä vaikka kaikki lapset nukkuisivat tai uskokaa tai älkää niin lapset joskus ovat jopa sairaita eivätkä tule hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPH saavat tosi SURKEAA palkkaa. Itse en ottaisi vieraita mukuloita omaan kotiini sotkemaan, lasten vanhemmat tuovat ja hakevat lapsensa miten sattuu joten päivälle tulee mittaa, pahimmillaan klo.6-19. Sääliksi käy perhepäivähoitajia, teette arvokasta työtä ja ansaitsisitte enemmän palkkaa!!

Vierailija
14/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jouduimpa sitten pitämään palkattoman päivän kun hoitolasten vanhempi ilmoitti yhdeksän aikaan illalla ettei heidän kolme lasta tarvitsekkaan hoitoa!



Eli päivä jolloin olisin voinut hoitaa asioita piti varata hoitolapsille ja nyt kun nitä ei tulekkaan eikä suunnitelmat näin vähällä aikataululla onnistu niin pidämpä vapaan. Kuinka moni muuten tietää että silloin kun pph:n hoitolapset sairastavat eivätkä tule hoitoon niin pph tuntee sen heti nahoissaan eli palkka ei tule!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntakohtaista kai tuo.



3

Vierailija
16/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja inhimillisempiä työolosuhteita. Tekevät järjettömän pitkiä päiviä olemattomalla korvauksella.

Vierailija
17/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet kerrat miettinyt että miksi pph. t tekevät mukisematta työtään sillä onnettomalla palkalla?

Miksi teette??

Kyllä teillä olisi oikeus vaatia kunnon korvausta työstänne!!

Vierailija
18/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vasta herättiin. Pidä vapaapäivä kun ei me enää viitsitä tulla kun kello 10.00.

Vierailija
19/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvojien se pitäisi tehdä, mutta kun eivät tee. :( Ei se paljon auta, jos menen jollekin kunnanisälle asiasta vinkumaan. Miksi kuuntelisivat minua, kun eivät kuuntele ohjaajaammekaan?



Vierailija
20/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teidän edunvalvoja? tv. 15