Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäänkö mä mieheni tulojen varaan, kun meille tulee vauva?

Vierailija
10.09.2007 |

Kun ei käytännössä mitään säästöjä ole. Siis tarkoitan sitä, että käytättekö äitiysrahan vauvaan? Tuntus kyllä hassulta sitä käyttää itseensä.



Säästittekö rahaa omaan käyttöön äitiyslomalle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanhan mä töistä palkkaakin, eikä sekään ole vain minulle, vaikka minä sen ansaitsen, vaan koko perheelle. Eiköhän perheellisellä kaikki tulot ole perheen elättämiseen.

Vierailija
2/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko säästäneet jo etukäteen rahaa ihan omiin turhuuksinne, esim kenkiin, vaatteisiin, meikkeihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai mitään rahoja erotella, mikä on minneki tarkoitettu, perheen toimeentuloa kai kaikki. En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
4/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan ruuat, omat vaatteet, harrastukset, laskut, vauvan vaatteet, harrastukset, kirjakerhot.



Säästän lisäksi lapselle rahastoon.

Vierailija
5/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainraha meni ihan elämiseen.

Vierailija
6/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perustaa perheen, niin puolisoiden rahat muuttuvat yhteisiksi. Siten miehesi tulee kustantaa perheen menoja, myös sinun kulutusmenojasi kuten kenkiä ja muita juttuja. Toisaalta myös äitiysrahat ja muut menevät perheen yhteisiin menoihin (tai miksei säästöihin).



Ei ihme, että avioerot ovat niin katkeria. Jos avioliiton aikana kuvittelee, että oma palkka on vain omaan käyttöön niin tottakai sitä suuttuu kun erossa puolet säästöistä meneekin puolisolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ole kysymys. En vain HALUA roikkua hänen kukkarollaan, vaan haluan olla omavarainen.



ap

Vierailija
8/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai te nyt lapsen hankinnat teette puoliksi, kun lapsikin on tehty puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet teistä kahdesta ainoa joka voi synnyttää teidän yhteisen vauvanne. Sinä olet ainoa teistä kahdesta joka on oikeutettu äitiyslomaan yhteistä vauvaanne varten, miehesi taas voi olla vanhempainvapaalla.



Sinä siis luovut valtaosasta tuloistasi ja vaihdat ne äitiysrahaan ja et halua että miehesi kustantaa sinulle edes kenkiä? Eikö olisi reilua jos kerta on omat rahat kummallakin (mitä en ymmärrä, yhteinen perhehän teillä on), että miehesi antaa sinulle puolet siitä rahamäärästä joka jää normaalien tulojesi ja äitiysrahan erotukseksi.

Vierailija
10/10 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin oikeasti niin kallista hommaa, ettei Suomen keskituloisilla ole edes varaa palkata hoitajaa kotiin päivisin. Eli olkoon ne kengät ja muut ostokset sun palkkasi hienosta ja hermojaraastavasta työstä 24/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän