perhepäivähoitajat lakkoon!!
He jos ketkä ansaitsisivat kunnon palkan! Ja tämä lakko koskettaisi niin monia aloja...kaikkia niitä joilla hoitolasten vanhemmat ovat töissä.
Kommentit (29)
Siis näitten korotusten jälkeen. Niitä ennen oli noin 319 euroa lapsi. Että eipä tuo kolmella lapsella paljon päätä huimaa.
3
pph. lla jää käteen 4 lapsesta n. 1200 euroa ja työpäivät kuitenkin aina n. 9 tuntisia. Olenko oikeassa?
Voi kyllä teidän pitäs saada enemmän palkkaa!
oli 1300e. Tunteja tuli 50 per viikko eli 200. 300e tuosta oli kulukorvausta. Elikkäs 1000e oli palkka.
tässä hoitajapalkkakeskustelussa kukaan ei puhu pph. n palkoista? Mulla ei siis mene jakeluun miten te voitte hiljaa hyväksyä palkkanne. Ettekö arvosta omaa työtänne tarpeeksi??
koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ainoa mikä auttaisi, olisi parempi liitto, eikä sitä saa meuhkaamalla. Ja toisaalta, kyllä tämä 994 euroa riittää minulla elämiseen aivan hyvin, tulee samalla pienennettyä ekologista jalanjälkeäänkin, kun ei ole ylettömästi rahaa, millä mällätä.
Mutta täytyy kyllä sanoa, että ärsyttää suunnattomasti, kun ihmiset valittavat, etteivät elä 2000 euron palkallaan.
3
Ja oma koti työpaikkana, saako siitä verovähennyksiä ? Törkeän pieni summa tuo vähän yli 300¿/muksu, jos vertaa siihen että päiväkotihoito maksaa jotain 700¿/kk/lapsi. Halvaksi tulee kunnalle, ei kyllä tarvitse ihmetellä jos uusia hoitajia ei saada...
t. molemmat lapset menossa ihanalle pph:lle hoitoon
Hoidossa on kolme vierasta ja yksi oma. Palkkaa tuli tänään 800¿ ja loppukuusta sitten vajaat 200¿ kulukorvausta. Me ei saada mitään työhuonevähennystä kun saadaan tuo huikea kulukorvaus n.4¿/lapsi/pv.
Meidän lapset ovat juuri välipalalla.
Liitosta ei ole muuta hyötyä (meidän ammatissa) kuin ansiosidonnainen päiväraha. Sen saan yksityiseltä paljon pienemmällä maksulla. Eikä ole työttömyydestä pelkoa koska uusia pph ei tule.