Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis paljonko hoitajilla taikka muilla on lomia vuoden aikana?

Vierailija
15.10.2007 |

Joku mainitsi että on pitkät lomat?! Meillä mies jatkuvassa vuorotyössä ja vain kerran vuodessa lomaa (kesäloma) jonka pituus 3 viikkoa sisältäen yövuoroista yms. kertyneet " lepopäivät" . Ei ole tosiaan mitään syyslomia, talvilomia ja yleensä on pyhätkin töissä. Ihan normaali käytäntö teollisuudessa, näin olen ymmärtänyt?

Ihan uteliaisuudesta kysyn noista lomapäivien määrästä eri aloilla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla viikko talvella ja 4 kesällä, eikä mitään muuta. Äidilläni oli osastonhoitajana n 8-10 viikkoa lomaa vuodessa. Loman määrät jotenkin kasvavat ikälisien tai palvelusvuosien mukaan sairaalassa. Tehyläiset olkaa ystävällisiä ja selittäkää systeemi ja kertokaa paljonko lomia on esimerkiksi 40- ja 50-vuotiailla hoitsuilla jotka ovat parikymppisenä aloittaneet työnteon sairaalassa. Jos hoitsuilla olis vähemmän lomaa ja parempi palkka niin voisi kiirekin hieman helpottaa ?

Vierailija
2/9 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kunnan työntekijöillä esim. kesäloma on 4 päivää pidempi, vaikka lomapäiviä on saman verran kuin esim. yksityissektorilla työskentelevällä, kun lauantait eivät syö lomapäiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika hyvät määrät taitaa lomia olla plakkarissa ?

Vierailija
4/9 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä oli 5 viikon kesäloma, 2 viikon talviloma ja vielä viikon verran jotain extrapäiviä. Lomapäiviä on annettu kompensoimaan palkkaa.

Hoitajille lisää palkkaa, mutta samalla lomat vastaaviksi kuin muilla aloilla.

Vierailija
5/9 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla kyllä lasketaan lauantait lomapäiviksi. Tai sitten mua on huijattu:-))

Vierailija
6/9 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksimi normaalilomakertymä on tuo 38 pv ja sitten tosiaan voi kerätä ylityö- ja saldovapaita jotka pitää yhdessä pötkössä.

Eli lomaoikeus on reilusti parempi kuin yksityisellä puolella. Nämä lomat koskevat kaikkia kunta-alan työntekijöitä, ei vaan hoitsuja. Tosin hoitsujen etuna on vuorotyö jossa kokonaistyöaika on pienempi eli vastaavasti vapaa-aikaa enemmän kuin päivätyötä tekevällä ja ylitöitä voi kerätä...

Vierailija
7/9 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 28 päivää lomaa vuodessa, ja 15 ( vai 20?) vuoden jälkeen 38 päivää tulee olemaan ( jos ei sitä jo muuteta sitä ennen...)

Vierailija
8/9 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 20 päivää kesälomaa tarkoittaa neljää täyttä viikkoa.

Näin se on.

Työaika on päivässä 7 h 15 min

Ja en ole hoitaja, mutta noudatan KVTESiä

Vierailija
9/9 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja KVTESin mukaan viikossa kuluu 5 lomapäivää, eli voin pitää esim. 4 vkoa kesällä, viikon talvella ja vielä 3 päivää. Saman kaavan mukaan menee sairaanhoitajienkin lomat, itse en ole hoitaja. Eikös tuo nyt ole useimmilla aloilla suht normimäärä, ainakin mun mies (joka ei ole KVTES-alalla) saa vuodessa 5 viikkoa lomaa.

Kun 5 työvuotta tulee täyteen, saa 30 päivää (6vkoa) ja 15 vuodesta lomaoikeus nousee 38 päivään. (7vkoa+3 päivää vuodessa)

Joku sanoi, että se on paljon, mutta kyllä toisaalta mun äitini joka on töissä pankissa, saa kyllä suunnilleen saman verran lomia (kuin nuo yli 15 vuotta olleet). Eli ei musta mitenkään huomattavan paljon saa hoitajat lomia yleiseen tasoon verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän