***TAMMITENAVAT uuteen viikkoon (vko 42)***
Ei ainakaan näkynyt uutta pinoa tälle viikolle, joten tästä lähtee...
Kommentit (27)
Finanna, mullakin kaikki päivitteli niiden mielestä pientä mahaa aina tonne 26 viikolle asti. Nyt se on sitten pullahtanut jo iiiisoks viikoilla 28+1. Tosin oli musta iso jo aiemminkin =)
Sen verran pitää koulutuksista sanoa, että itellä on kyllä molemmat, sekä yliopistotasoinen että amk-hoitotyön koulutus. Maisterin tutkinnon suoritin työn ohessa reilussa kolmessa vuodessa (ja kyllä: suoritin kaikki opintoviikot, hyvityksiä ei aiemmasta tutkinnosta tullut yhtään) kun taas hoitotyön tutkinnon suorittaminen vei 4.5 vuotta. Tiedän siis noiden tutkintojen eron =) Tosin toinenhan on tieteellistä, toinen paljon enemmän käytäntöön suuntautuvaa. Mutta se siitä koulutusaiheesta =)
Mutta toivotaan kaikki sormet ja varpaat ristissä, ettei lakkoa tai irtisanoutumisia tulis, saatais varmasti hyvä hoito, kun synnytyksen aika tulee. Eikä tarttis pelätä sitä lähtöä ja sitä minne menee.
Gallupiin: ite olen ollut mieheni kanssa vasta vajaan vuoden naimisissa, joten tuore oikeana aviovaimona =)
Alkanut taas muuten supistaa enemmän ja kipeämmin, tuossa oli jo viikko hiukan rauhallisempaa. Toivottavasti rauhoittuu itsekseen tilanne.
Floora+masuasukki rv 28+1
Hirveesti oli juttua, en muista puoliakaa...
No, me odotamme tyttöä ja potkii joka puolelle..On viimeisessä ultrassa ollu pää alaspäin, mutta kuulemma mahtuu siellä vielä hyvin kääntyilee.Ei sitä itte tunne kun tyyppi kääntyilee, on niin pieni kuitenkin vielä.
Linea negra mulla oli poikaa oottaessa tumma, nyt ei ole ollenkaan.
Kauneuden on meidän tyttö kyllä vienyt.Iho kuivuu ja suupielet halkeilee, toisaalta finnejäkin pukkaa. Hiukset ja kynnet ihan voivat hyvin kyllä.
Jollain oli tullu pahoinvointi takas..Mullahan oli myös näin, mutta nyt on lopultakin hellittänyt.Nelisen viikkoa sitä kesti sitä uutta aaltoa ennenkuin hellitti.
Vaihtelen rautavalmisteita tässä yhtenään.Obsidanin seuraksi otan nyt retaferia ja huljauttelen tuoremehulla tai c-poreella alas.
Porkkanoihin on tullu himo-varmaan elimistö kaipaa a-vitamiinia, jota karoteenista sitten tekee.A-puutos juuri voi myös aiheuttaa noita haavaumia suupieliin joita mulla on, mutta varsinaista a-lisää purkistahan ei kannata mennä ottamaan, koska sehän voi aiheuttaa niitä sikiövaurioita.Mutta porkkanoista ei voi saada liikaa a-ta, sillä elimistö valmistaa vain sen verran esiasteesta kuin tarvitsee.
Mua ei pelota synnytys.Tiedän jo että tulen olee taas kauheen kipee sen jälkeen kuukauden, joten ei kannata pelätä.Mies on järjestänyt työasiat niin että voi jäädä neljäksi viikoksi etätöihin kotiin, kun vauva syntyy.
Hyvä Mantelihammas, että lääkäri oli nyt asiallinen.Mulla on ihan ihana naislääkäri tämä johon sain vaihtaa.
No jaa, täällä kakka haisee eli vaipanvaihtoon!!!
Voikaa hyvin!!
rv 28+3
...tämä vauva ei ole vielä hikkaillut, mutta edellinen hikkas senkin edestä!!Monta hikkaa päivässä saattoi olla=)
Miehen kans on oltu vajaa 3v yhdessä ja toinen yhteinen vauva tulossa-aika haipakkaa=) Mitäs sitä ihmettelemään enää tällä iällä, kun tuntee löytäneensä Sen Oikean. Edellinen liitto kesti 9v, josta siis nämä isot lapset. Eilen juuri iltapalapöydässä nykyinen mieheni sa´noi isoille lapsille: " Olette todella hyvin käyttäytyviä lapsia ja olen ylpeä teistä.Rakastan teitä ihan ihtä paljon kuin vauvaa." Ja minä nielin liikutuksen kyyneliä. On toki vähemmänkin auvoisia hetkiä, kuten kaikissa uusioperheissä, mutta mulla on todellinen aarre miehenä kyllä!!! Joka ilta hän rasvaa mun kipeitä jalkoja ja hieroo selkää, antaa mun katsoa tvstä hömppää niin paljon kuin sielu sietää jne jne jne.
Oikein Sammermanni! Kiitosta ihanille miehille, kun sitä ansaitsevat! =)
POtkuista muuten, poikaa ehkä odottelen ja tämä potkii ja töytii joka suuntaan.
Floora 28+1
Mistäs kaikesta täällä olikaa kirjoiteltu...
Ainakin vatsan koosta: Töissä kaikki ihmettelevät, että tuon mahanko kanssa meinaat olla töissä vielä puolitoista kuukautta? Eli kyllä se aika iso taitaa jo olla. Tänään oli lääkärineuvola, jossa lääkäri sai sf-mitaksi 26cm. Tähän saakka ollaan menty ihan tasan keskikäyrällä, mutta tuo mitta oli jo ihan reippaasti yli. En kylläkään ihan luota tuohon mittaan, koska lääkäri saattaa mitata hieman eri " käsialalla" kuin hoitaja, joka on tehnyt aiemmat mittaukset. Siispä odottelen seuraavaa neuvolaa kolmen viikon päästä, jolloin mittauksen tekee taas sama hoitaja.
Joku teki galluppia parisuhteen kestoista: Me taidetaan olla vielä aika noviiseja moniin verrattuna. Vasta kaksi vuotta yhteistä taivalta yhdessä. Alkuun ihmiset ajatteli, että mennään aika vauhdilla kun punkattiin yhdessä jo kuukauden päästä tapaamisesta, muutettiin yhteiseen asuntoon puolen vuoden kuluttua ja alettiin vauvaprojektiin jo vuoden seurustelun jälkeen. Ollaan kuitenkin aikuisia ihmisiä ja tiedetään mitä tehdään, joten itseämme vauhti ei ole hirvittänyt. Ollaan jo koettu aika paljon yhdessä tähän pariin vuoteen. -Myös niinkin surullinen hetki kuin ensimmäisen raskauden keskeytys rv 19+5. Nyt ollaan siis aivan älyttömän onnellisia tästä uudesta mahdollisuudesta perheen perustamiseen. Siispä tammikuuta odotellessa. Niin, ja ensi kesän loppuun ollaan muuten suunniteltu häitä. :-)
Mulle on tullut ongelmaksi jatkuvat nenäverenvuodot. Ihan yhtäkkiä alkaa vuotaa niin kuin Niagarasta konsanaan ja tyrehdyttäminen kestää aina lähes puoli tuntia. Eipä se mitään kovin vaarallista ole, mutta lähinnä ärsyttävää. Maanantaina sattui ekan kerran niin, että verta alkoi vuotaa kesken työpäivän. Höh! Pikkaisen meni pakka sekaisin kun jouduin istumaan toimistossa puoli tuntia. Olen siis töissä ravintolassa ja siellä tuollainen aiheuttaa PIENTÄ kiirettä muille lounasaikaan. No enpä viitsinyt kuitenkaan verisenä olla herättämässä asiakkaiden ruokahalua. Ärsyttävää.
Jaahas, jospa lopettaisin tämän romaanin tähän vaikka tuntuu, että näin harvakseltaan kun kirjoittaa, niin jutua riittäisi vieläkin enemmän.
Siru-Sofia ja Julle 28+1 (Pikkuinenkin on saanut työnimen)
pitkästä aikaa!
Oltiin maanantaina 4Dssä Hämeenlinnassa. Kaikki oli tosi hyvin ja tyttöhän se sieltä tulee. Lääkäri ultras melkein 2h kun koko ajan oli kädet ja napanuora eessä, mutta saatiin me tosi hyviäkin kuvia. Varsinkin lopussa kun tyypi alko venytteleen. Muuten oli kovin unelias vaikka joinkin muumi-limpsaa ennen ultrausta.
Mittoja: (rv25+0)
lakimitta 61mm
vartalon ympärys 222mm
reisiluu 46mm
painoarvio 875g
Oli ihana kokemus, saatiin DVD ja paljon kuvia.
Miehen kans ollaan seurusteltu 4 ja ½ vuotta. Molemmilla takana vauhdikas, pitkä sinkkuelämä. (no, itellä myös yks lyhyt kihlaus) Punkattu ollaan yhessä toisilta treffeiltä lähtien, virallisesti avokkini muutti mun tykö parin, kolmen kk seurustelun jälkeen. Kihloihin mentiin toissa jouluna. Nyt ollaan muuttamassa kolmanteen yhteiseen kotiin mitä remontoidaan kiireellä ennen vauvan tuloo. Meillä on kaks silmäterää ennestään, kiinanharjakoira ja chihuahua.
Big brother alkaa..ensikertaan!
T: Xena77 ja peppi 25+3
Olinpa tänään lääkärissä, vain viikon etuajassa. Ihmettelivät että mitäpä siellä teen. Vasta viikon kuluttua on aika... Siis onko se raskausajan dementia jokin " sanonta" , vai onko sillä tieteellisempää pohjaa.. Jotenkin mennyt välillä niin mahdottomaksi muistin kanssa, että alan jo epäillä että väitteellä on jotain perään.
Galluppiin (Allun aloittamaan): Yhdessä ollaan oltu kohta neljä vuotta, vuosi naimisissa. Ja ensimmäistä vauvakaveria siis odotellaan. Suhde on ollut vahva ja hyvä (molemmilla myös jotain parin vuoden seurustelua ennestään takana) Eli nyt jää nähtäväksi miten suhde muotoutuu kun vauva tulee. Olen ympärillä seurannut monen suhteen kylmettymistä vauvan tulon myötä ja välillä pelottaa: miten me saadaan homma kuitenkin toimimaan. Rankkoja asioita ollaa koettu jo yhdessä, jotka on meitä saanut tiukemmin toisiimme. En tarkoita, että vauva olisi sellainen " rankka asia" , mutta luonnollisesti jollain tavalla mullistava juttu suhteen elämänkaaressa. Paljon saadaan tehdä töitä, mutta koska pohja on hyvä ehkä me saadaan se onnistumaan.
Tsemppiä muuten Allulle kinttujen kanssa, toivotaan että se on nyt parempaan päin :)
Painosta on yhä ollut keskustelua.. Kävin tänään puntarissa itsekseni ja huomasin kilon napsahtaneen taas lisää. Tuntuu ettei sitä nousua voi mitenkään hillitä. Mulla on vaikuttanut liikunnan väheneminen ja myös se että olen välttänyt keinomakeutettuja tuoteita. Syönyt siis enemmän sitä itseään kuin aikaisemmin. Sokeri tosin on aina pahasta! Öljyjä ja hyviä rasvoja oon lisännyt myös.
JOko te tunnette onko vauvalla tietty rytmi potkimisten suhteen? Joko se miten yleensä masussa muotoutuu: kommentoikaa taas kokeneemmat. Kiitti ;)
Minä alan suunnitella baby-nurkkausta siis makkariin. Ehkä vähän aikaista, mutta joulu on tulollaan nurkan takana.
Haleja kaikille!