Voiko Kela evätä toimeentulotuen kokonaan
Jos asunto on 100€ kalliimpi kuin kuntaraja sallii? Että et saa enää mitään tukea mistään?
Kommentit (12)
ei voi, maksat se 100 e omasta pussista
jos sulla on omaisuutta, pankissa rahaa tai liian suuret tulot, sitten voi evätä
Ei mitään tukia evätä sen takia jos hyväksytyt menot ovat liian suuret.
Vierailija kirjoitti:
ei voi, maksat se 100 e omasta pussista
jos sulla on omaisuutta, pankissa rahaa tai liian suuret tulot, sitten voi evätä
Ei ole mitään tuloja nyt. Asumistukea lupasivat 200€. Ei mitään muuta. Joudun varmaan kadulle jos en saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tukia evätä sen takia jos hyväksytyt menot ovat liian suuret.
Hohhoijakkaa. Aivopieru taas. Siis tarkoitin, että jos menot ovat suuremmat kuin hyväksytyt menot niin se ei ole mikään syy tukien eväämiselle.
Ei voi evätä. Toki ylimenevä osuus voi olla hankala maksaa itse, ellei siihen tule osuus. Puoliomistusasujilla voi olla myös ongelma vuodenvaihteen jälkeen, ellei tuloluokka ole huomioitu. Jos se on automaattisesti liukuhihnalle.
Siis mikä logiikka olisi siinä,että asut ylihintaisessa asunnossa ja sen takia tuet evätään? Eihän se tukien maksaminen vaikuta vuokran suuruuteen mitenkään -ainoastaan siihen,että sinä maksat vuokrastasi jatkossa enemmän itse,jos tahdot asua ylihintaisessa kämpässä. Voisiko joku Kelan toimintaa tässä asiassa tunteva kommentoida?
Kantasuomalaiselle voi tehdä mitä vaan, jos suostuu ja on hiljaa.
Kyllä voi. En saa asumis- ja toimeentulotukea, kärvistelen 800 euron tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä logiikka olisi siinä,että asut ylihintaisessa asunnossa ja sen takia tuet evätään? Eihän se tukien maksaminen vaikuta vuokran suuruuteen mitenkään -ainoastaan siihen,että sinä maksat vuokrastasi jatkossa enemmän itse,jos tahdot asua ylihintaisessa kämpässä. Voisiko joku Kelan toimintaa tässä asiassa tunteva kommentoida?
Ei. Vaikka menot olisivat liian suuret niin tukia ei evätä. Tuo on yleinen harhaluulo edelleen. Se siitä tulee kun ihmiset uskovat herkästi kaiken mitä netistä lukevat eivätkä ota itse selvää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Hvetin kroisos!!! Minä en saa edes 600
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa? Menosi ovat pienet vai asutko jonkun toisen ihmisen kanssa?
Voi. Tuet loppuu. Hae töitä tai joku elättäjä. Itse löysin aikanaan köyhän 36v vanhemman miehen, kaksin pärjättiin taloudellisesti. Varakkaille en kelvannut