++ KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOLLE 42 ++
Huomenta kultsut ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille !!
Täällä kotosalla oleskellaan,kun toinen kuopuksista oli eilen oksutaudissa ja jäi tänään vielä kotiin vaikka ihan " terveeltä" jo vaikuttaa..sanoin kyllä ettei sitten illalla pääse kokkikerhoonkaan mutta kommentoi mulle takas, että enään ei okseta mutta masu on vielä kipee...
Itsellä on tänään ihan veto veks vaikka pitkästä aikaa nukuin yöni tosi hyvin, sain nukuttua jopa 6-h pätkän putkeen ilman heräilyä :-) ja se on paljon se !!
Wemppa ottaa nyt tehokuurin rautaa ja lepää, ja mä olen samaa mieltä ettei kannata mennä töihin jos on väsy, stressaantuu ite ja vauvelikin vaan ihan turhaan kun on ihan raatona eikä jaksa mitään...
ja siellähän on se sun sijainen joten nou hätä :-)
jaahas nyt pitää mennä piirtämään... mä olen siinä touhussa aivan onneton :-(
Palaamisiin ja pinoutukaa siskot että saadaan pitkä ja mahtava pino !!
IsoTikru+tikrunpentu 34+4
Kommentit (37)
huolenpidosta. Ja aion noudattaa neuvojanne. Eilen illalla nimittäin jo valmistauduin synnytykseen kun supisteli kuuden tunnin ajan ja monta kertaa tunnissa. Ihan olivat kivuttomia, ettei sinänsä hätää, mutta kyllä mielikuvituksessa tapahtui jo vaikka mitä. Eikä noihin liittynyt minkäänlaista fyysistä rasitusta.
Ankkis: Masussa varmasti kaikki kunnossa, mutta kivaa päästä varmistumaan asiasta.
IsoT: paranemista sinne oksuiluun.
Täällä meillä on mieskin kotona, loukkasi eilen jalkansa metsässä. Ihan kivaa kun on seuraa.
Päikkärit kutsuu, mukavaa viikkoa kaikille.
wemppa
Täältä töistä kirjoittelen... koko viime viikko menikin saikulla. Olo ei kyllä ole liiemmälti parantunut, joten mietin täällä, olisinko ihan lusmu, jos hakisin lisää saikkua... Toisaalta mulla ei ole töissä yhtä hyvä tilanne kuin esim Wempalla, koska sijaista ei ole eikä tule, ja töitähän riittäisi niin paljon kuin viitsisi tehdä.
Wemppa - kannattaa ottaa se rautatabu yöllä, jos ja kun heräilet öisin ja jos vain vatsa kestää. Mullahan laski hemppa 100:aan tuossa elokuun lopussa, mutta viimeksi oli onneksi noussut jo 118:aan. Ihme sinänsä, että oli noussut, kun olen sairastanut nyt 4,5 viikkoa ja syönyt kaksi antibioottikuuriakin. Paljonko sulla on muuten ehtinyt tulla painoa lisää tähän mennessä?
Tikru - toivottavasti et saa oksutautitartuntaa... Muista pestä kädet usein! ;)
Ankkis, tule sitten kertomaan ultrakuulumisia! Kivahan se on päästä kurkkaamaan masuasukkia varsinkin alussa, kun liikkeet ei vielä tunnu.
En nyt muista viime viikon pinosta, mitä kaikkea piti kommentoida...
Flunssaterveisin EDELLEEN
Peltis 30+3
Kiitti vinkistä, otan rautatabun yöllä, se on helppoa, koska heräilen jatkuvasti. Painoa on tullut jotain 6-7 kiloa. Ihan tarkkaa en osaa sanoa, koska alussa arvioin painoni ennen raskautta. Meillä ei kotona ole vaakaa.
Voi kun flunssasi jo helpottaisi - ja hei - saikkua vaan lisää jos kerran olo sitä vaatii!!
wemppa
hyvä wemppa, lepoa vain. Ja rautatabut tosiaan kannattaa ottaa yöllä. Mulla ainakin toimi hyvin niin ja vatsakin toimi ihan OK (söin obsidania).
Meillä on nyt tiheämmän imun kausi. Poika tilailee maitoa ja nyt on herätty parina yönä 3 kertaa syömään. Ja tuntuu toimivan, tissit paisuu taas eri tavalla kuin tässä välillä. Mutta rittihän tuo maito tyhjemmänkin oloisista pusseista kun poitsu on kasvanut hyvin ja tyytyväinen. Mutta kaipa tämä on sitä maidontuotantoa ylläpitävää toimintaa.
Eipä tänne muuta, bad hair day nykyään joka päivä kun tukka on kasvanut liian pitkäksi mun makuun (siis itselle) ja ärsyttää koko ajan. Ja värikin on ihan mitäänsanomaton. Täytyy yrittää nyt saada viimein aikaiseksi kampaaja. Lenkillä huomasinkin taannoin tässä lähellä yhden kotikampaamon ja taidan testata sitä. Miehen kanssa kähinää kotitöistä, enkä jaksaisi nyt yhtään kuunnella valitusta siitä kun pitää siivota jne. Sanoinkin että se on ihan valinta kysymys, voi asua yksiössä tai tilata siivoojan jos ei kiinnosta siivous. Ja että en nyt tosiaankaan jaksa yhtään tuollaista kitinää, olisi onnellinen että on niin pienet murheet. Ja sitä rataa...
Mutta nyt heräili taas tämä päivänsäteeni joten netti kiinni!
Sonjaemma: Mullakin tuo tukka vaatisi käsittelyä. Ehkä sitten synnytyksen jälkeen jaksan suunnata energiaa enemmän ulkonäkööni. (niin varmaan joo...)
Oikein sanoit miehellesi.
Kerrohan terkkuja sille suloiselle pikku-ukolle! Mä vieläkin näen silmissäni hänen kauniit kasvonsa.
wemppa
Voi ankkis mitkä naurut sait aikaan tuosta pietun ulkonäöstä....Ei ole pisamia,eikä punaista tukkaa,enemmänkin maantienväriset ovat hiukset nykyään mutta nuorempana olin ihan blondi....
Peltimetsurille jaksuja flunssan keskelle. Sulla on ihan hurjasti viikkoja,niin se aika lentää.
Wemppa,en paasaa,peesaan kamuja että lepää nyt ihan hyvällä omalla tunnolla(paraskin puhuja täällä,mutta toiselle on niin helppo ohjeita antaa).
Sonjaemman poju kasvaa vauhdilla ja siitä varmaan kertoo nuo lisääntyneet yösyötötkin.
Isotikru,toivottavasti mahatauti menee ohi eikä iske sinuun. Tässä vaiheessa ei kyllä sitä tautia kaipaa,jos ei muutakaan.
Oma napa on entisellään. Tosin vettä olen kitannut juoda useammankin edestä kuin pullan. Viikonloppuna olin huolissani kun pulla huilasi päivällä mutta illalla 9-10 välillä alkoi sellainen rumba mahassa ettei liikeitä tarvinnut laskea. Tosin lääkäri sanoi että liikkeitä pitää olla myös muuloin kuin illalla. No tänään on jumpattu sitten koko viikonlopun edestä. Vähän hirvittää torstai ja tieto siitä mikä lapsiveden määrä on. Kun ei ole mitään käsitystä mihin sitä on voinut " hävitä" . 26 viikolla vesimäärä oli vielä ihan normaali. No se varmaan selittää miksi mahan koko ei niin tolkuton ole. Ei voi kun odotella.
Välillä masentaa kun ajattelee että muutama viikko ja tämä masu on poissa. On ollut niin ihana istuskella ja katsoa kuinka masu velloo heilua puolelta toiselle...
Ei mutta nyt mentävä viemään tyttöä partioon. Palailen huomenna uudelleen.
-pietu ja pulla 35+6/36+5
4,8cm pitkä heiluvainen tyyppi, jolla oli ainakin toisessa kädessä viisi sormea ja jalat kuin sammakolla. Lääkäri oli tosi huolellinen ja mukava ja toki yksityisellä pitääkin olla. Niskaturvotusta ei ollut ja kaikki asiat jotka tässä vaiheessa pystyy tutkimaan olivat kunnossa. Jatkan siis iloisin mielin vatsan kasvattelua :)
Oli ihan pakko käydä katsomassa mainoskatkolla josko ankkiksesta olisi kuulumisia ja olihan niitä ja mitä parhaimpia,Onnea ankkis ja ihanaa odotuksen jatkumista. Ei muuta kuin masun kasvattamista.
Nyt jatkaman sydänjään katsomista...
-pietu ja pulla
Hieno juttu Ankkis !! Nyt nauttimaan odotuksesta ja masua kasvattamaan..
Iltapalalle ja nukkumaan.,,
Öitä !
Isotee+tikrunepntu jolla dise menossa...
Täällä sitä ollaan vaikken kovin aktiivi olekaan ollut tämän kirjoittelun suhteen, ja syy löytyy pinniksestä :-)) Nti on todellakin ' ikävä kyllä' ottanut tavakseen herätä yöllä, ja valvottaa äitiä yleensä kaksi-kolme tuntia ennen kuin simahtaa. Tämä herääminen tapahtuu klo.2-3 aikoihin ja nti kiekuu hereillä sinne klo.4-5 :-// No täytyy vain toivoa, että on ohimenevää .. Viime yö oli MALLIKAS, mentiin KAIKKI koko poppoo nukkumaan aikaisin, vauva klo.20, ja vanhukset klo.21 ja tyttö heräsikin ekanX vasta klo.6, joten nyt on oikein levännyt olo. Mutta jo pelottaa ensi yö, aivan varmasti alkaa pinniksestä kuulua jorinaa klo.2 ...
Ja mielikuvitus laukkaa ja kovaa ..heh, nyt kp/23-25/28 ja olen jo kaksi RFSU-r-testiä tehnyt. Miksikö. No siksi kun mielstäni alamasua on nippaillut, v.vuotoa ollut, ja rinnoissa säkenöi, no saattaapi olla että tällä äidillä ei säkenöi muualla kuin pääkopan sisäpuolella :-)) No negatiivistahan se näytti, tietenkin. Ja olen lukenut vain huonoa noista rfsu:n testeistä. Uudestaan testailen viikonloppuna JOS on aihetta, mutta uskokaa aihetta ei ole, kun oltiinkin vain kerran oviksen aikoihin ilman ehkäisyä, vaikka saattahan se kerrastakin onnistaa. Mutta taidan vain olla kauhuissani, siksi testasin ;-)) Nyt loppui venäläisen ruletin peluu, jos en siis ole raskaana. Pakko odottaa sinne ensi kesään, että tiinu saadaan hieman isommaksi tytöksi, mutta eihän sitä toisaalta tiedä vaikka raskautuminen veisi yhtä kauan kuin tiinun kanssa, eli 2v, tai olihan siinä niitä km, mutta tämän onnistuneen kanssa meni kuitenkin tasan 2v. Sekavaa solkotusta, kun mieli laukkaa nopeampaa kuin somet pystyy kirjoittamaan :-))
Mutta ..mutta .. ihania ja upeita uutisia on täällä ollut. Ankkiksen pikkuisella kaikki oli hyvin !!! Ankkis asutkoitko pääkaupunki seudulla vai ulkopuolella, ihan vain kysyisin, että missäköhän kävit ultrassa ? Ja oletko menossa siihen 4D-ultraan ?? Ensi kerralla haluan itsekin kokea tuon 4D:n. Jos olisin mennyt NKL:lle kakkos ultraan niin siellä muistaakseni oli lääkärin käytössä 4D- ultra-mutta valitsin kättärin ihan sen sijainnin takia. Ja pietun viikot senkun lähenee, ja viime viikollahan oli lopputark. tai oliko se se synnytystapa ja asento tsekkaus ?? Ja kaikki oli sieläkin hyvin, pulla valmis kohtaamaan teidät kasvokkain :-)) Miten nuo pietun viikot ovat menneet näin nopsaan, samoin wempan, Iso T:n ja peltiksen ...
Sonjaemma kyllä se teidän herrä tilailee maitoa ! Hienoa ! Todella hienoa, että teillä imetys on mennyt hyvin. Olen hieman surullinen, että tiinun kohdalla se loppui siihen 4.5kk täydellisesti, miten paljon tekemistä oli kesäisellä kuukauden työpestilläni, uskon, että paljon. Multahan maitoa tuli paljon, mutta yhtäkkiä se vain tyrehtyi tai sitten mokasin siinäkin, että liian helposti työnsin pullon tiinulle, kun ruokailitunnin välein, mutta sekin tapahtui vain siksi, että LUULIN, ettei nti saa maitoa tarpeeksi, vaikka näin jälkiviisaana se varmaankin oli tiheän imun kausi, koska oli juuri tuossa 4kk kieppeillä, voi että mua harmittaa, ja tavallaan itkettääkin tämä maito juttu .. terkka on kyllä lohdutellut .. Milloinkas lähette sinne etelän lämpöön ?
Wemppa ei sota yhtä miestä(naista) kaipaa .. eli pysy vain kotona hoidellen itseäsi ja masukkia. Ja sori, kun ilmaisin itseni typerästi siitä teidän tapaamisesta :-(( Et tietenkään OLLUT, ei ketään ole pettymys. Mä vain siteerasin Pinkertonia, kun hänellä oli kokemusta näistä nettituttavuus tapaamisista, MUTTA luullakseni Pinkertonkin tarkoitti juuri sitä kuvaa, mikä me helposti luodaan jostakusta, kun ei olla nähty, ja sitten tavallaan pudotaan korkealta ja kovaa, jos se luotu kuva/kuvitelma ei pidäkään paikkaansa. Mutta jokainen meistä on oma yksilönsä ja kaikki kunnia ja arvostus sille. Kiva oli että tapasitte, ja koitetaan saada pikku-joulu tapaaminen järjestettyä ennen kuin te tytöt jakaudutte :-)) Ja kurjia nuo supparit-pidähän itsestäsi hyvä huoli.
Mä menen viikonloppuna töihin, iltavuoroon ja ihan tähän oman kodin viereen. Teen kaksi iltaa. Mutta ensi viikolla olen illoissa ti-pe, ja hesassa, joten tiinu parka joutuu/pääsee mummulle ja ukille hoitoon muutamaksi tunniksi ja isi sitten hakee sieltä pois. Hiukka jo ahdistaa, mutta tätähän se arki on. Jään ' kotiin' hoitamaan tiinua eli en palaa työelämään vielä ainakaan kahteen vuoteen, mutta keikkailla aion mahdollisuksien mukaan. Tiinun hoitosuhde jatkuu isovanhempien luona, ja olen siitä todella onnellinen ja kiitollinen, että he hoitavat vauvaa muutamana pvänä viikossa alk. ensi tammikuu. Päiväkotihoitoa harkitsen kun tyttö on 3v, jollei tilanne ole toinen, että kotona olisi toinen lapsi, silloin en EHKÄ veisi ainakaan koko päiväisenä päiväkotiin.
Tyttö on kovasti kasvanut ja kehittynyt. Aamut ja päivät ja alkuillat menee mukavasti, mutta kun uniaika lähenee niin alkaa sellainen kitinä sitä kestää sellaisen 1.5h, välillä itkee ja taas nauraa ..huoh-ota sitten selvää .. Syö hyvin ja oikeastaan kaikki kelpaa paitsi kalaruuat ei oo mieleisiä(?) Kylvyt on hauskoja, nti polskii niin, että mekin saadaan olla uikkareissa, kun amme kummasti tyhjenee .. Napuliinin ympäri mennään, mutta ryömiminen on kokonaan unohtunut tai satunnaisesti muistaa sen ja menee muutaman sentin eteenpäin, mutta pakki toimii ;-)) Ja viime viikolla oppi kierittelemään itseään eli menee kierien eteen-ja sivuille ..
Huh, tulipa pitkä kirjoitus palaillaan myöehemmin, nyt heips kaikille !!!
t. emmi
Olipa tyhmästi kirjoitettu ' kierii eteen-ja sivuille' ei se tiinu ihan kuperkeikkaa vielä heitä, joten eiköhän nti kierittele vain sivuttain, mutta eteenpäin menee siis kierien, ja taaksepäin myös :-))))
lahopää emmi
Niin siis emmi ja ankkis, en minä ajatellutkaan, että te ajattelisitte, että minä just olisin pettymys... Eli siis no hätä.
Ankkiksella hyviä uutisia, hienoa!!
Meillä meni päivä sairaalassa, mies satutti jalkansa sunnuntaina, murtunut, ja kuusi viikkoa saikulla kipsi jalassa. Että tämmöstä.
pitää mennä...
wemppa
Takana todella huonosti nukuttu yö, yhden aikaan toinen kuopuksista heräsi painajaiseen, sain typsyn nukkumaan mutta valvoin pari tuntia ja sitten herätti ukon herätyskello arggg,,,,
Wempan miehelle jaksuja kipsin kanssa ja pikaista paranemista koivelle !! Nyt sulla on seuraa siellä, nauttikaa yhdessäolosta ;-) ja Wemppakin nyt vaan hakee lisää saikkua ja köllöttelee ukko-kullan kainalossa ja kerää voimia !!
Emmin Tiinu se pyörii ja kierii..arvaa nauroinko kun luin sun korjaustekstin, alkuperäisestä viestistä en edes tajunnut mitään virhettä..
Vautsi vau piinaviikko,,ei siihen tärppiin kyllä edelleenkään tarvita kun se yks kerta !!
Kymppiin kuskaan pimut skoleen ja käyn asioilla, ajattelin käydä Eurokankaassa ja Kodin Anttilassa katsomassa olikos siellä jotain kivaa ja edullista kangasta jospa vaikka ompelisin äippäpakkauslaatikkoon pienen pienen peiton ja lakanan ja reunahörhelön..mä olen ompelutouhussa vaan niin pirun tumpelo mutta yritys hyvä kymmenen...
Neulominen on enemmän mun juttu,,
Mutta nyt menen ottaa mitat tosta lootasta....
IsoTee +Tikrunpentu rv 34+6 ja tänään eka virallinen äippälomapäivä !!
Ja IsoTikrulle onnea ekasta ä-lomapäivästä :)
Meillä arki sujuu tavallisella kiireellä(?) - joku kyllä voisi olla sitä mieltä, että se on vain organisointi- ja suunnittelukyvyttömän naisen aikaansaama kaaos........ Eikä siis _oikea_ kiire.
Neidit kasvaa ja uhmittelee, keskimmäisellä ' minä itse' -kausi. *huoks*
mentävä...
Isotikru: Ihme homma, meillä keskimmäinen herätti yöllä, syynä painajainen. Tämä tapahtui myös yhden paikkeilla. Ja mäkin pyöriskelin pari tuntia valveilla. Aamulla kun ei kerrankin miehen herätyskello soinut, niin oma herätti kun vielä olisi kovasti nukuttanut. Oli keskustelu koululla opettajan kanssa.
Nyt mennään ukkokullan kanssa päikkäreille. Ihan kivaa kun on seuraa...
wemppa
ankkikselle ultrauutisista sekä iso-T:lle äippäloman alkamisesta.
Wempan terveiset välitetty pikku-ukolle! Puolen tunnin päikkäreillä meillä mennään edelleen, nyt ei taas heräillä kuin 2 kertaa syömään ja päivällä 2,5-3 h syöttövälit. En ole vielä alkanut edes maistattamaan kiinteitä, pitäisi varmaan vähitellen aloitella makustelut teelusikallisilla. Mutta ehtiihän tuota jos imetys onnistuu.
Lomaan on vielä kuukausi, seuraavaksi pitäisikin metsästää matkarattaat. Olen yrittänyt etsiä käytettyjä mutta taidan sittenkin hankkia ihan uutukaiset. Jos nyt sitten niitä jonain päivänä vielä tarvitsisi toisellekin piltille. Ja jos ei niin vähän käytetyt siistit saa varmaan aina jonnekin eteenpäin myytyä.
Jassoo, Emmillä taitaa olla ihan oikea piinis. Kuulumisia odotellaan.
Itse ajattelin olla kotona ensi syksyyn. Paitsi jos saan ison lottovoiton, ei muuten asuntovelkaisen auta kuin töitä paiskia...
Täällä ollut sellainen mukavan toimelias päivä. Tiinun kanssa ollaan ulkoiltu ja sitten kävin issekseni katsastamassa ' tuulipukua' tai paremminkin ulkoiluvaatteita, miksikä niitä kutsutaan ? Ei löytynyt ja löytyi, mutta ne mistä tykkäsin oli todella kalliit ' 100e' joten en raaskinut ostaa :-// No perjantaina on kuitenkin pakko käydä ne ostamassa, kun tarvitsen siistin, lämpöisen ja vettä hylkivän asusteen ulkoiluun ... Ei kiinnosta jatkuvasti painella farkuissa.
Ei ole täti tullut, ei tietoakaan tädistä, mutta ' ripuli' tuli (sori) joten nyt iltasella olenkin ravannut veskissä useaan otteeseen .. kp 24/25-28. Viime yönä heräsin pariin otteeseen hurjiin nippailuihin alamasulla, mutta saattaahan se merkitä ' tätiäkin' Hiukan pelottaa ... Vaikka ihan odottavaisin mielin olemme :-))
Kurjaa wemppa tuo miehesi jalka, no saattehan olla kahdestaan ennen vaavin syntymää .. Nauttikaahan laatu-ajasta, ja elkää riidelkö. Sielläkin viikkoja jo vaikka mitenkä paljon, hui ...
Tikrukin kävi moikkamassa :-)) Teillä ja wempalla valvoskeltiin, no meillä taas vaihteeksi nukuttiin aika hyvin, eli neiti kyllä heräsi klo.3 ja aloitti pulputtamisen, mutta nukahti kesken lauseen ;-)) Naurettiin miehen kanssa ... Herätyskello pärähti pinniksessä klo.6.30, joten se oli aika inhinmillinen aika herätä puurolle.
Missä on Levinia ?? Käy nyt ihmeessä kertomassa edes muutamalla lauseella Hopesta !!!
Sonjaemma matkarattaita etsimässä. Voi voi mikäs siellä Kanarialla on köllötellessä .. Onko lähistölläsi eureca apteekkia, sieltä saa ostaa mukavia uv-säteilyä estäviä lasten vaatteita, sellaisia kesäisiä. Aattelin tiinulle ostaa sellaisia muutaman, jos sinne Lankalle lähdetään kesällä, jollen nyt sitten ole raskaana.
Pinkertonilla oli kova kiirus, kuule olen ihan varma, että se kiire on totista totta, jos on kolme pientä jaloissa, ja he kun ehtivät aivan varmasti häistä hautajaisiin. Jaksamista ja tsemiä sille suunnalle !!!
t. emmi
Emmi: Ainakaan vielä ei olla riidelty, mutta olen ihan varma, että kun mies turhautuu " olemiseen" alkaa myös pienet riidat.
Kyllä vähän jännittää sun puolesta... aikamoista piinaa varmaan tässä loppuviikko.
Kyllä muuten aamulla pelästyin vessassa - verta - mutta oli tuolta toiselta puolelta. Eikös sulla ollut Emmi jossain vaiheessa sama juttu? Olen kärsinyt ummetuksesta ja nyt on sitten peräpää tulessa.
(anteeksi yököttävät jutut..?)
Sonjaemma: Ihanaa kun lomanne lähestyy kovaa vauhtia. Aika menee nopeesti ja ennenkuin huomaatkaan istutte jo koneessa.. Kyllä niitä kiinteitä tosiaan ehtii sitten ajallaan. Jos maito riittää, niin sehän on parasta ja helpointa.
Viimeinen lomapäivä. Huomenna menen ainakin käymään töissä. Mulla on siellä tavaroita jotka haluan kotiin ja mm. tyttöjen valokuvia. Ja ihan kivaa käydä moikkaamassa kavereita. Oloni mukaan olen siellä, jos heti alkaa supistelee, todella vaan KÄYN siellä, mutta jos vaan pystyn, niin olen koko päivän. Sitten ensi viikolla katson taas tilanteen uudelleen. Keskiviikkona on neuvola, että jos vaikka sitten jään loppuajaksi saikulle...
wemppa 29+5
Täällähän oli paljon tarinaa! Olin lasten kanssa ma-ke äitini luona käymässä, joten jäi muutama palstapäivä väliin.
Ankkiksella oli ihanat ultrakuulumiset! Voi että, vastahan mäkin olin siinä vaiheessa ja nyt neiti täyttää pe jo 4kk.
Sonjaemman aikaisempi viesti olisi voinut olla omista sormistani! Joka päivä bad hair: mallistaan uloskasvanut nelostien värinen ärsyttävä pehko:-) Ja tiheään imevä (varsinkin öisin) vaavi..Viime yö oli meillä aika levoton. Meral kyllä nukahtaa nykyään suht hyvin ja suht ajoissa, eilen klo 22 sammutin valot. Tissillä oltiin sitten 00.30,2,4 (otin viereen ja ryntäät pihalle) ja 06. Näin montaa kertaa ei Meral ole tähän ikäänsä vielä yöllä syönyt. Levottomampaa meillä on aina ennen kakkapäivää. Se kun on kerran viikossa, niin sen kyllä tietää. Soseita ajattelin viikonloppuna kokeilla. Pottu vissiin kovettaa mahaa, joten porkkanaa/bataattia voisi kattilaan nakata. Pikkuhiljaa alotellaan, ei kiirettä meilläkään, kun maitoa tulee hyvin.
Ja Emmi piinailee ihan tosissaan. Peukutuksia! Salaa täältä ruudun takaa kyllä ihailen sinua:-) Vaikka ruletti täällä suht aktiivisesti pyöriikin, niin olisin uudesta raskaudesta tässä vaiheessa kauhuissani. Minä kun en ole niitä kaikkein jaksavimpia äitejä:-) Vaihtelevia öitäkin teillä ollut. Taisi se mun aikaisempi sepustus valvotuista öistä olla aika sekava. Aika kyllä kultaa muistot, mutta sellanen muistikuva mulla on, että poika ei kyllä tuntitolkulla valvonut öisin, vaan se oli sellasta tasasta kähinää koko yön. Sitten oli myös sellanen jakso, että minä en saanut nukuttua, vaikka poika nukkuikin. Saatan sekoittaa valvomismuistoja myös tähän kauteen. Sen muistan kuitenkin, että vaikka poika valvoi, niin pidin kiinni siitä, että seurustelemaan ei yöaikaan alettu. Ekan täyden yön 22-06 poika nukkui joskus 10-11kk iässä ja 1 v. jälkeen vähän useammin.
Sonjaemma on sitten reissuunki lähdössä.Meillä ei ole nyt reissua tiedossa ainakaan tämän vuoden puolella, kun miehellä alkoi ne työt. Emme edes tiedä, koska hänellä on lomaa ja minkä verran. Varmaan sitten ensi vuonna jossakin vaiheessa matkustamme Turkkiin. Hirvittää siinä se, kun miehen kotipaikkaan pitää istua bussissa tuntitolkulla. Kivaa pienen lapsen kanssa..Ai niin, oletko Sonjaemma kokeillut kantoliinaa tms.? Voisi olla reissussa kätevä. Itse olen kaupunkireissuilla käyttänyt sitä, kun olen laiska pakkaamaan vaunuja tai rattaita autoon. Vaunut eivät edes mahdu, ellei ota pyöriä pois.
Äidistä piti vielä marmattaa. Hän ei tule koskaan varmaan ymmärtämään tätä liittoani. Uskonto tuntuu olevan se suurin peikko. Minä en voi sitä ymmärtää, kun uskonto/uskonnot näyttelevät niin pientä roolia meidän elämässä. Luulen, että hän ei ole joillekin tuttavilleen edes kehdannut sanoa, että minulla on lapsi turkkilaisen miehen kanssa. Lisäksi hän päätti kutsua Meralia hänen kolmannella, suomalaisella nimellä. Vähän hän sentään otti vauvaa syliin, mutta kovin on erilainen suhtautuminen kuin esikoiseen aikanaan. Meral kyllä näytti kyntensä ja vierasti äitiäini oikein tosissaan;-) Siitäs sai.
Pulla tulee kohta uunista ulos, jännää! Levinian kuulumisia odotellaan täälläkin. Olikos piinavaiheessa muita kuin Emmi? Peukkuja peukkuja! Jaahas, lapsi on uupunut tylsyyteen leikkimatolle, kun äiti notkuu netissä..
iltapäivällä pääsee taas pitkästä aikaa kurkkimaan mitä mahassa tapahtuu. Aina hiipii epäilyksiä mieleen, että tapahtuuko siellä mitään, vaikka maha pullottaa ja joka päivä kuvottaa enemmän tai vähemmän. Tänään otetaan myös se veriseeruminseulakoe ja torstaina saan tulokset.
Wemppa, muista syödä raudan ohessa myös C-vitamiinia, se edistää raudan imeytymistä. Eikä saa juoda kahvia tai maitoa samaan aikaan, koska ne taas estävät sitä imeytymistä. Toivottavasti Hemppa lähtee pikaisesti nousuun. Komppaan myös Tikrua, että saikkua vaan, jos siellä töissä on kerran sijainenkin.
Pietu, muista juoda paljon, että riittää pullallekin.
En kyllä missään kohdassa treffeistä ajatellut, että joku olisi pettymys, Wemppa ei sellaista saa edes ajatella. Ensimmäisenä mulle tuli mieleen juttu mistä olen aikaisemminkin jo kertonut, kun meillä asuu naapuritalossa nyt tokaluokkalainen Pietu-niminen vähän pullea, punatukkainen, pisamainen ja puhelias poika, niin voitte varmaan arvata millaiselta meidän Pietu näytti alkuun mun mielessä :)