Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyslasku sossuun

Vierailija
15.10.2007 |

Yhdessä ketjussa nainen selitti vieneensä synnytyslaskun sossuun, kun mies unohti maksaa. Mitä ootte mieltä? Siis siitä et väännetään lapsia jos ei oo varaa ees synnyttää niitä?

Mä tunnen liian monta sellaista, jotka ei ees halua mennä töihin vaan tehdään muksuja ja odotetaan yhteiskunnan maksavan kaiken. Pistää vihaksi, koska itse joudun menemään töihin kun vanhempainrahakausi loppuu. Mieheni on sairaanhoitaja ja hänen tuloillaan me, yhden lapsen perhe vuokrakämpässä Helsingissä, emme pärjää millään.

Kyllä mullekin kelpaisi asumistuki ja toimeentulotuki varsin hyvin, meille jäisi rahaa käteenkin kun nyt kaikki menee mikä raskaasta työstä tulee.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se meijän synnäri lasku oli iso, kun jouduin olemaan siellä pitkään, koska vauva joutui valohoitoon. Valohoitoonhan ei joudu heti, vaan arvoja seurataan.

Lisäksi lapsi oli 2vrk keskolassa, josta myös eri lasku.

Varmasti meillä ei ollut säästössä mitään, koska kaikki raha meni elämiseen. Olin rv 13 raskaana, kun mies sai tietää, että hänet irtisanotaan. Lisäksi mulla oli toinen lapsi kotihoidossa.

Eikä mun mies todellakaan mitään hyvää palkkaa saanut. Kaikki meni elämiseen.

Kuule sillä liiton rahalla, kotihoidontuella ei paljoo elellä.

Eikä todellakaan yhtään hävettänyt hakea sossusta rahoja, koska oltiin toimeentuloon oikeutettuja.

Vierailija
2/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. alkoholi- ja huumevieroitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joita en aina ymmärrä koska puhutaan kuitenkin ilmaisesta terveydenhuollosta.

Vierailija
4/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän vaikea tilanne, mies työttömänä, minä äitiyspäivärahalla, saatiin toimeentulotukea yksi kuukausi ja just silloin tuli sairaalalasku. Nyt mies yrittäjänä ja tienaa 6000e kuussa... seuraavan synnytyslasku maksetaan ite. Eli tilanteet voi vaihtua.

Vierailija
5/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuki on tarkoitettu. Yllättäviin menoihin, joista pienituloinen perhe ei selviydy.

Kun ihmistä tuetaan hädän hetkellä hänen ongelmansa eivät kasaudu.

Sellaisia ihmisiä en ymmärrä, jotka vuosikaudet yhtä jaksoisesti nostavat toimeentulotukea. Kyllä sitä välillä ainakin töitä löytyy.

Ja sille joka moitti, että sosiaalitoimi ei maksanut perhehuonetta. Köyhän pitää tyytyä halvimpaan, sitten kun on varaa voit maata vaikka hotellissa. Tietysti asumistuki lasketaan tuloksi. Mitä muuta se olisi kuin tuloa?

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, jota nostetaan vasta sitten kun viimeisetkin sentit on revitty itseltä ja muualta.

Vierailija
6/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanoita ovat ne, jotka moiseen joutuvat turvautumaan.

Vierailija
7/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran isä oli luvannut maksaa ja äiti varautunut siihen. Ei kaikki ole syntynyt kultalusikka suussa. Ja niinkuin monta kertaa täälläkin on puhuttu, vauva ei katso aina aikaa milloin haluaa tulla. Olisiko sitten pitänyt tehdä se täällä parjattu abortti. Rakkaus lapseen ei riipu rahasta.

Vierailija
8/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin molemmat opiskelijoita, mies ei saanut kesätöitä. eipä ollut paljoa vaihtoehtoja. nyt olemme eronneet, olen opiskelija yh, ja edelleen saan toimeentulotukea, muuten en saisi mutta kun koulumatkat syö pari sataa euroa/kk.

Vierailija
9/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan normaaliälyllä varustettu ihminen, mutta jotenkin neuvoloiden ilmaisuus sekoitti niin, etten edes miettinyt synnyttämisen maksullisuutta.

Vierailija
10/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva teholla. Laskut yhteensä reilun tonnin luokkaa, eipä niitä ihan noin vain palkasta maksella. Kaipa sinne sossuun viedään turhempiakin juttuja kuin sairaalalaskuja, sitä vartenhan se sossu on että avustaa vaikeissa tilanteissa.

Vai mieluumminko rahat alkkiksille ja narkkareille kuin lapsiperheille?

Vierailija
11/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen ihan normaaliälyllä varustettu ihminen, mutta jotenkin neuvoloiden ilmaisuus sekoitti niin, etten edes miettinyt synnyttämisen maksullisuutta.

Ihan uskomatonta kyllä mitä ihmiset luulevat ilmaiseksi saavansa ylipäänsä......

Vierailija
12/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsi oli hoidossa lastenosastolla ekat päivät. Onneksi toipui hienosti.

Ei tullut mieleenkään mennä sossuun vinkumaan rahaa, olen aina maksanut itse kaiken vaikka olen pienituloinen.

Todellakin halveksin niitä, jotka ei nää vaivaa oman perheensä toimeentulon eteen. On monenlaisia sossun kusettajiakin, jotka oikeesti saa rahaa hyvinkin, esim. olemalla mukamas yksinhuoltajia mut oikeesti varakas mies elättää. Tai sit tehdään rikoksia kuten tossa yhessä ketjussa lapsiperheet.

Tai vaikka elelisikin rehellisesti mutta yhteiskunnan maksamana, vaikka olisi työkykyinen niin kyllä tälläise tyypit ällöttää!!!!!! Tosi luusereita ootte.

Vierailija
13/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartuttavaa laskua pohjalla.

Vierailija
14/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menoja tulee paljon muitakin.

Vierailija
15/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satkulla tarkoitin tollasia pikkusummia......

Jos alkaa olla yli tonnin niin voi ruveta kauhistelemaan että olipa pikkusen kallista....

Vierailija
16/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilön kanssa keskustella niistä maksueristä. Tiedän erään perheen, jossa äiti oli raskaudesta suuren osan sairaalassa ja sitten vauva keskolassa vielä. Maksoivat erissä sairaalalaskua pois, mutta itse maksoivat kuitenkin.

Vierailija
17/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisissa tilanteissa ei moni voi itse maksaa laskuaan, sitä varten on hienoa että meillä on sosiaaliturvajärjestelmä. Ikinähän ei voi tietää millainen synnytyksestä tulee. Toiv. sulla ja pienellä on nyt kaikki hyvin!

Mullekin tuli iso lasku, koska vauva sai synnytyksessä jonkun infektion ja joutui hoitoon lastenosastolle.

Vierailija
18/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missa sairaalamaksuja ei ole. Mun mielesta sairaalahoito on sellasta mika pitais olla ilmaista hyvinvointivaltiossa, missa maksetaan veroja. Joku muu palvelu sitten maksulliseksi mieluummin.

Vierailija
19/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi! Ettehän te maksa kuin murto-osan reaalikuluista.

Vierailija
20/57 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni sanoi et ei huolehtinut ehkäisystä kun ei ollut varaa...Tätä en kyllä ees usko mut olipahan selitys. Tahallaan hankkiutui raskaaksi, yrittää kiristää varakkaan miehen perheleikkiin kanssaan.

Musta lapset kannattaa tehdä sitten vasta, kun on hoitanut omat raha-asiansa kuntoon ja psyykensä myös.