----Ensikoiden vko 42----
Kommentit (32)
..pitihän mun jotain kirjoittaakin, kannattaa ottaa todesta tuo uutinen noista julkaistuista salasanoista ja vaihtaa äkkiä omat uusiin nimittäin tänään oli jo miehen messenger tunnuksia joku käyttänyt ja lähettänyt aika ikävää sähköpostia yhteystiedoille, mesetellyt sun muuta mukavaa:(
Matalapainetta vähän täälläkin :/ Ei näköjään ikinä pitäis hehkuttaa, että ollaan terveitä oltu, perjantaina iski flunssa ensin Ainoon ja viikonloppuna pukkas räkätautia mullekin, ja mieskin jotain eilen illalla valitteli :( Ei viitti muskariinkaan tänään lähteä muita tartuttamaan, vaikka muuten mennään kyllä sinne vaikka läpi harmaan kiven ;) meinaan molemmat tykätään kovasti tuosta muskarista Ainon kanssa. Ja Aino ei oikein söis eikä varsinkaan jois mitään, kun on raukka ihan räkäinen. Mä kun en vieläkään osaa olla stressaamatta tosta syömisestä ja maidon juomisesta, vaikka viime aikoina on muuten mennyt ihan hyvin sapuskaa ja maitoakin :/ Viime viikolla saatiin Ainolle uusi kela-korttikin, niin saadaan " ale" maidosta heti suoraa apteekista, onneksi.
No niin, päivä näyttää harmaalta, mikä sopii tähän maanantai-fiilikseen... Taidetaan mennä tästä levittämään pyykit kuivumaan (Aino auttaa levittämällä pyykkipojat pitkin kylppärin lattiaa). Ulos ei varmaan mennä ollenkaan, jos se vaikka auttais itse kunkin räkätautiin...eli täällä varmaan roikun taas pitkin päivää :/ (mulla ei oo elämää...)
Hyvää uutta viikkoa kumminkin kaikille!
t. Ope ja Aino 364 päivää :)
Miten muut muksut antaa niistää nenää? Meillä se on aina lähellä maailmanloppua ;) paperilla vielä voi kerran pyyhkäistä ilman että ihan kauhea huuto alkaa, mutta kun yritän imeä nenä-fridalla edes vähän sitä ihan juoksevaa räkää, alkaa aivan karmea huuto kuin olis maailmaloppu kyseessä... :/
Hei, Liiahan on ottanut oikein kehitysharppauksen! Nukkuu hienosti ja antaa äidinkin siis nukkua, ja lisäksi on alkanut kävelemään! Onnittelut ensiaskelista! :)
Mikäs Queenin mielen saa matalaksi? Voitaisko jotenkin auttaa?
Opelle ja Ainolle pikaista paranemista! Meilläkin muskaripäivä on lähes juhlapäivä. :) Se on perjantai ja silloin on mukavasti työviikko juuri takana, niin on kiva lähteä heti aamusta muskariin. Ja sit jäädään sen jälkeen hetkeks perhekerhoon kahvittelemaan, kun mun sisko ja sen tyttö käy kanssa samassa muskarissa, ja on siellä tietty muutenkin mukavaa seuraa. Ihanaa, että päästään quun kanssa vielä nauttimaan kaikista tollasista pikkuisten tapahtumista yhdessä. :)
Pikku-quulla on nyt joku selkeä sanojenopetteluvaihe menossa. Se puhua pölpöttää ihan jatkuvasti ja toistelee ihan kaikkea, mitä me sanotaan. Viime viikolla kaks eri hoitajaa peräkkäisinä päivinä tarhassa kehui, miten se on oppinut sanomaan jo hyvin tosi monta sanaa. Yhtä tarhatätiä se kuulemma komentaa, että " Anne tänne!" :) Ja vähänkö me tipahdettiin miehen kanssa eilenillalla, kun quu oli taas osoitellut joka suuntaan ja toistellut, että " kato kato kato" , niin sit kun vähän juteltiin jotain sohvalla, niin poika yhtäkkiä komensi, että " kato nyt tänne!" . :)))))
Tosta Ainon pyykkien levittelystä tuli mieleen, että meillä kanssa on pikkuapulainen, joka ylpeänä vie ruokapöytään oman ruokalappunsa, mukinsa, lautasen ja lusikan jne. Roskat se kerää lattialta ja vie roskikseen. Ja kun tullaan ulkoa sisälle, quu ojentaa mulle yksitellen kaikkien pipot ja hanskat ja oman haalarinsa, että siivotaan ne heti pois lattialta. :)
Eilen oltiin käymässä quun isomummilla. Isomummi oli ihan haltioissaan ja leperteli vaan pojalle ja kehui maasta taivaisiin. :) Mutta yks kiva pikku moka meille kävi, kun unohdettiin kokonaan vaipat matkasta! Onneks meille oli sattumalta tullut pari PUL-vaippakuorta mukaan, niin sit vaan laitettiin sinne sisälle imuiksi isomummilta saatuja pikkupyyhkeitä ja mm. quun omat collegehousut.
Oon miettinyt, että pitäiskö tarjoutua mun vanhaan opiskelupaikkaan pitämään peruskurssia mun erikoistumisalasta. Tavallaan se olis tosi mielenkiintoista ja oon jo vähän innostunut siitä ideasta, kun varmasti sellaiselle kurssille olis tarvetta. Silloin kun mä opiskelin, yhtään sellasta käytännönläheistä kurssia ei ollut tarjolla, vaikka halukkaita osallistujia varmasti olis ollut. Mutta toisaalta nolottais ehdottaa sellasta, kun enhän mäkään vielä mikään guru ole, eikä mun valmistumisesta oo vielä edes paria vuotta aikaa. Ja sit myös kärsin tosi kovasta ramppikuumeesta, eli esiintyminen luokan edessä jännitäis kauheesti. Mut sit taas, olishan se kiva lisätulojenkin lähde, ja erittäin mielenkiintoista työtä. Mitä mieltä te ootte?
Niin, mainittakoon vielä lopuksi helpotuksenhuokausten säestämänä, että ne menkat suvaitsi nyt vihdoinkin alkaa. Taas kiva 40 päivän kierto...
Laitoin muuten quulle nyt ekaa kertaa tyynyn, sellaisen ihan littanan. En tiedä, milloin sitä oikeesti sais alkaa käyttää, mutta kun säälittää, kun quu aina itse menee peittonsa päälle nukkumaan, että sais jotain pehmeetä pään alle, ja sit sillä ei oo peittoa ollenkaan. Talvikin tulee, niin kohta sille tulis kylmä ilman peittoa.
-Q- ja -q- 1v2kk
quulla se vähän vaihtelee. Joskus se tulee itse mun luokse tuhistamaan nenää, että " äiti niistä" ja joskus se huutaa kuin syötävä, jos yritänkään lähestyä sitä nenäfriidan tai nenäliinan kanssa.
Oon huomannut, että niiden keittosuolatippojen laitto auttaa vieläkin, koska ne pitää nenän limakalvot kosteampana. Ja sit ollaan kyllä saatu lääkäriltä ohjeeksi laittaa ihan nenäsumutetta yksi suihkaus aamuin ja illoin flunssan aikana, ettei tulis korvatulehdusta enää. Ja bebanthenea oon laittanut nenän alle, kun sekin kiukuttaa, jos iho on kuiva ja rikki siitä ja sit koskee siihen paperilla.
-Q-
Mä kirjottelen nyt täällä töissä, kohta kyllä lähen kotiin. Kerrankin on lapset haettu ajoissa!
Meillä sano kotona eilen tietokone sopimuksen irti, ja on nyt korjattavana mun veljellä, jos osais sille jotain tehä... Saa nähä, saadaanko sitä kuntoon, toisaalta ei haittais, mä haluisin läppärin... Ja kattelinkin niitä jo viikonloppuna tulleesta gigantin lehestä... Mutta kattellaan nyt, mitä koneellemme tehdään...
Tää töissä oleva kone on niin hidas, että mulla menee kohta hermo! Saa oottaa kauan kaikkii kirjaimii yms. ääh!
Täällä kanssa yksi mamma, joka on ihan tukossa. Toivottavasti menis pian ohi! Olo on muutenkin ihan kuin kännissä olis...
Meillä oli eilen mun vanhemmat, veli+hänen vaimo, mun mummo, miehen isä + hänen vaimo, ja miehen mummu, ja voitte vaan uskoa että Eetu otti kaiken ilon irti, kun sai näyttää kaikki hyvät puolensa (valitettavasti näytti kyllä ne huonotkin... mm jalat pöydälle kahvipöydässä yms.)
Q, mee ihmeessä esittelemään omaa alaasi tuleville kollegoille! Vautsi, mikä mahollisuus! Kyllä sä hyvin pärjäät siinä!
Mä oon miettiny jos uskaltais testata ke (kun joku täyttää vuosia...) jos sais vaikka hyvän synttärilahjan, mutta taitaa se testi vaan näyttää negaa... yhyy...
Mutta nyt lähen, palailen huomenaamulla... Jos kerkeen...
napero ja Eetu 1v8kk
Nyt tulen sitten tänne marmattamaan ja oikein luvan kanssa kun kerta Quukin jo kyseli mun matalapaineesta;)
En mä kyllä oikeasti tiedä mikä mua vaivaa, tuntuu että vähän kaikki ottaa nyt päähän vaikkei mitään syytä olekaan, jokaisesta pienen pienestäkin vastoinkäymisestä mulla meinaa hitsata kiinni vaikken oo oikeesti yhtään sen tyyppinen luonteeltani..taitaa tää alkanut kuukautiskierto tehdä tepposiaan..mieskin on ollut ihan helisemässä kun pauhaan sille illat pitkät..hohhoijaa..niin ja tuon lisäksi on sit kuitenkin tosi herkkä olo ja itkuja pitää tihrustaa vähän kaikesta, yks päivä kuuntelin radiota töitä tehdessä ja aloin niiden mukamas tosi haikeiden kappaleiden takia vollottamaan enkä oo sen jälkeen uskaltanut radiota avata:D
..ja lisää valitusta, tsiisus mikä yö oli taas vaihteeksi!!!
Ensin Liia touhusi ja itkeskeli ilmeisesti uusien taitojensa takia puolille öin vähän väliä, mäkin pääsin sitten nukkumaan vasta yhdeltä, no viideltä heräsin ihan järkyttävään kakkahaisuun ja kappas vaan, meidän nuorempi koira oli kakannut yläeteiseen, kakkaa oli jäänyt iso satsi peffaan ja sitä se sitten oli hieronut pitkin yläkerran lattioita, omaan petiinsä ja mun herätessä silloin viideltä söi sitä sieltä pehvastaan parta paskassa!!!pakko oli nousta pesemään koira ja vähän enimpiä kakkoja pyyhkiä ettei ihan tukehduta haisuihin, sit oikasin vielä suht tyytyväisenä takaisin sänkyyn kymmentä vaille kuusi ja ehdin nukkua 5min kun tyttö heräsi pirteänä uuteen päivään...argh:)
Eikä siinä kaikki, kun olin saanut siivottua yläkerran ja mentiin alas niin siellä odotti samanlainen kakkarantujen valtaama lattia kun peijoonin koira oli ehtinyt yöllä käydä sieläkin kierroksen..ihan pienen hetken mietin pakenemista jonnekin tosi kauas ja mielellään lämpimään;)
Q:Mene ihmeessä sinne vanhaan opiskelupaikkaasi jos vaan pääset:)
quu puhuukin jo tosi hienosti, meillä Liia selittää kovasti kaikkea mutta ihan sillä omalla kielellään kun sanoja ei ole vielä kovin paljoa.
Meillä muuten kerätään kans roskat mutta ne tuodaan ylpeinä äidille.
Voi kun mä jännitän nyt naperon puolesta++++++
Ope: Meillä kans nenäfriida saa aikaan hepulit, tyttö piilottaa heti nenän käsiinsä kun näkee sen vekottimen, muuten me käytetään harsoa niistämiseen ettei mene iho rikki.Paranemisia sinne!
Nyt kun on ollut noista lapsettomuusjutuista paljon keskustelua ja sitäkin pohdittiin että mitkä mahkut on saada toinen luomuna jos eka on saanut alkunsa hoidoilla niin meidän lähipiirissä on liki kymmenen hoidoissa käynyttä paria ja kaikki yhtä lukuunottamatta sai lopulta joko kakkosen luomuna tai kahdella parilla kävi vieläpä niin että esikoinen sai alkunsa hoitojen välissä ja ihan luomuna:) Yksi pari adoptoi pitkien tuloksettomien hoitojen jälkeen ulkomailta lapsen ja liki puolen vuoden päästä adoptiolapsen kotiutumisesta nainen alkoi odottaa kaksosia, ilman hoitoja:D Toisen tutun naisen munasarjat olivat jostain syystä pahoin tukkeutuneet eikä pitänyt pystyä raskautumaan mutta pieni poika on hänellä nyt ja ilman hoitoja sai alkunsa, toiselle tutulle sanottiin 10v. sitten ettei lapsia tule ilman hoitoja, ei tullut hoitojen avullakaan ja laittoivat koko hankkeen jäihin, yllätysraskaus ja nyt hänelläkin on meidän tytön ikäinen tyttö:)
Eli jännästi on näitä positiivisia tarinoita sattunut meidän lähipiiriin, varmasti riippuu siitä lapsettomuuden aiheuttajasta myös ne mahdollisuudet luomuraskauteen ja se että auttaako yksi raskaus jotenkin seuraavaa ajatellen.
Mä kyllä Quu uskon teidän mahiksiin, enhän mä mikään asiantuntija ole mutta itse ainakin pitäisin hyvänä merkkinä sitä että olet nyt kuitenkin jo raskautunut quun syntymän jälkeen..toivottelen lyhyempiä kiertoja ja hirmuisesti plussapöllyjä:D
Tulipa taas höpötettyä,
mukavaa vkon alkua kaikille mun napinoista huolimatta!
Queen (vasta vkonloppuna pääsen jännäämään menkkojen alkua vaikka en kyllä tosiaan usko tästä kierrosta plussaavani)
Eipä oo taas hetkeen ehtiny tänne mitään kirjottelee... :)
Queenille tsemppiä mielialoihin! Kyllä ne siitä taas kohoo ja tasottuu. :) Ja tosiaan varmaan menkkojen alkamisella on sopivasti osuutta asiaan.
Napero: Voi vitsit... Täällähän alkaa ihan jännittää. Mulle kävi sillon heidiä yrittäessä niin, että jouluaattona alko menkat. Voi tsiisus, että masensi.Mikä oliskaan ollu hienompi joululahja kun testissä kaks viivaa! Toivotaan, että sulla on PAAAAAALJON parempi onni, kun mulla sillon!!!!!! :) Mä pidän peukkuja. Tuu heti kertoo kun oot testannu!!!!!
Ope: Meillä heidi antaa melko kohtuullisen hyvin niistää nenän ihan paperilla. Välillä joutuu taistelee, mutta välillä se sit iteki koittaa niistää tai tulee niistää meidän neniä. :) Millään nenäimureilla en oo kyllä imeny... jotenki on vaan tuntunu luontevammalta noin isolta tirpalta pyyhkii nenää paperilla.. Eikä heidi sitä paitsi edes varmaan antaiskaan. Kerran imasin ainun niistäjällä (?) ohimennen eikä heidi ees tajunnu mitä tapahtu kun kaikki kävi niin nopeesti, mut siihen nenän alle se mato jäi roikkuu eli yhtä tyhjän kanssa sekin oli. =)
Omat navat:
Ukko -> sen labrat ei oo viäkään ok (valkosolut ~), mutta en oo huolissaan. Tosin en oo ollu enää moneen aikaan (paitsi se yks huono päivä, ni sillon hetken), kun se on jo aika normaali ja ruokahalukin on palannu jne...
Heidi -> se on normaali oma ittensä --> hirmunen elohiiri ja harjottelee paljon niitä kävelyjuttuja. Sunnuntaina mummulassa se sai jonku ihme hepulin ja konttas mikon pikkuveljen huoneen ovelta eteisen kautta keittiöön ja takas.. Sitä samaa se meni miljoona kertaa niin lujaa kun kontaten pääs. Sit sillä oli ihan hirvee hiki ja se huohotti ihan hulluna. Heh. :D Hauska tyyppi. :D
Minä -> Töissä on taas hieman helpompaa ja on taas ihan kiva olla siellä. Tällä viikolla on sokerirasituskoe ja vähän jännittää, että kuinka siitä paastosta selviän, ku vieläki on aika tarkkana oltava syömisissä etten ala yökkii...
Patmoksen joulun lahja-paketti juttu on edenny niin, että eilen ostin sinne niitä lahjoja ja tänään meen hakee niitä varten ne kenkälaatikot. :D Vielä pitäis jotain vaatetta keksiä, mutta kun kokohaitarit on niin isot, ni ei oikeen tiiä, että mitä ostais. Teen siis paketit 5-9v pojalle ja 10-14v tytölle. :)
Vaaka ry:n tilkkuja on melkeen kaks (toinen kesken ku loppulanka) ja nyt aloin tekee villasukkia... Noiden jälkeen aattelin kutoo yhet pikku villikset Vilhamille ja sen jälkeen pikku villiksiä Hylätyille Lapsille. :)
On ihana tunne kun voi auttaa semmosia, jotka sitä oikeesti tarttee. :)
Ei muuta nyt. Pitää alkaa orientoitumaan henkilökunta kokoukseen. Moro.
Burde, Heidi 1v ja V-V rv15+2
PS. Onneks Ossen typyn synttärit on kohta ja näkee taas enskoja. On niitä jo niin ikävä, kun ei oo nähny aikoihin ja päässy vaihtaa kunnolla kuulumisia (edes mesessä). :D
Kohta lähdetäänkin leikkipuistoon mutta sitä ennen pari sanaa...
Minusta tuli täti viime yönä, sisko sai pienen pojan palleron ja olen ihan onnesta shokissa, illalla pääsee onneksi katsomaan :) Sillä on kuulemma siskon nenä ja mun suu :D Meinasin pakahtua onnesta kun sisko kertoi :D
Queen, välkommen vit....kerhoon ;) Mulla alkoi menkat ja sen huomaa mielialassa. Vuoronperään ketuttaa ja itkettää ja voi mies raukkaa kun helisen täällä :D Hiphei, vuosin kuin niagara 8 päivää mutta nyt se on ohi onneksi taas ainakin kuukaudeksi, toivottavasti ylikin;)
Ottaen huomioon että tuo meidän tirppana huusi viime yönä 2h niin se on todella hyvällä tuulella! Pusuttelee tuolla pehmoleluja ja käy äitiä tässä halimassa vähän väliä. Itseasiassa meillä asustelee nykyään tosi aurinkoinen neiti kun se toinenkin ylähammas tuli läpi :)
Nyt ei ehdi taas muuta! quierolle kuitenkin täältä tsempityshalit, tiedän miltä tuntuu rypeä pohjamudissa ;)
MiaMik ja Ida 1v2vkoa
olikos ne tänään vai eilen vai jo aiemmin... menee päivät sekaisin!
Varmaan joku kuun asento vaikuttaa palstalla, mä olen kans kiukkuinen ku pörriäinen. Miehelle tosin en viitsi ihan hirveesti huudella, kun se on edelleen saikulla. Mut mutisen sit siitäkin edestä itsekseni... :)
Tänään pääsen kaupungille yksinäni, tai miehen siskon kanssa oikeestaan. Meen vyöhyketerapiaan, jos se vaikka löysäis kireitä hermoja. Ja sit koetan burden innoittamana shoppailla noita patmos-paketteja, jos siitä vaikka tulis vähän parempi mieli.
Mä kovasti pohdin ja pähkäilen päivähoitoon hakua, mutta en saa aikaiseksi. Luen myös samalla kirjaa " Pienet päivähoidossa" , joka tarttu kirjastosta mukaan ja oon entistä vakuuttuneempi, etten halua typyä päiväkotiin vaan pph:lle. Ei siinä päiväkodissakaan varmaan vikaa olis, mutta jotenkin mulle on tärkeetä, et tytöllä olis yks sama hoitaja, jolla olis aikaa ottaa syliin ainakin välillä. Mistä mä tollasen hoitajan löydän, onkin sit ihan eri juttu, täällä kun ei tunnu olevan pph:illa tilaa ollenkaan.
Juups, taidan lähtee tytön kans käväseen pihalla ennen kaupunkiin lähtöä. Palaillaan ja pirteempiä päiviä kaikille!
-Osse ja typykkä 11kk
En keksi mitään tekemistä kun Iitukka nukkuu, täällähän sitä tulee pyörittyä! Yritin nukkua päikytkin, mutta ei siitä mitään taaskaan tullut!
Niistämisestä oli ollut juttua. Idalla on ollut hurjat 3 nuhaa, jotka kestäneet 1-2 päivää, joten täällä ei ole paljon tarvinnut niistellä. Mutta jokatapauksessa se on meidän neidin mielestä tappopuuhaa. Jos näkeekin pikkuniistäjän niin henkihän siinä meinaa lähteä ;)
Ykkösopen Ainolle suuren suuret 1-vuotisonnittelut!
Burde, kyselit Idan niistä 1-vuotiskuvista. Täytyy kyllä sanoa että olen aika pettynyt niihin. Tai no, mitä nyt voi olettaa kun neiti ei suostu irroittamaan otettaan minusta kuvauspaikalla!
Mulla oli mukamas ihan kauheasti asiaa, mutta nyt en muista enää yhtikäs mitään...
Ai niin joo, oma napa jatkukoon ja kerrottakoon että meille tullaan tekemään ensi viikolla vessaremppa, ihanaa :)
Sitten muutama kysymys: Koskas teidän lapset ovat oppineet syömään itse? Meillä on nyt kuukauden päivät annettu jokaikisellä aterialla Idalle oma lusikka käteen ja laitettu lautanen nenän alle, mutta yhtäkään lusikallista ei ole mennyt suuhun asti itse. Ida vaan hämmentää ruokaa :)
Koska teidän palleroiset ovat alkaneet kävellä myös ulkona? Ida on nyt 2 viikkoa tosiaan kävellyt ja sisällä ei oikeastaan konttaa enää ollenkaan ja juoksujalkaakin menee välillä. Mutta ulkona ei meinaa millään irroittaa minusta vaikka mun mielestä hyvin pääsisi kengät jalassa ja haalari päällä?
Queen mainitsi aikaisemmin että Liia on kova halimaan. Täällä myöskin yksi halityttö, joka saattaa istua aamusta iltaan äipän sylissä halimassa :) Mun mielestä imetyksen vähentämisen myötä tämä alkoi, näin neiti haluaa läheisyyttä.
Meillä menee muutenkin päivät edelleen varsin leppoisasti, kun Ida ei tee yhtään tuhoja. Joko neiti touhuaa omassa huoneessaan tai käppäilee mun perässä :)
Luulin että Idalla tulee taukoa puhumaan opettelemisessa kun opittiin kävelemään. Mutta eipä käynyt niin, valehtelenkohan kauheasti jos sanon, että Ida osaa n. 15-20 sanaa :) Tänään oppi sanomaan nappi eli " pippa" ?
No eiköhän tämä oma napa riitä toistaiseksi...
MiaMik:
Sitten muutama kysymys: Koskas teidän lapset ovat oppineet syömään itse?
Pikku-quu on ihan just vasta oppinut syömään itse lusikalla, siis silleen, että kehtaan jo väittää, että se osaa sen. :) Aikaisemmin tosiaan on lapannut kyllä ruokaa lattialle ja syliin ja hämmentänyt ruokia, mutta nyt syö reippaasti sellasia helposti lusikalla meneviä ruokia, kuten puuroa ja rahkaa ja jotain kastikkeita sekoitettuna esim. perunan kanssa. Isommat palat se tykkää napsia edelleen sormin. Ruokailut on nyt vähän aikaa (ehkä viikon?) taas mennyt paremmin, quu on jopa syönyt oikein hyvin.
Viime yönä oli taas jonkinlaista hulinaa, joten vissiin se toinen yläposkihammas tekee tuloaan. Kääks, vastahan se edellinen mekastus loppui! Luvassa siis äksyilyä ja syömättömyyttä, kunnes hammas on tullut kunnolla ikenestä läpi.
MiaMik:
Koska teidän palleroiset ovat alkaneet kävellä myös ulkona?
Pikku-quu oppi kävelemään sinänsä " hyvän sään aikana" , että oli ihan kesä ja sai tepastella joko paljain jaloin tai sandaaleilla/kevyillä kesälenkkareilla. Saman tien, kun se oppi kävelemään, alkoi siis kävellä myös ulkona. Mutta nyt sen on täytynyt opetella homma uusiksi saappaiden ja talvikenkien kanssa. Saappaat aiheutti sellaisen parin viikon ulkonakävelemättömyyslakon, talvikengillä se suostui kävelemään jo yhden ulkoilukerran jälkeen. Saappaat vissiin hölskyy inhottavasti jalassa, niin niillä ei saa oikein tuntumaa. Nyt ostettiin kunnon saapassukat quulle, niin meno helpotti huomattavasti.
Mun siskon tyttö oli täällä illan hoidossa. Se opetti quulle, miten rämpytetään valoja. :/ Viimeksi se opetti, miten hellan nappuloita väännetään päälle. :/ Piti mennä heti seuraavana päivänä kauppaan ostamaan hellaan lapsisuojus.
Pikku-quu opetti serkulleen " pikkukarhun kävelyä" . Aina kun me sanotaan, että " kukkuu, mitäs pikkukarhu" , quu alkaa kävellä karhukävelyä ja sitten kurkkaa omien jalkojensa välistä pää alaspäin. :)
Oli vissiin ollut aika rankka tarhapäivä tänään, kun poitsu meni nukkumaan klo 19. Ei vaan pysynyt hereillä enää. Ja oli suloinen, kun oikein ripustautui muhun kuin pikkuorava, kun väsytti niin kauheesti ja äidin sylissä oli ihana olla :) Eli täällä kanssa yksi hellyydenkipeä taaperoinen.
Oi naperonaperonapero, voi kun se olis plussa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Q- ja -q- 1v2kk tyytyväisenä untenmailla
piti vielä onnitella Idaa uudesta pikkuruisesta serkusta!
Ja Queenille jaksuja! Onpahan ollut melkoista menoa teillä viime yönä. Ja teillä noita kakkapeppuja riittää. Jos ei Liia niin sitten hauvelit, hohhoijaa. :) Toivottavasti saat ens yönä nukuttua. Mitäs Liia tykkää koirista? Pikku-quu on ihan ihastunut mummun ja vaarin koiraan, mutta välillä pitää toppuutella sitä, ettei koira ihan hermostu stressistä, kun quu kirmaisi koko ajan sen kintereillä.
-Q- taas
Open Ainoa tulin onnittelemaan, eikös tänään ollut oikea päivä?
paljon onnea pikku taaperolle:)
Q: Meillä kans rämpytetään valoja ja väänntetään hellannappuloita, vitsit se valojen räpsytys on ikävää jos vaikka yrittää laittaa ruokaa ja termiitti antaa jatkuvasti valomerkkejä, meidän hellasta onneksi lähtee nappulat pois ihan vetämällä ja ne onkin kaapissa säilössä kokkailun ulkopuolella,kaapin ovet taas on teljetty muovitetulla rautalangalla..
Liia rakastaa kaikkia koiria, koirapuisto taitaa olla sen lempipaikkoja ja lenkillä kaikki hauvat ihastuttavat, hyvin tulee meidän koirien kanssa toimeen, tuon pienemmän kanssa paremmin, ne leikkivät tosi paljon keskenään, lelun heittoa ja vetämistä, tai sitten jahtaavat toisiaan ja suukottelevat (yök)..Hieman huolestuttavaa tosin on että Liia alkaa murisemaan jos suuttuu mulle, ei sentään näytä hampaita;)
Nyt töihin ja miestä taas oottelemaan (mies lupasi että saan aamulla jäädä nukkumaan ja lähtevät tytön kanssa ulos..aah:))
Queen
Aino kiittää onnitteluista!
Neidistä on tullut nyt niin touhukas, kun se on keksinyt kunnolla miten kivaa on nousta seisomaan ja kurkotella kaikkialle, ettei neiti meinaa enää malttaa nukkua :/ Eilen aamulla herätys oli joskus seiskan maissa, vaikka lopen väsynyt oli pikkuinen vielä, mutta ei vaan malttanut enää nukkua. No, ekoille " päiväunille" Aino hyytyi jo ysin jälkeen matkalla perhekerhoon, mutta julmasti mä herätin päivänsankarin kolme vartin päästä, niin sai vähän kerhossakin juhlistaa ;) Varsinaisia päikkäreitä eilen nukuttiin sit liki kolme tuntia, tosin äipälle se ei mitään lepoa ollut, kun about ½ tunnin välein piti käydä hytkyttämässä... Ja joka kerta ma olin, varma, että NYT se jo herää :)
Eilen illalla mun piti sortteerata Ainon sänkyäkin pikkasen eri paikkaan, kun neiti keksi yhtäkkiä toissa iltana, että jos sängyssä seisoo, yltää painamaan valot makkariin päälle ;) Ekan kerran ei voitu miehen kanssa kuin nauraa, kun toinen oli niin voitoriemuinen siellä sängyssään, mutta kun eilen neiti ihan selkeesti jo suunnitelmallisesti aikoi toistaa saman, lykkäsin sänkyä sen verran kauemmas, ettei pikku käpälät enää yletä ;) Uhkasin kyllä jo miehellekin että nukutan kohta neidin yöunillekin vaunuihin ja kannan vasta nukahtaneena sänkyyn ;) tai vaihtoehtoisesti koytän sänkyynkin valjaat... Kahtena iltana Aino on ny keksinyt alkaa seisoskelemaan sängyssä kun pitäis nukkua, joten nukahtaminen kestää lähemmäs tunninkin, ennen meni yleensä n. 5 min, huonona päivänä 15... Ja aamulla kun neiti hiukankin unestaan havahtuu, pitää väkisin könytä seisomaan ennen kuin edes silmiä on saanut auki... Vaikka samaa se taisi olla isutmisenkin kanssa aikoinaan, pari kertaa Aino tais nukahtaakin istualleen ;)
Jotain kommenteeraustakin vielä ;)
Liian murina kuullostaa kyllä hiukka hupaisalta ;) Odota vaan Queen, jos tyttö kumminkin joku kerta vielä hampaitaankin näyttelee :DD Aino tykkää kans yleensä koirista, paitsi meidän yli-innokkaan seinänaapurin yli-innokas Welsh Gorgi on aika epäilyttävä :) En kyllä oikeestaan ihmettele, kun se isäntä tunkee sitä koiraa suunnilleen Ainon naamalle :/ Niillä naapureilla on 2 gorgia, jotka on niitten " lapsia" ja maailman tärkein asia... Kyllä mäkin koirista tykkään, mutta rajansa kaikella :) Paras on tosiaan edelleen tapaus kohta vuosi sitten, kun oltiin Ainon kans ekoja kertoja ulkona ja naapurit tuli vastaan pihalla. No niin siis se isäntä sitten nosti tän toisen koiran syliinsä ja sanoi koiralle " Katso " musti" kuka tuolla on " ja tunki sitä koiraa kurkkaamaan vaunuihin.... HUOH!
MM:lle ja Idalle onnea tätiydestä ja serkkuudesta ;) Aino osaa kanssa ihanasti halia ja suukotella kaikkia pehmolelujaan, mä tosin epäilen että joskus joku niistäkin saa tuntea myös pienten hampaiden puremia... Nyt onneksi on vähentynyt, mutta vielä viikko sitten Aino oli ihan mahdoton puremaan, puri kaikkea ja kaikkia ihan jatkuvasti...
Jes, nyt meen syömään jotain (muutakin ku suklaata) kun Aino vielä nukkuu!
t. Ope ja Aino 1 vee
MM: Heidi alkuun söi aika hienosti ite, mutta nyt se on viime aikoina keskittyny taputtelemaan ruuan tasaseks lautasella TAI paukuttamaan lusikkaa lautaseen. Ja sit se tosiaan saa niitä raivareita, et jos sattuu auttamaan sillon ku se ei sille sovi. =) Kattellaan ny, että kauanko tää vaihe kestää... :)
Osse: Nukkumisjutusta sen verran, että Heidi on aina nukkunu pimeessä. Nytkin kun vien sen omaan sänkyyn, pistän pussiin, sanon iltarukouksen ja silitän pari kertaa päätä, ni sinne se jää pimeeseen hakemaan unta. Joskus se pistää hanttiin ja huutaa, vaikka oliski väsyny.. Niissä tilanteissa oon ekalla kerralla käyny vaan kumoomassa uusiks ja silittäny sen pari kertaa taas päästä ja jättäny sinne. Jos se vieläki huutelee perään,ni sit oon antanu huudella hetken pidempään, ni yleensä sen jälkeen se jääki ihan rauhassa sänkyyn ja nukahtaa pian.
Mut siis meillä tosiaan nukkumaan menoaika on n.15-20min liikkumavälillä klo 20, eikä sit oteta enää sängystä pois jos on iltatoimet ym. " nukutusrituaalit" tehty.
Toivottavasti typyn nukahtamiskuviot helpottuu!
Naperon uutisia täälläki jännätään... =)
Heidi haluu syliin. Täytyy lopettaa..
Burde, heidi 1v ja V-V 15+3
PS. Ai niin... Omasta navasta vielä sen verran, että tänään sain aamulla jonku ihme kohtauksen. Yht´äkkii alko tulee huono olo, pyörryttää ja tärisyttää. Menin äkkii nojatuoliin istuu ja KOITIN syödä banaania (ei oikeen sujunu).. sit tuli hiki. En tiiä kauanko istuin siinä aloillani, mutta sit pikku hiljaa se meni ohi. Siinä istuessa mietin, että " voi vitsit, jos heidi nyt herää ni emmä kyllä pysty hakee sitä sängystä" & " joudunkohan mä istuu koko päivän tässä" . Oli siis aika ihme juttu toi..
Ja toinen juttu... Mä taisin eilen ja tänään tuntee ekat liikkeet! :) On aika huippua, vaikka en ihan 100% varma ookkaan. Mulla on tähän asti ollu paljon kuplahduksia ja muljahduksia ilma" vaivojen" takia, mutta nää 2krt on ollu ihan eri laisia. :D
mulla on nyt niin kurja olo ton tytön nukkumaanmenosta, kun se tuntuu pahenevan päivä päivältä. Sepostin tuonne omaan aloitukseeni, joten en jaksa tähän enää. Mut mä en oikein tiedä, mitä tehdä, kun tuntuu et tilanne vaan pahenee ja mulla on sellainen olo, et mä itse pahennan sitä omilla teoillani. Enkä tiedä, mitä tekisin toisin....
meen nyt sohvalle juomaan teetä ja syömään piirakkaa ja kattoon BB:tä. :(
-Osse ja typy 11kk+
Aloitan uuden viikon jo hieman etuajassa kun vanha pino oli jo pudonnut kauas..en nyt kuitenkaan kirjoittele tämän enempää ettei ala uusi pino turhalla marinalla kun on hieman matalapainetta meikäläisellä.
Queen ja tyttö untenmailla,puolentunnin pätkissä taas vaihteeksi.